Tematem przewodnim tego „śniadania” było pytanie: „Jaki los czeka Stacje Kontroli Pojazdów?”.
Jest to kolejny już znaczący sukces Zarządu PISKP (po wcześniejszym jesiennym proteście pt. „akcja waloryzacja”).
To „śniadanie prasowe”, to nic innego, jak taka mała branżowa konferencja z określoną tematyką, na która zaprasza się zainteresowane media. Jej specyfiką jest fakt, że w trakcie merytorycznych wystąpień i dyskusji serwowany jest poczęstunek w postaci tradycyjnego śniadania (po prostu to trochę kosztuje).
Ideą przewodnią tego „śniadania” było zainteresowanie mediów prawdziwą sytuacją w naszej branży, która wynika bezpośrednio z braku waloryzacji Cennika BT od 2004 r. Efekty tej ambitnej i nowatorskiej inicjatywy Prezesa Marcina Barankiewicza będą widoczne za parę dni, za parę tygodni. Oczywiście, że mogą być także i takie przypadki, że jakieś media napiszą o tej problematyce za dwa lub za trzy miesiące. Ale wystarczy, że będziemy uważnie obserwować media.
Merytoryczną stroną wyjaśnienia mediom tej problematyki zajęli się nasi najważniejsi branżyści. Oprócz dr Marcina Barankiewicza z PISKP zabrali głos między innymi następujący liderzy: z Dekry, PZM, ZDS, SDCM, OZPTD, STM, Związku Pracodawców SKP.
Jak zapewne i Wy zauważyliście, to jednak nie są wszystkie nasze branżowe organizacje, ale przecież nieobecni nie mają racji, prawda?
A ja zapamiętałem szczególnie:
szefa ogólnopolskiej firmy, jaką jest PZM, który podał 6 przykładów z terenu całej Polski, gdzie został zmuszony do zamknięcia 6 nierentownych SKP (z wyłączeniem jednej Okręgowej SKP, pozostałe były podstawowe SKP). Po zamknięciu tych SKP obiekty zostały wydzierżawione na inna działalność i zaczęły generować średnio po ok. 5.000 zł/m-c – bez stwarzania żadnych problemów i bez jakichś nakładów na serwis, na podwyżki dla insp. UDS-a, na remont lub kolejne zakupy sprzętu, itd., itp., et’cetera.
Tabelaryczne zestawienia prezentowane przez Prezesa M. Barankiewicza, które zadają kłam dość powszechnym przekonaniom wielu uczestników naszej branżowej gry, w tym zadają kłam stanowisku prezentowanemu przez urzędników ministerstwa infrastruktury (np. co do ilości SKP).
Wystąpienie przedstawiciela Dekry, który w oparciu o ich ogólnoeuropejskie badania (i nie tylko) wskazał na rolę i znaczenie jakości BT dla BRD.
Wystąpienie szefa STM, który wskazał, jak wpływa obecny kryzys wywołany przez urzędników MI na funkcjonowanie branży producentów części i urządzeń będących na wyposażeniu naszych SKP.
Głosy w dyskusji, które dystansują się wobec inicjatywy strajku polegającego na zamknięciu naszych SKP w sytuacji braku jakiegokolwiek innego i sensownego pomysłu na zażegnanie obecnego kryzysu (sic!).
Przekonanie artykułowane przez niektórych Dyskutujących, że w tej sprawie już się nie da nic więcej zrobić co oznacza akceptację na zamykanie kolejnych SKP.
Apelowanie z jedność całego naszego branżowego środowiska w tej sprawie i prośba adresowana do mediów o wsparcie w tej słusznej sprawie.
Niewątpliwie, nowy Zarząd PISKP (ze wsparciem obecnej Rady PISKP) w ubiegłym roku przejął inicjatywę w sprawie waloryzacji naszego Cennika BT i w tym roku nadal dzierży w tym zakresie przywództwo. Ktoś musi to koordynować, więc tak trzymać!
Mam nadzieję, że nie tylko ja trzymam kciuki za tą inicjatywę. Jest szansa na powtórzenie tej debaty za miesiąc, na nieco (?) większej sali. Tylko takie nowatorskie i innowacyjne działania mogą przynieść oczekiwany efekt. Szkoda czasu na tradycyjne pisanie listów (miłosnych?) do kierownictwa MI, bo oni nic nie mogą (są dotknięci tzw. imposyfilizmem, czy też imposyblizmem?).
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lut 3 2022
PISKP Z KOLEJNYM SUKCESEM
Kolejny sukces PISKP, bo w Warszawie było bardzo ciekawie.
