BT jednośladów na SKP – w świetle białostockiej sprawy.
Mizeria finansowa spowodowana brakiem waloryzacji naszego Cennika powoduje, że niewiele naszych SKP teraz stać na zakupy dodatkowych stanowisk do BT jednośladów. A potrzeby w tym zakresie rosną i problem narasta, albowiem jednośladów na naszych SKP przybywa z każdym dniem. Choć słyszałem o SKP adresowanych wyłącznie do klientów jednośladów, to jakoś nie miałem okazji widzieć takiej SKP na własne oczy, choćby w Internecie. Ale to nie o to chodzi. Bo tu chodzi o BiHP na SKP.
Choć mamy (podobno?) prawny obowiązek osobistego sprawdzania pojazdów na ścieżce diagnostycznej, to ja należę już do tego schodzącego pokolenia, które na SKP nie usiądzie na większości współczesnych motocyklach, aby sprawdzić im hamulce na rolkach. A to dlatego, że ostatni raz siedziałem na motocyklu przed półwieczem (Jawa 250, WSK, SHL). A, że tych „moich?” motocykli jakoś nie widzę od dłuższego czasu na naszych SKP, a obecnych nie potrafię obsługiwać, to nie pcham się do wykonywania BT jednośladów. Ponadto, jakoś tak się stało, że jestem już za słaby, aby utrzymać w rękach większość motocykli przyjeżdżających na nasze SKP.
Ale ta ostatnia sprawa sądowa naszego kolegi pod Białymstokiem1 oraz dość mocno rosnąca ilość jednośladów na naszych drogach uzmysłowiła mi, że to może być problemem nie tylko dla mnie i tego kolegi spod Białegostoku.
Kiedyś, dawno temu wiele naszych SKP było wyposażonych w siatki/kratownice do przykrywania kanału, gdy trzeba było wykonać BT jednośladu. Ta tradycja gdzieś utonęła w mrokach branżowej historii i dziś już nawet nadzór nie sprawdza w trakcie corocznej kontroli, czy te siatki/kratownice są na wyposażeniu każdej SKP – lub chociażby tylko na tych, które wykonują BT jednośladów (sic).
Dlatego polecam – szczególnie tej białostockiej dziupli prowadzonej w formie SKP – nasz „patent”, wykonany z dość lekkiego aluminiowego materiału.2 Tym samym, taki dziadek jak ja jest jeszcze w stanie udźwignąć te elementy na potrzeby BT jednośladów.
Tak to wygląda standardowo przed . . . .Poprzeczne przykrycie kanałuwzdłużne przykrycie kanału między rolkamiprzygotowane stanowisko dla jednośladupierwsza oś motocykla w rolkach, a zaraz po niej drugaa potem zaraz ustawienie świateł i cała reszta
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
maj 18 2022
JEDNOŚLADY NA SKP
BT jednośladów na SKP – w świetle białostockiej sprawy.
Mizeria finansowa spowodowana brakiem waloryzacji naszego Cennika powoduje, że niewiele naszych SKP teraz stać na zakupy dodatkowych stanowisk do BT jednośladów. A potrzeby w tym zakresie rosną i problem narasta, albowiem jednośladów na naszych SKP przybywa z każdym dniem. Choć słyszałem o SKP adresowanych wyłącznie do klientów jednośladów, to jakoś nie miałem okazji widzieć takiej SKP na własne oczy, choćby w Internecie. Ale to nie o to chodzi. Bo tu chodzi o BiHP na SKP.
Choć mamy (podobno?) prawny obowiązek osobistego sprawdzania pojazdów na ścieżce diagnostycznej, to ja należę już do tego schodzącego pokolenia, które na SKP nie usiądzie na większości współczesnych motocyklach, aby sprawdzić im hamulce na rolkach. A to dlatego, że ostatni raz siedziałem na motocyklu przed półwieczem (Jawa 250, WSK, SHL). A, że tych „moich?” motocykli jakoś nie widzę od dłuższego czasu na naszych SKP, a obecnych nie potrafię obsługiwać, to nie pcham się do wykonywania BT jednośladów. Ponadto, jakoś tak się stało, że jestem już za słaby, aby utrzymać w rękach większość motocykli przyjeżdżających na nasze SKP.
Ale ta ostatnia sprawa sądowa naszego kolegi pod Białymstokiem1 oraz dość mocno rosnąca ilość jednośladów na naszych drogach uzmysłowiła mi, że to może być problemem nie tylko dla mnie i tego kolegi spod Białegostoku.
Kiedyś, dawno temu wiele naszych SKP było wyposażonych w siatki/kratownice do przykrywania kanału, gdy trzeba było wykonać BT jednośladu. Ta tradycja gdzieś utonęła w mrokach branżowej historii i dziś już nawet nadzór nie sprawdza w trakcie corocznej kontroli, czy te siatki/kratownice są na wyposażeniu każdej SKP – lub chociażby tylko na tych, które wykonują BT jednośladów (sic).
Dlatego polecam – szczególnie tej białostockiej dziupli prowadzonej w formie SKP – nasz „patent”, wykonany z dość lekkiego aluminiowego materiału.2 Tym samym, taki dziadek jak ja jest jeszcze w stanie udźwignąć te elementy na potrzeby BT jednośladów.
Trzymajmy się
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – – – – – –
1 „Robert Ś. wyjaśniał, że w przypadku skutera (…) nie było możliwości wykonania badań na ścieżce diagnostycznej, bowiem – (…) – mogły one wpaść do kanału.” – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2022/patologia-w-branzy-kolo-bialegostoku/
2 Za pomoc w zilustrowaniu zdjęciami tego patentu dziękuję Koledze L.
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, BiHP, diagnosta, Hamulce, jakość badań technicznych, jednoślady, motocykle, WYPOSAŻENIE SKP