paź 13 2023
BĘDĄ DLA NAS WALCZYĆ ?
SZANOWNE KOLEŻANKI I KOLEDZY WŁAŚCICIELE SKP ORAZ DIAGNOŚCI
Jesteśmy grupą właścicieli STACJI KONTROLI POJAZDÓW, którzy zdecydowali się wyraźnie powiedzieć – JUŻ DOŚĆ!
– LEKCEWAŻENIA wszystkich przedsiębiorców, którzy zainwestowali własne środki i ciężką pracę w funkcjonowanie SKP, by Państwo mogło realizować swój obowiązek zapewnienia każdemu obywatelowi bezpieczeństwa na drogach. DOŚĆ CZYNIENIA TEGO NASZYM KOSZTEM!
– BYCIA ZAKŁADNIKIEM POLITYKI, bo nie ulega wątpliwości i nikt już nawet tego nie kwestionuje, że waloryzacja opłat za badania nam się należy! Tak jak każdemu obywatelowi, któremu rząd podniósł pensje!
– IGNOROWANIA OSOBISTYCH DRAMATÓW WŁAŚCICIELI UPADAJĄCYCH STACJI I FATALNEJ SYTUACJI CAŁEJ BRANŻY!
Zjednoczyliśmy się by zadziałać tylko dla tego JEDNEGO dla nas wszystkich najważniejszego celu – PODWYŻKI OPŁAT ZA BADANIA!
Nic się jednak nie uda, gdy nie będziemy RAZEM!
NAJPIERW PRAWDZIWE ZJEDNOCZENIE – PÓŹNIEJ DZIAŁANIE!
CO JUŻ BYŁO?
– kilka demonstracji
– petycje i pisma do Ministra Infrastruktury, Marszałek Sejmu, Prezydenta RP
– wywieszanie plakatów i flag
– medialne nagłaśnianie sprawy
– zamykanie stacji ( niestety nieudolnie zorganizowane )
JAKI EFEKT? – ŻADEN!
CO W NASZEJ OCENIE NALEŻY ZROBIĆ?
– W KOŃCU POŁĄCZYĆ SIŁY I SKUTECZNIE ZAPROTESTOWAĆ!
2-3-4 tyś. zjednoczonych właścicieli SKP, zdeterminowanych by nie wykonywać badań przez dłuższy okres, to siła, której nie da się zlekceważyć. WYSOCE PRAWDOPODOBNYM JEST, ŻE JUŻ SAMO TO ZAGROŻENIE ODNIESIE SKUTEK!
Wyobraźcie sobie: transport, turystykę, ubezpieczenia, mandaty dla obywateli, którzy nie mogli wykonać badania. To wszystko da obraz Państwa, które nie wywiązało się ze swojego obowiązku zagwarantowania dostępności do kontroli pojazdów, a tym samym przyczyniło się do chaosu i wcale niemałego paraliżu wielu sfer związanych z motoryzacją.
JAK PRZEPROWADZIĆ TAKI PROTEST?
- W pierwszej kolejności zjednoczyć się i ocenić własny potencjał. Do tego posłuży dołączona poniżej deklaracja gotowości do współpracy.
- Jasno i wyraźnie określić warunki takiej akcji:
– protest ogólnokrajowy
– zaangażowanie lokalnych, aktywnych, chętnych do działania przedsiębiorców, którzy odwiedzą każdą stację w swoim regionie, do której nie dotarła informacja o proteście ( opowiedzą, wyjaśnią, rozwieją wątpliwości, zachęcą do wspólnego działania i złożenia deklaracji przystąpienia) DA SIĘ TO ZROBIĆ-JUŻ JEST WIELU ZAANGAŻOWANYCH!
– wzajemna kontrola krzyżowa podczas protestu – pozwoli uniknąć niepokoju, że może inne stacje zarabiają, a my nie.
– prawna kontrola wszelkich naszych działań na każdym etapie.
– odpowiednia akcja informacyjna w mediach.
BEZ ODPOWIEDNIEGO PRZYGOTOWANIA I ZEBRANIA DUŻEJ SIŁY – NIE MA MOWY O ZAMYKANIU STACJI! (tak jak próbowano to robić dotychczas)
Dołączcie do nas i razem bądźmy skuteczni!
Poniżej zamieszczamy deklarację gotowości do współpracy. Każda do nas nadesłana, będzie powiększała siłę nas wszystkich, a nam dawała motywację do działania i argumenty do walki.
