Trwało to 6 lat od tego donosu TDT na naszego kolegę. I wreszcie zapadł ten wyrok polskiego NSA pozbawiający kolejnego naszego kolegę uprawnień na 5 lat do wykonywania naszego zawodu.
Rozprawa ta odbyła się 28 czerwca 2022 r. na posiedzeniu niejawnym (tryb kapturowy?) w Izbie Gospodarczej w sprawie ze skargi kasacyjnej naszego kolegi M. W. od wyroku WSA w Poznaniu z 17 października 2018 r., sygn. akt III SA/Po 411/18, gdy nasz kolega złożył skargę na decyzję SKO w Kaliszu z dnia 7 maja 2018 r., nr SKO-4203/5/17 w sprawie cofnięcia mu uprawnień diagnosty do wykonywania BT pojazdów.2
Starosta Ostrowa Wlkp.3, decyzją z 5 grudnia 2016 roku cofnął naszemu koledze M. W. uprawnienia do wykonywania BT pojazdów za to, że 16 lutego 2015 roku, przeprowadził OBT pojazdu, który był wyposażony w instalację LPG. Zaś zaświadczenie o „P”-pozytywnym wyniku BT pojazdu zostało wydane pomimo tego, że zbiornik LPG nie posiadał decyzji zezwalającej na jego eksploatację. Brak dokumentu wydanego przez transportowy dozór technicznych należało uznać za UI-usterkę istotną, usterkę techniczną mogącą naruszać BRD i ochrony środowiska.4
Nasz kolega odwoływał się aż do NSA, choć nieskutecznie.5 Pracował w Firmie „B.” s.c. M.B. I. Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów. W dniu 16 lutego 2015 roku przeprowadził OBT pojazdu marki Fiat Panda, który był wyposażony w instalację do zasilania gazem LPG. Badanie zakończyło się wynikiem pozytywnym. W zaświadczeniu o przeprowadzonym OBT nasz kolega potwierdził, że podczas tego BT (badania technicznego) dysponował stosownym protokołem TDT z dnia 5 czerwca 2005 roku.
Zaś w dniu 10 maja 2016 roku Inspektor TDT mgr inż. R. P., stojący na straży interesu finansowego TDT, podczas badań dozorowych zbiornika LPG zamontowanego w tym pojeździe ujawnił, że nasz kolega wykonał to OBT, ale bez ważnego protokołu i decyzji TDT dopuszczającej zbiornik LPG do eksploatacji. Decyzja dopuszczająca zbiornik do eksploatacji była ważna jedynie do dnia 5 sierpnia 2014 roku.
Ponadto, Oddział Terenowy TDT w Poznaniu wskazał, że nigdy nie wydał protokołu organu dozoru technicznego, czy decyzji zezwalającej na eksploatację o wskazanych numerach. Może to wskazywać na fakt, że nasz kolega wymyślił „z sufitu?” dane techniczne tego zbiornika.6 Albowiem przesłuchani świadkowie (współwłaściciele pojazdu), producent zbiornika firma Stako, a także strona postępowania, nie przedstawili dokumentów wskazanych w zaświadczeniu o przeprowadzonym OBT pojazdu. Dokumenty wskazane przez naszego kolegę M. W. w zaświadczeniu nie zostały ujawnione także w toku postępowania karnego.7
Z powyższego może wynikać, że zaświadczenie to zostało wydane niezgodnie z naszymi przepisami, bo bez kompletu dokumentów wymaganych prawem.
I to tyle na tę chwilę.
Pozdrawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
1II GSK 305/19 – Wyrok NSA; Data orzeczenia: 2022-06-28; orzeczenie prawomocne; Data wpływu: 2019-03-18; Symbol z opisem: 6038 Inne uprawnienia do wykonywania czynności i zajęć w sprawach objętych symbolem 603; Sygnatury powiązane: III SA/Po 411/18 – Wyrok WSA w Poznaniu z 2018-10-17; Skarżony organ: Samorządowe Kolegium Odwoławcze (SKO); Treść wyniku: Oddalono skargę kasacyjną;
2III SA/Po 411/18 – Wyrok WSA w Poznaniu; Data orzeczenia: 2018-10-17; orzeczenie nieprawomocne; Data wpływu: 2018-07-06; Symbol z opisem: 6038 Inne uprawnienia do wykonywania czynności i zajęć w sprawach objętych symbolem 603; Sygn. Powiązane: II GSK 305/19 – Wyrok NSA z 2022-06-28; Skarżony organ: SKO w Kaliszu; Treść wyniku: Oddalono skargę;
3Organ uznał, że diagnosta nie dopełnił obowiązków określonych w art. 81 ust. 12 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. 2012, poz. 1137 ze zm.) oraz w §6 ust. 7 rozporządzenia Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 roku w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzenia badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz.U. 2015, poz. 776 ze zm.).
4Brak dokumentu wydanego przez TDT i tabliczki znamionowej na zbiornik lub butlę, potwierdzających jego sprawność stanowi usterkę istotną – Załącznik nr 1, Dział I, pozycja 10.5 lit. a Tabeli: przedmiot i zakres badania, czynności kontrolne, metody oceny stanu technicznego pojazdu oraz usterki skutkujące uznaniem stanu technicznego za niezadowalający do powołanego powyżej rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 roku.
5w sprawie karnej dotyczącej poświadczenia nieprawdy przez funkcjonariusza publicznego postępowanie zostało umorzone z uwagi na brak potwierdzenia faktu, że uprawniony diagnosta samochodowy dokonał wpisania fałszywych informacji do wystawionych przez siebie dokumentów.
6w uwagach do zaświadczenia o tym przeprowadzonym OBT pojazdu z dnia 16 lutego 2015 roku wskazany został jedynie numer protokołu organu dozoru technicznego oraz jego data.
7Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego, stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego (art. 81 ust. 12 ustawy – Prawo o ruchu drogowym).
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lip 4 2022
KOLEJNA UTRATA UPRAWNIEŃ Z INICJATYWY TDT
Kolejny Kolega bez uprawnień z inicjatywy TDT.1
Trwało to 6 lat od tego donosu TDT na naszego kolegę. I wreszcie zapadł ten wyrok polskiego NSA pozbawiający kolejnego naszego kolegę uprawnień na 5 lat do wykonywania naszego zawodu.
Rozprawa ta odbyła się 28 czerwca 2022 r. na posiedzeniu niejawnym (tryb kapturowy?) w Izbie Gospodarczej w sprawie ze skargi kasacyjnej naszego kolegi M. W. od wyroku WSA w Poznaniu z 17 października 2018 r., sygn. akt III SA/Po 411/18, gdy nasz kolega złożył skargę na decyzję SKO w Kaliszu z dnia 7 maja 2018 r., nr SKO-4203/5/17 w sprawie cofnięcia mu uprawnień diagnosty do wykonywania BT pojazdów.2
Starosta Ostrowa Wlkp.3, decyzją z 5 grudnia 2016 roku cofnął naszemu koledze M. W. uprawnienia do wykonywania BT pojazdów za to, że 16 lutego 2015 roku, przeprowadził OBT pojazdu, który był wyposażony w instalację LPG. Zaś zaświadczenie o „P”-pozytywnym wyniku BT pojazdu zostało wydane pomimo tego, że zbiornik LPG nie posiadał decyzji zezwalającej na jego eksploatację. Brak dokumentu wydanego przez transportowy dozór technicznych należało uznać za UI-usterkę istotną, usterkę techniczną mogącą naruszać BRD i ochrony środowiska.4
Nasz kolega odwoływał się aż do NSA, choć nieskutecznie.5 Pracował w Firmie „B.” s.c. M.B. I. Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów. W dniu 16 lutego 2015 roku przeprowadził OBT pojazdu marki Fiat Panda, który był wyposażony w instalację do zasilania gazem LPG. Badanie zakończyło się wynikiem pozytywnym. W zaświadczeniu o przeprowadzonym OBT nasz kolega potwierdził, że podczas tego BT (badania technicznego) dysponował stosownym protokołem TDT z dnia 5 czerwca 2005 roku.
