Branżowe buble, czyli kolejna wina Putina (?) i czas na zmiany w polityce informacyjnej.
I. Liczniki w samochodach do wymiany, czyli wina Putina (?).
Na miano takiego branżowego bubla zasługują – być to może? – liczniki montowane we wszystkich naszych pojazdach samochodowych. Bo, jak dowiedzieliśmy się na Konferencji PISKP w Zakopanem od przedstawiciela Ministerstwa Cyfryzacji, zarejestrowano już ponad 140.000 przypadków wymiany takich liczników (sic!).
Ten niespodziewany rekord, a do tego w dość krótkim przedziale czasowym może też świadczyć o tym, jak wielka jest skala wprowadzanych zamienników w branży motoryzacyjnej, które generalnie i co do zasady są lichej jakości.
Ten żartobliwy ton i kontekst w wypowiedzi przedstawiciela Min. Cyfryzacji byłby może i śmieszny, gdy za nim pojawiła się informacja o tym, jak tę informację wykorzystano dla walki z patologiami w naszej branży. Ale nic takiego nie nastąpiło. Także Policja nie chwali się sukcesami na tym poletku. Więc pozostało tylko to przejmujące wrażenie o tym, że nasz Kraj to taki nieco (?) dziwny Kraj . . . . .
Bo jesteśmy chyba jedynym krajem na świecie, w którym na masową skalę psują się samochodowe liczniki, a rządzący naszą branżą nie potrafią zrozumieć dlaczego. Może liczą, że producenci pojazdów przyznają się do winy z tego tytułu. A może liczą, że ktoś ogłosi wreszcie, że to jednak wina Tuska lub Putina.
II. Informacyjny bubel GITD, więc czas na zmiany.
„Ciężarówki z niesprawnymi hamulcami
23.06.2022
„(…) We wtorek (21 czerwca), na krajowej 32-ce w Granowie koło Grodziska Wlkp., inspektorzy ITD prowadzili kontrole m.in. stanu technicznego pojazdów z użyciem najnowocześniejszej Mobilnej Jednostki Diagnostycznej. Przez urządzenia służące do szczegółowej kontroli sprawności hamulców, układu kierowniczego i zawieszenia przejechało tego dnia dziewięć ciężarówek. Dwie z nich zostały tymczasowo wycofane z ruchu z powodu stwierdzonych zbyt dużych różnic sił hamowania kół na tej samej osi. Z kolei w innej ze skontrolowanych ciężarówek, inspektorzy stwierdzili, że tachograf nie miał ważnego badania okresowego.”1
Ta tradycyjna – co do swojej merytorycznej zawartości – informacja GITD jest typowym przykładem ochronnego parasola, który rozpostarty został przez warszawskich urzędników nad patologiami w naszej branży.
GITD tłumaczy się, że nie może ujawnić więcej informacji, np.:
na jakiej okręgowej SKP wykonano ostatnie BT takich pojazdów,
w jakim mieście/powiecie wykonano to ostatnie BT,
jaki diagnosta je wykonał, w jakim wieku, z jakim stażem zawodowym,
czy ten i taki pojazd należy też do firmy, która jest właścicielem tej okręgowej SKP, gdzie wykonano ostatnie BT,
jaki przedział czasowy dzieli ostatnie BT od dnia kontroli,
czy o powyższym powiadomiono stosowny nadzór WK/starostwa,
czy o powyższym powiadomiono choćby właściciela tej oSKP,
itd., itp., et’cetera,
gdyż rzekomo zabrania im tego ustawa o RODO. Ale nie potrafili wskazać podstawy prawnej dla swoich twierdzeń, bo jej nie ma. I to jest właśnie jedną z przyczyn, dla których w naszej branży też jest najciemniej pod latarnią – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2022/najciemniej-pod-latarnia/ .
Gdy Policja informuje o naruszeniu Prawa, to wskazuje miejsce (danej kradzieży lub zabójstwa), wiek lub inne cechy podejrzanego, jego sposób działania oraz motywy postępowania. I nie zasłania się tu ustawą RODO, bo wie, że tak głupie tłumaczenie źle zostanie odebrane przez społeczeństwo, które domaga się walki z patologiami.
W GITD pracuje wystarczająco wielu emerytowanych Policjantów, którzy są w stanie przywrócić właściwe funkcjonowanie tej instytucji. Już najwyższy czas na zmiany, bo zbyt długo na normalność czekamy.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
cze 28 2022
BRANŻOWE BUBLE
Branżowe buble, czyli kolejna wina Putina (?) i czas na zmiany w polityce informacyjnej.
