W dniu 9 sierpnia 2022 roku Prezes Rady Ministrów skierował do Marszałka Sejmu projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw – druk sejmowy 2540, mający implementować do polskiego porządku prawnego przepisy Dyrektywy 2014/45/UE w sprawie okresowych badań zdatności do ruchu drogowego pojazdów silnikowych i ich przyczep. Jest to ten sam projekt, który w grudniu 2018 roku został wycofany z prac Sejmowych na wniosek Prezesa PiS – Pana Jarosława Kaczyńskiego.
Związek Pracodawców Stacji Kontroli Pojazdów przedstawia w załączeniu swoje stanowisko wobec najbardziej istotnych problemów Przedsiębiorców SKP. Stanowisko to zostało wyrażone w korespondencji do Posłów na Sejm RP, a także w wystąpieniu do Prezesa Rady Ministrów Pana Mateusza Morawieckiego jako wnioskodawcy tego projektu. Związek Pracodawców Stacji Kontroli Pojazdów, a także Warszawskie Stowarzyszenie Stacji Kontroli Pojazdów stoją na stanowisku, że zakres projektu znacznie wykracza poza wymagania Dyrektywy 2014/45/UEi narusza zasadę „UE+0” wyrażoną w art. 69 ustawy Prawo Przedsiębiorców. W takiej sytuacji uważamy podobnie jak Rada Dialogu Społecznego, że zakres projektu powinien zostać zawężony wyłącznie do kwestii wymaganych przez Dyrektywę. Rada Dialogu Społecznego wyraziła swoje stanowisko w tej sprawie dwukrotnie w uchwałach nr 90 z dnia 30 września 2020 roku, nr 93 z dnia 28 stycznia 2021 roku oraz nr 112 z 7 września 2022 roku. Wszystkie stanowiska oceniają sceptycznie zmiany w ustawie Prawo o ruchu drogowym proponowane przez rząd. Środowisko Przedsiębiorców SKP uważa, że w związku z aktualną sytuacją społeczno – gospodarczą, a także ekonomiczną i militarną nie jest to czas na tworzenie nowych barier w działalności gospodarczej w postaci kolejnej armii urzędników, której jedynym celem ma być komplikowanie rzeczywistości gospodarczej. Szczegóły znajdą Państwo w załączonych pismach, a także w opracowanym przez środowisko Przedsiębiorców SKP skróconym projekcienowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym.
Związek Pracodawców Stacji Kontroli Pojazdów, a także Warszawskie Stowarzyszenie Stacji Kontroli Pojazdów, a także Rada Dialogu Społecznego wyrażają zaniepokojenie brakiem właściwych reakcji Ministra Infrastruktury na sygnały płynące ze środowiska SKP o dramatycznej sytuacji ekonomicznej Przedsiębiorców SKP. Ogromny wzrost kosztów działalności w połączeniu z wysoką inflacją sprawiają, że stacje kontroli pojazdów dopłacają do każdego badania technicznego pojazdów. Od końca ubiegłego roku do końca czerwca br. zakończyło działalność ponad 150 stacji kontroli pojazdów. Jeśli nic się nie wydarzy w sprawie opłat za badania techniczne pojazdów fala upadłości w II połowie 2022 roku będzie ogromna. Sytuacja staje się więc coraz bardziej dramatyczna. W związku z tym trudno się dziwić, że środowisko zamierza protestować żeby „obudzić” decydentów głuchych na sygnały i racjonalne argumenty. Nawet Rzecznik Praw Obywatelskich zabrał głos w tej sprawie pod koniec 2021 roku i wystąpił ponownie do Ministerstwa Infrastruktury z żądaniem wyjaśnień w tej sprawie. Jego stanowisko prezentujemy tutaj. Sprawa cennika badań technicznych jest również w kręgu zainteresowania Najwyższej Izby Kontroli. Mimo zainteresowania mediów i tak wielu gremiów Ministerstwo Infrastruktury jest głuche na jakiekolwiek argumenty, a sytuacja polityczna nie sprzyja tego rodzaju zmianom. W tej sytuacji Ministerstwo Infrastruktury próbuje uderzać w środowisko SKP stosując abstrakcyjne porównania i obrażając Przedsiębiorców. Więcej na ten temat w piśmie do ministra Rafała Webera – tutaj. Dlatego potrzebne są bardziej efektywne działania i powszechna ich akceptacja przez środowisko Przedsiębiorców SKP.
Reasumując Związek Pracodawców Stacji Kontroli Pojazdów, a także Warszawskie Stowarzyszenie Stacji Kontroli Pojazdów negatywnie oceniają projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym z druku 2540, a także bezczynność Ministerstwa Infrastruktury w zakresie zmian wysokości opłat za badania techniczne pojazdów. Wspólnie z naszymi Partnerami będziemy podejmować kolejne działania w obu tych kluczowych dla środowiska sprawach.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
wrz 13 2022
WSSKP O OPŁATACH I PROJEKCIE 2540
Szanowni Państwo
W dniu 9 sierpnia 2022 roku Prezes Rady Ministrów skierował do Marszałka Sejmu projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw – druk sejmowy 2540, mający implementować do polskiego porządku prawnego przepisy Dyrektywy 2014/45/UE w sprawie okresowych badań zdatności do ruchu drogowego pojazdów silnikowych i ich przyczep. Jest to ten sam projekt, który w grudniu 2018 roku został wycofany z prac Sejmowych na wniosek Prezesa PiS – Pana Jarosława Kaczyńskiego.
