To i owo weekendowo, czyli o roli naszego nadzoru w WK/starostwie, jeszcze o rabatach i upustach w Lublinie oraz o tym, że się jednak nie poddajemy.
I. Rabaty i promocje w Lublinie.
„Promocje w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów (…) Lublin przy ul. Grygowej (…).
Na Klientów, którzy zrobią przegląd pojazdu, czekają atrakcyjne nagrody.
Robisz przegląd, dostajesz dwa nieodpłatne badania z poniżej podanych układów, o wartości 40 zł:
układu kierowniczego i zawieszenia,
układu hamulcowego,
amortyzatorów,
zbieżności kół (na płycie do oceny prawidłowości ustawienia kół),
ustawienia świateł.”
Apeluję do pracujących tam Kolegów: proszę, zastanówcie się, czy to jest właściwe miejsce dla Was.
II. PISKP jednak nie odpuszcza.
„Waloryzacja opłat za badania – prowadzimy dalsze działania.
Szanowni Państwo,
waloryzacja opłat za badania techniczne pojazdów jest kluczowa dla naszego środowiska. Mamy tego pełną świadomość.
Prowadzimy dalsze działania w tym kierunku. Rozmawiamy z politykami, z mediami, z innymi organizacjami, które nas wspierają. Szukamy nowych możliwości, pomysłów, rozwiązań, które doprowadzą nas do tego, żeby wreszcie po 18 latach opłaty za badania techniczne zostały zwaloryzowane.
Ze względu na polityczny kontekst, wymaga to czasu, cierpliwości i wytrwałości. Serdecznie dziękujemy tym z Państwa, którzy nam w tych działaniach aktywnie pomagają. Zachęcamy do kontaktów także tych, którzy mogą nam pomóc lub mają pomysł jak pomóc.
O wszelkich nowych działaniach i podejmowanych inicjatywach będziemy Państwa informować na naszej stronie internetowej.”
I liczę, że wreszcie właściciele naszych sieci oraz licznych firm transportowych właściwie wesprą działania PISKP w tym zakresie.
III. Czy właśnie takiego nadzoru potrzebujemy?
Rola naszego nadzoru w WK/starostwie teoretycznie po tych ostatnich 15 latach powinna już się nieco (?) zmienić, prawda? A tu kicha, bo w wielu naszych WK/starostwach nawet nie znają tej ważnej chwały 7 sędziówNSA z 2012 roku o tym, że „Sposób ujawnienia dopuszczenia się przez diagnostę naruszenia określonego w art. 84 ust. 3 PoRD nie ma znaczenia dla oceny możliwości zastosowania sankcji przewidzianej w tym przepisie”.1
Czy te ponad 15 lat, to nie jest wystarczający czas na to, aby poznać podstawowe zasady funkcjonowania SKP w naszym kraju? Bo pierwotne sprawdzanie wyłącznie dokumentów w trakcie corocznej kontroli powinno już zastąpić nieco bardziej merytoryczne podejście do zagadnień związanych z jakością naszych BT.
Jeśli nawet obecnie – z uwagi na konieczność oszczędzania przez brak waloryzacji naszego Cennika BT – nie jestem zwolennikiem zbyt restrykcyjnego podejścia urzędników naszego WK/starostwa do jakości naszych BT każdego dnia, to jednocześnie uważam, że nawet elastyczne podejście naszego nadzoru powinno mieć jakieś swoje granice – choćby w czasie corocznej obowiązkowej kontroli. Chodzi tu też o to, żeby urzędnicy naszego nadzoru mogli się przekonać na własne oczy, czy nasi Koledzy na SKP w całości realizują prawidłowo wszystkie procedury wymagane ustawą PoRD – choćby raz do roku, w trakcie takiej corocznej kontroli.
A tu kicha . . . . .
Bo urzędnicy przechodząc do porządku dziennego nad faktem, że:
nasi Koledzy nie wykonują całego zakresu BT,
BT wykonywane są z rażącym naruszeniem ustawy PoRD,
dają tym samym dowód . . . . . . – no właśnie, czego?
A z drugiej strony, jeśli nasi koledzy nie realizują całego zakresu BT w trakcie corocznej kontroli, to czym się kierują w takim przypadku? Olewają urzędników naszego nadzoru, czy też nie znają obowiązującego Prawa? Może to efekt braku obowiązkowych szkoleń od 2014 r.?
Jeśli po tylu latach urzędnicy WK/starostwa nadal wymagają wsparcie ze strony TDT w trakcie corocznej kontroli, to czy to samo w sobie nie jest także dowodem ich . . . . . . – no właśnie, czego?
Nie chcąc stawiać radykalnych też mam prośbę do naszych urzędników nadzoru w WK/starostwach: zadbajcie o swój wizerunek. Bo nawet, jeśli już wdrożycie postępowanie administracyjne, to ono nie musi wcale zakończyć się pozbawieniem uprawnień. A przyczyni się do poprawy jakości BT.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
gru 2 2022
TO I OWO, WEEKENDOWO
To i owo weekendowo, czyli o roli naszego nadzoru w WK/starostwie, jeszcze o rabatach i upustach w Lublinie oraz o tym, że się jednak nie poddajemy.
