To i owo, branżowo i poniedziałkowo. Czyli, które pojazdy stanowią rzeczywiste zagrożenie pożarowe, czy ktoś w branży powinien więcej zarabiać od nas oraz czy kolejny protest ma sens i dlaczego?
I. Gasimy pożary w elektromobilności.
Informacja o powyższym ukazała się na internetowych stronach „Warto wiedzieć”.1
I co ciekawe, ani jednego słowa o jakichkolwiek zagrożeniach dla pojazdów zasilanych GAZ-em, co od ponad dekady sugerują urzędnicy TDT i DTD (sic!).
Tym razem wypowiadali się fachowcy, a nie propagandyści z resortu transportu MI. Chodzi o 13 października br., gdy w siedzibie Szkoły Głównej Służby Pożarniczej odbyło się seminarium pt. „Gasimy pożary w elektromobilności” poświęcone niebezpieczeństwom pożarowym związanym z użytkowaniem pojazdów:
elektrycznych
i
hybrydowych.
Organizatorami tego seminarium były te profesjonalne instytucje:
Centrum Unijnych Projektów Transportowych,
Politechnika Bydgoska,
Szkoła Główna Służby Pożarniczej.
Paneliści przedstawiali prezentacje dotyczące strażackich technik gaszenia pojazdów, problematykę pożarów w garażach i tunelach, statystyki dotyczące pojazdów elektromobilnych i hybrydowych. Pojawiły się także prezentacje projektów środków gaśniczych oraz systemów alarmowania.2
II. Kto powinien zarabiać więcej, lekarz czy pielęgniarz?
Dyskutując z Kolegą o branżowych problemach zadano mi pytanie: kto powinien zarabiać więcej, lekarz, czy pielęgniarz?
Odpowiedź wydaje się oczywista: lekarz!
Dlatego, że jest lepiej wykształcony, więc i więcej pacjentów jest w stanie uratować przed kalectwem, chorobą lub przed śmiercią.
Gdy podobnie i w powyższy sposób odpowiedziałem na to pytanie, to zadano mi następne pytanie: to dlaczego mechanik zarabia więcej niż insp. UDS, czyli Uprawniony Diagnosta Samochodowy zatrudniony na SKP? Przecież mechanik nie musi znać obowiązującego Prawa, nie musi zdawać państwowego egzaminu, więc generalnie ma mniejszą wiedzę o problematyce BRD niż insp. UDS.
Więc jak to się stało, że w wyniku naszej nieudolności doprowadziliśmy do sytuacji, w której nie tylko mechanik zarabia więcej od nas, ale także kierowca, branżowy przedstawiciel handlowy, itd., itp., et’cetera?
Firma transportowa, warsztat, producent części „moto” nie ma prawie żadnych ograniczeń (poza tzw. „rynkiem”), co do wysokości nakładanych marż na oferowane części oraz nie ma prawie żadnych ograniczeń co do wysokości swoich stawek.
Zaś nasze ewentualne podwyżki są jednak uzależnione od wysokości Cennika BT, który nie jest waloryzowany od 18 lat. I tu leży podstawowa przyczyna, dla której nasze zawodowe środowisko jest systematycznie i celowo pauperyzowane. Bo wśród rządzących obowiązuje zasada, czym gorzej tym lepiej.
III. Kolejny protest ma sens.
A zapowiadane przez Prezesa M. Barankiewicza z PISKP kroki, których celem jest wsparcie naszego Protestu przez jeszcze inne instytucje lub organizacje ma sens i jest głęboko uzasadnione. Oczywiście pod warunkiem, że także my wesprzemy tych, którzy deklarują wsparcie dla nas.
A środowisk, które także protestują lub zamierzają niedługo protestować – podobnie jak my – jest wiele. To budżetówka, Nauczyciele, Policja, Lekarze, WORD-y, itd., itp., et’cetera.
Jednym słowem, jest z czego wybierać.
I pamiętajmy o tej zasadzie, że każdy następny Protest musi być bardziej radykalny od poprzedniego.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
paź 17 2022
TO I OWO, PONIEDZIAŁKOWO
To i owo, branżowo i poniedziałkowo. Czyli, które pojazdy stanowią rzeczywiste zagrożenie pożarowe, czy ktoś w branży powinien więcej zarabiać od nas oraz czy kolejny protest ma sens i dlaczego?
