O BRD debatowano na Forum Ekonomicznym w Karpaczu w ramach panelu tematycznego „Drogi rozwoju europejskiego transportu. Jak zapewnić bezpieczeństwo?”2
Uczestniczył w nim także Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur. Nie rozumiem, jak w tak ważnej dyskusji bierze udział osoba, która nie rozumie, na jakich zasadach opiera się działalność wszystkich polskich instytucji.3 To stąd zapewne wynika też, że postulując:
wzmocnienie potencjału kontrolnego,
rozbudowę systemu fotoradarowego,
inwestycje drogowe,
zmiany legislacyjne,
zapomniał o podstawowej roli, jaką my spełniamy w tym zakresie kontrolując tysiące pojazdów każdego dnia na naszych SKP.Zapomniał też dodać, że zakup kolejnych mobilnych SKP nie zmniejszył zagrożeń na naszych drogach! Więc jaki jest sens wydawania publicznych środków na następne takie urządzenia. Przecież to nie ma żadnego sensu, to tylko markowanie rozwiązywania problemów z BRD i schlebianie tej instytucji, która ma ograniczoną znajomość obowiązującego Prawa.
Jest faktem, że 20 lat temu uchwalono ustawę o transporcie drogowym, która umożliwiła powołanie Inspekcji Transportu Drogowego. Jej działalność wpłynęła na poprawę BRD i na jakość usług świadczonych w transporcie, ale do zadowolenia jest jeszcze daleko, o czym świadczy także ostatni raport NIK.4
Pan Rafał Weber, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury informował o wprowadzonych i projektowanych zmianach legislacyjnych, których celem jest poprawa BRD. Ale nic nie słychać o tym, aby debata ta dotyczyła naszego środowiska zawodowego, które spełnia w tym zakresie podstawową rolę. Czy jakość BT nie ma żadnego znaczenia dla BRD? Ale może oni (ci „eksperci”?) o tym, po prostu, nic nie wiedzą . . . . . – ?
Bo dyskutowano o przygotowanym pakiecie zmian prawnych, który:
ma wpłynąć na wyeliminowanie pijanych kierowców,
ujarzmić tych, którzy jeżdżą z nadmierną prędkością.
A to będzie wiązało się m.in. z wyższymi karami mandatów za te wykroczenia drogowe.
A ja się zastanawiam, czy zdaniem tych dyskutantów nasze środowisko i nasza praca nie ma żadnego znaczenie dla BRD? To może sobie odpuśćmy i niech wzrośnie liczba wypadków spowodowanych złym stanem technicznym pojazdów?
Poruszano także tę najważniejszą sprawę, jaką są nowe inwestycje drogowe, które mają poprawić BRD. Ale nie mamy informacji, jaki będzie zakres tych inwestycji oraz jaki będzie ostateczny ich skutek, np. jak w wyniku tego spadnie ilość wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym oraz o ile spadnie liczba poszkodowanych. To przerosło intelektualne możliwości uczestników tego panelu?
Dyskutowano także o edukacji, jako sposobu kształtowania właściwych postaw dotyczących BRD. Ale znowu, ani jednego słowa o obowiązkowych szkoleniach dla całego naszego zawodowego środowiska po każdej zmianie obowiązującego nas Prawa. A przecież postulujemy to od dekady. Czy to zbyt krótki okres, aby urzędnicy wreszcie zapamiętali tę kwestię?