Późnym wieczorem wróciłem z Warszawy. Jak się zapewne domyślacie, byłem w Warszawie na zorganizowanym przez PISKP „śniadaniu prasowym” – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2022/sniadanie-prasowe-o-przyszlosci-skp/
Tematem przewodnim tego „śniadania” było pytanie: „Jaki los czeka Stacje Kontroli Pojazdów?”.
Jest to kolejny już znaczący sukces Zarządu PISKP (po wcześniejszym jesiennym proteście pt. „akcja waloryzacja”).
To „śniadanie prasowe”, to nic innego, jak taka mała branżowa konferencja z określoną tematyką, na która zaprasza się zainteresowane media. Jej specyfiką jest fakt, że w trakcie merytorycznych wystąpień i dyskusji serwowany jest poczęstunek w postaci tradycyjnego śniadania (po prostu to trochę kosztuje).
Ideą przewodnią tego „śniadania” było zainteresowanie mediów prawdziwą sytuacją w naszej branży, która wynika bezpośrednio z braku waloryzacji Cennika BT od 2004 r. Efekty tej ambitnej i nowatorskiej inicjatywy Prezesa Marcina Barankiewicza będą widoczne za parę dni, za parę tygodni. Oczywiście, że mogą być także i takie przypadki, że jakieś media napiszą o tej problematyce za dwa lub za trzy miesiące. Ale wystarczy, że będziemy uważnie obserwować media.
Merytoryczną stroną wyjaśnienia mediom tej problematyki zajęli się nasi najważniejsi branżyści. Oprócz dr Marcina Barankiewicza z PISKP zabrali głos między innymi następujący liderzy: z Dekry, PZM, ZDS, SDCM, OZPTD, STM, Związku Pracodawców SKP.
Jak zapewne i Wy zauważyliście, to jednak nie są wszystkie nasze branżowe organizacje, ale przecież nieobecni nie mają racji, prawda?
A ja zapamiętałem szczególnie:
szefa ogólnopolskiej firmy, jaką jest PZM, który podał 6 przykładów z terenu całej Polski, gdzie został zmuszony do zamknięcia 6 nierentownych SKP (z wyłączeniem jednej Okręgowej SKP, pozostałe były podstawowe SKP). Po zamknięciu tych SKP obiekty zostały wydzierżawione na inna działalność i zaczęły generować średnio po ok. 5.000 zł/m-c – bez stwarzania żadnych problemów i bez jakichś nakładów na serwis, na podwyżki dla insp. UDS-a, na remont lub kolejne zakupy sprzętu, itd., itp., et’cetera.
Tabelaryczne zestawienia prezentowane przez Prezesa M. Barankiewicza, które zadają kłam dość powszechnym przekonaniom wielu uczestników naszej branżowej gry, w tym zadają kłam stanowisku prezentowanemu przez urzędników ministerstwa infrastruktury (np. co do ilości SKP).
Wystąpienie przedstawiciela Dekry, który w oparciu o ich ogólnoeuropejskie badania (i nie tylko) wskazał na rolę i znaczenie jakości BT dla BRD.
Wystąpienie szefa STM, który wskazał, jak wpływa obecny kryzys wywołany przez urzędników MI na funkcjonowanie branży producentów części i urządzeń będących na wyposażeniu naszych SKP.
Głosy w dyskusji, które dystansują się wobec inicjatywy strajku polegającego na zamknięciu naszych SKP w sytuacji braku jakiegokolwiek innego i sensownego pomysłu na zażegnanie obecnego kryzysu (sic!).
Przekonanie artykułowane przez niektórych Dyskutujących, że w tej sprawie już się nie da nic więcej zrobić co oznacza akceptację na zamykanie kolejnych SKP.
Apelowanie z jedność całego naszego branżowego środowiska w tej sprawie i prośba adresowana do mediów o wsparcie w tej słusznej sprawie.
Niewątpliwie, nowy Zarząd PISKP (ze wsparciem obecnej Rady PISKP) w ubiegłym roku przejął inicjatywę w sprawie waloryzacji naszego Cennika BT i w tym roku nadal dzierży w tym zakresie przywództwo. Ktoś musi to koordynować, więc tak trzymać!
Mam nadzieję, że nie tylko ja trzymam kciuki za tą inicjatywę. Jest szansa na powtórzenie tej debaty za miesiąc, na nieco (?) większej sali. Tylko takie nowatorskie i innowacyjne działania mogą przynieść oczekiwany efekt. Szkoda czasu na tradycyjne pisanie listów (miłosnych?) do kierownictwa MI, bo oni nic nie mogą (są dotknięci tzw. imposyfilizmem, czy też imposyblizmem?).
Pozdrawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: akcja protestacyjna, branżowe podmioty, branżowe przedsięwzięcia, cennik BT, PISKP, projekt PoRD, PROTEST ŚRODOWISKA, waloryzacja opłat za BT, zmiany do ustawy PoRD