Kontrole dolnośląskiej, opolskiej i wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego wykazały zaniedbania w stanie technicznym zatrzymanych pojazdów. W każdym z nich uszkodzone było ogumienie, ale to nie jedyne stwierdzone nieprawidłowości. Do czasu naprawy usterek zakazano dalszej jazdy, a wobec przewoźników wszczęto postępowania administracyjne. Ciężarówka skontrolowana przez inspektorów opolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Od lewej dwa inspekcyjne furgony, za nimi zatrzymany zespół pojazdów.
Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu, w czwartek (21 kwietnia), na autostradzie A4, zatrzymali zespół pojazdów, którym z Polski do Niemiec przewożono dwa nowe samochody. W trakcie kontroli funkcjonariusze stwierdzili, że:
ogumienie w pojeździe powinno być dawno temu wymienione.
Oględziny stanu technicznego wykazały również usterkę oświetlenia.
Oprócz tego tachograf, zainstalowany w pojeździe, od niemal dwóch lat nie miał ważnego badania okresowego.
Kierujący był zaskoczony wynikiem kontroli. Wyjaśnił, że pojazd został wynajęty z profesjonalnej wypożyczalni do zrealizowania pilnej operacji transportowej. Inspektorzy dolnośląskiej ITD, w trybie pilnym, skierowali za to pojazd do warsztatu i stacji kontroli pojazdów. Kierowcę ukarano mandatami karnymi, a wobec przewoźnika wszczęto postępowanie administracyjne zagrożone karą pieniężną.
Tego samego dnia, przy węźle autostradowym w Prądach, zespół pojazdów do kontroli zatrzymali funkcjonariusze Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Ich uwagę zwróciła uszkodzona opona w naczepie. Nie nadawała się ona do dalszego użytkowania – widoczny był kord.
Na miejsce kontroli wezwani zostali inspektorzy opolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Stwierdzili kolejne naruszenia – wycieki płynów eksploatacyjnych oraz naruszenie obowiązku pobierania danych z karty kierowcy. Inspektorzy ITD zatrzymali dowody rejestracyjne pojazdu oraz naczepy. Zakazano dalszej jazdy do czasu naprawy stwierdzonych usterek. Wobec przewoźnika zostało wszczęte postępowanie administracyjne.
Natomiast w Granowie, na drodze krajowej numer 32, także w czwartek (21 kwietnia), patrol z leszczyńskiego oddziału Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymał do kontroli ciężarówkę z nadmiernie zużytym i uszkodzonym bieżnikiem opon na jednej z osi naczepy. Oprócz tego inspektorzy ITD stwierdzili inne usterki. Źle umocowana i urwana tarcza hamulcowa opierała się na feldze. Pęknięta była też szyba czołowa pojazdu. Analiza aktywności kierowcy wykazała, że w okresie objętym kontrolą, przewozy wielokrotnie były wykonywane bez zalogowanej karty. Również w tym przypadku inspektorzy ITD zakazali dalszej jazdy do czasu naprawy usterek. Oprócz tego został zatrzymany dowód rejestracyjny ciągnika siodłowego, a wobec przedsiębiorcy wszczęto postępowanie administracyjne.
Kontrole inspektorów kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego wykazały w kilku przypadkach usterki niebezpieczne, które skutkowały zatrzymaniem dowodów rejestracyjnych oraz wydaniem zakazu dalszej jazdy do czasu naprawy. W większości z tych przypadków mocno uszkodzone były tarcze hamulcowe. W trakcie jednej z kontroli stwierdzono niedozwoloną przeróbkę układu hamulcowego. Ciężarówka zatrzymana do kontroli przez inspektorów kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Na pierwszym planie inspekcyjny furgon, za nim kontrolowana ciężarówka. Dalej kolejny furgon ITD i inny pojazd. W tle po lewej zabudowania, po prawej ruch na drodze.
Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Bydgoszczy, w dniach 25-26 kwietnia, przeprowadzili kontrole drogowe na autostradzie A1 i krajowej „dziesiątce” w okolicy Torunia. W dwóch pojazdach należących do polskich przewoźników stwierdzili korozję tarcz hamulcowych.