I. Rabaty i promocje w Lublinie.
„Promocje w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów (…) Lublin przy ul. Grygowej (…).
Na Klientów, którzy zrobią przegląd pojazdu, czekają atrakcyjne nagrody.
Robisz przegląd, dostajesz dwa nieodpłatne badania z poniżej podanych układów, o wartości 40 zł:
układu kierowniczego i zawieszenia,
układu hamulcowego,
amortyzatorów,
zbieżności kół (na płycie do oceny prawidłowości ustawienia kół),
ustawienia świateł.”
Apeluję do pracujących tam Kolegów: proszę, zastanówcie się, czy to jest właściwe miejsce dla Was.
II. PISKP jednak nie odpuszcza.
„Waloryzacja opłat za badania – prowadzimy dalsze działania.
Szanowni Państwo,
waloryzacja opłat za badania techniczne pojazdów jest kluczowa dla naszego środowiska. Mamy tego pełną świadomość.
Prowadzimy dalsze działania w tym kierunku. Rozmawiamy z politykami, z mediami, z innymi organizacjami, które nas wspierają. Szukamy nowych możliwości, pomysłów, rozwiązań, które doprowadzą nas do tego, żeby wreszcie po 18 latach opłaty za badania techniczne zostały zwaloryzowane.
Ze względu na polityczny kontekst, wymaga to czasu, cierpliwości i wytrwałości. Serdecznie dziękujemy tym z Państwa, którzy nam w tych działaniach aktywnie pomagają. Zachęcamy do kontaktów także tych, którzy mogą nam pomóc lub mają pomysł jak pomóc.
O wszelkich nowych działaniach i podejmowanych inicjatywach będziemy Państwa informować na naszej stronie internetowej.”
– https://piskp.pl/waloryzacja-oplat-za-badania-prowadzimy-dalsze-dzialania/
Trzymamy kciuki.
I liczę, że wreszcie właściciele naszych sieci oraz licznych firm transportowych właściwie wesprą działania PISKP w tym zakresie.
III. Czy właśnie takiego nadzoru potrzebujemy?
Rola naszego nadzoru w WK/starostwie teoretycznie po tych ostatnich 15 latach powinna już się nieco (?) zmienić, prawda? A tu kicha, bo w wielu naszych WK/starostwach nawet nie znają tej ważnej chwały 7 sędziów NSA z 2012 roku o tym, że „Sposób ujawnienia dopuszczenia się przez diagnostę naruszenia określonego w art. 84 ust. 3 PoRD nie ma znaczenia dla oceny możliwości zastosowania sankcji przewidzianej w tym przepisie”.1
Czy te ponad 15 lat, to nie jest wystarczający czas na to, aby poznać podstawowe zasady funkcjonowania SKP w naszym kraju? Bo pierwotne sprawdzanie wyłącznie dokumentów w trakcie corocznej kontroli powinno już zastąpić nieco bardziej merytoryczne podejście do zagadnień związanych z jakością naszych BT.
Jeśli nawet obecnie – z uwagi na konieczność oszczędzania przez brak waloryzacji naszego Cennika BT – nie jestem zwolennikiem zbyt restrykcyjnego podejścia urzędników naszego WK/starostwa do jakości naszych BT każdego dnia, to jednocześnie uważam, że nawet elastyczne podejście naszego nadzoru powinno mieć jakieś swoje granice – choćby w czasie corocznej obowiązkowej kontroli. Chodzi tu też o to, żeby urzędnicy naszego nadzoru mogli się przekonać na własne oczy, czy nasi Koledzy na SKP w całości realizują prawidłowo wszystkie procedury wymagane ustawą PoRD – choćby raz do roku, w trakcie takiej corocznej kontroli.
A tu kicha . . . . .
Bo urzędnicy przechodząc do porządku dziennego nad faktem, że:
nasi Koledzy nie wykonują całego zakresu BT,
BT wykonywane są z rażącym naruszeniem ustawy PoRD,
dają tym samym dowód . . . . . . – no właśnie, czego?
A z drugiej strony, jeśli nasi koledzy nie realizują całego zakresu BT w trakcie corocznej kontroli, to czym się kierują w takim przypadku? Olewają urzędników naszego nadzoru, czy też nie znają obowiązującego Prawa? Może to efekt braku obowiązkowych szkoleń od 2014 r.?
Jeśli po tylu latach urzędnicy WK/starostwa nadal wymagają wsparcie ze strony TDT w trakcie corocznej kontroli, to czy to samo w sobie nie jest także dowodem ich . . . . . . – no właśnie, czego?
Nie chcąc stawiać radykalnych też mam prośbę do naszych urzędników nadzoru w WK/starostwach: zadbajcie o swój wizerunek. Bo nawet, jeśli już wdrożycie postępowanie administracyjne, to ono nie musi wcale zakończyć się pozbawieniem uprawnień. A przyczyni się do poprawy jakości BT.
Trzymajmy się
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – –
1 z dnia 12.03.2012 r. sygn. akt II GPS 2/11
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: decyzje urzędnicze, diagnosta, diagnosta samochodowy, nadzór nad SKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), starostwo, Wydział Komunikacji