Szanowni Państwo
W dniu dzisiejszym, tj. 16 marca 2022 roku z inicjatywy Warszawskiego Stowarzyszenia Stacji Kontroli Pojazdów odbyło się spotkanie on-line z wiceministrem infrastruktury Panem Rafałem Weberem. Organizatorem spotkania był Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców Pan Adam Abramowicz. W spotkaniu obok naszego Stowarzyszenia uczestniczyli także przedstawiciele Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów (PISKP) oraz Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Drogowego (OZPTD), a także przedstawicielka Instytutu Transportu Samochodowego (ITS) oraz pracownicy Biura Rzecznika MiŚP.
Tematem spotkania były kwestie waloryzacji opłat za badania techniczne pojazdów oraz najnowsze zmiany w projekcie zmiany ustawy Prawo o ruchu drogowym – UC48, mającym implementować Dyrektywę 2014/45/UE do polskiego systemu prawnego. Brak regulacji w zakresie opłat za badania techniczne pojazdów od ponad 17 lat z obawy, że taka podwyżka powiększy jeszcze inflację, a z drugiej strony wydawanie ponad 220 milionów złotych z budżetu państwa na reformę nadzoru nad systemem badań technicznych to dwa całkowicie sprzeczne ze sobą argumenty, świadczące o braku elementarnej wiedzy i dobrych intencji ze strony ministerstwa ds. transportu.
Treść naszego wystąpienia do Rzecznika MiŚP z dnia 25 lutego można przeczytać tutaj. Z dugą częścią pisma do Rzecznika MiŚP można zapoznać się tutaj. Natomiast z pismem do Wiceministra Webera można zapoznać się tutaj. Wyliczenia inflacyjne znajdują się w naszych zasobach. Natomiast jest faktem bezspornym, że wskaźnik inflacji wskazany w piśmie do ministra Webera na poziomie 70% zostanie osiągnięty już w tym miesiącu. I to nie są żarty. Taka jest rzeczywistość. Wobec powyższego cena netto badania technicznego zgodnie z tabelą opłat to 79,67 złotych. Po uwzględnieniu inflacji 70% to zaledwie 23,90 złotych. Po uwzględnieniu wszystkich kosztów, likwidacji niektórych badań i rosnących kosztów działalności, które w ostatnich latach wzrosły o około 150% – Przedsiębiorca SKP dopłaca do każdego badania samochodu osobowego 39,83 złotych. Taki to interes! Ministerstwo zachowuje się w tej sprawie wyjątkowo tchórzliwie i najlepiej wolało by uwolnić ceny badań technicznych tak by nie ponosić odpowiedzialności za zmianę wysokości opłat. Natomiast nie boi się wydawania blisko 250 mln złotych na nadzór nad systemem badań technicznych pojazdów.
Ponad godzinne spotkanie i wymiana poglądów, opinii i stanowisk niewiele zmieniło w tym co mamy obecnie, zarówno w kwestii projektu UC48 jak też w kwestii waloryzacji opłat za badania techniczne pojazdów. Cóż! Musimy pracować nad tym dalej.
Źródło: https://wsskp.pl/sprawy-skp/
mar 31 2022
NASZE SPRAWY OCZYMA WSSKP
Sprawy SKP
Szanowni Państwo
W dniu dzisiejszym, tj. 16 marca 2022 roku z inicjatywy Warszawskiego Stowarzyszenia Stacji Kontroli Pojazdów odbyło się spotkanie on-line z wiceministrem infrastruktury Panem Rafałem Weberem. Organizatorem spotkania był Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców Pan Adam Abramowicz. W spotkaniu obok naszego Stowarzyszenia uczestniczyli także przedstawiciele Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów (PISKP) oraz Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Drogowego (OZPTD), a także przedstawicielka Instytutu Transportu Samochodowego (ITS) oraz pracownicy Biura Rzecznika MiŚP.
Tematem spotkania były kwestie waloryzacji opłat za badania techniczne pojazdów oraz najnowsze zmiany w projekcie zmiany ustawy Prawo o ruchu drogowym – UC48, mającym implementować Dyrektywę 2014/45/UE do polskiego systemu prawnego. Brak regulacji w zakresie opłat za badania techniczne pojazdów od ponad 17 lat z obawy, że taka podwyżka powiększy jeszcze inflację, a z drugiej strony wydawanie ponad 220 milionów złotych z budżetu państwa na reformę nadzoru nad systemem badań technicznych to dwa całkowicie sprzeczne ze sobą argumenty, świadczące o braku elementarnej wiedzy i dobrych intencji ze strony ministerstwa ds. transportu.
Treść naszego wystąpienia do Rzecznika MiŚP z dnia 25 lutego można przeczytać tutaj. Z dugą częścią pisma do Rzecznika MiŚP można zapoznać się tutaj. Natomiast z pismem do Wiceministra Webera można zapoznać się tutaj. Wyliczenia inflacyjne znajdują się w naszych zasobach. Natomiast jest faktem bezspornym, że wskaźnik inflacji wskazany w piśmie do ministra Webera na poziomie 70% zostanie osiągnięty już w tym miesiącu. I to nie są żarty. Taka jest rzeczywistość. Wobec powyższego cena netto badania technicznego zgodnie z tabelą opłat to 79,67 złotych. Po uwzględnieniu inflacji 70% to zaledwie 23,90 złotych. Po uwzględnieniu wszystkich kosztów, likwidacji niektórych badań i rosnących kosztów działalności, które w ostatnich latach wzrosły o około 150% – Przedsiębiorca SKP dopłaca do każdego badania samochodu osobowego 39,83 złotych. Taki to interes! Ministerstwo zachowuje się w tej sprawie wyjątkowo tchórzliwie i najlepiej wolało by uwolnić ceny badań technicznych tak by nie ponosić odpowiedzialności za zmianę wysokości opłat. Natomiast nie boi się wydawania blisko 250 mln złotych na nadzór nad systemem badań technicznych pojazdów.
Ponad godzinne spotkanie i wymiana poglądów, opinii i stanowisk niewiele zmieniło w tym co mamy obecnie, zarówno w kwestii projektu UC48 jak też w kwestii waloryzacji opłat za badania techniczne pojazdów. Cóż! Musimy pracować nad tym dalej.
Źródło: https://wsskp.pl/sprawy-skp/
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: branżowe organizacje, decyzje urzędnicze, diagnosta, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), projekt PoRD, PROTEST ŚRODOWISKA, waloryzacja opłat za BT, WSSKP (Warszawskie Stowarzyszenie Stacji Kontroli Pojazdów, zmiany do ustawy PoRD