Związek Pracodawców Stacji Kontroli Pojazdów przedstawia w załączeniu swoje stanowisko wobec najbardziej istotnych problemów Przedsiębiorców SKP. Stanowisko to zostało wyrażone w korespondencji do Posłów na Sejm RP, a także w wystąpieniu do Prezesa Rady Ministrów Pana Mateusza Morawieckiego jako wnioskodawcy tego projektu. Związek Pracodawców Stacji Kontroli Pojazdów, a także Warszawskie Stowarzyszenie Stacji Kontroli Pojazdów stoją na stanowisku, że zakres projektu znacznie wykracza poza wymagania Dyrektywy 2014/45/UE i narusza zasadę „UE+0” wyrażoną w art. 69 ustawy Prawo Przedsiębiorców. W takiej sytuacji uważamy podobnie jak Rada Dialogu Społecznego, że zakres projektu powinien zostać zawężony wyłącznie do kwestii wymaganych przez Dyrektywę. Rada Dialogu Społecznego wyraziła swoje stanowisko w tej sprawie dwukrotnie w uchwałach nr 90 z dnia 30 września 2020 roku, nr 93 z dnia 28 stycznia 2021 roku oraz nr 112 z 7 września 2022 roku. Wszystkie stanowiska oceniają sceptycznie zmiany w ustawie Prawo o ruchu drogowym proponowane przez rząd. Środowisko Przedsiębiorców SKP uważa, że w związku z aktualną sytuacją społeczno – gospodarczą, a także ekonomiczną i militarną nie jest to czas na tworzenie nowych barier w działalności gospodarczej w postaci kolejnej armii urzędników, której jedynym celem ma być komplikowanie rzeczywistości gospodarczej. Szczegóły znajdą Państwo w załączonych pismach, a także w opracowanym przez środowisko Przedsiębiorców SKP skróconym projekcie nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym.
Związek Pracodawców Stacji Kontroli Pojazdów, a także Warszawskie Stowarzyszenie Stacji Kontroli Pojazdów, a także Rada Dialogu Społecznego wyrażają zaniepokojenie brakiem właściwych reakcji Ministra Infrastruktury na sygnały płynące ze środowiska SKP o dramatycznej sytuacji ekonomicznej Przedsiębiorców SKP. Ogromny wzrost kosztów działalności w połączeniu z wysoką inflacją sprawiają, że stacje kontroli pojazdów dopłacają do każdego badania technicznego pojazdów. Od końca ubiegłego roku do końca czerwca br. zakończyło działalność ponad 150 stacji kontroli pojazdów. Jeśli nic się nie wydarzy w sprawie opłat za badania techniczne pojazdów fala upadłości w II połowie 2022 roku będzie ogromna. Sytuacja staje się więc coraz bardziej dramatyczna. W związku z tym trudno się dziwić, że środowisko zamierza protestować żeby „obudzić” decydentów głuchych na sygnały i racjonalne argumenty. Nawet Rzecznik Praw Obywatelskich zabrał głos w tej sprawie pod koniec 2021 roku i wystąpił ponownie do Ministerstwa Infrastruktury z żądaniem wyjaśnień w tej sprawie. Jego stanowisko prezentujemy tutaj. Sprawa cennika badań technicznych jest również w kręgu zainteresowania Najwyższej Izby Kontroli. Mimo zainteresowania mediów i tak wielu gremiów Ministerstwo Infrastruktury jest głuche na jakiekolwiek argumenty, a sytuacja polityczna nie sprzyja tego rodzaju zmianom. W tej sytuacji Ministerstwo Infrastruktury próbuje uderzać w środowisko SKP stosując abstrakcyjne porównania i obrażając Przedsiębiorców. Więcej na ten temat w piśmie do ministra Rafała Webera – tutaj. Dlatego potrzebne są bardziej efektywne działania i powszechna ich akceptacja przez środowisko Przedsiębiorców SKP.
Reasumując Związek Pracodawców Stacji Kontroli Pojazdów, a także Warszawskie Stowarzyszenie Stacji Kontroli Pojazdów negatywnie oceniają projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym z druku 2540, a także bezczynność Ministerstwa Infrastruktury w zakresie zmian wysokości opłat za badania techniczne pojazdów. Wspólnie z naszymi Partnerami będziemy podejmować kolejne działania w obu tych kluczowych dla środowiska sprawach.
Źródło: https://wsskp.pl/wsskp-o-oplatach-i-projekcie-2540/
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: akcja protestacyjna, cennik BT, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), projekt PoRD, PROTEST ŚRODOWISKA, WSSKP (Warszawskie Stowarzyszenie Stacji Kontroli Pojazdów