Na Sylwestra wróciłem do Kraju po świątecznym pobycie w Niemczech. Teoretycznie było to możliwe, że minister Adamczyk od 1 stycznia wprowadzi zmiany inspirowane naszą Rewolucyjną Dyrektywą 45/2014, w której zapisano naszą zawodową niezależność, a raczej długo oczekiwaną, bo od 2014 r. NIEZALEŻNOŚĆ!
Tym samym – wedle zapowiedzi ministerialnych urzędników – mogliśmy już cieszyć się waloryzacją Cennika BT. A tu, niestety wielka KICHA, bo i nie ma się z czego cieszyć. Sytuacja się tylko pogarsza, i to w całym aspekcie funkcjonowania naszej branży – W CAŁYM JEJ ASPEKCIE! A szalejąca inflacja i w perspektywie rosnąca drożyzna tylko pogarsza tę sytuację!
Ta zapowiedź ministerialnych urzędników, że zwaloryzują nasz Cennik BT dopiero po wprowadzeniu zmian do naszej części ustawy PoRD1 jest o tyle ciekawa, że nie ma żadnego merytorycznego uzasadnienia, nie ma uzasadnienia logicznego, zdroworozsądkowego lub choćby jakiegokolwiek.
Jeżeli można prezydenta Andrzeja Dudę nazwać cyt. „debilem”2, to jakich słów użyć w stosunku do Adamczyka, Webera i ich ludzi w DTD, którzy nie chcą wprowadzić oczekiwanych zmian waloryzując Cennik BT, choć nie potrafią merytorycznie uzasadnić, dlaczego tego nie robią!
Zasada „Nie bo Nie” funkcjonuje na obrzeżach psychiatrii i na styku z psychologią. Ale nie może obowiązywać urzędników w XXI wieku w Polsce, gdy wreszcie już aspirujemy do grona Cywilizowanych Krajów!
Jeden z bardziej znanych Liderów w naszej branży, w trakcie publicznego spotkania jesienią ubiegłego roku wyraził swoje stanowisko o tym, że przygotowane przez Adamczyka, Webera i ich DTD zmiany do naszej części ustawy PoRD nigdy, Nigdy, NIGDY nie wejdą w życie w tym kształcie, w jakim oni go proponują. Czy wobec tego musimy założyć, że do czasu, aż nie zmieni się skład MI oraz obecny skład DTD, to nie należy oczekiwać waloryzacji naszego Cennika BT?
A, jak Adamczyk, Weber i ich pomagierzy w DTD (resort transportu) przetrwają jakoś wybory w 2023 r., to także kolejne lata będą bez podwyżki Cennika BT?
Więc jest zasadnicze pytanie, ile to jeszcze czasu może trwać? Rok, trzy lata, pięć lat?
Ja może jakoś przetrwam ten okres, ale ilu z Was wygasi swoją działalność na Podstawowych SKP lub zrezygnuje z pracy bez oczekiwanych podwyżek?
Co w tej sytuacji zrobić?
Trzeba przygotować się solidnie do kolejnej akcji o zasięgu ogólnopolskim. Widzę to w ten sposób, że każda SKP wręcza swoim wszystkim klientom ulotkę o tym, dlaczego nadal trwa Akcja Protestacyjna. Myślę, że treść tej ulotki może zostać uzgodniona bez większych problemów z lidarami naszych organizacji branżowych oraz szefami największych sieci SKP w Kraju.
Trzeba nasilić działania marketingowe, których celem będzie zwiększenie liczebności naszych branżowych organizacji. W tym wypadku podstawowym czynnikiem jednoczącym musi być walka o waloryzację Cennika BT, a także o prawdziwe cele zapisane w Dyrektywie 45/2014 (nasza zawodowa niezależność!).
Brak waloryzacji jest problemem, którzy bezpośrednio rzutuje na BRD, w kontekście jakości BT na SKP. Dlatego o tym problemie muszą zostać powiadomione odpowiednie instytucje UE, aby w najbliższej przyszłości nie były zaskoczone pogarszającą się systematycznie jakością stanu technicznego naszych pojazdów, które jeżdżą także po ich drogach.
Brak tarczy ochronnej dla branży SKP. Dlatego należy wrócić do inicjatywy zaskarżenia Państwa Polskiego, które w tym zakresie nie podejmuje żadnych działań osłonowych dla naszej branży, choćby tylko – na razie i do czasu zwaloryzowania Cennika BT – dla Podstawowych SKP.
Skończyć już z pisaniem bezowocnych pism po instytucjach, które nie chcą lub ich działanie przynosi skutki po wielu latach. Bo sprawa jest pilna. Dlatego należy już usiąść do stołu i zaraz po akcji ulotkowej przygotować koncepcję zamknięcia naszych SKP.
Koledzy, czas usiąść do jednego stołu i wreszcie wesprzeć działania tych, którzy postanowili zrobić coś więcej, niż tylko napisać kolejne pismo. Nasze organizacyjne rozdrobnienie i bezowocne swary doprowadziły nas do obecnej krytycznej sytuacji. Albo zaczniecie walczyć, albo w bardzo wielu przypadkach jesteście skazani na przegraną.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sty 10 2022
CENNIK BT – CO DALEJ?
Co dalej z Cennikiem BT?
Na Sylwestra wróciłem do Kraju po świątecznym pobycie w Niemczech. Teoretycznie było to możliwe, że minister Adamczyk od 1 stycznia wprowadzi zmiany inspirowane naszą Rewolucyjną Dyrektywą 45/2014, w której zapisano naszą zawodową niezależność, a raczej długo oczekiwaną, bo od 2014 r. NIEZALEŻNOŚĆ!
