lip 5 2023
APEL PISKP, CZYLI KOLEJNE JUŻ PISMO
Przedsiębiorcy apelują o urealnienie cen za badania techniczne pojazdów
Ze zdumieniem słuchamy słów płynących ze strony rządowej, które wskazują, że badania techniczne pojazdów w Polsce są obowiązkowe, zatem przedsiębiorcy mają zagwarantowanych odbiorców na swoje usługi. Ale czy to oznacza, że skoro są odbiorcy, to przedsiębiorcy mają się cieszyć i wykonywać badania techniczne nawet poniżej kosztów?!?
Przedsiębiorcy prowadzący stacje kontroli pojazdów to w większości mikro i mali przedsiębiorcy, prawie
w 100% z polskim kapitałem. Codziennie w swojej pracy eliminują z ruchu niesprawne pojazdy, dbając
o bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Żeby to robić skutecznie przychody z tytułu opłat za badania powinny pokrywać koszty.
Jeśli opłaty za badania techniczne nie zostaną urealnione, ta branża upadnie. Nie będzie innego wyjścia.
Tym samym zagrożone będzie bezpieczeństwo nas wszystkich!
– – – – – – – – – –
5 lipca 2023 @ 09:42
Krok do przodu w sprawie zmiany cennika na SKP został dokonany w Sejmie RP w dniu 24 maja 2023 r. poprzez rozpatrzenie petycji złożonej przez Grzegorza Krzemienieckiego w dniu 12 stycznia 2023 r..
cytat:
„Minister infrastruktury odpisał nam też w ten sposób: „Pragnę podkreślić, że przedstawiona przez państwa propozycja podwyższenia opłat za badanie techniczne pojazdów zostanie poddana szczegółowej analizie w ramach prac legislacyjnych nad nowym systemem badań technicznych pojazdów”.
Moja rekomendacja jest taka, aby wystosować dezyderat i uściślić właśnie to, co wcześniej czytałam, aby te przepisy były ściśle uszczegółowione, kiedy ta waloryzacja powinna następować, czy koniec roku, czy raz w roku – bo jakby mamy wstępną deklarację zgodności z tą petycją.”
Apel słuszny, tylko będzie możliwy do zrealizowania, gdy zostanie nadane nowe brzmienie w ustawie – prawo o ruchu drogowym. Może się okazać, że ostatecznie wywalczył to SUNGK.
5 lipca 2023 @ 10:50
Wysyłanie kolejnych już pism, apeli, dezyderatów, próśb i błagań jest marnowaniem czasu i energii.
To już jest także nieco (?) poniżające dla naszego środowiska, ta wielka ilość wysłanych zbędnych i bezskutecznych dokumentów z naszej strony przez te ostatnie 10 lat!
Czas wstać z kolan!
Ponadto uważam, że ten czas (na uzgadnianie i pisanie tych wysyłanych dokumentów) można było dużo lepiej wykorzystać, na przykład na podniesienie skuteczności naszych działań, na zwiększenie liczebności naszych organizacji, na lepszą promocję naszych celów w różnych mediach, itd., itp., et’cetera.
dP
5 lipca 2023 @ 13:30
Podniesienie skuteczności czyli jakości badań , podniesienie rangi zawodu diagnosty do osoby niezależnej która nie zastanawia się czy właśnie nie był o jeden wynik N „za daleko” i czy nie będzie znowu szukał pracy z „etykietą” głupek (czytaj uczciwie podchodzący do swoich obowiązków). Jako „organizacja raczej nigdy nie będziemy brani pod uwagę przez rządzących jesteśmy zbyt mali i tu należy zejść na ziemie, więksi próbowali i nie wyszło.
5 lipca 2023 @ 11:17
To nie mnie odpisał MI, a Komisji do Spraw Petycji. na której była rozpatrywana petycja.
Przewodniczący poseł Sławomir Jan Piechota (KO):
Tak, być może przekazać materiały wraz z dezyderatem. Tu pani się zgłasza, tak?
Poseł Małgorzata Prokop-Paczkowska (Lewica):
To może chociaż tyle.
Przewodniczący poseł Sławomir Jan Piechota (KO):
Pani się zgłasza, proszę bardzo.
Dyrektor Departamentu Transportu Drogowego Ministerstwa Infrastruktury Renata Rychter:
Szanowny panie przewodniczący, szanowna pani poseł, szanowni państwo, Renata Rychter Departament Transportu Drogowego Ministerstwa Infrastruktury. W zasadzie chciałabym potwierdzić, że obecnie trwają, nie zostały zakończone prace nad projektem ustawy, która w zasadniczy sposób dotyczy kwestii badań okresowych, badań zgodności i warunków technicznych pojazdów mechanicznych. Odpowiedź, która została sformułowana przez ministra infrastruktury, nie zawierała deklaracji wprowadzenia takiego automatycznego mechanizmu waloryzacji, to chciałabym sprostować, bo być może takie było…
Poseł Małgorzata Prokop-Paczkowska (Lewica):
Nie, nie, tu jest, że została poddana szczegółowej analizie.
Dyrektor departamentu MI Renata Rychter:
Tak jest. Dlatego, że wiele takich zapytań wpływa do Ministerstwa Infrastruktury także od samych przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów, bo rzeczywiście w delegacji do wydania rozporządzenia w wytycznych została zawarta kwestia kosztów badań prowadzonych przez stacje kontroli pojazdów. Stąd też dopiero w momencie, kiedy będzie ostateczny kształt brzmienia tej delegacji, będzie można rozpocząć prace nad rozporządzeniem. Oczywiście prowadzimy wewnętrzne analizy dotyczące tych kosztów badań, żeby być przygotowanym do wskazania, czy te koszty uległy znaczącemu zwiększeniu czy też nie.
Natomiast Ministerstwo Infrastruktury nie deklarowało i nie może na tę chwilę zadeklarować wprowadzenia tego mechanizmu automatycznej waloryzacji. Dziękuję pięknie.
Przewodniczący poseł Sławomir Jan Piechota (KO):
Dziękuję. Proponowałbym przekazanie materiałów do Komisji Infrastruktury, natomiast zamknięcie postępowania w naszej Komisji.
Poseł Małgorzata Prokop-Paczkowska (Lewica):
Dokładnie.
Przewodniczący poseł Sławomir Jan Piechota (KO):
Dziękuję. Czy wobec takiej rekomendacji, by przekazać materiały dotyczące petycji do Komisji Infrastruktury i zamknąć postępowanie w naszej Komisji jest akceptacja? Nie słyszę uwag. Stwierdzam, iż Komisja podjęła taką decyzję. Dziękuję.
——-
Swoim działaniem spowodowałem, że powinny powstać przepisy, które rozwiążą w przyszłości problem corocznej rewaloryzacji cennika. DP zakrzywia rzeczywistość co do zaistniałych zdarzeń. Nie ulega wątpliwości, że pani dyrektor RR ukryła przed komisją podając im inny stan faktyczny niż jest w rzeczywistości.
5 lipca 2023 @ 13:32
Tak gwoli ścisłości 23 mieliśmy zamknięte, a w około stemplowano aż miło…