7,4 tony zamiast dopuszczalnych 3,5 t ważył samochód dostawczy, którym przewożono artykuły spożywcze. Samochód był też niesprawny technicznie. Inspektorzy wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu i zakazali jego dalszej jazdy. Kierowcę ukarano mandatami.
We wtorek (24 sierpnia), patrol ITD z Konina zauważył na drodze niestabilny na zakrętach samochód dostawczy. Ugięte resory i opony wskazywały, że pojazd jest znacznie przeładowany. Samochód z przewożonym ładunkiem artykułów spożywczych zatrzymano do kontroli. Ważył 7,4 t zamiast dopuszczalnych 3,5 t.
Inspektorzy stwierdzili też liczne usterki, które dyskwalifikowały busa z dalszej jazdy. Stwierdzono m.in.:
uszkodzone mocowanie drążka reakcyjnego,
zużyty bieżnik jednej z opon,
niesprawny hamulec postojowy,
niesprawne tylne światła stop,
niesprawne światła pozycyjne,
przerdzewiałą obudowę akumulatora.
W tej sytuacji kontrola zakończyła się zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego pojazdu i wydaniem zakazu jego dalszej jazdy. Kierowcę ukarano mandatami.
II.
„Elka” z usterkami
Nieszczelność układu pneumatycznego, nadmiernie zużyty bieżnik opon oraz niesprawne oświetlenie obrysowe – to tylko część usterek stwierdzonych w pojazdach służących do nauki jazdy. Niesprawny zestaw skontrolował patrol wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
W piątek (20 sierpnia), na jednej z ulic Poznania, inspektorzy ITD zatrzymali do kontroli zespół pojazdów oznaczony tablicami z literą „L”.
Zarówno samochód ciężarowy, jak i przyczepa nie powinny wyjechać na drogę z powodu stwierdzonych usterek stanu technicznego.
W samochodzie ciężarowym inspektorzy stwierdzili:
nieszczelność układu pneumatycznego, który odpowiada m.in. za hamulce,
wadliwie działające oświetlenie obrysowe,
brak tablic wyróżniających pojazd długi.
Z kolei przyczepa miała:
opony z nadmiernie zużytym bieżnikiem,
brakowało wymaganego oświetlenia obrysowego.
Funkcjonariusze zatrzymali dowody rejestracyjne obu pojazdów i zakazali wykonywania nimi dalszych szkoleń kursantów do czasu naprawy stwierdzonych usterek. Zezwolili tylko na dojazd do siedziby firmy lub serwisu. Instruktor został ukarany mandatem.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sie 25 2021
USTERKI DOSTAWCZAKA I „L”-ELKI
I.
Niewłaściwy tonaż i stan techniczny
7,4 tony zamiast dopuszczalnych 3,5 t ważył samochód dostawczy, którym przewożono artykuły spożywcze. Samochód był też niesprawny technicznie. Inspektorzy wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu i zakazali jego dalszej jazdy. Kierowcę ukarano mandatami.
We wtorek (24 sierpnia), patrol ITD z Konina zauważył na drodze niestabilny na zakrętach samochód dostawczy. Ugięte resory i opony wskazywały, że pojazd jest znacznie przeładowany. Samochód z przewożonym ładunkiem artykułów spożywczych zatrzymano do kontroli. Ważył 7,4 t zamiast dopuszczalnych 3,5 t.
Inspektorzy stwierdzili też liczne usterki, które dyskwalifikowały busa z dalszej jazdy. Stwierdzono m.in.:
W tej sytuacji kontrola zakończyła się zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego pojazdu i wydaniem zakazu jego dalszej jazdy. Kierowcę ukarano mandatami.
II.
„Elka” z usterkami
Nieszczelność układu pneumatycznego, nadmiernie zużyty bieżnik opon oraz niesprawne oświetlenie obrysowe – to tylko część usterek stwierdzonych w pojazdach służących do nauki jazdy. Niesprawny zestaw skontrolował patrol wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
W piątek (20 sierpnia), na jednej z ulic Poznania, inspektorzy ITD zatrzymali do kontroli zespół pojazdów oznaczony tablicami z literą „L”.
Zarówno samochód ciężarowy, jak i przyczepa nie powinny wyjechać na drogę z powodu stwierdzonych usterek stanu technicznego.
W samochodzie ciężarowym inspektorzy stwierdzili:
Z kolei przyczepa miała:
Funkcjonariusze zatrzymali dowody rejestracyjne obu pojazdów i zakazali wykonywania nimi dalszych szkoleń kursantów do czasu naprawy stwierdzonych usterek. Zezwolili tylko na dojazd do siedziby firmy lub serwisu. Instruktor został ukarany mandatem.
https://gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/artykul/news/niewlasciwy-tonaz-i-stan-techniczny/
https://gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/artykul/news/elka-z-usterkami/
By dP • DIAGNOSTA od BRD 0 • Tags: BRD, diagnosta, GITD, jakość badań technicznych, stan techniczny ciężarówek, stan techniczny pojazdów, WITD