lip 12 2022
Z KIM I CO ONI KONSULTUJĄ
Co oni tym razem konsultują i z kim o tym debatują?
I. Co obecnie konsultują.
Popatrzcie sobie na tę listę zagadnień do dyskusji i zastanówcie się, czy to jest aktualnie to, czego potrzebujemy?
Może Wy znajdziecie coś o waloryzacji Cennika BT, o koniecznym wprowadzeniu od 2014 roku obowiązkowych szkoleń dla Uprawnionych Diagnostów Samochodowych po każdej zmianie Prawa, o naszej zawodowej niezależności opisanej w Dyrektywie nr 45/2014, itd., itp., et’cetera.
Zamiast tego poprawiają własne błędy, do których nie chcieli się wcześniej przyznać. Chodzi w tym przypadku o złe nazwy usterek. Świadczy to tylko o tym, że jak w całym społeczeństwie, przestępcy i gamonie są także w MI i DTD.
„(…) rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach, zawiera nazwy grup usterek niezgodne z nazwami występującymi w dyrektywie 2014/45/UE. Resort wskazuje, że pełne i prawidłowe wdrożenie tej dyrektywy zapewni sprawne funkcjonowanie regulacji w niej przewidzianych.
Projektowane rozporządzenie zakłada:
-
zmianę nazewnictwa grup usterek wykrytych podczas przeprowadzania badania technicznego, ich kwalifikacji poprzez zmianę załącznika nr 1 do rozporządzenia,
-
przypisanie każdemu kodu usterki jednego rodzaju usterki w celu zmniejszenia wątpliwości diagnosty kiedy należy zakwalifikować usterkę do kategorii drobnej, poważnej albo niebezpiecznej,
-
wprowadzenie do zakresu okresowego badania technicznego obowiązku sprawdzenia, czy została zrealizowana konieczność wyposażenia niektórych typów pojazdów w system eCall.„1
II. Z kim obecnie konsultują.
Popatrzcie sobie jeszcze na tę poniższą listę podmiotów do konsultacji. Nie ma żadnej naszej branżowej organizacji (sic!). Więc już w tym fakcie uwidacznia się ten szwindel Webera i blondynek z DTD.
Jako kuriozalny przykład złej woli rządzących (to nie jest ich tradycyjna głupota!) uważam skierowanie do konsultacji tej sprawy z zakresu BRD i „moto” na przykład do „Rzemiosła” (poniżej – pkt 7).
Równie dobrze mogli sprawy z zakresu lotów kosmicznych konsultować z „płaskoziemcami”, a sprawy koniecznych obostrzeń Covid-19 z przeciwnikami szczepień.
Musicie się zastanowić, jakie intencje przyświecają rządzącym, że naszych spraw nie konsultują z naszym środowiskiem związanym z SKP.
Trzymajmy się
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – – –
1 – https://wartowiedziec.pl/komunikacja-i-transport/64918-rozporzadzenie-w-sprawie-badan-technicznych-pojazdow-na-etapie-konsultacji
13 lipca 2022 @ 10:13
Dzień dobry.
Nie do końca jest to prawda o czym Kolega pisze. Rozdzielnik jest znacznie większy i zawiera 41 pozycji w tym stowarzyszenia i Izby branżowe. (link poniżej).
https://legislacja.rcl.gov.pl/docs//521/12361300/12889808/12889810/dokument562679.pdf
Natomiast jakość merytoryczne tego projektu to już dla mnie KATASTROFA !!!
Oprócz wprowadzenia do katalogu czynności podczas BT sprawdzenia działania i legalności eCall doszło również odmienna kwalifikacja usterek i ….. tu to jest porażka na całej linii frontu. Ja jak zapoznałem się z propozycjami to opadło mi wszystko nie tylko przysłowiowe skrzydła.
Pozdrawiam i zapraszam do lektury samego projektu Rozporządzenia.
Grzegorz UDS
13 lipca 2022 @ 21:21
Wielkie dzięki.
Dziwne te rozdzielniki, ale oni tak mają.
Pozdrawiam Kolegę,
dP
14 lipca 2022 @ 09:57
Dlaczego tym rozdzielnikiem nie objęto SITK Krosno Oddział w Łodzi? Tam był ich stały przedstawiciel ślusarz narzędziowy, nazywający się też „WDRAŻACZEM”.
Nie jestem pewien czy nie był też ich doradcą, bo to on napisał „PETYCJĘ” do Prezydenta, aby zmienić ustawę PoRD, ale SITK nie zechciał się pod nią podpisać.
14 lipca 2022 @ 10:57
Co za idiotyczne pytanie i kolejne kocopoły anonima? Bez składu i ładu zamieścił anonim hejt.
14 lipca 2022 @ 12:29
odpowiedź. Czyżby to ciebie dotyczyło??
14 lipca 2022 @ 09:01
Dla przedsiębiorców jest niespodzianka:
Archiwizacja wyników z opóźnieniomierza, rolek , płyty.
Brak kasy przez niską cenę za badanie i jeszcze inwestycje w urządzenia, bez okresu przejściowego.
Czy chodzi o wykończenie branży i przejęcie SKP ?
14 lipca 2022 @ 14:47
7a. Przed wykonaniem pomiarów diagnosta wprowadza do urządzenia dane identyfikujące pojazd: numer rejestracyjny i numer VIN lub numer nadwozia, podwozia
lub ramy oraz zapisuje wyniki pomiarów w systemie urządzenia.
15 lipca 2022 @ 22:56
Dzięki.
Odniosłem się do tego tematu dość obszernie
– https://www.diagnostasamochodowy.pl/2022/branza-prosi-sie-o-klopoty-czyli-zmiany-do-ustawy-pord-a-powtarzalnosc-bt-w-oczach-nauki/#comment-15627 ,
więc dlatego nie w komentarzu
Dziękując za temat pozdrawiam
dP