XVII Konferencja Szkoleniowa Stacje Kontroli Pojazdów – 2023 z udziałem Głównego Inspektora Transportu Drogowego
26.05.2023
Wpływ stanu technicznego pojazdów na poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach – o tym mówił Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur, uczestnicząc w XVII Konferencji Szkoleniowej Stacje Kontroli Pojazdów – 2023. Wydarzenie objęte patronatem przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego, jest poświęcone tematyce dotyczącej stanu technicznego pojazdów oraz badań technicznych. W centrum Szef ITD, który przemawia do uczestników konferencji. Stoi z mikrofonem. W tle ścianka z napisem XVII Konferencja Szkoleniowa Stacje Kontroli Pojazdów – 2023. Na pierwszym planie słuchacze.
W Zakopanem odbyła się Konferencja Szkoleniowa Stacje Kontroli Pojazdów. Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur, w trakcie konferencji, mówił m.in. o działalności kontrolnej Inspekcji Transportu Drogowego i wyjaśniał, jak stan techniczny pojazdów wpływa na bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
„Ochrona polskiego rynku transportowego, poprawa jakości usług świadczonych w transporcie drogowym, stanu infrastruktury drogowej, warunków pracy kierowców, bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrona środowiska naturalnego to cele działania Inspekcji Transportu Drogowego. Kwestia bezpieczeństwa to dla nas priorytet. Od 20 lat inspektorzy dbają o to, aby na polskich drogach było coraz bezpieczniej i aby były przestrzegane zasady uczciwej konkurencji. Rozwijamy się i inwestujemy w nowoczesny sprzęt, również ten który jest wykorzystywany do weryfikacji stanu technicznego pojazdów”
– zapewnił Szef ITD.
Specjalistyczny sprzęt, którym Inspekcja Transportu Drogowego dysponuje jako jedyna formacja w kraju, gwarantuje coraz wyższą skuteczność działań. W ramach wzmocnienia potencjału kontrolnego ITD, wszystkie Wojewódzkie Inspektoraty Transportu Drogowego, otrzymują Mobilne Jednostki Diagnostyczne. Zapewniają one prowadzenie kompleksowej kontroli pojazdu w warunkach drogowych. Do WITD trafiły też 74 nowoczesne furgony, wyposażone m.in. w testery diagnostyczne, dymomierze, sonometry, czy wagi samochodowe, a także 64 specjalistyczne zestawy do kontroli pojazdów i tachografów. Wzmocnienie potencjału kontrolnego umożliwia inspektorom ITD wycofanie z ruchu pojazdów, które są niesprawne, przeładowane, czy zatruwają środowisko naturalne.
„Wzmocnienie potencjału kontrolnego Inspekcji Transportu Drogowego przekłada się m.in. na wzmocnienie systemu zarządzania bezpieczeństwem ruchu drogowego w Polsce, szybkość, efektywność, kompleksowość kontroli oraz wykrycie i wykluczenie z ruchu większej liczby pojazdów zagrażających bezpieczeństwu oraz środowisku naturalnemu”
– podkreślił Alvin Gajadhur.
Na dowód tego, że kontrole z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu kontrolno-pomiarowego są potrzebne, Główny Inspektor Transportu Drogowego przedstawił wyniki ubiegłorocznych działań.
„Inspektorzy przeprowadzili ponad 163 tys. kontroli drogowych. Około połowa dotyczyła przewoźników zagranicznych. W ponad 6 proc. przypadków, ze względu na stwierdzone nieprawidłowości w stanie technicznym, zatrzymano dowód rejestracyjny pojazdu, a ponad 1,2 tys. razy zakazano dalszej jazdy. Najczęściej usterki dotyczyły układu hamulcowego, oświetlenia, stanu ogumienia i wycieków płynu eksploatacyjnego. Liczba zatrzymanych dowodów rejestracyjnych – ponad 6 proc. w skali wszystkich kontroli – utrzymuje się na przestrzeni lat na podobnym poziomie. W przypadku kontroli z wykorzystaniem Mobilnej Jednostki Diagnostycznej odsetek zatrzymywanych dowodów rejestracyjnych jest już znacznie wyższy, bo to aż 2/3 skontrolowanych pojazdów. Te kontrole, ze względu na wyposażenie Mobilnej Jednostki Diagnostycznej, są szczegółowe i precyzyjne, ale do takiej kontroli kierowane są pojazdy, których stan techniczny już na etapie typowania do kontroli, budzi duże wątpliwości. Wówczas usterki są częściej wykrywane”
– tłumaczył Szef ITD.
Alvin Gajadhur przedstawił również przykłady nieprawidłowości, które dotyczyły m.in. układów kierowniczego i hamulcowego, stanu opon, czy oświetlenia.
„Stan techniczny pojazdów jest coraz lepszy, są coraz nowsze pojazdy, choć nadal przypadki wykrywanych usterek zdarzają się niemal codziennie. Z roku na rok drastycznych przykładów jest coraz mniej, także dzięki odpowiedzialności przewoźników i świadomości, że w przypadku złego stanu technicznego ryzykują bezpieczeństwem przewożonych pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego”
– zakończył Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur.
