Przypomnę tylko, że chodzi o przypadki sprzedaży pojazdów za pośrednictwem internetu przez naszych kolegów, którzy podnoszą wiarygodność sprzedawanych pojazdów umieszczając w anonsie sprzedażnym dodatkowej informacji o tym, że oni/on jest „diagnostą”. To niewątpliwie dodatkowo napędza sprzedaż, bo podnosi wiarygodność sprzedającego.
Ale mamy tu do czynienia z nadużyciem tej sytuacji, gdy są tak istotne uwagi do stanu technicznego takiego pojazdu (cofnięty licznik). Obiecałem Wam informację o postępach w tej sprawie. Otóż kolega sprzedający ten samochód pod hasłem „diagnosta sprzeda” odrzucił propozycję ugody. W ten sposób – niestety! – sprawa ta znajdzie swój epilog już tylko w Sądzie.
Piszę o tym z przykrością, bo w ten sposób to jeszcze dość długo potrwa – wszyscy znamy terminy sądowe, które zaaplikował nam od 6 lat obecny rzad w ramach tzw. „dobrej zmiany”.
II. Akcyza od . . . . – ciężarówek?
Na problem ten zwrócił mi/nam uwagę dzwoniący do mnie Kolega (dziękuję). Istotą czekających nas zmian jest fakt, że rząd PiS-u postanowił wyeliminować nieprawidłowości w opodatkowaniu samochodów osobowych, począwszy od 1 maja 2021 r.
Ustawa przewiduje wprowadzenie nowych obowiązków w stosunku do samochodów ciężarowych oraz specjalnych (np. pojazdów pomocy drogowej), o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t. Dotyczy to aut sprowadzanych z Unii Europejskiej oraz wyprodukowanych w kraju. Przy rejestracji takich samochodów potrzebny będzie dokument potwierdzający brak obowiązku zapłaty akcyzy. Rozwiązania to ma zahamować praktykę polegającą na sprowadzaniu z krajów UE samochodów osobowych i rejestrowaniu ich jako samochody ciężarowe lub specjalne, aby uniknąć płacenia akcyzy.1
Chodzi tu także o dodatkowe opodatkowanie akcyzą dokonywania zmian konstrukcyjnych, które ostatecznie skutkują tym, że przywożony do kraju pojazd samochodowy wcześniej już zarejestrowany (jako ciężarowy i nie podlegający akcyzie) zamienia się w samochód osobowy.
Wiceminister finansów Jan Sarnowski zapewnił, że nowe rozwiązania nie rozszerzają katalogu pojazdów podlegających opodatkowaniu na samochody kempingowe, gdyż takie auta już teraz objęte są podatkiem akcyzowym. Chyba, że mamy do czynienia z przypadkami omijania opodatkowania poprzez przerabianie samochodu ciężarowego sprowadzonego bez akcyzy do Polski, już zarejestrowanego w Polsce na kampera, czyli na samochód osobowy. Wtedy opodatkowanie się nie pojawia i mamy do czynienia z nieuczciwą konkurencją pomiędzy podmiotami, które sprowadzają kampery do Polski a pomiędzy podmiotami, które sprowadzają samochody ciężarowe, przerabiają je na miejscu i akcyzy nie płacą.2
A dzwoniący do mnie/do nas Kolega oczywiście ma rację, że :
powinniśmy informować o powyższym wszystkich naszych klientów, a w szczególności tych wszystkich, którzy jeszcze w tym roku po 1 maja będą chcieli dokonywać jakichś zmian konstrukcyjnych, o których wyżej mowa,
musimy poważnie zastanowić się, czy brać udział w takim procederze uszczuplania należności podatkowych i łamania w tym zakresie Prawa, gdy bierzemy udział w takich zmianach konstrukcyjnych. Teoretycznie może się to zakończyć pozbawniem nas uprawnień.
Trzymajmy się
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1Zmianie ma ulec również system uzyskiwania oraz cofania zezwoleń akcyzowych. Nowe przepisy mają dodatkowo umożliwić prowadzenie działalności na podstawie posiadanych zezwoleń akcyzowych, pomimo powstania zaległości w podatkach, pod warunkiem złożenia odpowiedniego zabezpieczenia.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
mar 5 2021
TO I OWO TYLKO BRANŻOWO
To i owo, ale zawsze branżowo. Czyli jeszcze raz „diagnosta sprzeda samochód” oraz o majowej akcyzie na pojazdy . . . . . – ciężarowe do 3,5 DMC?
