Marszałek Województwa wspiera jazdę z niesprawnym układem hamulcowym.
Czyli, ryba zawsze psuje się od głowy oraz o stanie technicznym pojazdów do egzaminowania szczególnie wówczas, gdy egzaminujący dysponują własną (zaprzyjaźnioną?) SKP.
Podobnie zresztą, jak wcześniej uczynił to dyrektor jednego z WORD, który uważa, że jazda pojazdem z niesprawnym układem hamulcowym nie stanowi – dla niego? – żadnego problemu, i tym samym nie generuje żadnego zagrożenia dla BRD. Nawet wówczas, gdy tym pojazdem jest tzw. „L”-ka m-ki DAF z DMC powyżej 3,5 tony a kierującym jest zaledwie adept do zawodu kierowcy (sic!)!
Jeśli tak wysocy rangą urzędnicy praktykują takie decyzje w zakresie BRD w swoim codziennym działaniu, to czego można wymagać od statystycznego Nowaka/Kowalskiego?!? Jak widzimy, ryba zawsze psuje się od głowy!
W aktach omawianej przez nas poniżej sprawy jest pismo z dnia 12.07.2021 r., z którego wynika, że w kwietniu 2021 r. za pośrednictwem dyrektora WORD do Marszałka Województwa wpłynęła skarga w przedmiocie unieważnienia egzaminu państwowego (część praktyczna) na kategorię C + E prawa jazdy z uwagi na niesprawność układu hamulcowego, oddalona przez tegoż Marszałkapismem z dnia 28.05.2021 r.
O tej skandalicznej sytuacji nigdy byśmy się nie dowiedzieli, gdyby nie upubliczniony ostatnio wyrok WSA w Łodzi w identycznej/bliźniaczej sprawie, choć z całkiem innym rozstrzygnięciem.1
Chodzi o to, że 24 listopada 2021 roku WSA w Łodzi rozpoznawał sprawę ze skargi egzaminatora J. K. na decyzję SKO w Łodzi w przedmiocie unieważnienia egzaminu państwowego.2
SKO utrzymało w mocy słuszną decyzję Marszałka Województwa Łódzkiego o unieważnieniu egzaminu państwowego (część praktyczna) na kategorię C+E prawa jazdy, który został przeprowadzony w dniu 11 stycznia 2020 r. przez egzaminatora J. K. z udziałem E. J. w Oddziale Terenowym WORD w S., a który zakończył się wynikiem negatywnym w części praktycznej przeprowadzanej na placu manewrowym.3
Adept do zawodu kierowcy o inicjałach E. J. 15 stycznia 2020 r. złożył skargę na tę negatywną ocenę egzaminu, uzasadniając ją awarią układu hamulcowego w pojeździe egzaminacyjnym, co uniemożliwiało panowanie nad pojazdem (sic!).
Argumentował m.in., że w trakcie sprzęgania zespołu pojazdów, jak również każdorazowo po użyciu hamulca na wyświetlaczu pojawiał się komunikat STOP i blokowały się hamulce.
O powyższym fakcie E. J. informował egzaminatora – J. K., który powodując tym samym zagrożenie dla egzaminowanego, nakazał jednak dalsze kontynuowanie egzaminu (sic!)!
Egzaminator J. K. w swoich wyjaśnianiach z 27 stycznia 2020 r. poinformował, że:
w dniu 11 stycznia 2020 r. przeegzaminował tym niesprawnym pojazdem aż 3 osoby, w tym E. J.,
od pierwszego egzaminu występowały problemy z pneumatycznym układem hamulcowym pojazdu egzaminacyjnego, ponieważ w trakcie realizacji zadań na placu manewrowym pojawiał się komunikat o zbyt niskim poziomie powietrza w układzie hamulcowym,
rzekomo nie było podstaw do zastosowania § 16 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia, tj. przerwania egzaminu z powodu awarii pojazdu egzaminacyjnego, która uniemożliwiała dalsze prowadzenie części praktycznej egzaminu państwowego, a jednocześnie nie było możliwości przeprowadzenia części praktycznej egzaminu państwowego innym pojazdem egzaminacyjnym, ponieważ usterka wprawdzie utrudniała, ale nie uniemożliwiała przeprowadzenie egzaminu, o czym w jego ocenie, świadczy przeprowadzenie w tym dniu tym niesprawnym pojazdem dwóch innych egzaminów zakończonych wynikiem pozytywnym,
rzekomo nie było podstaw do przerwania egzaminu na podstawie § 16 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia, tj. na wniosek osoby egzaminowanej, ponieważ E. J., co prawda zgłaszał kłopoty z układem hamulcowym, lecz nie zgłosił chęci przerwania egzaminu ze względu na kłopoty techniczne z pojazdem egzaminacyjnym.