2W dyskusji uczestniczyli: Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Rafał Weber, Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur, Dyrektor Instytutu Transportu Samochodowego Marcin Ślęzak, Przewodniczący Socjaldemokracji Polskiej Wojciech Filemonowicz oraz Prezes Zarządu Port Lotniczy „Rzeszów – Jasionka” Adam Hamryszczak.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
wrz 9 2021
ŻARTY Z BRD NA FORUM EKONOMICZNYM
Żarty o BRD na Forum Ekonomicznym.1
O BRD debatowano na Forum Ekonomicznym w Karpaczu w ramach panelu tematycznego „Drogi rozwoju europejskiego transportu. Jak zapewnić bezpieczeństwo?”2
Uczestniczył w nim także Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur. Nie rozumiem, jak w tak ważnej dyskusji bierze udział osoba, która nie rozumie, na jakich zasadach opiera się działalność wszystkich polskich instytucji.3 To stąd zapewne wynika też, że postulując:
wzmocnienie potencjału kontrolnego,
rozbudowę systemu fotoradarowego,
inwestycje drogowe,
zmiany legislacyjne,
zapomniał o podstawowej roli, jaką my spełniamy w tym zakresie kontrolując tysiące pojazdów każdego dnia na naszych SKP. Zapomniał też dodać, że zakup kolejnych mobilnych SKP nie zmniejszył zagrożeń na naszych drogach! Więc jaki jest sens wydawania publicznych środków na następne takie urządzenia. Przecież to nie ma żadnego sensu, to tylko markowanie rozwiązywania problemów z BRD i schlebianie tej instytucji, która ma ograniczoną znajomość obowiązującego Prawa.
Jest faktem, że 20 lat temu uchwalono ustawę o transporcie drogowym, która umożliwiła powołanie Inspekcji Transportu Drogowego. Jej działalność wpłynęła na poprawę BRD i na jakość usług świadczonych w transporcie, ale do zadowolenia jest jeszcze daleko, o czym świadczy także ostatni raport NIK.4
Pan Rafał Weber, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury informował o wprowadzonych i projektowanych zmianach legislacyjnych, których celem jest poprawa BRD. Ale nic nie słychać o tym, aby debata ta dotyczyła naszego środowiska zawodowego, które spełnia w tym zakresie podstawową rolę. Czy jakość BT nie ma żadnego znaczenia dla BRD? Ale może oni (ci „eksperci”?) o tym, po prostu, nic nie wiedzą . . . . . – ?
Bo dyskutowano o przygotowanym pakiecie zmian prawnych, który:
ma wpłynąć na wyeliminowanie pijanych kierowców,
ujarzmić tych, którzy jeżdżą z nadmierną prędkością.
A to będzie wiązało się m.in. z wyższymi karami mandatów za te wykroczenia drogowe.
A ja się zastanawiam, czy zdaniem tych dyskutantów nasze środowisko i nasza praca nie ma żadnego znaczenie dla BRD? To może sobie odpuśćmy i niech wzrośnie liczba wypadków spowodowanych złym stanem technicznym pojazdów?
Poruszano także tę najważniejszą sprawę, jaką są nowe inwestycje drogowe, które mają poprawić BRD. Ale nie mamy informacji, jaki będzie zakres tych inwestycji oraz jaki będzie ostateczny ich skutek, np. jak w wyniku tego spadnie ilość wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym oraz o ile spadnie liczba poszkodowanych. To przerosło intelektualne możliwości uczestników tego panelu?
Dyskutowano także o edukacji, jako sposobu kształtowania właściwych postaw dotyczących BRD. Ale znowu, ani jednego słowa o obowiązkowych szkoleniach dla całego naszego zawodowego środowiska po każdej zmianie obowiązującego nas Prawa. A przecież postulujemy to od dekady. Czy to zbyt krótki okres, aby urzędnicy wreszcie zapamiętali tę kwestię?
Pyta i pozdrawia
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
1– https://gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/artykul/news/o-bezpiecznym-transporcie-i-ruchu-drogowym-na-forum-ekonomicznym/
2 W dyskusji uczestniczyli: Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Rafał Weber, Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur, Dyrektor Instytutu Transportu Samochodowego Marcin Ślęzak, Przewodniczący Socjaldemokracji Polskiej Wojciech Filemonowicz oraz Prezes Zarządu Port Lotniczy „Rzeszów – Jasionka” Adam Hamryszczak.
3 https://www.diagnostasamochodowy.pl/2021/alvin-gajadhur-odpisal/
4 https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/bezpieczenstwo-uczestnikow-ruchu-drogowego-panel-ekspertow-2021.html
By dP • DIAGNOSTA od BRD 0 • Tags: BRD, diagnosta, jakość badań technicznych, konferencje branżowe, KR BRD, stan infrastruktury drogowej, stan techniczny pojazdów, szkolenia, wypadki drogowe