I. „Diagnosta sprzeda samochód”.
W ciągu ostatnich paru miesięcy kilka razy pisałem już o tej trudnej problematyce związanej z naszą wiarygodnością zawodową – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2020/to-i-owo-zawsze-branzowo-2/
Przypomnę tylko, że chodzi o przypadki sprzedaży pojazdów za pośrednictwem internetu przez naszych kolegów, którzy podnoszą wiarygodność sprzedawanych pojazdów umieszczając w anonsie sprzedażnym dodatkowej informacji o tym, że oni/on jest „diagnostą”. To niewątpliwie dodatkowo napędza sprzedaż, bo podnosi wiarygodność sprzedającego.
Ale mamy tu do czynienia z nadużyciem tej sytuacji, gdy są tak istotne uwagi do stanu technicznego takiego pojazdu (cofnięty licznik). Obiecałem Wam informację o postępach w tej sprawie. Otóż kolega sprzedający ten samochód pod hasłem „diagnosta sprzeda” odrzucił propozycję ugody. W ten sposób – niestety! – sprawa ta znajdzie swój epilog już tylko w Sądzie.
Piszę o tym z przykrością, bo w ten sposób to jeszcze dość długo potrwa – wszyscy znamy terminy sądowe, które zaaplikował nam od 6 lat obecny rzad w ramach tzw. „dobrej zmiany”.
II. Akcyza od . . . . – ciężarówek?
Na problem ten zwrócił mi/nam uwagę dzwoniący do mnie Kolega (dziękuję). Istotą czekających nas zmian jest fakt, że rząd PiS-u postanowił wyeliminować nieprawidłowości w opodatkowaniu samochodów osobowych, począwszy od 1 maja 2021 r.
Ustawa przewiduje wprowadzenie nowych obowiązków w stosunku do samochodów ciężarowych oraz specjalnych (np. pojazdów pomocy drogowej), o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t. Dotyczy to aut sprowadzanych z Unii Europejskiej oraz wyprodukowanych w kraju. Przy rejestracji takich samochodów potrzebny będzie dokument potwierdzający brak obowiązku zapłaty akcyzy. Rozwiązania to ma zahamować praktykę polegającą na sprowadzaniu z krajów UE samochodów osobowych i rejestrowaniu ich jako samochody ciężarowe lub specjalne, aby uniknąć płacenia akcyzy.1
Chodzi tu także o dodatkowe opodatkowanie akcyzą dokonywania zmian konstrukcyjnych, które ostatecznie skutkują tym, że przywożony do kraju pojazd samochodowy wcześniej już zarejestrowany (jako ciężarowy i nie podlegający akcyzie) zamienia się w samochód osobowy.
Wiceminister finansów Jan Sarnowski zapewnił, że nowe rozwiązania nie rozszerzają katalogu pojazdów podlegających opodatkowaniu na samochody kempingowe, gdyż takie auta już teraz objęte są podatkiem akcyzowym. Chyba, że mamy do czynienia z przypadkami omijania opodatkowania poprzez przerabianie samochodu ciężarowego sprowadzonego bez akcyzy do Polski, już zarejestrowanego w Polsce na kampera, czyli na samochód osobowy. Wtedy opodatkowanie się nie pojawia i mamy do czynienia z nieuczciwą konkurencją pomiędzy podmiotami, które sprowadzają kampery do Polski a pomiędzy podmiotami, które sprowadzają samochody ciężarowe, przerabiają je na miejscu i akcyzy nie płacą.2
A dzwoniący do mnie/do nas Kolega oczywiście ma rację, że :
powinniśmy informować o powyższym wszystkich naszych klientów, a w szczególności tych wszystkich, którzy jeszcze w tym roku po 1 maja będą chcieli dokonywać jakichś zmian konstrukcyjnych, o których wyżej mowa,
musimy poważnie zastanowić się, czy brać udział w takim procederze uszczuplania należności podatkowych i łamania w tym zakresie Prawa, gdy bierzemy udział w takich zmianach konstrukcyjnych. Teoretycznie może się to zakończyć pozbawniem nas uprawnień.
Trzymajmy się
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1 Zmianie ma ulec również system uzyskiwania oraz cofania zezwoleń akcyzowych. Nowe przepisy mają dodatkowo umożliwić prowadzenie działalności na podstawie posiadanych zezwoleń akcyzowych, pomimo powstania zaległości w podatkach, pod warunkiem złożenia odpowiedniego zabezpieczenia.
2 Czytaj więcej na Prawo.pl: https://www.prawo.pl/podatki/akcyza-od-samochodow-i-zmiany-w-podatku-akcyzowym-w-2021-roku,505612.html
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: akcyza, diagnosta, jakość badań technicznych, PoRD - ustawa Prawo o Ruchu Drogowym, projekt PoRD, zmiany do ustawy PoRD, zmiany konstrukcyjne