To już 17. edycja wydarzenia, którego organizatorem jest Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów, a jednym z patronów honorowych jest Główny Inspektorat Transportu Drogowego. Konferencja ma charakter szkoleniowy i skupia przedstawicieli środowiska, zajmującego się badaniami technicznymi pojazdów.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
maj 28 2023
GITD NA KONFERENCJI PISKP
XVII Konferencja Szkoleniowa Stacje Kontroli Pojazdów – 2023 z udziałem Głównego Inspektora Transportu Drogowego
26.05.2023
Wpływ stanu technicznego pojazdów na poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach – o tym mówił Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur, uczestnicząc w XVII Konferencji Szkoleniowej Stacje Kontroli Pojazdów – 2023. Wydarzenie objęte patronatem przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego, jest poświęcone tematyce dotyczącej stanu technicznego pojazdów oraz badań technicznych.
W centrum Szef ITD, który przemawia do uczestników konferencji. Stoi z mikrofonem. W tle ścianka z napisem XVII Konferencja Szkoleniowa Stacje Kontroli Pojazdów – 2023. Na pierwszym planie słuchacze.
W Zakopanem odbyła się Konferencja Szkoleniowa Stacje Kontroli Pojazdów. Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur, w trakcie konferencji, mówił m.in. o działalności kontrolnej Inspekcji Transportu Drogowego i wyjaśniał, jak stan techniczny pojazdów wpływa na bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
„Ochrona polskiego rynku transportowego, poprawa jakości usług świadczonych w transporcie drogowym, stanu infrastruktury drogowej, warunków pracy kierowców, bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrona środowiska naturalnego to cele działania Inspekcji Transportu Drogowego. Kwestia bezpieczeństwa to dla nas priorytet. Od 20 lat inspektorzy dbają o to, aby na polskich drogach było coraz bezpieczniej i aby były przestrzegane zasady uczciwej konkurencji. Rozwijamy się i inwestujemy w nowoczesny sprzęt, również ten który jest wykorzystywany do weryfikacji stanu technicznego pojazdów”
– zapewnił Szef ITD.
Specjalistyczny sprzęt, którym Inspekcja Transportu Drogowego dysponuje jako jedyna formacja w kraju, gwarantuje coraz wyższą skuteczność działań. W ramach wzmocnienia potencjału kontrolnego ITD, wszystkie Wojewódzkie Inspektoraty Transportu Drogowego, otrzymują Mobilne Jednostki Diagnostyczne. Zapewniają one prowadzenie kompleksowej kontroli pojazdu w warunkach drogowych. Do WITD trafiły też 74 nowoczesne furgony, wyposażone m.in. w testery diagnostyczne, dymomierze, sonometry, czy wagi samochodowe, a także 64 specjalistyczne zestawy do kontroli pojazdów i tachografów. Wzmocnienie potencjału kontrolnego umożliwia inspektorom ITD wycofanie z ruchu pojazdów, które są niesprawne, przeładowane, czy zatruwają środowisko naturalne.
„Wzmocnienie potencjału kontrolnego Inspekcji Transportu Drogowego przekłada się m.in. na wzmocnienie systemu zarządzania bezpieczeństwem ruchu drogowego w Polsce, szybkość, efektywność, kompleksowość kontroli oraz wykrycie i wykluczenie z ruchu większej liczby pojazdów zagrażających bezpieczeństwu oraz środowisku naturalnemu”
– podkreślił Alvin Gajadhur.
Na dowód tego, że kontrole z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu kontrolno-pomiarowego są potrzebne, Główny Inspektor Transportu Drogowego przedstawił wyniki ubiegłorocznych działań.
„Inspektorzy przeprowadzili ponad 163 tys. kontroli drogowych. Około połowa dotyczyła przewoźników zagranicznych. W ponad 6 proc. przypadków, ze względu na stwierdzone nieprawidłowości w stanie technicznym, zatrzymano dowód rejestracyjny pojazdu, a ponad 1,2 tys. razy zakazano dalszej jazdy. Najczęściej usterki dotyczyły układu hamulcowego, oświetlenia, stanu ogumienia i wycieków płynu eksploatacyjnego. Liczba zatrzymanych dowodów rejestracyjnych – ponad 6 proc. w skali wszystkich kontroli – utrzymuje się na przestrzeni lat na podobnym poziomie. W przypadku kontroli z wykorzystaniem Mobilnej Jednostki Diagnostycznej odsetek zatrzymywanych dowodów rejestracyjnych jest już znacznie wyższy, bo to aż 2/3 skontrolowanych pojazdów. Te kontrole, ze względu na wyposażenie Mobilnej Jednostki Diagnostycznej, są szczegółowe i precyzyjne, ale do takiej kontroli kierowane są pojazdy, których stan techniczny już na etapie typowania do kontroli, budzi duże wątpliwości. Wówczas usterki są częściej wykrywane”
– tłumaczył Szef ITD.
Alvin Gajadhur przedstawił również przykłady nieprawidłowości, które dotyczyły m.in. układów kierowniczego i hamulcowego, stanu opon, czy oświetlenia.
„Stan techniczny pojazdów jest coraz lepszy, są coraz nowsze pojazdy, choć nadal przypadki wykrywanych usterek zdarzają się niemal codziennie. Z roku na rok drastycznych przykładów jest coraz mniej, także dzięki odpowiedzialności przewoźników i świadomości, że w przypadku złego stanu technicznego ryzykują bezpieczeństwem przewożonych pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego”
– zakończył Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur.
To już 17. edycja wydarzenia, którego organizatorem jest Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów, a jednym z patronów honorowych jest Główny Inspektorat Transportu Drogowego. Konferencja ma charakter szkoleniowy i skupia przedstawicieli środowiska, zajmującego się badaniami technicznymi pojazdów.
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: branżowe podmioty, BRD, diagnosta, GITD, jakość badań technicznych, konferencje branżowe, kontrola drogowa, PISKP, stan techniczny pojazdów, szkolenia, WITD