Jaki pan, taki kram. Czyli bezprawna (sic!) bezczynność ministra Adamczyka, w tym grupy Webera z DTD.
I mamy na to prawomocny wyrok NSA, że nijaki Adamczyk, czyli nasz (?) Minister Infrastruktury dopuścił się bezczynności1, podobnie zresztą jak w sprawach naszej branży. Choć w naszych sprawach zabrakło podobnego wyroku.
Ten omawiany i ostateczny wyrok dotyczył odstępstwa od warunków technicznych pojazdu marki Mercedes Benz Sprinter 319. W tym przypadku NSA po rozpoznaniu 8 sierpnia 2023 roku skargi kasacyjnej P. w L. od wyroku WSA w Warszawie z 12 września 2022 r. sygn. akt VI SAB/Wa 70/22 w sprawie ze skargi P. w L. na bezczynność Ministra Infrastruktury w przedmiocie rozpoznania wniosku o udzielenie odstępstw od warunków technicznych pojazdu:
uchyla zaskarżony wyrok;
stwierdza, że Minister Infrastruktury dopuścił się bezczynności w sprawie z wniosku o udzielenie odstępstwa od warunków technicznych pojazdu;
stwierdza, że bezczynność nie miała miejsca z rażącym naruszeniem prawa;
zobowiązuje Ministra Infrastruktury do wydania decyzji w sprawie z wniosku o udzielenie odstępstwa od warunków technicznych pojazdu w terminie 30 dni od dnia otrzymania odpisu wyroku wraz z aktami administracyjnymi;
zasądza od Ministra Infrastruktury na rzecz P. w L. kwotę 1020 (tysiąc dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
To właśnie takich mamy urzędników w MI. Wcześniej, oprócz naszych (?) ministerialnych urzędników pomylił się także WSA w Warszawie, który bezzasadnym wyrokiem oddalił skargę P. w L. na bezczynność Ministra Infrastruktury w przedmiocie rozpoznania wniosku o udzielenie odstępstwa od warunków technicznych pojazdu.
A zaczęło się to pismem z 24 maja 2021 r., gdy P. w L. (dalej: skarżący) złożyło do Ministra Infrastruktury wniosek o udzielenie indywidualnego odstępstwa od warunków technicznych pojazdu specjalnego, będącego ambulansem sanitarnym.2
Jak pamiętam, przed paroma laty podobny problem miał Wrocław (choć nie tylko), gdzie kilkanaście karetek przez wiele miesięcy stało i rdzewiało, bo rzeczywiste dane były niezgodne z zapisami w dokumentach wymaganych do rejestracji pojazdów. Już nie mówiąc/pisząc o tym, jak wiele takich pojazdów porusza się po naszych drogach, gdy ich rzeczywiste dane są niezgodne z DR . . . . . .
Skarżący w tej sprawie określając zakres odstępstwa wskazał, że:
rzeczywista masa całkowita pojazdu wraz z niezbędnym wyposażeniem medycznym przekracza określoną w homologacji pojazdów bazowych DMC = 3,5 tony i jest de facto o ok. 300 kg wyższa niż wynika z oświadczeń dostawcy;
sprzedawca – autoryzowany dealer, mimo kierowanych wniosków, nie widzi możliwości dokonania modyfikacji pojazdów, a zatem zachodzi konieczność udzielenia indywidualnego odstępstwa od warunków technicznych określonych w rozporządzeniu Min. Infrastruktury z 31 grudnia 2002 r.3, w celu umożliwienia dalszej eksploatacji.
Pismem z 9 lipca 2021 roku nasi (?) urzędnicy wezwali skarżącego do uzupełnienia braków formalnych wniosku poprzez jego sprecyzowanie, to jest wskazanie konkretnych parametrów i konkretnych wartości parametrów, w zakresie których skarżący domagał się udzielenia odstępstwa od warunków technicznych dla pojazdu.
Jeszcze w tym samym miesiącu, pismem z 26 lipca 2021 roku skarżący wskazał zakres odstępstwa:
„rzeczywista masa całkowita ambulansu wraz z niezbędnym wyposażeniem medycznym oraz personelem przekracza DMC wynoszącą 3,5 tony, podnosząc przy tym konieczność przeprowadzenia niezbędnych czynności dowodowych przez organ – oględzin i opinii biegłego rzeczoznawcy, w celu wszechstronnego rozpoznania sprawy.”
