kwi 12 2021
PRZEGLĄD TYGODNIA NR 42
Motto na dziś:
„Profilaktyka i tylko profilaktyka. Bo tylko profilaktyka – zawsze każdego z nas! – pozytywnie dotyka„
Czyli „HAK”, szkolenie także dla urzędników i lobbystów oraz szczepienie.(…).
kwi 12 2021
Motto na dziś:
„Profilaktyka i tylko profilaktyka. Bo tylko profilaktyka – zawsze każdego z nas! – pozytywnie dotyka„
Czyli „HAK”, szkolenie także dla urzędników i lobbystów oraz szczepienie.(…).
By dP • PRZEGLĄD TYGODNIA 22 • Tags: coroczna kontrola SKP, covid-19, HAK, nadzór nad SKP, projekt PoRD, starostwo, Wydział Komunikacji, zmiany do ustawy PoRD
Dawniej popularny quiz został przywrócony!
Czy ZZDS należy zbudować w oparciu o współpracę z NSZZ "S", czy też z centralą OPZZ
Głosujący ogółem: 295
Tytuł | „Informator insp. UDS-a” |
Adres siedziby redakcji | 64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15 |
Redaktor naczelny | Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła |
Wydawca | Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła |
Częstotliwość | dziennik |
12 kwietnia 2021 @ 09:43
Pośrednio, ale sam sobie Pan odpowiedział dlaczego nie ma i szybko nie będzie zmiany cennika. Zdaniem prowadzących SKP, diagnosta ma być jak najmniej czepliwy, a klient jak najszybciej obsłużony, to zas musi skutkować pominięciem pewnych czynności kontrolnych. A skoro sporo diagnostów nie sprawdza tego co ma sprawdzić w ramach obecnej ceny OBT, to w myśl zasady „jaka praca taka płaca”, póki co zmianę cennika możemy włożyć miedzy bajki.
Przyjdzie TDT, diagności nauczą się wykonywać BT rzetelnie, zgodnie z zakresem i wyniki BT określać także zgodnie z zakresem, wtedy będziemy mogli pomyśleć o podwyżkach. Ponieważ okaże się że godzinny przychód stacji to nie 400-600 zł, a maksymalnie 200 zł.
Ps. W koło powtarza Pan „niezależność diagnostów gwarantowana przez 45/2014”, proszę tylko nam (mi) wytłumaczyć jak chciałby Pan wykonać to od strony praktycznej, ponieważ wg mnie w polskich realiach jest to niemożliwe/trudne do zrealizowania, jeśli diagnosta pozostanie na liście płac SKP.
12 kwietnia 2021 @ 11:29
Jestem w pracy, a temat jest dość szeroki . . . .
Może później nieco
pozdrawiam
dP
13 kwietnia 2021 @ 00:07
Odpowiedziałem: https://www.diagnostasamochodowy.pl/2021/odpowiadajac-koledze-2/
Pozdrawiam
dP
12 kwietnia 2021 @ 12:50
Cennik BT wzrośnie-wzrośnie liczba SKP.
Płaca diagnosty raczej się nie zmieni.
To od czego ma się zmienić wynagrodzenie?, raczej nie od TDT.
Wrocławski wydział ma rację że należy sprawdzić połączenie gniazda elektrycznego haka przyczepy jak i kulę. Ale czy mamy przy tym wyliczyć uciąg haka z tabliczki, czy też wystarczy aby tabliczka tylko była?
12 kwietnia 2021 @ 13:21
HAK HAK HAK
Wykonując badanie okresowe stwierdzamy iż pojazd jest wyposażony w hak holowniczy, lecz nie posiada odpowiedniej adnotacji w DR stwierdzającej ten fakt.
Wystawiamy zaświadczenie z wynikiem negatywnym za brak takowej adnotacji w DR (6.1.10e)- normalna procedura.
Lecz pojawia się problem z klientem, bo diagnosta się czepia. Na to wpada właściciel SKP ,jak grom z jasnego nieba i twierdzi:
Zrób badanie dodatkowe na hak z wynikiem P. Po tym badaniu zrób okresowe z wynikiem P i wpisem do DR , bo klient ma przecież już zaświadczenie z dodatkowego na HAK.
Jak i właściciel SKP ,tak i nawet lokalne Starostwo twierdzą że takie praktykowanie jest dopuszczalne.
Co wy na to?
12 kwietnia 2021 @ 14:13
No, ale o tym to chyba Dz.u dot kryteriów oceny stanu technicznego mówi jasno…
„Brak adnotacji „HAK” w dowodzie rejestracyjnym” -nie ma tutaj żadnej mowy o zaświadczeniu itp.
Nie wiem jak inaczej można interpretować to zdanie
12 kwietnia 2021 @ 15:41
Ja robię tak, że jak nie ma haka w Dowodzie Rejestracyjnym, to najpierw robię OBT z pozytywem a później dodatkowe na haka. Patologiczne podejście, ale najważniejsze że klient zadowolony i szef również zadowolony jest.
12 kwietnia 2021 @ 14:44
Jak zapewne widać że jeżdżą od kilku lat w naszym kraju niektóre samochody, szczególnie sprowadzane z urządzeniem sprzęgającym i
przechodzą badania z wynikiem P z brakiem adnotacji „HAK” w DR.
Gorzej jak stwierdzimy ten fakt i jest wynik N przy badaniu okresowym, wtedy jesteśmy najgorsi.
