Prezes Stowarzyszenia Forum Recyklingu Samochodów FORS Adam Małyszko:
Dziękuję.
Adam Małyszko, Stowarzyszenie Forum Recyklingu Samochodów.
Panie przewodniczący,
panie i panowie posłowie, panie ministrze,
w pierwszej części mojej wypowiedzi chciałbym odnieść się do danych, które przedstawił pan minister, które są absolutnie inne, niż te, które otrzymujemy, płacąc za te dane do CEPiK-u.
Ostatnie dane, które otrzymaliśmy, są z czerwca tego roku, gdzie przez CEPiK wskazane jest, że:
jest 7 177 553 nieubezpieczonych pojazdów,
a bez badań technicznych jest 17 159 508 pojazdów,
przy czym odnosi się to do wszystkich pojazdów zarejestrowanych i odnosi się do tych pojazdów, które w tej chwili są zarejestrowane w CEPiK-u jako pojazdy archiwalne.
Taką pozycję CEPiK odnotował, żeby po prostu wyłapać pojazdy, które rzeczywiście mogą być na rynku, ponieważ po pewnym okresie większość wymienionych pojazdów, w mojej ocenie w ilości 17 mln, już nie istnieje, ponieważ zostały zdemontowane w szarej strefie.
Nie wiemy, ile w posiadaniu właściciela jest fizycznie pojazdów, które nie posiadają ani właściciela, ani badań.
Tego, ile porusza się po drogach bez badań, też nie wiemy.
Tak samo nie wiemy, ile pojazdów porusza się bez ubezpieczenia.
To odnośnie do danych.
Panie ministrze, warto byłoby zweryfikować te dane, ponieważ my za te dane płacimy i żądamy rzetelnych danych. Być może otrzymał je pan za darmo. Być może są one obarczone pewnym błędem.
Co do podwójnej opłaty za badania,
nasze stanowisko jest podobne do reszty wypowiadających się. Jest to kara, która dla przedsiębiorcy, który zleca badanie, nie stanowi kosztów uzyskania przychodu. To dodatkowa praca dla księgowych, którzy będą musieli rozdzielić ten rachunek na to, co jest kosztem, czyli zapłatą za badanie, i co jest ewentualnie karą w przypadku komisów czy osób, które handlują pojazdami uszkodzonymi.
Tutaj dziękuję za ukłon, bo zostało to delikatnie zmienione i pojazdy, które mają zatrzymany dowód rejestracyjny i zostały skierowane na badanie, nie będą ponosiły dodatkowej opłaty. Za to dziękuję, natomiast rzeczywiście może trzeba postarać się, żeby ta opłata
była wyższa, jeżeli pojazd stał kilka lat, ale na pewno nie zgodzę się z tym, że jest to kara,
bo tutaj ani przedsiębiorca, ani obywatel niczemu nie zawinił, a jest traktowany może
nie jak przestępca, ale przynajmniej jako popełniający wykroczenie.
Odnośnie do stawek podam przykład stacji demontażu pojazdów.
Stacje demontażu nie mogą pobrać żadnej opłaty, tak że, szanowni państwo, macie jeszcze pole przestrzeni pomiędzy stawką 99 zł a 0 zł.
Podam tylko przykład.
W związku z tym, że stacje demontażu pojazdów mają szereg obowiązków i co roku są na nie nakładane nowe obowiązki, rynek skurczył się już o 30%. Te stacje też wypadają. Rynek szarej strefy jest tak duży, że nie jesteśmy w stanie konkurować, tak samo jak rzetelne stacje kontroli pojazdów nie będą w stanie konkurować z tymi, którzy stawiają pieczątki bez przeglądu.
1Pełny zapis przebiegu posiedzenia: Podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego Projektu ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (druk nr 2540) (nr 2).
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lip 19 2023
ADAM MAŁYSZKO Z FORS O BRANŻY
Prezes Stowarzyszenia Forum Recyklingu Samochodów FORS Adam Małyszko:
Dziękuję.
