W dniu 9 sierpnia 2022 roku Prezes Rady Ministrów skierował do Marszałka Sejmu projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw – druk sejmowy 2540, mający implementować do polskiego porządku prawnego przepisy Dyrektywy 2014/45/UE w sprawie okresowych badań zdatności do ruchu drogowego pojazdów silnikowych i ich przyczep. Jest to ten sam projekt, który w grudniu 2018 roku został wycofany z prac Sejmowych na wniosek Prezesa PiS – Pana Jarosława Kaczyńskiego.
Dyrektywa ta wymaga, aby w prawie krajowym Rzeczypospolitej Polskiej znalazły się następujące kwestie:
Wprowadzenie kilkutygodniowego marginesu elastyczności w ramach, którego przeprowadzane mają być okresowe badania zdatności do ruchu drogowego – 20 preambuły Dyrektywy.
Wprowadzenie obowiązkowego szkolenia przypominającego lub egzaminu w celu uaktualniania poziomu kwalifikacji i kompetencji personelu diagnostycznego – 33 preambuły Dyrektywy.
Zatwierdzenie ośrodków szkolenia diagnostów, które będą uprawnione do wystawiania świadectwa diagnostom, spełniającym minimalne wymogi w zakresie kompetencji i wyszkolenia – 13, ust. 2 Dyrektywy.
Uzupełnienie przepisów o Krajowym Punkcie Kontaktowym w kwestii badań technicznych ( 15, ust. 1 Dyrektywy).
Wprowadzenie regulacji w powyższym zakresie w pełni wyczerpuje obowiązek implementacji Dyrektywy 2014/45/UE do polskiego systemu prawnego.
Tymczasem projektodawcy w znacznym stopniu naruszyli zasadę (UE+0) proponując dodatkowe regulacje o charakterze reformującym, których nie wymagają przepisy Dyrektywy 2014/45/UE, a które naruszają m.in. zapisy ustawy Prawo Przedsiębiorców, w szczególności art. 67, pkt. 4, który wskazuje, aby:
„4) implementując prawo Unii Europejskiej i prawo międzynarodowe, dążyć do nakładania wyłącznie obowiązków administracyjnych niezbędnych do osiągnięcia celów implementowanych przepisów.”
Powyższy przepis ustawowy został naruszony poprzez szereg dodatkowych, proponowanych regulacji, jak:
dualizm w nadzorze nad stacjami kontroli pojazdów (teraz Starosta, po zmianie Starosta + TDT),
system kontrolnych badań technicznych – wyników kwestionowanych przez posiadaczy pojazdów,
system karnych, dodatkowych opłat za badania techniczne pojazdów wykonywane po terminie,
system dodatkowego dokumentowania obecności pojazdu na badaniu technicznym (foto drogomierza),
sankcje karne dla przedsiębiorców i personelu diagnostycznego związane z działalnością SKP.
Dyrektywa 2014/45/UE nie wymaga takich regulacji. To zbędne koszty budżetowe – około 250 mln zł.
Tymczasem Ministerstwo Infrastruktury od niemal 18 lat nie dokonało żadnych zmian w rozporządzeniu regulującym wysokość urzędowych opłat za badania techniczne pojazdów. Blisko 6 tysiącom Przedsiębiorców SKP grozi upadłość z powodu drastycznych kosztów oraz wysokiej inflacji a tysiącom pracowników obsługi diagnostycznej utrata miejsc pracy!
Prosimy Państwa Posłów o refleksję i odrzucenie zbędnych i kosztownych regulacji!
P.S. Pierwsze czytanie projektu ustawy z druku 2540 zaplanowane jest na dzień 15 września br. godz. 18:30.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
wrz 15 2022
APEL WSSKP DO POSŁÓW
Apel do Posłów.
Szanowni Państwo Posłowie
W dniu 9 sierpnia 2022 roku Prezes Rady Ministrów skierował do Marszałka Sejmu projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw – druk sejmowy 2540, mający implementować do polskiego porządku prawnego przepisy Dyrektywy 2014/45/UE w sprawie okresowych badań zdatności do ruchu drogowego pojazdów silnikowych i ich przyczep. Jest to ten sam projekt, który w grudniu 2018 roku został wycofany z prac Sejmowych na wniosek Prezesa PiS – Pana Jarosława Kaczyńskiego.
Dyrektywa ta wymaga, aby w prawie krajowym Rzeczypospolitej Polskiej znalazły się następujące kwestie:
Wprowadzenie regulacji w powyższym zakresie w pełni wyczerpuje obowiązek implementacji Dyrektywy 2014/45/UE do polskiego systemu prawnego.
Tymczasem projektodawcy w znacznym stopniu naruszyli zasadę (UE+0) proponując dodatkowe regulacje o charakterze reformującym, których nie wymagają przepisy Dyrektywy 2014/45/UE, a które naruszają m.in. zapisy ustawy Prawo Przedsiębiorców, w szczególności art. 67, pkt. 4, który wskazuje, aby:
„4) implementując prawo Unii Europejskiej i prawo międzynarodowe, dążyć do nakładania wyłącznie obowiązków administracyjnych niezbędnych do osiągnięcia celów implementowanych przepisów.”
Powyższy przepis ustawowy został naruszony poprzez szereg dodatkowych, proponowanych regulacji, jak:
Dyrektywa 2014/45/UE nie wymaga takich regulacji. To zbędne koszty budżetowe – około 250 mln zł.
Tymczasem Ministerstwo Infrastruktury od niemal 18 lat nie dokonało żadnych zmian w rozporządzeniu regulującym wysokość urzędowych opłat za badania techniczne pojazdów. Blisko 6 tysiącom Przedsiębiorców SKP grozi upadłość z powodu drastycznych kosztów oraz wysokiej inflacji a tysiącom pracowników obsługi diagnostycznej utrata miejsc pracy!
Prosimy Państwa Posłów o refleksję i odrzucenie zbędnych i kosztownych regulacji!
P.S. Pierwsze czytanie projektu ustawy z druku 2540 zaplanowane jest na dzień 15 września br. godz. 18:30.
Z wyrazami szacunku
Prezes Zarządu
Kazimierz Zbylut
Źródło: https://wsskp.pl/apel-do-poslow/
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: akcja protestacyjna, cennik BT, diagnosta, Dyrektywa, jakość badań technicznych, PROTEST ŚRODOWISKA, waloryzacja opłat za BT, WSSKP (Warszawskie Stowarzyszenie Stacji Kontroli Pojazdów