Niesprawna ciężarówka z zakazem jazdy do czasu naprawy
23.11.2022
Nieoczyszczone spaliny z ciągnika siodłowego wydostawały się przez dziurawy układ wydechowy. Szczegółowa kontrola stanu technicznego pojazdu wykazała jeszcze kilka innych usterek. Inspektorzy mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali dowód rejestracyjny ciężarówki i zakazali jej dalszej jazdy.
W poniedziałek (21 listopada), na ekspresowej „ósemce” w okolicy Wyszkowa, inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Radomiu zatrzymali do kontroli ciągnik siodłowy z naczepą, w której były przewożone puste butelki po piwie. Inspektorzy skierowali ciężarówkę na Mobilną Jednostkę Diagnostyczną. To specjalistyczny sprzęt wykorzystywany do szczegółowej weryfikacji stanu technicznego pojazdów.
W trakcie kontroli okazało się, że w ciągniku siodłowym niesprawny jest układ oczyszczania gazów spalinowych i redukcji tlenków azotu szkodliwych dla środowiska (układ SCR). Prawidłową pracę układu oczyszczania spalin symulował jednak emulator AdBlue. Wpięty był do instalacji elektrycznej pojazdu. Komunikat o awarii układu SCR wyświetlił się na desce rozdzielczej dopiero wtedy, gdy odłączono emulator.
To jeszcze nie wszystko. W ciągniku siodłowym inspektorzy stwierdzili m.in. nieszczelność układu wydechowego, niesprawne światła przeciwmgłowe i uszkodzone lusterko.
Na dodatek kierowca nie okazał do kontroli jednego z wymaganych dokumentów, czyli karty kwalifikacji kierowcy. Okazało się, że w ogóle nie wyrobił tego dokumentu.
Inspektorzy mazowieckiej ITD zatrzymali dowód rejestracyjny samochodu ciężarowego i zakazali jego dalszej jazdy do czasu koniecznych napraw. Kierowcę ukarano trzema mandatami karnymi.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lis 25 2022
PO CO TU MOBILNA SKP, GDY USTERKI WIDOCZNE ORGANOLEPTYCZNIE?
Niesprawna ciężarówka z zakazem jazdy do czasu naprawy
23.11.2022
Nieoczyszczone spaliny z ciągnika siodłowego wydostawały się przez dziurawy układ wydechowy. Szczegółowa kontrola stanu technicznego pojazdu wykazała jeszcze kilka innych usterek. Inspektorzy mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali dowód rejestracyjny ciężarówki i zakazali jej dalszej jazdy.
W poniedziałek (21 listopada), na ekspresowej „ósemce” w okolicy Wyszkowa, inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Radomiu zatrzymali do kontroli ciągnik siodłowy z naczepą, w której były przewożone puste butelki po piwie. Inspektorzy skierowali ciężarówkę na Mobilną Jednostkę Diagnostyczną. To specjalistyczny sprzęt wykorzystywany do szczegółowej weryfikacji stanu technicznego pojazdów.
W trakcie kontroli okazało się, że w ciągniku siodłowym niesprawny jest układ oczyszczania gazów spalinowych i redukcji tlenków azotu szkodliwych dla środowiska (układ SCR). Prawidłową pracę układu oczyszczania spalin symulował jednak emulator AdBlue. Wpięty był do instalacji elektrycznej pojazdu. Komunikat o awarii układu SCR wyświetlił się na desce rozdzielczej dopiero wtedy, gdy odłączono emulator.
To jeszcze nie wszystko. W ciągniku siodłowym inspektorzy stwierdzili m.in. nieszczelność układu wydechowego, niesprawne światła przeciwmgłowe i uszkodzone lusterko.
Na dodatek kierowca nie okazał do kontroli jednego z wymaganych dokumentów, czyli karty kwalifikacji kierowcy. Okazało się, że w ogóle nie wyrobił tego dokumentu.
Inspektorzy mazowieckiej ITD zatrzymali dowód rejestracyjny samochodu ciężarowego i zakazali jego dalszej jazdy do czasu koniecznych napraw. Kierowcę ukarano trzema mandatami karnymi.
– https://www.gov.pl/web/gitd/niesprawna-ciezarowka-z-zakazem-jazdy-do-czasu-naprawy
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: BRD, diagnosta, GITD, jakość badań technicznych, kontrola drogowa, stan techniczny ciężarówek, WITD