I zaczyna się: cyt. „mógł ten hak zamontować po przeglądzie”.
Wtedy nóż otwiera się w kieszeni i zastanawiamy się po co tutaj jesteśmy.
12 kwietnia 2021 @ 15:45
Zdjęcia pojazdów na badaniu technicznym by rozwiązały ten problem, bo na zdjęciu z tyłu pojazdu widać by było czy na OBT miał haka, czy nie. Aczkolwiek te zdjęcia już wchodzą drugi rok i wątpie czy diagnostycy doczekają się ich przed emeryturą…
12 kwietnia 2021 @ 15:53
I to jest to: klient wie że ma zamontowany hak, dostaje P przy okresowym bez adnotacji w DR, i po kilku minutach zamontował hak.
Dosyć szybki czas montażu całego haka, pewnie na SKP. Przecież ta krótka różnica czasowa pomiędzy tymi badaniami jest widoczna w CEP.
„Patologiczne podejście, ale najważniejsze że klient zadowolony i szef również zadowolony jest.”
12 kwietnia 2021 @ 16:09
Dopóki nie będzie żadnego nadzoru na tym całym bajzlem w CEPiKu to takie cuda i inne będą nadal się zdarzać nagminnie.
12 kwietnia 2021 @ 18:34
Tak samo jak podbijanie trupów w 10 minut po negatywie na innej stacji.
Sporo się trafiało haków bez haków i haków bez wpisów hak. Najbardziej w pamięci się utkwił klient co miał cały dowód zapełniony pieczątkami z tej samej stacji i nagle do mnie wpadł bo tamta stacja zamknięta. Jaka afera że się przywaliłem „bo samochód sprawny(oczywiście w jego ocenie, bo truchło że hej)” a ja śmiałem się w głupi zapis w dowodzie przyczepić. Na samochodzie hak jeżdżący od kilku lat – śruby zardzewiałe że by pourywał przy odkręcaniu, a w dowodzie adnotacji brak i pieczątek cały dowód.
Niech te zdjęcia już wejdą bo mam dosyć tych ludzi i tego ich pie*dolenia że jaki to ja nieludzki jestem.
Będzie zmiana nadzoru to sam będę podwalał tych pseudolitów klepiących jak popadnie… Teraz każdy to olewa, pilnuj swojego nosa i tyle.
12 kwietnia 2021 @ 18:46
Pamiętaj ze nie sra się do własnego gniazda bo na Tobie się to zemści znając życie!
12 kwietnia 2021 @ 18:48
Cyt. : ” Przecież ta krótka różnica czasowa pomiędzy tymi badaniami jest widoczna w CEP.”
Różnica czasowa o której mówisz na pewno widoczna jest w Twoim rejestrze stacyjnym, natomiast w CEPiK
zaksięgowane jest OBT i jakby ktoś drążył temat to zarejestrowane jest (zapytanie o dane pojazdu ) ponieważ dalej badanie Hak jest innymi czynnościami, które nie są rejestrowane w CEPiK – czyli robiąc inne czynności automatycznie jest tryb awaryjny.
12 kwietnia 2021 @ 19:05
Od kiedy BT pojazdu przystosowanego do ciągnięcia przyczepy jest inną czynnością i nie idzie do CEP?
13 kwietnia 2021 @ 07:30
Są to , jak na razie nierozwiązane zaszłości CEP 2, ponieważ w DBT Haka zasysasz informacje pojazdu z CEPiK, po wykonaniu DBT – czyli przy zapisie program stacyjny przechodzi automatycznie w tryb awaryjny i nie wysyła informacji zwrotnej do CEPiK – tam zostaje tylko zapytanie o pojazd.
13 kwietnia 2021 @ 20:41
Zmień dostawcę programu!!!!
14 kwietnia 2021 @ 07:11
Czyli chcesz powiedzieć, że korzystam z apki. hmmmm…
12 kwietnia 2021 @ 18:55
Zdjęcia, zdjęcia i jeszcze raz zdjęcia, które w pewnym zakresie i na pewien czas zahamują pocztowców.
Dlaczego na pewien czas? Bo nikt tych zdjęć nie będzie weryfikował. Opuszczone przyciemnione przednie szyby do zdjęcia i wszystko git.
Tak jak teraz negatyw na jednej stacji, a za dziesięć minut ten sam pojazd na innej stacji z pozytywem.
22 kwietnia 2021 @ 07:58
A co dadzą zdjęcia? Wirtualne BT to marginalna patologia. Problem tkwi w rzetelności przeprowadzanych BT. Na pewnej oskp gdzie pracował mój kolega zaprzyjaźniony z diagnostą właściciel firmy transportowej przyjeżdżał zawsze tym samym samochodem. Przekładał tylko tablice.
22 kwietnia 2021 @ 07:47
Faktycznie się porobiło. Za komuny jeszcze , za przymknięcie oka trzeba było diagnoście w DR banknot z waryńskim wsadzić. Dzisiaj klient jest przekonany, że sam fakt przyjazdu na tą , a nie sąsiednią skp jest wystarczającym aktem łaski z jego strony.
22 kwietnia 2021 @ 08:09
I nic się nie zmieni póki jedynym odpowiedzialnym za to co się na skp dzieje będzie wyłącznie diagnosta. I nic się nie zmieni póki jego wypłata , a często nawet możliwość pracy w tym zawodzie będzie zależała od ilości zadowolonych klientów.