Pal licho takiego egzaminatora4 i jego zespół niesprawnych pojazdów. Ale jazda takim pojazdem z niesprawnym układem hamulcowym powinna zaowocować odebraniem mu uprawnień do prowadzenia egzaminów.
Jest symptomatyczną ciekawostką, która ilustruje problem łączenia SKP z inną działalnością gospodarczą, że w ramach prowadzonego postępowania skargowego organ nadzoru zwrócił się do Zastępcy Dyrektora w OT w S. o udzielenie odpowiedzi, czy m.in.:
egzaminator, z chwilą zgłoszenia mu problemów z układem pneumatycznym pojazdu egzaminacyjnego przez osoby przystępujące do egzaminów państwowych w dniu 11 stycznia 2020 r. dokonał stosownych oględzin pojazdu egzaminacyjnego na stanowisku diagnostycznym(…),
czy badania diagnostyczne pojazdu egzaminacyjnego zostały wykonane, jeśli tak to kiedy i jaki był wynik badań.
Ale w odpowiedzi zabrakło odniesienia się do tych dwóch bardzo ważnych pytań. Jedynie (dla zmyłki?) poinformowano, że:
egzaminator J. K. nie posiada uprawnień diagnosty samochodowego, jak również nie jest biegłym sądowym,5
badania diagnostyczne pojazdu egzaminacyjnego nie były przeprowadzone przez egzaminatora.6
W trakcie prowadzonego postępowania administracyjnego egzaminator J. K. przesłał do organu nadzoru pismo z 23 marca 2020 r., z którego wynika m.in., że:
• stan pojazdu egzaminacyjnego był zgodny z właściwymi warunkami technicznymi, co rzekomo w ocenie egzaminatora wykluczało uznanie, że miał awarię. Ale nie załączył do tego zaświadczenia z ostatniego OBT tego pojazdu (tak naprawdę powinny być 2 zaświadczenia: z OBT + DBT „L”- do nauki jazdy i egzaminowania).
• w jego mniemaniu egzaminator ocenia kwalifikacje osoby egzaminowanej, nie zaś stan techniczny pojazdu (sic!).7
Z wyjaśnień innych dwóch osób egzaminowanych tego dnia wynikało, że także występowały podobne problemy i także doszło do zablokowania hamulców w układzie hamulcowym pojazdu egzaminacyjnego8, a ten problem ustał po działaniach podjętych przez pracowników OT (Oddział Terenowy).9
I muszę tu zaakcentować, że biorąc pod uwagę brak zaświadczenia o wyniku ostatniego OBT, nikt w tej sprawie nie pokusił się o podobne rozpytanie egzaminowanych w okresach wcześniejszych, choćby do tygodnia czasu wstecz. Bo mogło się okazać, że tym niesprawnym pojazdem egzaminowano na przykład już od . . . . . . – wielu tygodni?
Podkreślenia w tej sprawie wymaga, że sam komunikat „[!]STOP” na wyświetlaczu pojazdu nakazuje bezwzględne zaprzestanie jazdy takim pojazdem. Już tylko z tych względów egzaminator powinien przerwać egzamin i skierować pojazd do warsztatu naprawczego celem wyeliminowania usterki, a następnie na SKP celem ustalenia, czy pojazd nie stwarza zagrożenia dla BRD.
Jestem przekonany, że Marszałek Województwa Łódzkiego oraz tamtejszy WSA w tym przypadku słusznie orzekł o unieważnieniu egzaminu państwowego (część praktyczna) na kategorię C+E prawa jazdy, który został przeprowadzony w dniu 11 stycznia 2020 r. przez egzaminatora J. K. w Oddziale Terenowym WORD z udziałem E. J.10 Chociaż to nie jest wszystko, co można było i co należało w tej sprawie zrobić.
Zaś wcześniejszą decyzję innego marszałka województwa (…) i tamtejszego „word” (z własną skp?) o uznaniu, że pojazdem z niesprawnym układem hamulcowym można jednak egzaminować kandydatów na kierowców (sic!) . . . . . – pozwolę sobie zostawić bez komentarza. Albowiem trudno nie zgodzić się ze stanowiskiem WSA w Łodzi, cyt.:
„Skoro sprawność pojazdu egzaminacyjnego jest przesłanką niezbędną do przeprowadzenia w ośrodku egzaminu państwowego na prawo jazdy, to w braku jej spełnienia i dopuszczenie do egzaminu pojazdu z niesprawnym układem hamulcowym skutkowało unieważnieniem przeprowadzonego egzaminu.”
