20 lat temu pierwsze patrole Inspekcji Transportu Drogowego wyjechały na polskie drogi i od tego czasu nieprzerwanie inspektorzy ITD dbają o bezpieczeństwo w ruchu i transporcie drogowym. W Warszawie z udziałem najwyższych władz państwowych, administracji rządowej, parlamentarzystów, przedstawicieli służb mundurowych odbyły się uroczyste obchody, nad którymi Patronat Honorowy objęli Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Andrzej Duda oraz Małżonka Prezydenta RP Agata Kornhauser-Duda. Patronat Honorowy nad jubileuszem 20-lecia działalności kontrolnej Inspekcji Transportu Drogowego objęli Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Andrzej Duda oraz Małżonka Prezydenta RP Agata Kornhauser-Duda. Uroczystość, która odbyła się w Centrum Konferencyjnym Wojska Polskiego, uświetnili obecnością przedstawiciele administracji państwowej i służb mundurowych, parlamentarzyści oraz zaproszeni goście.
Uroczystości rozpoczęła msza święta odprawiona w intencji Inspekcji Transportu Drogowego w Katedrze Polowej Wojska Polskiego. Mszy świętej przewodniczył Biskup Polowy Wiesław Lechowicz.
Główne uroczystości odbyły się w Centrum Konferencyjnym Wojska Polskiego przy ul. Żwirki i Wigury. Wzięli w nich udział m.in. Wicemarszałek Sejmu RP Małgorzata Gosiewska, Wiceprezes Rady Ministrów, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Piotr Gliński, Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk, Minister Edukacji i Nauki Przemysław Czarnek, Minister Rodziny i Polityki Społecznej Marlena Maląg, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Rafał Weber, wiceministrowie resortów współpracujących z ITD, grono parlamentarzystów, liczni kierownicy urzędów centralnych, przedstawiciele służb mundurowych i inspekcji, przewoźnicy drogowi, delegacje zagraniczne, byli Główni Inspektorzy Transportu Drogowego oraz pracownicy i inspektorzy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego oraz 16 Wojewódzkich Inspektoratów Transportu Drogowego.
Główny Inspektor Transportu Drogowego, rozpoczynając galę, przypomniał historię powołania do życia Inspekcji Transportu Drogowego. Podkreślił, że wprowadzenie do systemu zarządzania bezpieczeństwem ruchu drogowego Inspekcji Transportu Drogowego było przemyślanym i celowym działaniem.
Polska musiała zapewnić instytucjonalny i profesjonalny nadzór nad transportem drogowym. Był to oczywiście wymóg akcesyjny, ale była to też konieczność wynikająca z analizy poziomu bezpieczeństwa na drogach i negatywnej oceny, jaką wówczas wystawiano branży transportowej, której daleko było do spełnienia europejskich standardów
– mówił Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur.
Pojawiła się nowa służba o wąskiej specjalizacji, a to oznaczało wysoką jakość prowadzonych kontroli i pewność, że jeśli kierowca lub przewoźnik narusza normy – zostaną one wykryte
– dodał Szef ITD.
1 października 2002 r. 80 inspektorów, po półrocznym szkoleniu, rozpoczęło działania kontrolne. Od momentu, kiedy pierwsze załogi ITD wyjechały do pierwszych działań, inspektorzy przeprowadzili blisko 3,5 mln kontroli drogowych oraz 32 tys. kontroli w siedzibach przedsiębiorstw.
Chronimy przede wszystkim polską branżę transportową i współtworzymy warunki dla jej zrównoważonego rozwoju. Nadzór nad transportem to również zapewnienie większej ochrony i bezpieczniejszych warunków pracy tym, którzy realizują usługi transportowe – zawodowym kierowcom. To ochrona dróg i środowiska naturalnego. I co ważne, bezpieczny transport, sprawne technicznie pojazdy, świadomi zagrożeń i swoich obowiązków kierowcy oraz przewoźnicy to większe bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg
– podkreślił Główny Inspektor.
Na przestrzeni 20 lat kształtowały się struktury Inspekcji oraz przybywało nowych zadań, inspektorzy otrzymywali kolejne uprawnienia umożliwiające m.in. objęcie kontrolami, w ściśle określonych przypadkach, również kierujących pojazdami osobowymi. Od 2011 r. ITD jest jedyną w Polsce formacją, która zarządza systemem fotoradarowym, w którym dziś pracuje ponad pół tysiąca urządzeń. Inspekcja przejęła również zadanie, które wpływa na regulację rynku transportowego poprzez prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z wydawaniem uprawnień, jak licencji, zezwoleń i zaświadczeń oraz świadectw kierowcy. Inspektorzy dbają też o szczelność systemu poboru opłat za przejazd płatnymi odcinkami dróg.
