lip 29 2022
CEP O BRANŻY SKP
Trudną sytuację w branży SKP potwierdzają dane z CEP.
Przedsiębiorcy prowadzący stacje kontroli pojazdów od dawna apelują o waloryzację opłat za badania techniczne. Te nie zmieniły się od 18 lat. W obecnych realiach gospodarczych i stale rosnących kosztach, sytuacja przedsiębiorców stacje się coraz trudniejsza. Stacje przestają być rentowne i część przedsiębiorców zmuszona jest je zamykać. Potwierdzają to dane z Centralnej Ewidencji Pojazdów (CEP).
Na koniec 2021 roku było w Polsce 5443 stacji kontroli pojazdów. W czerwcu 2022 roku badania wykonało 5291 skp, czyli 2,8% (152) mniej niż w zeszłym roku.
Stacji okręgowych w 2021 roku było 2463, a w czerwcu 2022 badania wykonało 2410 – 2,2% (53) mniej. Nieco większy spadek dotyczy stacji podstawowych. W 2021 roku było ich 2980, podczas gdy w czerwcu 2022 roku badania wykonało 2881 – 3,3% (99) mniej.
Dalsze zamrożenie wysokości opłat za badania spowoduje, że z powodów ekonomicznych zamykane będą kolejne stacje. Rządzący nie reagują na apele środowiska. Konieczne są wspólne działania, żeby ten czarny scenariusz się nie ziścił. Podejmujemy działania w kierunku organizacji kolejnego protestu. Prosimy wszystkich przedsiębiorców prowadzących skp o wypełnienie ankiety, która pozwoli nam wybrać formę protestu akceptowaną przez większość środowiska.
– https://piskp.pl/trudna-sytuacje-w-branzy-skp-potwierdzaja-dane-z-cep/
29 lipca 2022 @ 08:41
https://tvn24.pl/biznes/moto/badanie-techniczne-samochodu-obowiazkowe-zdjecia-auta-dodatkowe-oplaty-za-badanie-po-terminie-nowelizacja-prawa-o-ruchu-drogowym-5921467
29 lipca 2022 @ 21:53
Ale bzdury w tym artykule. Końcówka mnie dobitnie rozwaliła. Błędy w cenach badań i jeszcze opłata cepik pobierana przy wykonaniu wpisu do dowodu:)
30 lipca 2022 @ 12:11
własnie
za wpis do Dr pobierana jest opłata ewidencyjna!
29 lipca 2022 @ 11:32
A jak samochód będzie w naprawie a minie mu termin przeglądu, to też ma podwójnie płacić?????
I kasę przesłać do TDT- Z DIAGNOSTY ZROBILI SOBIE POBORCĘ PODATKOWEGO???
30 lipca 2022 @ 08:40
Wystarczy przeczytać projekt Ustawy- tam znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie
29 lipca 2022 @ 11:43
Diagnosta raczej będzie jak KOMORNIK
29 lipca 2022 @ 14:57
https://biznes.autokult.pl/45541,nawet-342-zl-za-przeglad-dla-spoznialskich-porazka-kolejna-oplata-do-pilnowania
30 lipca 2022 @ 11:45
A moim zdaniem, ta spadająca ilość SKP każe zastanowić się, czy czasami nasza branża to nie wyłącznie „przegrywy”.
Przegraliśmy nasze zamykane miejsca pracy, przegraliśmy pozytywne zmiany w naszych przepisach (niezależność zapisana w Dyrektywie nr 45/2014), przegraliśmy nasz Cennik, itd., itp., et’cetera.
dP
31 lipca 2022 @ 13:37
zapomniałem dodać, że nie tylko „przegrywy”, ale do tego także „KŁÓTLIWE PRZEGRYWY” – i to bardzo, jak przysłowiowe wiejskie baby.
dP
31 lipca 2022 @ 09:22
Jedno jest pewne. Jasno widać, że spada ilość SKP.
Na koniec roku będzie dramat. Nie tylko przez nierentowność i astronomiczne rachunki.
Wielu z diagnostów czeka na zmianę przepisów, aby odejść z SKP.
Niech TDT sam sobie robi badania i się kontroluje. Zabiera sobie uprawnienia i nakłada kary!
Ja osobiście wracam do zawodu mechanika, gdzie będę zarabiał 2 x co diagnosta.
Za duża odpowiedzialność za małą kasę. Szkoda zachodu, bo nie zarobię na prawnika, aby mnie z tego g… wyciągał co chwilę, przy obecnym bałaganie w przepisach.