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1III SA/Łd 270/21 – Wyrok WSA w Łodzi; Data orzeczenia: 2021-11-24; orzeczenie nieprawomocne; Data wpływu: 2021-02-26; Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi; Symbol z opisem: 6031 Uprawnienia do kierowania pojazdami; Skarżony organ: (SKO) Samorządowe Kolegium Odwoławcze; Treść wyniku: Oddalono skargę;
3W trakcie realizacji II zadania egzaminacyjnego, tj. „ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu”, cofając po łuku skarżący potrącił pachołek, po czym egzaminator zakończył egzamin.
4Egzaminator jest osobą zaufania publicznego zobowiązaną wykonywać swe obowiązki zgodnie z przepisami prawa, etyką zawodową i doświadczeniem.
5co przecież jednak nie stanowi przeszkody w wykonaniu BT na ich OSKP, prawda?
6choć nie napisali w odpowiedzi kiedy były wykonane OBT i jaki był ich wynik, bo mogło się okazać, że od dawna jeździli pojazdem egzaminując Ludzi z wynikiem „N”?
7Ponadto zwrócił się o powołanie biegłego w dziedzinie techniki samochodowej i rekonstrukcji wypadków drogowych oraz dokonanie oględzin pojazdu egzaminacyjnego, a także wymienionej sprężarki układu hamulcowego.
9prawodawca zastrzegł, że pojazd egzaminacyjny ma być pojazdem sprawnym w chwili przystępowania do egzaminu państwowego oraz w trakcie całego egzaminu.
10WSA w Łodzi uznał także, że skarga egzaminatora nie jest zasadna.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sty 7 2022
MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA I DYREKTOR WORD WSPIERA JAZDĘ Z NIESPRAWNYM UKŁADEM HAMULCA
Marszałek Województwa wspiera jazdę z niesprawnym układem hamulcowym.
Czyli, ryba zawsze psuje się od głowy oraz o stanie technicznym pojazdów do egzaminowania szczególnie wówczas, gdy egzaminujący dysponują własną (zaprzyjaźnioną?) SKP.
Podobnie zresztą, jak wcześniej uczynił to dyrektor jednego z WORD, który uważa, że jazda pojazdem z niesprawnym układem hamulcowym nie stanowi – dla niego? – żadnego problemu, i tym samym nie generuje żadnego zagrożenia dla BRD. Nawet wówczas, gdy tym pojazdem jest tzw. „L”-ka m-ki DAF z DMC powyżej 3,5 tony a kierującym jest zaledwie adept do zawodu kierowcy (sic!)!
Jeśli tak wysocy rangą urzędnicy praktykują takie decyzje w zakresie BRD w swoim codziennym działaniu, to czego można wymagać od statystycznego Nowaka/Kowalskiego?!? Jak widzimy, ryba zawsze psuje się od głowy!
W aktach omawianej przez nas poniżej sprawy jest pismo z dnia 12.07.2021 r., z którego wynika, że w kwietniu 2021 r. za pośrednictwem dyrektora WORD do Marszałka Województwa wpłynęła skarga w przedmiocie unieważnienia egzaminu państwowego (część praktyczna) na kategorię C + E prawa jazdy z uwagi na niesprawność układu hamulcowego, oddalona przez tegoż Marszałka pismem z dnia 28.05.2021 r.
O tej skandalicznej sytuacji nigdy byśmy się nie dowiedzieli, gdyby nie upubliczniony ostatnio wyrok WSA w Łodzi w identycznej/bliźniaczej sprawie, choć z całkiem innym rozstrzygnięciem.1
Chodzi o to, że 24 listopada 2021 roku WSA w Łodzi rozpoznawał sprawę ze skargi egzaminatora J. K. na decyzję SKO w Łodzi w przedmiocie unieważnienia egzaminu państwowego.2
SKO utrzymało w mocy słuszną decyzję Marszałka Województwa Łódzkiego o unieważnieniu egzaminu państwowego (część praktyczna) na kategorię C+E prawa jazdy, który został przeprowadzony w dniu 11 stycznia 2020 r. przez egzaminatora J. K. z udziałem E. J. w Oddziale Terenowym WORD w S., a który zakończył się wynikiem negatywnym w części praktycznej przeprowadzanej na placu manewrowym.3
Adept do zawodu kierowcy o inicjałach E. J. 15 stycznia 2020 r. złożył skargę na tę negatywną ocenę egzaminu, uzasadniając ją awarią układu hamulcowego w pojeździe egzaminacyjnym, co uniemożliwiało panowanie nad pojazdem (sic!).