Pismem z 7 września 2021 r. Minister Infrastruktury zawiadomił skarżącego o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania wobec rzekomego nieusunięcia braków formalnych.4
W związku z powyższym na podstawie art. 37 k.p.a. skarżący wniósł do Ministra Infrastruktury ponaglenie na bezczynność organu.
Postanowieniem z 8 października 2021 r. Minister Infrastruktury bezzasadnie stwierdził, że organ rozpatrujący sprawę (zabrakło imienia i nazwiska urzędnika nadzorującego sprawę?) rzekomo nie dopuścił się bezczynności ani przewlekłego prowadzenia postępowania.
Wobec powyższego skarżący złożył do WSA w Warszawie skargę na bezczynność organu w sprawie z wniosku o udzielenie odstępstwa od warunków technicznych pojazdów, którą tenże sąd bezzasadnie oddalił dając tym samym dowód, w jakim stanie ruiny prawnej znajduje się nasze (?) sądownictwo administracyjne. Albowiem art. 67 ust. 4 ustawy PoRD w wersji obowiązującej w dacie złożenia wniosku strony o udzielenie odstępstwa nie przewidywał szczegółowych wymagań, jakim winien odpowiadać wniosek o odstępstwo. I ten fakt powoduje, że żądanie urzędników o uzupełnienie wniosku nie miało podstaw prawnych. Tym samym było nie tylko bezzasadne ale także bezprawne – sic!5
Bezkarność ministerialnych urzędników łamiących Prawo tylko pogłębia obecny stan ruiny prawnej, w jakim się znajdujemy.
Z treści uzasadnienia tegoż wyroku, cyt.:
„Minister Infrastruktury niezasadnie oraz niezgodnie z prawem wezwał stronę skarżącą w tej sprawie do uzupełnienia braków formalnych wniosku pozostawiając następnie ten wniosek bez rozpoznania i uchylając się tym samym od merytorycznego załatwienia sprawy dopuścił się bezczynności. A to skutkowało zobowiązaniem Ministra Infrastruktury Adamczyka do wydania w sprawie z wymienionego wniosku decyzji w terminie 30 dni od dnia otrzymania odpisu wyroku wraz z aktami administracyjnymi.”
– dopiero ten wyrok NSA zmusił nasze (?) ministerialne inżynierstwo do działania. Ich nieznajomość obowiązującego Prawa jest nie tylko skandaliczna, ale także porażająca. Zaś dla wspierania takich postaw przez skład tego warszawskiego WSA po prostu brakuje słów.
Trzymajmy się
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1II GSK 56/23 – Wyrok NSA; Data orzeczenia: 2023-08-08; orzeczenie prawomocne; Data wpływu: 2023-01-13; Symbol z opisem: 6030 Dopuszczenie pojazdu do ruchu; Sygnatury powiązane: VI SAB/Wa 70/22 – Wyrok WSA w Warszawie z 2022-09-12; Skarżony organ: Minister Infrastruktury; Treść wyniku: Uchylono zaskarżony wyrok;
2przepis art. 67 ust. 1 ustawy PoRD dopuszcza możliwość rejestracji pojazdu niespełniającego wszystkich warunków technicznych od uzyskania zezwolenia na odstępstwo, którego udziela minister właściwy do spraw transportu w indywidualnych, uzasadnionych przypadkach.
3w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (tekst jedn. Dz.U. z 2016 r. poz. 2022; dalej: rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r.)
5Dopiero na mocy ustawy z dnia 17 listopada 2021 r. o zmianie ustawy – PoRD, ustawy o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg oraz ustawy o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej (Dz. U. poz. 2165, obowiązuje od 1 stycznia 2022 r.) wprowadzono w ust. 4 m.in. obowiązek zawarcia we wniosku zakresu wnioskowanego odstępstwa od warunków technicznych, jakim powinien odpowiadać pojazd (pkt 3) oraz uzasadnienie wniosku (pkt 4).
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sie 21 2023
BEZPRAWNA BEZCZYNNOŚĆ MINISTRA ADAMCZYKA
Jaki pan, taki kram. Czyli bezprawna (sic!) bezczynność ministra Adamczyka, w tym grupy Webera z DTD.
