wrz 14 2022
KTO Z NAS „TOTO” DOPUŚCIŁ ?
Niesprawny zestaw z zakazem dalszej jazdy
09.09.2022
Niesprawne hamulce, wyciek oleju z mostu oraz brak plomby na impulsatorze tachografu – to nieprawidłowości wykryte w ciągniku siodłowym. Wadliwe hamulce oraz popękane podłużnice ramy konstrukcyjnej stwierdzono też w naczepie. Zespół pojazdów z niebezpiecznymi usterkami wycofali z dalszej jazdy funkcjonariusze dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
Znacznie pęknięta rama konstrukcyjna naczepy ciężarowej, skontrolowanej przez patrol dolnośląskiej ITD.
W środę (7 września), w pobliżu siedziby ITD w Kłodzku, inspektorzy zatrzymali do kontroli zestaw należący do polskiego przewoźnika. Ciężarówka wyjeżdżała po rozładunku towaru z placu budowy. Funkcjonariusze mieli wątpliwości co do stanu technicznego ciężarówki. Po wstępnej kontroli, inspektorzy skierowali zespół pojazdów do najbliższej Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów. Tam, przy użyciu urządzeń diagnostycznych, szczegółowo sprawdzono stan techniczny ciężarówki.
W ciągniku siodłowym w ogóle nie hamowało prawe koło na tylnej osi napędowej. Było to spowodowane m.in. wyciekiem oleju z mostu na elementy układu hamulcowego (tarczę i zacisk). Oprócz tego przetarty i nieszczelny był przewód hamulcowy, który odpowiadał za hamowanie kół na przedniej osi pojazdu. W trakcie dalszej kontroli, inspektorzy stwierdzili również pęknięcia podstawy siodła oraz brak plomby na impulsatorze tachografu. Brak plomby na czujniku ruchu ciężarówki, jest kwalifikowany jako brak wymaganej legalizacji tachografu.
Wiele do życzenia pozostawiał też stan techniczny naczepy (tzw. „wanny”) przystosowanej do przewozu materiałów sypkich. Rama pojazdu była popękana w wielu miejscach. Widać było, że pęknięcia te były wcześniej wielokrotnie spawane. Hamulce naczepy także nie działały prawidłowo – siły hamowania rozkładały się nierównomiernie na koła z obu stron pojazdu.
Inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne samochodu ciężarowego oraz naczepy. Oprócz tego, kierowcy wydano zakaz dalszej jazdy i ukarano go mandatem karnym. Za dopuszczenie do ruchu pojazdów z niebezpiecznymi usterkami, odpowiedzialność finansowa grozi też przewoźnikowi. Wobec przedsiębiorcy zostanie wszczęte postępowanie administracyjne.
– https://www.gov.pl/web/gitd/niesprawny-zestaw-z-zakazem-dalszej-jazdy
14 września 2022 @ 23:04
Ale przynajmniej sprawdzili stan techniczny na OSKP.
14 września 2022 @ 23:08
Więc na tej OSKP wiedzą, kto to jako ostatni dopuścił w tym stanie skorodowania.
Ale także wie o tym ta ekipa WITD i też chronią tę patologię.
Pozdrawiam
dP
15 września 2022 @ 08:24
wyższe opłaty za badania nie wyeliminują takich „badań” na pewno
15 września 2022 @ 10:40
Jeszcze będzie większa patola bo więcej będzie można wycisnąć
15 września 2022 @ 21:40
Cyt.: „(…) będzie większa patola”
– no sam nie wiem, a niby dlaczego? Macie jakieś własne doświadczenie w tych sprawach?
Dzisiaj patologia ma jakieś tam uzasadnienie. Trzeba robić szybko, musi być przerób, żeby zmieścić się w kosztach, gdy Cena za BT jest tak niska. Jest to też element walki o utrzymanie naszych miejsc pracy.
Ale, gdy już wszystko wróci do normalności (także Cennik BT), to dlaczego sądzicie, że nie będziemy wszyscy walczyć o poprawę jakości BT?
Pozdrawiam
dP
22 października 2022 @ 13:26
Sam odpowiedziałeś sobie na pytanie. Dla patologii każdy pretekst jest dobry. Będzie podwyżka będzie większa kasa do zgarnięcia i jeszcze większy nacisk by „klepać” hurtem bez patrzenia. Tylko kontrole doraźne mogą coś zmienić na lepsze ale muszą być rzeczywiście doraźne i bezlitosne.