Argumentował m.in., że w trakcie sprzęgania zespołu pojazdów, jak również każdorazowo po użyciu hamulca na wyświetlaczu pojawiał się komunikat STOP i blokowały się hamulce.
O powyższym fakcie E. J. informował egzaminatora – J. K., który powodując tym samym zagrożenie dla egzaminowanego, nakazał jednak dalsze kontynuowanie egzaminu (sic!)!
Egzaminator J. K. w swoich wyjaśnianiach z 27 stycznia 2020 r. poinformował, że:
w dniu 11 stycznia 2020 r. przeegzaminował tym niesprawnym pojazdem aż 3 osoby, w tym E. J.,
od pierwszego egzaminu występowały problemy z pneumatycznym układem hamulcowym pojazdu egzaminacyjnego, ponieważ w trakcie realizacji zadań na placu manewrowym pojawiał się komunikat o zbyt niskim poziomie powietrza w układzie hamulcowym,
rzekomo nie było podstaw do zastosowania § 16 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia, tj. przerwania egzaminu z powodu awarii pojazdu egzaminacyjnego, która uniemożliwiała dalsze prowadzenie części praktycznej egzaminu państwowego, a jednocześnie nie było możliwości przeprowadzenia części praktycznej egzaminu państwowego innym pojazdem egzaminacyjnym, ponieważ usterka wprawdzie utrudniała, ale nie uniemożliwiała przeprowadzenie egzaminu, o czym w jego ocenie, świadczy przeprowadzenie w tym dniu tym niesprawnym pojazdem dwóch innych egzaminów zakończonych wynikiem pozytywnym,
rzekomo nie było podstaw do przerwania egzaminu na podstawie § 16 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia, tj. na wniosek osoby egzaminowanej, ponieważ E. J., co prawda zgłaszał kłopoty z układem hamulcowym, lecz nie zgłosił chęci przerwania egzaminu ze względu na kłopoty techniczne z pojazdem egzaminacyjnym.
Pal licho takiego egzaminatora4 i jego zespół niesprawnych pojazdów. Ale jazda takim pojazdem z niesprawnym układem hamulcowym powinna zaowocować odebraniem mu uprawnień do prowadzenia egzaminów.
Jest symptomatyczną ciekawostką, która ilustruje problem łączenia SKP z inną działalnością gospodarczą, że w ramach prowadzonego postępowania skargowego organ nadzoru zwrócił się do Zastępcy Dyrektora w OT w S. o udzielenie odpowiedzi, czy m.in.:
egzaminator, z chwilą zgłoszenia mu problemów z układem pneumatycznym pojazdu egzaminacyjnego przez osoby przystępujące do egzaminów państwowych w dniu 11 stycznia 2020 r. dokonał stosownych oględzin pojazdu egzaminacyjnego na stanowisku diagnostycznym (…),
czy badania diagnostyczne pojazdu egzaminacyjnego zostały wykonane, jeśli tak to kiedy i jaki był wynik badań.
Ale w odpowiedzi zabrakło odniesienia się do tych dwóch bardzo ważnych pytań. Jedynie (dla zmyłki?) poinformowano, że:
egzaminator J. K. nie posiada uprawnień diagnosty samochodowego, jak również nie jest biegłym sądowym,5
badania diagnostyczne pojazdu egzaminacyjnego nie były przeprowadzone przez egzaminatora.6
W trakcie prowadzonego postępowania administracyjnego egzaminator J. K. przesłał do organu nadzoru pismo z 23 marca 2020 r., z którego wynika m.in., że:
• stan pojazdu egzaminacyjnego był zgodny z właściwymi warunkami technicznymi, co rzekomo w ocenie egzaminatora wykluczało uznanie, że miał awarię. Ale nie załączył do tego zaświadczenia z ostatniego OBT tego pojazdu (tak naprawdę powinny być 2 zaświadczenia: z OBT + DBT „L”- do nauki jazdy i egzaminowania).
