cze 8 2022
PIROMETR W PROCESIE KONTROLI STANU TECHNICZNEGO POJAZDÓW
Autobus z niesprawnymi hamulcami
02.06.2022
Zbyt duża różnica sił hamowania kół na tej samej osi, uszkodzenie powierzchni ciernej tarczy hamulcowej i nadmiernie zużyte klocki hamulcowe – autobus z takimi poważnymi usterkami przewoził pasażerów. Niesprawny pojazd wycofali tymczasowo z dalszej jazdy funkcjonariusze wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
Autobus w trakcie szczegółowej kontroli stanu technicznego w okręgowej stacji kontroli pojazdów.
We wtorek (31 maja), na krajowej „dziesiątce” w Pile, patrol ITD zatrzymał do kontroli drogowej autobus, którym wykonywano krajowy, okazjonalny przewóz osób.
Inspektorzy sprawdzili m.in. temperaturę tarcz hamulcowych przy kołach pojazdu za pomocą tzw. pirometru. Wykazał on dużą różnicę wartości temperatury tarcz hamulcowych na tylnej osi.
Autobus skierowano do okręgowej stacji kontroli pojazdów. Zbadana na tzw. „rolkach” siła hamowania koła lewego wyniosła 4,60kN, a koła prawego 21,57kN. Tym samym różnica sił hamowania kół osi tylnej wynosiła aż blisko 79 proc.
Na tarczy przy tylnym, lewym kole autobusu była uszkodzona powierzchnia cierna – miała liczne zarysowania.
Nadmiernie zużyte były również przylegające do niej w trakcie hamowania klocki hamulcowe. Na jednym z nich był już całkowicie zdarty materiał cierny. W takim przypadku koło nie miało prawa właściwie hamować.
Co ciekawe, na początku kontroli drogowej kierowca przekonywał inspektorów, że hamulce w autobusie były niedawno naprawiane i wszystko jest w porządku. Za stwierdzone zaniedbania techniczne wobec kierowcy i jednocześnie właściciela firmy transportowej zostało wszczęte postępowanie administracyjne. Grozi mu 2 zł kary. Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu i zakazali dalszej jazdy do momentu naprawy usterek.
https://www.gov.pl/web/gitd/autobus-z-niesprawnymi-hamulcami
8 czerwca 2022 @ 13:17
„Grozi mu 2 zł kary. Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu i zakazali dalszej jazdy do momentu naprawy usterek.”
Zeby nie zależało na bezpieczeństwie własnym i innych, to za taką karę nie warto naprawiać pojazdu.
Dalsza jazda będzie zależała od decyzji diagnosty a nie od policjanta.
Taką wartość mają niektóre artykuły????
8 czerwca 2022 @ 13:47
A na pasku głównym 8 kwietnia 2018 Turniej odbył się w Paznaniu podczas Targów Techniki Motoryzacyjnej?
Specjalista od pisania kocopołów innym zwraca uwagę, a takiego babola na stronie dp przeoczył!!!
8 czerwca 2022 @ 16:42
Swojemu prezesowi klamkę schował
https://forum.osds.org.pl/download.php?id=6126
8 czerwca 2022 @ 13:47
O patologii informacyjnej GITD świadczy także ten fakt, że zabrakło info o tym np.:
1/ kiedy ostatnio wykonano OBT tego autobusu,
2/ gdzie wykonano ostatnie OBT tego autobusu,
3/ czy tym OBT został już zainteresowany tamtejszy nadzór WK/starostwa,
4/ itd., itp., et’cetera
dP
8 czerwca 2022 @ 15:08
Z „gęby” robisz sobie…
7 CZERWCA 2022 @ 11:57
cyt. : „Nie miałeś już tutaj się popisywać, to są twoje słowa, po raz kolejny gówno warte.”
Czy ty jesteś taki głupi, czy już się taki urodziłeś?
11 czerwca 2022 @ 10:26
Anonimie znowu kłamiesz!!! Świadoma dysleksja? Na postawione pytanie anonim sam sobie powinien odpowiedzieć, mnie ono nie dotyczy.
Temat: ZAMYKAMY SKP? CZYLI GŁOSY NA „TAK” I NA „NIE”
4 CZERWCA 2022 @ 15:58
Cóż, zanim dp zaczął fałszować moje wpisy należałoby zapoznać, co w tym temacie stanowi prawo. Kiedy dp zrobił to pierwszy raz odpuściłem. Z moje strony tym razem nie będzie jakichkolwiek informacji w tej kwestii.
Mowa jest o fałszowaniu moich wpisów i w odniesieniu do tego zdarzenia nie będzie informacji, dlatego bardzo mądre pytanie zamieścił anonim dla siebie.
11 czerwca 2022 @ 16:03
„Czy ty jesteś taki głupi, czy już się taki urodziłeś?”
11 czerwca 2022 @ 19:43
Na które sam sobie anonim musi odpowiedzieć. Już raz napisałem „mnie ono nie dotyczy” tzn. nie mam problemów z czytaniem, co autor ma/miał na myśli. Niestety anonim ma zadając retoryczne pytania.