Nadmierny luz w układzie kierowniczym, za duża różnica sił hamowania kół jednej osi i niesprawny układ oczyszczania spalin – to najpoważniejsze usterki, jakie stwierdzili inspektorzy z mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego w zestawie ciężarowym. Uchybienia w stanie technicznym zostały wykryte z wykorzystaniem Mobilnej Jednostki Diagnostycznej oraz testera diagnostycznego. Zespół pojazdów wycofano z dalszej jazdy.
We wtorek (21 marca), na łączniku autostrady A2 z drogą krajową nr 50 w Arynowie (powiat miński) inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali do szczegółowej kontroli stanu technicznego ciągnik siodłowy z podpiętą naczepą. Zestawem należącym do polskiego przedsiębiorcy wykonywano krajowy przewóz drogowy. Już zanim ciężarówka zdążyła wjechać na urządzenia wchodzące w skład Mobilnej Jednostki Diagnostycznej, kontrolerzy zauważyli na desce rozdzielczej pojazdu kontrolki oraz komunikaty sygnalizujące awarię układu hamulcowego i wydechowego. Szczegółowa kontrola na tzw. rolkach oraz szarpakach wykazała nadmierny luz na drążkach kierowniczych w ciągniku siodłowym. Z kolei w naczepie różnica sił hamowania kół na tych samych dwóch osiach przekraczała dopuszczalne parametry – wynosiła ponad 30 procent. Nie był to pełen katalog uchybień stwierdzonych w stanie technicznym zestawu.
Kontrola z użyciem specjalistycznego testera diagnostycznego wykazała także usterkę systemu oczyszczania spalin. W skrzynce z bezpiecznikami inspektorzy znaleźli podłączony do instalacji elektrycznej emulator AdBlue. Jego zadaniem było symulowanie prawidłowego działania układu SCR, odpowiadającego za redukcję szkodliwych cząsteczek w spalinach emitowanych do atmosfery. Tester diagnostyczny wykrył również niesprawny czujnik prędkości koła na pierwszej osi samochodu ciężarowego.
W ciągniku siodłowym były także niesprawne światła stop, przeciwmgłowe i uszkodzony klosz lampy kierunkowskazu. Z kolei w naczepie stwierdzono również opony o różnej rzeźbie bieżnika na tej samej osi oraz niesprawne światło przeciwmgłowe i pozycyjne boczne.
Z powodu stwierdzonych usterek, inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne ciągnika siodłowego i naczepy. Kierowcy zakazano dalszej jazdy do momentu naprawy uchybień technicznych oraz ukarano go dwoma mandatami karnymi w wysokości 3 500 zł.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
mar 22 2023
CO JEŹDZI PO NASZYCH DROGACH
Zestaw ciężarowy z poważnymi usterkami
21.03.2023
Nadmierny luz w układzie kierowniczym, za duża różnica sił hamowania kół jednej osi i niesprawny układ oczyszczania spalin – to najpoważniejsze usterki, jakie stwierdzili inspektorzy z mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego w zestawie ciężarowym. Uchybienia w stanie technicznym zostały wykryte z wykorzystaniem Mobilnej Jednostki Diagnostycznej oraz testera diagnostycznego. Zespół pojazdów wycofano z dalszej jazdy.
We wtorek (21 marca), na łączniku autostrady A2 z drogą krajową nr 50 w Arynowie (powiat miński) inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali do szczegółowej kontroli stanu technicznego ciągnik siodłowy z podpiętą naczepą. Zestawem należącym do polskiego przedsiębiorcy wykonywano krajowy przewóz drogowy. Już zanim ciężarówka zdążyła wjechać na urządzenia wchodzące w skład Mobilnej Jednostki Diagnostycznej, kontrolerzy zauważyli na desce rozdzielczej pojazdu kontrolki oraz komunikaty sygnalizujące awarię układu hamulcowego i wydechowego. Szczegółowa kontrola na tzw. rolkach oraz szarpakach wykazała nadmierny luz na drążkach kierowniczych w ciągniku siodłowym. Z kolei w naczepie różnica sił hamowania kół na tych samych dwóch osiach przekraczała dopuszczalne parametry – wynosiła ponad 30 procent. Nie był to pełen katalog uchybień stwierdzonych w stanie technicznym zestawu.
Kontrola z użyciem specjalistycznego testera diagnostycznego wykazała także usterkę systemu oczyszczania spalin. W skrzynce z bezpiecznikami inspektorzy znaleźli podłączony do instalacji elektrycznej emulator AdBlue. Jego zadaniem było symulowanie prawidłowego działania układu SCR, odpowiadającego za redukcję szkodliwych cząsteczek w spalinach emitowanych do atmosfery. Tester diagnostyczny wykrył również niesprawny czujnik prędkości koła na pierwszej osi samochodu ciężarowego.
W ciągniku siodłowym były także niesprawne światła stop, przeciwmgłowe i uszkodzony klosz lampy kierunkowskazu. Z kolei w naczepie stwierdzono również opony o różnej rzeźbie bieżnika na tej samej osi oraz niesprawne światło przeciwmgłowe i pozycyjne boczne.
Z powodu stwierdzonych usterek, inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne ciągnika siodłowego i naczepy. Kierowcy zakazano dalszej jazdy do momentu naprawy uchybień technicznych oraz ukarano go dwoma mandatami karnymi w wysokości 3 500 zł.
źródło: https://www.gov.pl/web/gitd/zestaw-ciezarowy-z-powaznymi-usterkami
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: BRD, diagnosta, GITD, kontrola drogowa, stan techniczny ciężarówek, WITD