Zaś w dniu 10 maja 2016 roku Inspektor TDT mgr inż. R. P., stojący na straży interesu finansowego TDT, podczas badań dozorowych zbiornika LPG zamontowanego w tym pojeździe ujawnił, że nasz kolega wykonał to OBT, ale bez ważnego protokołu i decyzji TDT dopuszczającej zbiornik LPG do eksploatacji. Decyzja dopuszczająca zbiornik do eksploatacji była ważna jedynie do dnia 5 sierpnia 2014 roku.
Ponadto, Oddział Terenowy TDT w Poznaniu wskazał, że nigdy nie wydał protokołu organu dozoru technicznego, czy decyzji zezwalającej na eksploatację o wskazanych numerach. Może to wskazywać na fakt, że nasz kolega wymyślił „z sufitu?” dane techniczne tego zbiornika.6 Albowiem przesłuchani świadkowie (współwłaściciele pojazdu), producent zbiornika firma Stako, a także strona postępowania, nie przedstawili dokumentów wskazanych w zaświadczeniu o przeprowadzonym OBT pojazdu. Dokumenty wskazane przez naszego kolegę M. W. w zaświadczeniu nie zostały ujawnione także w toku postępowania karnego.7
Z powyższego może wynikać, że zaświadczenie to zostało wydane niezgodnie z naszymi przepisami, bo bez kompletu dokumentów wymaganych prawem.
I to tyle na tę chwilę.
Pozdrawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
1 II GSK 305/19 – Wyrok NSA; Data orzeczenia: 2022-06-28; orzeczenie prawomocne; Data wpływu: 2019-03-18; Symbol z opisem: 6038 Inne uprawnienia do wykonywania czynności i zajęć w sprawach objętych symbolem 603; Sygnatury powiązane: III SA/Po 411/18 – Wyrok WSA w Poznaniu z 2018-10-17; Skarżony organ: Samorządowe Kolegium Odwoławcze (SKO); Treść wyniku: Oddalono skargę kasacyjną;
2 III SA/Po 411/18 – Wyrok WSA w Poznaniu; Data orzeczenia: 2018-10-17; orzeczenie nieprawomocne; Data wpływu: 2018-07-06; Symbol z opisem: 6038 Inne uprawnienia do wykonywania czynności i zajęć w sprawach objętych symbolem 603; Sygn. Powiązane: II GSK 305/19 – Wyrok NSA z 2022-06-28; Skarżony organ: SKO w Kaliszu; Treść wyniku: Oddalono skargę;
3 Organ uznał, że diagnosta nie dopełnił obowiązków określonych w art. 81 ust. 12 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. 2012, poz. 1137 ze zm.) oraz w §6 ust. 7 rozporządzenia Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 roku w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzenia badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz.U. 2015, poz. 776 ze zm.).
4 Brak dokumentu wydanego przez TDT i tabliczki znamionowej na zbiornik lub butlę, potwierdzających jego sprawność stanowi usterkę istotną – Załącznik nr 1, Dział I, pozycja 10.5 lit. a Tabeli: przedmiot i zakres badania, czynności kontrolne, metody oceny stanu technicznego pojazdu oraz usterki skutkujące uznaniem stanu technicznego za niezadowalający do powołanego powyżej rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 roku.
5 w sprawie karnej dotyczącej poświadczenia nieprawdy przez funkcjonariusza publicznego postępowanie zostało umorzone z uwagi na brak potwierdzenia faktu, że uprawniony diagnosta samochodowy dokonał wpisania fałszywych informacji do wystawionych przez siebie dokumentów.
6 w uwagach do zaświadczenia o tym przeprowadzonym OBT pojazdu z dnia 16 lutego 2015 roku wskazany został jedynie numer protokołu organu dozoru technicznego oraz jego data.
7 Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego, stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego (art. 81 ust. 12 ustawy – Prawo o ruchu drogowym).
By dP • DIAGNOSTA od PoRD 0 • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, diagnosta, LPG, nadzór nad SKP, NSA, starostwo, TDT, Wydział Komunikacji, wyrok sądu, zbiorniki na gaz