Szczegółowe kontrole stanu technicznego, przeprowadzone w okręgowej stacji kontroli pojazdów, potwierdziły brak sił hamowania. Dodatkowo w naczepie jednej z ciężarówek tarcza hamulcowa była pęknięta. Uszkodzona tarcza hamulcowa była także w naczepie, należącej do zestawu tureckiego przewoźnika.
Liczne pęknięcia tarcz hamulcowych w naczepie, inspektorzy kujawsko-pomorskiej ITD stwierdzili jeszcze w zespole pojazdów przewoźnika z Kazachstanu. W tym przypadku, w ciężarówce kontrolujący spostrzegli także niedozwoloną przeróbkę układu hamulcowego. Polegała ona na odłączeniu przewodów hamulcowych od siłownika uruchamiającego hamulec w naczepie. Skutkiem tego był brak siły hamowania na jednym kole. We wszystkich tych przypadkach przewoźnicy skierowali na miejsce kontroli mobilne serwisy, które dokonały wymaganych napraw układów hamulcowych. Po tych naprawach kierowcy zobowiązani zostali do wykonania dodatkowych badań technicznych w stacji kontroli pojazdów, w celu potwierdzenia sprawności układów hamulcowych.
Z kolei w pojeździe członowym litewskiego przewoźnika inspektorzy ITD stwierdzili poważną usterkę ogumienia w naczepie. Uszkodzony był metalowy kord opony. Poza tym, w ciągniku siodłowym niesprawny był układ oczyszczania spalin. Pojazd został skierowany na wyznaczony parking do czasu naprawy i uiszczenia kaucji na poczet przyszłej kary.
Kontrole zakończyły się ukaraniem kierowców mandatami karnymi i wszczęciem postępowań administracyjnych wobec przewoźników.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
kwi 30 2022
STAN TECHNICZNY NA DRODZE
Poważne nieprawidłowości
26.04.2022
Kontrole dolnośląskiej, opolskiej i wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego wykazały zaniedbania w stanie technicznym zatrzymanych pojazdów. W każdym z nich uszkodzone było ogumienie, ale to nie jedyne stwierdzone nieprawidłowości. Do czasu naprawy usterek zakazano dalszej jazdy, a wobec przewoźników wszczęto postępowania administracyjne.
Ciężarówka skontrolowana przez inspektorów opolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Od lewej dwa inspekcyjne furgony, za nimi zatrzymany zespół pojazdów.
Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu, w czwartek (21 kwietnia), na autostradzie A4, zatrzymali zespół pojazdów, którym z Polski do Niemiec przewożono dwa nowe samochody. W trakcie kontroli funkcjonariusze stwierdzili, że:
Kierujący był zaskoczony wynikiem kontroli. Wyjaśnił, że pojazd został wynajęty z profesjonalnej wypożyczalni do zrealizowania pilnej operacji transportowej. Inspektorzy dolnośląskiej ITD, w trybie pilnym, skierowali za to pojazd do warsztatu i stacji kontroli pojazdów. Kierowcę ukarano mandatami karnymi, a wobec przewoźnika wszczęto postępowanie administracyjne zagrożone karą pieniężną.
Tego samego dnia, przy węźle autostradowym w Prądach, zespół pojazdów do kontroli zatrzymali funkcjonariusze Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Ich uwagę zwróciła uszkodzona opona w naczepie. Nie nadawała się ona do dalszego użytkowania – widoczny był kord.
Na miejsce kontroli wezwani zostali inspektorzy opolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Stwierdzili kolejne naruszenia – wycieki płynów eksploatacyjnych oraz naruszenie obowiązku pobierania danych z karty kierowcy. Inspektorzy ITD zatrzymali dowody rejestracyjne pojazdu oraz naczepy. Zakazano dalszej jazdy do czasu naprawy stwierdzonych usterek. Wobec przewoźnika zostało wszczęte postępowanie administracyjne.