I. Liczniki w samochodach do wymiany, czyli wina Putina (?).
Na miano takiego branżowego bubla zasługują – być to może? – liczniki montowane we wszystkich naszych pojazdach samochodowych. Bo, jak dowiedzieliśmy się na Konferencji PISKP w Zakopanem od przedstawiciela Ministerstwa Cyfryzacji, zarejestrowano już ponad 140.000 przypadków wymiany takich liczników (sic!).
Ten niespodziewany rekord, a do tego w dość krótkim przedziale czasowym może też świadczyć o tym, jak wielka jest skala wprowadzanych zamienników w branży motoryzacyjnej, które generalnie i co do zasady są lichej jakości.
Ten żartobliwy ton i kontekst w wypowiedzi przedstawiciela Min. Cyfryzacji byłby może i śmieszny, gdy za nim pojawiła się informacja o tym, jak tę informację wykorzystano dla walki z patologiami w naszej branży. Ale nic takiego nie nastąpiło. Także Policja nie chwali się sukcesami na tym poletku. Więc pozostało tylko to przejmujące wrażenie o tym, że nasz Kraj to taki nieco (?) dziwny Kraj . . . . .
Bo jesteśmy chyba jedynym krajem na świecie, w którym na masową skalę psują się samochodowe liczniki, a rządzący naszą branżą nie potrafią zrozumieć dlaczego. Może liczą, że producenci pojazdów przyznają się do winy z tego tytułu. A może liczą, że ktoś ogłosi wreszcie, że to jednak wina Tuska lub Putina.
II. Informacyjny bubel GITD, więc czas na zmiany.
„Ciężarówki z niesprawnymi hamulcami
23.06.2022
„(…) We wtorek (21 czerwca), na krajowej 32-ce w Granowie koło Grodziska Wlkp., inspektorzy ITD prowadzili kontrole m.in. stanu technicznego pojazdów z użyciem najnowocześniejszej Mobilnej Jednostki Diagnostycznej. Przez urządzenia służące do szczegółowej kontroli sprawności hamulców, układu kierowniczego i zawieszenia przejechało tego dnia dziewięć ciężarówek. Dwie z nich zostały tymczasowo wycofane z ruchu z powodu stwierdzonych zbyt dużych różnic sił hamowania kół na tej samej osi. Z kolei w innej ze skontrolowanych ciężarówek, inspektorzy stwierdzili, że tachograf nie miał ważnego badania okresowego.”1
Ta tradycyjna – co do swojej merytorycznej zawartości – informacja GITD jest typowym przykładem ochronnego parasola, który rozpostarty został przez warszawskich urzędników nad patologiami w naszej branży.
GITD tłumaczy się, że nie może ujawnić więcej informacji, np.:
na jakiej okręgowej SKP wykonano ostatnie BT takich pojazdów,
w jakim mieście/powiecie wykonano to ostatnie BT,
jaki diagnosta je wykonał, w jakim wieku, z jakim stażem zawodowym,
czy ten i taki pojazd należy też do firmy, która jest właścicielem tej okręgowej SKP, gdzie wykonano ostatnie BT,
jaki przedział czasowy dzieli ostatnie BT od dnia kontroli,
czy o powyższym powiadomiono stosowny nadzór WK/starostwa,
czy o powyższym powiadomiono choćby właściciela tej oSKP,
itd., itp., et’cetera,
gdyż rzekomo zabrania im tego ustawa o RODO. Ale nie potrafili wskazać podstawy prawnej dla swoich twierdzeń, bo jej nie ma. I to jest właśnie jedną z przyczyn, dla których w naszej branży też jest najciemniej pod latarnią – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2022/najciemniej-pod-latarnia/ .
Gdy Policja informuje o naruszeniu Prawa, to wskazuje miejsce (danej kradzieży lub zabójstwa), wiek lub inne cechy podejrzanego, jego sposób działania oraz motywy postępowania. I nie zasłania się tu ustawą RODO, bo wie, że tak głupie tłumaczenie źle zostanie odebrane przez społeczeństwo, które domaga się walki z patologiami.
W GITD pracuje wystarczająco wielu emerytowanych Policjantów, którzy są w stanie przywrócić właściwe funkcjonowanie tej instytucji. Już najwyższy czas na zmiany, bo zbyt długo na normalność czekamy.
Trzymajmy się,
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1 – https://www.gov.pl/web/gitd/ciezarowki-z-niesprawnymi-hamulcami2
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, BRD, decyzje urzędnicze, diagnosta, Dostęp do informacji publicznej, GITD, nadzór nad SKP