Cały czas rozwijamy się, poszukujemy nowych rozwiązań, aby jeszcze skuteczniej działać na rzecz poprawy bezpieczeństwa w transporcie i ruchu drogowym. Inwestujemy w nowoczesny sprzęt kontrolny. Realizujemy właśnie unikatowy na skalę kraju projekt wzmocnienia potencjału kontrolnego. To nowe furgony, wysokiej klasy zestawy umożliwiające kontrolę tachografów oraz systemów i układów pojazdu, a także – skrojone na miarę potrzeb ITD – Mobilne Jednostki Diagnostyczne. To sprzęt, którym dysponuje tylko Inspekcja Transportu Drogowego. Pozwala on w warunkach drogowych przeprowadzić szczegółową kontrolę stanu technicznego pojazdu, zbliżoną do kontroli, jakie wykonywane są w stacjach diagnostycznych. A więc skuteczność naszych kontroli jest też coraz wyższa
– mówił Alvin Gajadhur.
Szef ITD podkreślił, że formacja skutecznie realizuje powierzone jej zadania, a za tym sukcesem stoi profesjonalna kadra – inspektorzy i pracownicy WITD i GITD.
Dziękuję za to, że dzięki Państwa ogromnemu zaangażowaniu dziś z dumą mówimy Inspekcja Transportu Drogowego i z dumą nosimy inspekcyjny mundur. Mundur, który cieszy się coraz większym uznaniem i szacunkiem wśród przewoźników, ale również wśród naszych krajowych i zagranicznych kolegów z innych służb. Jesteście Państwo liderami w kraju, jeśli chodzi o kontrolę transportu drogowego, ale Wasza renoma jest też znana za granicą. Jesteście specjalistami w zakresie wykrywania manipulacji w tachografach, naruszeń czasu pracy czy przewozów towarów niebezpiecznych. To dziś od Was uczą się siostrzane służby z zagranicy
– podkreślił Alvin Gajadhur, dziękując inspektorom i pracownikom administracyjnym za dotychczasową pracę, ogromny trud i zaangażowanie w rozwój instytucji.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
paź 18 2022
20 LAT INSPEKCJI TRANSPORTU DROGOWEGO
20 lat temu pierwsze patrole Inspekcji Transportu Drogowego wyjechały na polskie drogi i od tego czasu nieprzerwanie inspektorzy ITD dbają o bezpieczeństwo w ruchu i transporcie drogowym. W Warszawie z udziałem najwyższych władz państwowych, administracji rządowej, parlamentarzystów, przedstawicieli służb mundurowych odbyły się uroczyste obchody, nad którymi Patronat Honorowy objęli Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Andrzej Duda oraz Małżonka Prezydenta RP Agata Kornhauser-Duda.
Patronat Honorowy nad jubileuszem 20-lecia działalności kontrolnej Inspekcji Transportu Drogowego objęli Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Andrzej Duda oraz Małżonka Prezydenta RP Agata Kornhauser-Duda. Uroczystość, która odbyła się w Centrum Konferencyjnym Wojska Polskiego, uświetnili obecnością przedstawiciele administracji państwowej i służb mundurowych, parlamentarzyści oraz zaproszeni goście.
Uroczystości rozpoczęła msza święta odprawiona w intencji Inspekcji Transportu Drogowego w Katedrze Polowej Wojska Polskiego. Mszy świętej przewodniczył Biskup Polowy Wiesław Lechowicz.
Główne uroczystości odbyły się w Centrum Konferencyjnym Wojska Polskiego przy ul. Żwirki i Wigury. Wzięli w nich udział m.in. Wicemarszałek Sejmu RP Małgorzata Gosiewska, Wiceprezes Rady Ministrów, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Piotr Gliński, Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk, Minister Edukacji i Nauki Przemysław Czarnek, Minister Rodziny i Polityki Społecznej Marlena Maląg, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Rafał Weber, wiceministrowie resortów współpracujących z ITD, grono parlamentarzystów, liczni kierownicy urzędów centralnych, przedstawiciele służb mundurowych i inspekcji, przewoźnicy drogowi, delegacje zagraniczne, byli Główni Inspektorzy Transportu Drogowego oraz pracownicy i inspektorzy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego oraz 16 Wojewódzkich Inspektoratów Transportu Drogowego.
Główny Inspektor Transportu Drogowego, rozpoczynając galę, przypomniał historię powołania do życia Inspekcji Transportu Drogowego. Podkreślił, że wprowadzenie do systemu zarządzania bezpieczeństwem ruchu drogowego Inspekcji Transportu Drogowego było przemyślanym i celowym działaniem.
