Pęknięta piasta i tarcze hamulcowe, zużyte klocki hamulcowe oraz odkształcona rama i uszkodzone zamknięcie drzwi do ładowni – takie usterki stwierdzili inspektorzy z lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego w dwóch skontrolowanych naczepach. Kierowcom wydano zakazy dalszej jazdy z niesprawnymi naczepami.
We wtorek (23 sierpnia), na ekspresowej „trójce” koło Zielonej Góry, inspektorzy ITD zatrzymali do kontroli ciężarówkę należącą do polskiego przedsiębiorcy. Zespołem pojazdów przewożono bloczki betonowe. W trakcie kontroli stanu technicznego stwierdzono, że naczepa ma niesprawne hamulce. Jedno z kół miało pękniętą piastę i tarczę hamulcową, a przy innym kole tarcza i klocki hamulcowe były całkowicie zużyte. Pomimo niesprawnych hamulców, kierowca prowadził 40-tonowy zestaw z nadmierną prędkością. Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny naczepy i zakazali jej dalszego użytkowania do czasu naprawy usterek. Kierowcę ukarali mandatem karnym. Wobec przewoźnika będzie wszczęte postępowanie administracyjne. Grozi mu kara pieniężna.
Z kolei w poniedziałek (22 sierpnia), na autostradzie A2 koło Świecka, inspektorzy ITD zatrzymali do kontroli polski ciągnik siodłowy ze szwedzką naczepą. Ciężarówka jechała na załadunek z Polski do Niemiec. Kierowca nie okazał dowodu potwierdzającego poddanie naczepy wymaganemu badaniu okresowemu. Stan techniczny pojazdu też budził sporo zastrzeżeń. Rama naczepy była odkształcona w dwóch miejscach. Oprócz tego drzwi do ładowni naczepy miały uszkodzone zamknięcie. Usterka ta uniemożliwiała ich domknięcie i w każdej chwili mogły otworzyć się w trakcie jazdy. Uszkodzona była też belka podtrzymująca osłony boczne, zapobiegające dostaniu się niechronionego uczestnika ruchu drogowego pomiędzy osie pojazdu. Kierowcy zakazano dalszej jazdy z niesprawną technicznie naczepą. Za stwierdzone nieprawidłowości zostaną wszczęte postępowania administracyjne wobec przewoźnika oraz osoby zarządzającej transportem w firmie. Grożą im kary pieniężne.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sie 30 2022
STAN TECHNICZNY CIĘŻARÓWEK NA DRODZE
Uszkodzone naczepy wycofane z ruchu
24.08.2022
Pęknięta piasta i tarcze hamulcowe, zużyte klocki hamulcowe oraz odkształcona rama i uszkodzone zamknięcie drzwi do ładowni – takie usterki stwierdzili inspektorzy z lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego w dwóch skontrolowanych naczepach. Kierowcom wydano zakazy dalszej jazdy z niesprawnymi naczepami.
We wtorek (23 sierpnia), na ekspresowej „trójce” koło Zielonej Góry, inspektorzy ITD zatrzymali do kontroli ciężarówkę należącą do polskiego przedsiębiorcy. Zespołem pojazdów przewożono bloczki betonowe. W trakcie kontroli stanu technicznego stwierdzono, że naczepa ma niesprawne hamulce. Jedno z kół miało pękniętą piastę i tarczę hamulcową, a przy innym kole tarcza i klocki hamulcowe były całkowicie zużyte. Pomimo niesprawnych hamulców, kierowca prowadził 40-tonowy zestaw z nadmierną prędkością. Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny naczepy i zakazali jej dalszego użytkowania do czasu naprawy usterek. Kierowcę ukarali mandatem karnym. Wobec przewoźnika będzie wszczęte postępowanie administracyjne. Grozi mu kara pieniężna.
Z kolei w poniedziałek (22 sierpnia), na autostradzie A2 koło Świecka, inspektorzy ITD zatrzymali do kontroli polski ciągnik siodłowy ze szwedzką naczepą. Ciężarówka jechała na załadunek z Polski do Niemiec. Kierowca nie okazał dowodu potwierdzającego poddanie naczepy wymaganemu badaniu okresowemu. Stan techniczny pojazdu też budził sporo zastrzeżeń. Rama naczepy była odkształcona w dwóch miejscach. Oprócz tego drzwi do ładowni naczepy miały uszkodzone zamknięcie. Usterka ta uniemożliwiała ich domknięcie i w każdej chwili mogły otworzyć się w trakcie jazdy. Uszkodzona była też belka podtrzymująca osłony boczne, zapobiegające dostaniu się niechronionego uczestnika ruchu drogowego pomiędzy osie pojazdu. Kierowcy zakazano dalszej jazdy z niesprawną technicznie naczepą. Za stwierdzone nieprawidłowości zostaną wszczęte postępowania administracyjne wobec przewoźnika oraz osoby zarządzającej transportem w firmie. Grożą im kary pieniężne.
By dP • DIAGNOSTA od BRD, Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: BRD, diagnosta, GITD, kontrola drogowa, stan techniczny ciężarówek, WITD