Natomiast w Granowie, na drodze krajowej numer 32, także w czwartek (21 kwietnia), patrol z leszczyńskiego oddziału Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymał do kontroli ciężarówkę z nadmiernie zużytym i uszkodzonym bieżnikiem opon na jednej z osi naczepy. Oprócz tego inspektorzy ITD stwierdzili inne usterki. Źle umocowana i urwana tarcza hamulcowa opierała się na feldze. Pęknięta była też szyba czołowa pojazdu. Analiza aktywności kierowcy wykazała, że w okresie objętym kontrolą, przewozy wielokrotnie były wykonywane bez zalogowanej karty. Również w tym przypadku inspektorzy ITD zakazali dalszej jazdy do czasu naprawy usterek. Oprócz tego został zatrzymany dowód rejestracyjny ciągnika siodłowego, a wobec przedsiębiorcy wszczęto postępowanie administracyjne.
– https://www.gov.pl/web/gitd/powazne-nieprawidlowosci
= = = = = =
Ciężarówki z niesprawnymi hamulcami
29.04.2022
Kontrole inspektorów kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego wykazały w kilku przypadkach usterki niebezpieczne, które skutkowały zatrzymaniem dowodów rejestracyjnych oraz wydaniem zakazu dalszej jazdy do czasu naprawy. W większości z tych przypadków mocno uszkodzone były tarcze hamulcowe. W trakcie jednej z kontroli stwierdzono niedozwoloną przeróbkę układu hamulcowego.
Ciężarówka zatrzymana do kontroli przez inspektorów kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Na pierwszym planie inspekcyjny furgon, za nim kontrolowana ciężarówka. Dalej kolejny furgon ITD i inny pojazd. W tle po lewej zabudowania, po prawej ruch na drodze.
Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Bydgoszczy, w dniach 25-26 kwietnia, przeprowadzili kontrole drogowe na autostradzie A1 i krajowej „dziesiątce” w okolicy Torunia. W dwóch pojazdach należących do polskich przewoźników stwierdzili korozję tarcz hamulcowych.
Szczegółowe kontrole stanu technicznego, przeprowadzone w okręgowej stacji kontroli pojazdów, potwierdziły brak sił hamowania. Dodatkowo w naczepie jednej z ciężarówek tarcza hamulcowa była pęknięta. Uszkodzona tarcza hamulcowa była także w naczepie, należącej do zestawu tureckiego przewoźnika.
Liczne pęknięcia tarcz hamulcowych w naczepie, inspektorzy kujawsko-pomorskiej ITD stwierdzili jeszcze w zespole pojazdów przewoźnika z Kazachstanu. W tym przypadku, w ciężarówce kontrolujący spostrzegli także niedozwoloną przeróbkę układu hamulcowego. Polegała ona na odłączeniu przewodów hamulcowych od siłownika uruchamiającego hamulec w naczepie. Skutkiem tego był brak siły hamowania na jednym kole. We wszystkich tych przypadkach przewoźnicy skierowali na miejsce kontroli mobilne serwisy, które dokonały wymaganych napraw układów hamulcowych. Po tych naprawach kierowcy zobowiązani zostali do wykonania dodatkowych badań technicznych w stacji kontroli pojazdów, w celu potwierdzenia sprawności układów hamulcowych.
Z kolei w pojeździe członowym litewskiego przewoźnika inspektorzy ITD stwierdzili poważną usterkę ogumienia w naczepie. Uszkodzony był metalowy kord opony. Poza tym, w ciągniku siodłowym niesprawny był układ oczyszczania spalin. Pojazd został skierowany na wyznaczony parking do czasu naprawy i uiszczenia kaucji na poczet przyszłej kary.
Kontrole zakończyły się ukaraniem kierowców mandatami karnymi i wszczęciem postępowań administracyjnych wobec przewoźników.
https://www.gov.pl/web/gitd/ciezarowki-z-niesprawnymi-hamulcami
By dP • DIAGNOSTA od BRD, Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: BRD, diagnosta, GITD, Hamulce, kontrola drogowa, stan techniczny ciężarówek, stan techniczny pojazdów, WITD