I mamy na to prawomocny wyrok NSA, że nijaki Adamczyk, czyli nasz (?) Minister Infrastruktury dopuścił się bezczynności1, podobnie zresztą jak w sprawach naszej branży. Choć w naszych sprawach zabrakło podobnego wyroku.
Ten omawiany i ostateczny wyrok dotyczył odstępstwa od warunków technicznych pojazdu marki Mercedes Benz Sprinter 319. W tym przypadku NSA po rozpoznaniu 8 sierpnia 2023 roku skargi kasacyjnej P. w L. od wyroku WSA w Warszawie z 12 września 2022 r. sygn. akt VI SAB/Wa 70/22 w sprawie ze skargi P. w L. na bezczynność Ministra Infrastruktury w przedmiocie rozpoznania wniosku o udzielenie odstępstw od warunków technicznych pojazdu:
uchyla zaskarżony wyrok;
stwierdza, że Minister Infrastruktury dopuścił się bezczynności w sprawie z wniosku o udzielenie odstępstwa od warunków technicznych pojazdu;
stwierdza, że bezczynność nie miała miejsca z rażącym naruszeniem prawa;
zobowiązuje Ministra Infrastruktury do wydania decyzji w sprawie z wniosku o udzielenie odstępstwa od warunków technicznych pojazdu w terminie 30 dni od dnia otrzymania odpisu wyroku wraz z aktami administracyjnymi;
zasądza od Ministra Infrastruktury na rzecz P. w L. kwotę 1020 (tysiąc dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
To właśnie takich mamy urzędników w MI. Wcześniej, oprócz naszych (?) ministerialnych urzędników pomylił się także WSA w Warszawie, który bezzasadnym wyrokiem oddalił skargę P. w L. na bezczynność Ministra Infrastruktury w przedmiocie rozpoznania wniosku o udzielenie odstępstwa od warunków technicznych pojazdu.
A zaczęło się to pismem z 24 maja 2021 r., gdy P. w L. (dalej: skarżący) złożyło do Ministra Infrastruktury wniosek o udzielenie indywidualnego odstępstwa od warunków technicznych pojazdu specjalnego, będącego ambulansem sanitarnym.2
Jak pamiętam, przed paroma laty podobny problem miał Wrocław (choć nie tylko), gdzie kilkanaście karetek przez wiele miesięcy stało i rdzewiało, bo rzeczywiste dane były niezgodne z zapisami w dokumentach wymaganych do rejestracji pojazdów. Już nie mówiąc/pisząc o tym, jak wiele takich pojazdów porusza się po naszych drogach, gdy ich rzeczywiste dane są niezgodne z DR . . . . . .
Skarżący w tej sprawie określając zakres odstępstwa wskazał, że:
rzeczywista masa całkowita pojazdu wraz z niezbędnym wyposażeniem medycznym przekracza określoną w homologacji pojazdów bazowych DMC = 3,5 tony i jest de facto o ok. 300 kg wyższa niż wynika z oświadczeń dostawcy;
sprzedawca – autoryzowany dealer, mimo kierowanych wniosków, nie widzi możliwości dokonania modyfikacji pojazdów, a zatem zachodzi konieczność udzielenia indywidualnego odstępstwa od warunków technicznych określonych w rozporządzeniu Min. Infrastruktury z 31 grudnia 2002 r.3, w celu umożliwienia dalszej eksploatacji.
Pismem z 9 lipca 2021 roku nasi (?) urzędnicy wezwali skarżącego do uzupełnienia braków formalnych wniosku poprzez jego sprecyzowanie, to jest wskazanie konkretnych parametrów i konkretnych wartości parametrów, w zakresie których skarżący domagał się udzielenia odstępstwa od warunków technicznych dla pojazdu.
Jeszcze w tym samym miesiącu, pismem z 26 lipca 2021 roku skarżący wskazał zakres odstępstwa:
„rzeczywista masa całkowita ambulansu wraz z niezbędnym wyposażeniem medycznym oraz personelem przekracza DMC wynoszącą 3,5 tony, podnosząc przy tym konieczność przeprowadzenia niezbędnych czynności dowodowych przez organ – oględzin i opinii biegłego rzeczoznawcy, w celu wszechstronnego rozpoznania sprawy.”