WEJDŹ W NIĄ, WYPEŁNIJ, WYŚLIJ DO NAS!
Weźmy ZDECYDOWANIE sprawy w swoje ręce!
WIERZYMY, ŻE ZAPRZESTANIE WYKONYWANIA BADAŃ NIE BĘDZIE KONIECZNE , ALE JUŻ TERAZ SIĘ ZJEDNOCZMY I BĄDŹMY GOTOWI NA CZAS…..PO WYBORACH!
Nie jesteśmy anonimowi. Naszą grupę założycielską tworzą:
- Andrzej Dąbrowski – „B&A” Diagnostyka i Mechanika Pojazdowa, [email protected]
- Marek Jeger – PHU Auto Centrum, [email protected]
- Elżbieta Popiół – Delta Kwartet Sp. z o.o., [email protected]
- Andrzej Barański – PARTNER, [email protected]
- Jan Zadka – MACK AUTO SERWIS, [email protected]
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 1 • Tags: akcja protestacyjna, diagnosta, diagnosta samochodowy, PROTEST ŚRODOWISKA, Stacja Kontroli Pojazdów (SKP), strajk., waloryzacja opłat za BT
SUNGK
13 października 2023 @ 22:11
Nie jest prawdą, że petycje nie odniosły efektu.
W dniu 12 stycznia 2023 r. złożyłem petycję w imieniu własnym w sprawie projektu
z dnia 9 sierpnia 2022 r. ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (druk nr 2540) – dalej „projekt ustawy”.
W petycji m. in. wskazałem, iż procedowany projekt ustawy nie zawiera istotnej zmiany dotyczącej wyliczenia wysokości opłat za przeprowadzanie badań technicznych pojazdów w przypadku zmiany kosztów prowadzenia działalności gospodarczej w tej branży. Zaproponowałem wprowadzenie w art. 84a ust.2 poniższego brzmienia:
„2. Wydając rozporządzenie, o którym mowa w ust. 1, minister właściwy do spraw transportu uwzględni, w szczególności warunki techniczne pojazdów podlegających badaniu technicznemu, konieczność ujednolicenia stosowanych dokumentów oraz na koniec każdego roku lub w trakcie roku kalendarzowego koszty wykonywania badań technicznych, o ile są wymagane”;
W związku z powyższym w dniu 19 maja 2023 r. Biuro Analiz Sejmowych wydało opinię prawną dotyczącą petycji w sprawie wprowadzenia zmian do rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (druk nr 2540) w zakresie delegacji ustawowej dotyczącej badań technicznych pojazdów. Stwierdziło również, że petycja mieści się w zakresie zadań i kompetencji Sejmu i spełnia wymogi formalne.
Treść opinii: https://orka.sejm.gov.pl/petycje.nsf/nazwa/IX-683bas/$file/IX-683bas.pdf
W dniu 24 maja 2023 r. odbyło się posiedzenie Komisji do Spraw Petycji (nr 145)
Komisja do Spraw Petycji, obradująca pod przewodnictwem posła Sławomira Jana Piechoty (KO), przewodniczącego Komisji, oraz poseł Urszuli Augustyn (KO), zastępcy przewodniczącego Komisji, zrealizowała m.in. rozpatrzenie petycji w sprawie wprowadzenia zmian do rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (druk nr 2540) w zakresie
delegacji ustawowej dotyczącej badań technicznych pojazdów (BKSP-144-IX-683/23);
Pełny zapis przebiegu posiedzenia Komisji do Spraw Petycji (nr 145) czytaj str. 8, 9 i 10:
https://orka.sejm.gov.pl/zapisy9.nsf/0/4844CB25AC657F44C12589C0004A0DFB/%24File/0377109.pdf
Przewodniczący poseł Sławomir Jan Piechota zarekomendował w trakcie posiedzenia przekazanie materiałów dotyczących tej sprawy do Komisji Infrastruktury.
Petycja została zauważona i stanowi aktualnie część procesu legislacyjnego. Jak wynika z zapisów Komisji strona rządowa planuje przyjrzeć się kosztom prowadzenia działalności w celu oszacowania wysokości opłat.
Wniosek jest taki: że MI zostało postawione pod ścianą i przy kolejnym rozpatrywaniu projektu powyższe w procesie legislacyjnym powinni uwzględnić.
Linki są do stron sejmowych, więc usunięcie ich przez dp będzie świadczyć, że dp nie zależy na wprowadzeniu poprawki w projekcie ustawy, który po wyborach będzie przedmiotem prac Sejmu.