Tym samym – wedle zapowiedzi ministerialnych urzędników – mogliśmy już cieszyć się waloryzacją Cennika BT. A tu, niestety wielka KICHA, bo i nie ma się z czego cieszyć. Sytuacja się tylko pogarsza, i to w całym aspekcie funkcjonowania naszej branży – W CAŁYM JEJ ASPEKCIE! A szalejąca inflacja i w perspektywie rosnąca drożyzna tylko pogarsza tę sytuację!
Ta zapowiedź ministerialnych urzędników, że zwaloryzują nasz Cennik BT dopiero po wprowadzeniu zmian do naszej części ustawy PoRD1 jest o tyle ciekawa, że nie ma żadnego merytorycznego uzasadnienia, nie ma uzasadnienia logicznego, zdroworozsądkowego lub choćby jakiegokolwiek.
Jeżeli można prezydenta Andrzeja Dudę nazwać cyt. „debilem”2, to jakich słów użyć w stosunku do Adamczyka, Webera i ich ludzi w DTD, którzy nie chcą wprowadzić oczekiwanych zmian waloryzując Cennik BT, choć nie potrafią merytorycznie uzasadnić, dlaczego tego nie robią!
Zasada „Nie bo Nie” funkcjonuje na obrzeżach psychiatrii i na styku z psychologią. Ale nie może obowiązywać urzędników w XXI wieku w Polsce, gdy wreszcie już aspirujemy do grona Cywilizowanych Krajów!
Jeden z bardziej znanych Liderów w naszej branży, w trakcie publicznego spotkania jesienią ubiegłego roku wyraził swoje stanowisko o tym, że przygotowane przez Adamczyka, Webera i ich DTD zmiany do naszej części ustawy PoRD nigdy, Nigdy, NIGDY nie wejdą w życie w tym kształcie, w jakim oni go proponują. Czy wobec tego musimy założyć, że do czasu, aż nie zmieni się skład MI oraz obecny skład DTD, to nie należy oczekiwać waloryzacji naszego Cennika BT?
A, jak Adamczyk, Weber i ich pomagierzy w DTD (resort transportu) przetrwają jakoś wybory w 2023 r., to także kolejne lata będą bez podwyżki Cennika BT?
Więc jest zasadnicze pytanie, ile to jeszcze czasu może trwać? Rok, trzy lata, pięć lat?
Ja może jakoś przetrwam ten okres, ale ilu z Was wygasi swoją działalność na Podstawowych SKP lub zrezygnuje z pracy bez oczekiwanych podwyżek?
Co w tej sytuacji zrobić?
Trzeba przygotować się solidnie do kolejnej akcji o zasięgu ogólnopolskim. Widzę to w ten sposób, że każda SKP wręcza swoim wszystkim klientom ulotkę o tym, dlaczego nadal trwa Akcja Protestacyjna. Myślę, że treść tej ulotki może zostać uzgodniona bez większych problemów z lidarami naszych organizacji branżowych oraz szefami największych sieci SKP w Kraju.
Trzeba nasilić działania marketingowe, których celem będzie zwiększenie liczebności naszych branżowych organizacji. W tym wypadku podstawowym czynnikiem jednoczącym musi być walka o waloryzację Cennika BT, a także o prawdziwe cele zapisane w Dyrektywie 45/2014 (nasza zawodowa niezależność!).
Brak waloryzacji jest problemem, którzy bezpośrednio rzutuje na BRD, w kontekście jakości BT na SKP. Dlatego o tym problemie muszą zostać powiadomione odpowiednie instytucje UE, aby w najbliższej przyszłości nie były zaskoczone pogarszającą się systematycznie jakością stanu technicznego naszych pojazdów, które jeżdżą także po ich drogach.
Brak tarczy ochronnej dla branży SKP. Dlatego należy wrócić do inicjatywy zaskarżenia Państwa Polskiego, które w tym zakresie nie podejmuje żadnych działań osłonowych dla naszej branży, choćby tylko – na razie i do czasu zwaloryzowania Cennika BT – dla Podstawowych SKP.
Skończyć już z pisaniem bezowocnych pism po instytucjach, które nie chcą lub ich działanie przynosi skutki po wielu latach. Bo sprawa jest pilna. Dlatego należy już usiąść do stołu i zaraz po akcji ulotkowej przygotować koncepcję zamknięcia naszych SKP.
Koledzy, czas usiąść do jednego stołu i wreszcie wesprzeć działania tych, którzy postanowili zrobić coś więcej, niż tylko napisać kolejne pismo. Nasze organizacyjne rozdrobnienie i bezowocne swary doprowadziły nas do obecnej krytycznej sytuacji. Albo zaczniecie walczyć, albo w bardzo wielu przypadkach jesteście skazani na przegraną.
Pozdrawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1 https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/drozsze-badania-techniczne-pojazdow-ministerstwo-infrastruktury-wyjasnia/k0yw4dj
2 https://kultura.dziennik.pl/news/artykuly/8329725,jakub-zulczyk-prezydent-andrzej-duda-debil-wyrok.html
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: akcja protestacyjna, cennik BT, diagnosta, DTD, Dyrektywa, minister Andrzej Adamczyk, PISKP, projekt PoRD, PROTEST ŚRODOWISKA, resort transportu, waloryzacja opłat za BT, zmiany do ustawy PoRD