Pismem z 7 września 2021 r. Minister Infrastruktury zawiadomił skarżącego o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania wobec rzekomego nieusunięcia braków formalnych.4
W związku z powyższym na podstawie art. 37 k.p.a. skarżący wniósł do Ministra Infrastruktury ponaglenie na bezczynność organu.
Postanowieniem z 8 października 2021 r. Minister Infrastruktury bezzasadnie stwierdził, że organ rozpatrujący sprawę (zabrakło imienia i nazwiska urzędnika nadzorującego sprawę?) rzekomo nie dopuścił się bezczynności ani przewlekłego prowadzenia postępowania.
Wobec powyższego skarżący złożył do WSA w Warszawie skargę na bezczynność organu w sprawie z wniosku o udzielenie odstępstwa od warunków technicznych pojazdów, którą tenże sąd bezzasadnie oddalił dając tym samym dowód, w jakim stanie ruiny prawnej znajduje się nasze (?) sądownictwo administracyjne. Albowiem art. 67 ust. 4 ustawy PoRD w wersji obowiązującej w dacie złożenia wniosku strony o udzielenie odstępstwa nie przewidywał szczegółowych wymagań, jakim winien odpowiadać wniosek o odstępstwo. I ten fakt powoduje, że żądanie urzędników o uzupełnienie wniosku nie miało podstaw prawnych. Tym samym było nie tylko bezzasadne ale także bezprawne – sic!5
Bezkarność ministerialnych urzędników łamiących Prawo tylko pogłębia obecny stan ruiny prawnej, w jakim się znajdujemy.
Z treści uzasadnienia tegoż wyroku, cyt.:
„Minister Infrastruktury niezasadnie oraz niezgodnie z prawem wezwał stronę skarżącą w tej sprawie do uzupełnienia braków formalnych wniosku pozostawiając następnie ten wniosek bez rozpoznania i uchylając się tym samym od merytorycznego załatwienia sprawy dopuścił się bezczynności. A to skutkowało zobowiązaniem Ministra Infrastruktury Adamczyka do wydania w sprawie z wymienionego wniosku decyzji w terminie 30 dni od dnia otrzymania odpisu wyroku wraz z aktami administracyjnymi.”
– dopiero ten wyrok NSA zmusił nasze (?) ministerialne inżynierstwo do działania. Ich nieznajomość obowiązującego Prawa jest nie tylko skandaliczna, ale także porażająca. Zaś dla wspierania takich postaw przez skład tego warszawskiego WSA po prostu brakuje słów.
Trzymajmy się
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1 II GSK 56/23 – Wyrok NSA; Data orzeczenia: 2023-08-08; orzeczenie prawomocne; Data wpływu: 2023-01-13; Symbol z opisem: 6030 Dopuszczenie pojazdu do ruchu; Sygnatury powiązane: VI SAB/Wa 70/22 – Wyrok WSA w Warszawie z 2022-09-12; Skarżony organ: Minister Infrastruktury; Treść wyniku: Uchylono zaskarżony wyrok;
2 przepis art. 67 ust. 1 ustawy PoRD dopuszcza możliwość rejestracji pojazdu niespełniającego wszystkich warunków technicznych od uzyskania zezwolenia na odstępstwo, którego udziela minister właściwy do spraw transportu w indywidualnych, uzasadnionych przypadkach.
3 w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (tekst jedn. Dz.U. z 2016 r. poz. 2022; dalej: rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r.)
4 na podstawie art. 64 § 2 k.p.a.
5 Dopiero na mocy ustawy z dnia 17 listopada 2021 r. o zmianie ustawy – PoRD, ustawy o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg oraz ustawy o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej (Dz. U. poz. 2165, obowiązuje od 1 stycznia 2022 r.) wprowadzono w ust. 4 m.in. obowiązek zawarcia we wniosku zakresu wnioskowanego odstępstwa od warunków technicznych, jakim powinien odpowiadać pojazd (pkt 3) oraz uzasadnienie wniosku (pkt 4).
By dP • DIAGNOSTA od PoRD 0 • Tags: decyzje urzędnicze, DTD, minister Andrzej Adamczyk, NSA, odstępstwo od warunków technicznych, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), Rafał Weber, resort transportu, wyrok sądu, zmiany konstrukcyjne