Nowy kandydat na Ministra Infrastruktury, to prawdopodobnie Dariusz Klimczak z PSL.
Media pisząc o nim twierdzą, że to najpoważniejszy kandydat na to ministerialne stanowisko ze strony demokratycznej opozycji. Jak znaleźć można na „wiki”, to małomiasteczkowy rocznik 1980, urodzony w Rawie Mazowieckiej, z wyższym wykształceniem. I tu zaczynają się moje wątpliwości, albowiem to tylko . . . . . . . – historyk i politolog.1 Zaś wszyscy zdajemy sobie sprawę, jak daleko leżą nasze problemy od zagadnień, które legły u podstaw wykształcenia Posła D. Klimczaka (ani inżynier, ani choćby para-prawnik).
Mam tylko jeszcze nadzieję, że Pan Poseł:
posiada choćby jakieś prawo jazdy i posiada praktyczną umiejętność prowadzenia pojazdu oraz ze dwa razy osobiście wykonywał BT na SKP, co może mu pomóc w zrozumieniu problemów, choćby tylko naszej branży.
Coś zbudował w swoim życiu, choćby jeden raz, na przykład własny garaż, co może mu pomóc w zrozumieniu problemów infrastrukturalnych.
Oczywiście, że ta widoczna i oczywista wada, czyli ten infrastrukturalny brak doświadczenia Posła D. Klimczaka może zostać nieco (?) zniwelowany poprzez właściwy dobór współpracowników i doradców.
Ale powyższe, to nie jest jedyna wątpliwość, jaką osobiście posiadam. Te moje wątpliwości wyrażałem:
Przypomnę więc tylko, że to właśnie styk naszych codziennych obowiązków na SKP z problematyką tzw. „rolniczych” – w szerokim tego słowa znaczeniu – stanowił najczęściej przyczynę naszych zawodowych kłopotów, które potem skutkowały pozbawianiem naszych kolegów uprawnień i innymi dolegliwościami serwowanymi przez Prokuraturę w ramach ustawy kodeks karny.
Moje osobiste i bardzo ostrożne szacunki, w oparciu o analizę przeczytanych i zapamiętanych wyroków sądowych wskazują, że ponad 70% przypadków naruszeń obowiązującego Prawa dotyczyło właśnie pojazdów rolniczych. A to już patologia, którą dotknięte były (lub jeszcze są?) te nasze SKP, których lokalizacja znajduje się na obrzeżach miast i miasteczek lub na terenach wiejskich.
Politycy, urzędnicy naszego (?) DTD, czyli resortu transportu, a także liderzy naszych organizacji nie chcieli (bo nie mieli wówczas odwagi?) nawet widzieć tego problemu. W tym kontekście jakiekolwiek próby zliberalizowania przepisów BT pojazdów rolniczych na naszych SKP powinny zostać natychmiast zastopowane do czasu, aż wskazana przeze mnie statystyka się nie poprawi.
Z tego punktu widzenia należy negatywnie ocenić ostatnią inicjatywę „grupy Webera”, aby BT wyprowadzić poza SKP – właśnie wyłącznie dla pojazdów rolniczych. PiS zrobił to nie z powodów merytorycznych, ale tylko i wyłącznie, aby przypodchlebić się środowisku ludowców przed wyborami parlamentarnymi 15 października br. Jak widzimy społeczeństwo negatywnie oceniło i tę decyzję Adamczyka z PiS jako złą decyzję. Bo już nie mają szans na rządzenie . . . . . . .
Jednak obawiam się, że apetyty na poluzowanie przepisów dla „rolniczych” nie ustaną, szczególnie, gdy na czele MI stanie właśnie ludowiec z PSL-u, czyli Poseł D. Klimczak.
Więc nadal się obawiam, że decyzjami politycznymi będziemy przesądzali o wzroście zagrożenia dla BRD w przypadkach pojazdów rolniczych.
Obawiam się, że kalkulacje polityczne przesądzą (przy biernej postawie naszych liderów?) o tym, aby w zamian za (. . . – ?) nie usłyszymy żadnego głosu sprzeciwu dla „długich rąk i krótkiej smyczy” . . . . . . .
Trzymajmy się Prawa,
niczym brzytwy tonący,
a zniknie każda obawa,
taki mam apel gorący!
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Wydział Historyczny, historyk – magister (2005); Uniwersytet Warszawski, Politologia (2008) – studia doktoranckie;
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lis 20 2023
NASZ NOWY MINISTER?
Nowy kandydat na Ministra Infrastruktury, to prawdopodobnie Dariusz Klimczak z PSL.