• w jego mniemaniu egzaminator ocenia kwalifikacje osoby egzaminowanej, nie zaś stan techniczny pojazdu (sic!).7
Z wyjaśnień innych dwóch osób egzaminowanych tego dnia wynikało, że także występowały podobne problemy i także doszło do zablokowania hamulców w układzie hamulcowym pojazdu egzaminacyjnego8, a ten problem ustał po działaniach podjętych przez pracowników OT (Oddział Terenowy).9
I muszę tu zaakcentować, że biorąc pod uwagę brak zaświadczenia o wyniku ostatniego OBT, nikt w tej sprawie nie pokusił się o podobne rozpytanie egzaminowanych w okresach wcześniejszych, choćby do tygodnia czasu wstecz. Bo mogło się okazać, że tym niesprawnym pojazdem egzaminowano na przykład już od . . . . . . – wielu tygodni?
Podkreślenia w tej sprawie wymaga, że sam komunikat „[!]STOP” na wyświetlaczu pojazdu nakazuje bezwzględne zaprzestanie jazdy takim pojazdem. Już tylko z tych względów egzaminator powinien przerwać egzamin i skierować pojazd do warsztatu naprawczego celem wyeliminowania usterki, a następnie na SKP celem ustalenia, czy pojazd nie stwarza zagrożenia dla BRD.
Jestem przekonany, że Marszałek Województwa Łódzkiego oraz tamtejszy WSA w tym przypadku słusznie orzekł o unieważnieniu egzaminu państwowego (część praktyczna) na kategorię C+E prawa jazdy, który został przeprowadzony w dniu 11 stycznia 2020 r. przez egzaminatora J. K. w Oddziale Terenowym WORD z udziałem E. J.10 Chociaż to nie jest wszystko, co można było i co należało w tej sprawie zrobić.
Zaś wcześniejszą decyzję innego marszałka województwa (…) i tamtejszego „word” (z własną skp?) o uznaniu, że pojazdem z niesprawnym układem hamulcowym można jednak egzaminować kandydatów na kierowców (sic!) . . . . . – pozwolę sobie zostawić bez komentarza. Albowiem trudno nie zgodzić się ze stanowiskiem WSA w Łodzi, cyt.:
„Skoro sprawność pojazdu egzaminacyjnego jest przesłanką niezbędną do przeprowadzenia w ośrodku egzaminu państwowego na prawo jazdy, to w braku jej spełnienia i dopuszczenie do egzaminu pojazdu z niesprawnym układem hamulcowym skutkowało unieważnieniem przeprowadzonego egzaminu.”
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1 III SA/Łd 270/21 – Wyrok WSA w Łodzi; Data orzeczenia: 2021-11-24; orzeczenie nieprawomocne; Data wpływu: 2021-02-26; Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi; Symbol z opisem: 6031 Uprawnienia do kierowania pojazdami; Skarżony organ: (SKO) Samorządowe Kolegium Odwoławcze; Treść wyniku: Oddalono skargę;
2 WSA oddaliło tę skargę egzaminatora.
3 W trakcie realizacji II zadania egzaminacyjnego, tj. „ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu”, cofając po łuku skarżący potrącił pachołek, po czym egzaminator zakończył egzamin.
4 Egzaminator jest osobą zaufania publicznego zobowiązaną wykonywać swe obowiązki zgodnie z przepisami prawa, etyką zawodową i doświadczeniem.
5co przecież jednak nie stanowi przeszkody w wykonaniu BT na ich OSKP, prawda?
6 choć nie napisali w odpowiedzi kiedy były wykonane OBT i jaki był ich wynik, bo mogło się okazać, że od dawna jeździli pojazdem egzaminując Ludzi z wynikiem „N”?
7 Ponadto zwrócił się o powołanie biegłego w dziedzinie techniki samochodowej i rekonstrukcji wypadków drogowych oraz dokonanie oględzin pojazdu egzaminacyjnego, a także wymienionej sprężarki układu hamulcowego.
8 podczas spinania zestawu pojazdów
9 prawodawca zastrzegł, że pojazd egzaminacyjny ma być pojazdem sprawnym w chwili przystępowania do egzaminu państwowego oraz w trakcie całego egzaminu.
10 WSA w Łodzi uznał także, że skarga egzaminatora nie jest zasadna.
By dP • DIAGNOSTA od BRD 0 • Tags: BRD, decyzje urzędnicze, diagnosta, egzamin na prawo jazdy, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), Samorządowe Kolegium Odwoławcze (SKO), stan techniczny ciężarówek, WORD, WSA, wyrok sądu