Polska musiała zapewnić instytucjonalny i profesjonalny nadzór nad transportem drogowym. Był to oczywiście wymóg akcesyjny, ale była to też konieczność wynikająca z analizy poziomu bezpieczeństwa na drogach i negatywnej oceny, jaką wówczas wystawiano branży transportowej, której daleko było do spełnienia europejskich standardów
– mówił Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur.
Pojawiła się nowa służba o wąskiej specjalizacji, a to oznaczało wysoką jakość prowadzonych kontroli i pewność, że jeśli kierowca lub przewoźnik narusza normy – zostaną one wykryte
– dodał Szef ITD.
1 października 2002 r. 80 inspektorów, po półrocznym szkoleniu, rozpoczęło działania kontrolne. Od momentu, kiedy pierwsze załogi ITD wyjechały do pierwszych działań, inspektorzy przeprowadzili blisko 3,5 mln kontroli drogowych oraz 32 tys. kontroli w siedzibach przedsiębiorstw.
Chronimy przede wszystkim polską branżę transportową i współtworzymy warunki dla jej zrównoważonego rozwoju. Nadzór nad transportem to również zapewnienie większej ochrony i bezpieczniejszych warunków pracy tym, którzy realizują usługi transportowe – zawodowym kierowcom. To ochrona dróg i środowiska naturalnego. I co ważne, bezpieczny transport, sprawne technicznie pojazdy, świadomi zagrożeń i swoich obowiązków kierowcy oraz przewoźnicy to większe bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg
– podkreślił Główny Inspektor.
Na przestrzeni 20 lat kształtowały się struktury Inspekcji oraz przybywało nowych zadań, inspektorzy otrzymywali kolejne uprawnienia umożliwiające m.in. objęcie kontrolami, w ściśle określonych przypadkach, również kierujących pojazdami osobowymi. Od 2011 r. ITD jest jedyną w Polsce formacją, która zarządza systemem fotoradarowym, w którym dziś pracuje ponad pół tysiąca urządzeń. Inspekcja przejęła również zadanie, które wpływa na regulację rynku transportowego poprzez prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z wydawaniem uprawnień, jak licencji, zezwoleń i zaświadczeń oraz świadectw kierowcy. Inspektorzy dbają też o szczelność systemu poboru opłat za przejazd płatnymi odcinkami dróg.
Cały czas rozwijamy się, poszukujemy nowych rozwiązań, aby jeszcze skuteczniej działać na rzecz poprawy bezpieczeństwa w transporcie i ruchu drogowym. Inwestujemy w nowoczesny sprzęt kontrolny. Realizujemy właśnie unikatowy na skalę kraju projekt wzmocnienia potencjału kontrolnego. To nowe furgony, wysokiej klasy zestawy umożliwiające kontrolę tachografów oraz systemów i układów pojazdu, a także – skrojone na miarę potrzeb ITD – Mobilne Jednostki Diagnostyczne. To sprzęt, którym dysponuje tylko Inspekcja Transportu Drogowego. Pozwala on w warunkach drogowych przeprowadzić szczegółową kontrolę stanu technicznego pojazdu, zbliżoną do kontroli, jakie wykonywane są w stacjach diagnostycznych. A więc skuteczność naszych kontroli jest też coraz wyższa
– mówił Alvin Gajadhur.
Szef ITD podkreślił, że formacja skutecznie realizuje powierzone jej zadania, a za tym sukcesem stoi profesjonalna kadra – inspektorzy i pracownicy WITD i GITD.
Dziękuję za to, że dzięki Państwa ogromnemu zaangażowaniu dziś z dumą mówimy Inspekcja Transportu Drogowego i z dumą nosimy inspekcyjny mundur. Mundur, który cieszy się coraz większym uznaniem i szacunkiem wśród przewoźników, ale również wśród naszych krajowych i zagranicznych kolegów z innych służb. Jesteście Państwo liderami w kraju, jeśli chodzi o kontrolę transportu drogowego, ale Wasza renoma jest też znana za granicą. Jesteście specjalistami w zakresie wykrywania manipulacji w tachografach, naruszeń czasu pracy czy przewozów towarów niebezpiecznych. To dziś od Was uczą się siostrzane służby z zagranicy
– podkreślił Alvin Gajadhur, dziękując inspektorom i pracownikom administracyjnym za dotychczasową pracę, ogromny trud i zaangażowanie w rozwój instytucji.
(…).
– – – – – – – – – –
źródło: https://www.gov.pl/web/gitd/jubileusz-20-lecia-dzialalnosci-kontrolnej-inspekcji-transportu-drogowego
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: diagnosta, diagnosta samochodowy, GITD, kontrola drogowa, stan techniczny pojazdów, WITD