Media pisząc o nim twierdzą, że to najpoważniejszy kandydat na to ministerialne stanowisko ze strony demokratycznej opozycji. Jak znaleźć można na „wiki”, to małomiasteczkowy rocznik 1980, urodzony w Rawie Mazowieckiej, z wyższym wykształceniem. I tu zaczynają się moje wątpliwości, albowiem to tylko . . . . . . . – historyk i politolog.1 Zaś wszyscy zdajemy sobie sprawę, jak daleko leżą nasze problemy od zagadnień, które legły u podstaw wykształcenia Posła D. Klimczaka (ani inżynier, ani choćby para-prawnik).
Mam tylko jeszcze nadzieję, że Pan Poseł:
posiada choćby jakieś prawo jazdy i posiada praktyczną umiejętność prowadzenia pojazdu oraz ze dwa razy osobiście wykonywał BT na SKP, co może mu pomóc w zrozumieniu problemów, choćby tylko naszej branży.
Coś zbudował w swoim życiu, choćby jeden raz, na przykład własny garaż, co może mu pomóc w zrozumieniu problemów infrastrukturalnych.
Oczywiście, że ta widoczna i oczywista wada, czyli ten infrastrukturalny brak doświadczenia Posła D. Klimczaka może zostać nieco (?) zniwelowany poprzez właściwy dobór współpracowników i doradców.
Ale powyższe, to nie jest jedyna wątpliwość, jaką osobiście posiadam. Te moje wątpliwości wyrażałem:
już w 2010 r.: https://www.diagnostasamochodowy.pl/2010/dlugie-rece-krotka-smycz-i-handel-za-stowke/
a potem także w 2015 r.: https://www.diagnostasamochodowy.pl/2015/dlugie-rece/
Przypomnę więc tylko, że to właśnie styk naszych codziennych obowiązków na SKP z problematyką tzw. „rolniczych” – w szerokim tego słowa znaczeniu – stanowił najczęściej przyczynę naszych zawodowych kłopotów, które potem skutkowały pozbawianiem naszych kolegów uprawnień i innymi dolegliwościami serwowanymi przez Prokuraturę w ramach ustawy kodeks karny.
Moje osobiste i bardzo ostrożne szacunki, w oparciu o analizę przeczytanych i zapamiętanych wyroków sądowych wskazują, że ponad 70% przypadków naruszeń obowiązującego Prawa dotyczyło właśnie pojazdów rolniczych. A to już patologia, którą dotknięte były (lub jeszcze są?) te nasze SKP, których lokalizacja znajduje się na obrzeżach miast i miasteczek lub na terenach wiejskich.
Politycy, urzędnicy naszego (?) DTD, czyli resortu transportu, a także liderzy naszych organizacji nie chcieli (bo nie mieli wówczas odwagi?) nawet widzieć tego problemu. W tym kontekście jakiekolwiek próby zliberalizowania przepisów BT pojazdów rolniczych na naszych SKP powinny zostać natychmiast zastopowane do czasu, aż wskazana przeze mnie statystyka się nie poprawi.
Z tego punktu widzenia należy negatywnie ocenić ostatnią inicjatywę „grupy Webera”, aby BT wyprowadzić poza SKP – właśnie wyłącznie dla pojazdów rolniczych. PiS zrobił to nie z powodów merytorycznych, ale tylko i wyłącznie, aby przypodchlebić się środowisku ludowców przed wyborami parlamentarnymi 15 października br. Jak widzimy społeczeństwo negatywnie oceniło i tę decyzję Adamczyka z PiS jako złą decyzję. Bo już nie mają szans na rządzenie . . . . . . .
Jednak obawiam się, że apetyty na poluzowanie przepisów dla „rolniczych” nie ustaną, szczególnie, gdy na czele MI stanie właśnie ludowiec z PSL-u, czyli Poseł D. Klimczak.
Więc nadal się obawiam, że decyzjami politycznymi będziemy przesądzali o wzroście zagrożenia dla BRD w przypadkach pojazdów rolniczych.
Obawiam się, że kalkulacje polityczne przesądzą (przy biernej postawie naszych liderów?) o tym, aby w zamian za (. . . – ?) nie usłyszymy żadnego głosu sprzeciwu dla „długich rąk i krótkiej smyczy” . . . . . . .
Trzymajmy się Prawa,
niczym brzytwy tonący,
a zniknie każda obawa,
taki mam apel gorący!
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1 Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Wydział Historyczny, historyk – magister (2005); Uniwersytet Warszawski, Politologia (2008) – studia doktoranckie;
By dP • DIAGNOZA POLITYKI, Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: BRD, DTD, jakość badań technicznych, Ministerstwo Infrastruktury, projekt PoRD, resort transportu, rolnicze, stan techniczny pojazdów rolniczych, zmiany do ustawy PoRD