Adam Małyszko, Stowarzyszenie Forum Recyklingu Samochodów.
Panie przewodniczący,
panie i panowie posłowie, panie ministrze,
w pierwszej części mojej wypowiedzi chciałbym odnieść się do danych, które przedstawił pan minister, które są absolutnie inne, niż te, które otrzymujemy, płacąc za te dane do CEPiK-u.
Ostatnie dane, które otrzymaliśmy, są z czerwca tego roku, gdzie przez CEPiK wskazane jest, że:
jest 7 177 553 nieubezpieczonych pojazdów,
a bez badań technicznych jest 17 159 508 pojazdów,
przy czym odnosi się to do wszystkich pojazdów zarejestrowanych i odnosi się do tych pojazdów, które w tej chwili są zarejestrowane w CEPiK-u jako pojazdy archiwalne.
Taką pozycję CEPiK odnotował, żeby po prostu wyłapać pojazdy, które rzeczywiście mogą być na rynku, ponieważ po pewnym okresie większość wymienionych pojazdów, w mojej ocenie w ilości 17 mln, już nie istnieje, ponieważ zostały zdemontowane w szarej strefie.
Nie wiemy, ile w posiadaniu właściciela jest fizycznie pojazdów, które nie posiadają ani właściciela, ani badań.
Tego, ile porusza się po drogach bez badań, też nie wiemy.
Tak samo nie wiemy, ile pojazdów porusza się bez ubezpieczenia.
To odnośnie do danych.
Panie ministrze, warto byłoby zweryfikować te dane, ponieważ my za te dane płacimy i żądamy rzetelnych danych. Być może otrzymał je pan za darmo. Być może są one obarczone pewnym błędem.
Co do podwójnej opłaty za badania,
nasze stanowisko jest podobne do reszty wypowiadających się. Jest to kara, która dla przedsiębiorcy, który zleca badanie, nie stanowi kosztów uzyskania przychodu. To dodatkowa praca dla księgowych, którzy będą musieli rozdzielić ten rachunek na to, co jest kosztem, czyli zapłatą za badanie, i co jest ewentualnie karą w przypadku komisów czy osób, które handlują pojazdami uszkodzonymi.
Tutaj dziękuję za ukłon, bo zostało to delikatnie zmienione i pojazdy, które mają zatrzymany dowód rejestracyjny i zostały skierowane na badanie, nie będą ponosiły dodatkowej opłaty. Za to dziękuję, natomiast rzeczywiście może trzeba postarać się, żeby ta opłata
była wyższa, jeżeli pojazd stał kilka lat, ale na pewno nie zgodzę się z tym, że jest to kara,
bo tutaj ani przedsiębiorca, ani obywatel niczemu nie zawinił, a jest traktowany może
nie jak przestępca, ale przynajmniej jako popełniający wykroczenie.
Odnośnie do stawek podam przykład stacji demontażu pojazdów.
Stacje demontażu nie mogą pobrać żadnej opłaty, tak że, szanowni państwo, macie jeszcze pole przestrzeni pomiędzy stawką 99 zł a 0 zł.
Podam tylko przykład.
W związku z tym, że stacje demontażu pojazdów mają szereg obowiązków i co roku są na nie nakładane nowe obowiązki, rynek skurczył się już o 30%. Te stacje też wypadają. Rynek szarej strefy jest tak duży, że nie jesteśmy w stanie konkurować, tak samo jak rzetelne stacje kontroli pojazdów nie będą w stanie konkurować z tymi, którzy stawiają pieczątki bez przeglądu.
Dziękuję bardzo.1
– – – – – – – – – – – – – – –
1 Pełny zapis przebiegu posiedzenia: Podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego Projektu ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (druk nr 2540) (nr 2).
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: branżowe organizacje, cennik BT, CEP, Cepik, decyzje urzędnicze, FORS (Stowarzyszenie Forum Recyklingu Samochodów), konsultacje branżowe, waloryzacja opłat za BT