I. Gasimy pożary w elektromobilności.
Informacja o powyższym ukazała się na internetowych stronach „Warto wiedzieć”.1
I co ciekawe, ani jednego słowa o jakichkolwiek zagrożeniach dla pojazdów zasilanych GAZ-em, co od ponad dekady sugerują urzędnicy TDT i DTD (sic!).
Tym razem wypowiadali się fachowcy, a nie propagandyści z resortu transportu MI. Chodzi o 13 października br., gdy w siedzibie Szkoły Głównej Służby Pożarniczej odbyło się seminarium pt. „Gasimy pożary w elektromobilności” poświęcone niebezpieczeństwom pożarowym związanym z użytkowaniem pojazdów:
elektrycznych
i
hybrydowych.
Organizatorami tego seminarium były te profesjonalne instytucje:
Centrum Unijnych Projektów Transportowych,
Politechnika Bydgoska,
Szkoła Główna Służby Pożarniczej.
Paneliści przedstawiali prezentacje dotyczące strażackich technik gaszenia pojazdów, problematykę pożarów w garażach i tunelach, statystyki dotyczące pojazdów elektromobilnych i hybrydowych. Pojawiły się także prezentacje projektów środków gaśniczych oraz systemów alarmowania.2
II. Kto powinien zarabiać więcej, lekarz czy pielęgniarz?
Dyskutując z Kolegą o branżowych problemach zadano mi pytanie: kto powinien zarabiać więcej, lekarz, czy pielęgniarz?
Odpowiedź wydaje się oczywista: lekarz!
Dlatego, że jest lepiej wykształcony, więc i więcej pacjentów jest w stanie uratować przed kalectwem, chorobą lub przed śmiercią.
Gdy podobnie i w powyższy sposób odpowiedziałem na to pytanie, to zadano mi następne pytanie: to dlaczego mechanik zarabia więcej niż insp. UDS, czyli Uprawniony Diagnosta Samochodowy zatrudniony na SKP? Przecież mechanik nie musi znać obowiązującego Prawa, nie musi zdawać państwowego egzaminu, więc generalnie ma mniejszą wiedzę o problematyce BRD niż insp. UDS.
Więc jak to się stało, że w wyniku naszej nieudolności doprowadziliśmy do sytuacji, w której nie tylko mechanik zarabia więcej od nas, ale także kierowca, branżowy przedstawiciel handlowy, itd., itp., et’cetera?
Firma transportowa, warsztat, producent części „moto” nie ma prawie żadnych ograniczeń (poza tzw. „rynkiem”), co do wysokości nakładanych marż na oferowane części oraz nie ma prawie żadnych ograniczeń co do wysokości swoich stawek.
Zaś nasze ewentualne podwyżki są jednak uzależnione od wysokości Cennika BT, który nie jest waloryzowany od 18 lat. I tu leży podstawowa przyczyna, dla której nasze zawodowe środowisko jest systematycznie i celowo pauperyzowane. Bo wśród rządzących obowiązuje zasada, czym gorzej tym lepiej.
III. Kolejny protest ma sens.
A zapowiadane przez Prezesa M. Barankiewicza z PISKP kroki, których celem jest wsparcie naszego Protestu przez jeszcze inne instytucje lub organizacje ma sens i jest głęboko uzasadnione. Oczywiście pod warunkiem, że także my wesprzemy tych, którzy deklarują wsparcie dla nas.
A środowisk, które także protestują lub zamierzają niedługo protestować – podobnie jak my – jest wiele. To budżetówka, Nauczyciele, Policja, Lekarze, WORD-y, itd., itp., et’cetera.
Jednym słowem, jest z czego wybierać.
I pamiętajmy o tej zasadzie, że każdy następny Protest musi być bardziej radykalny od poprzedniego.
Trzymajmy się
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1 – https://wartowiedziec.pl/komunikacja-i-transport/66170-gasimy-pozary-w-elektromobilnosci
2 Na zaproszenie organizatorów, seminarium przysłuchiwał się przedstawiciel ZPP (Związku Powiatów Polskich).
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: akcja protestacyjna, cennik BT, decyzje urzędnicze, diagnosta, PROTEST ŚRODOWISKA, resort transportu, TDT, waloryzacja opłat za BT