(…).1 Za niewiele ponad 3 miesiące, jak minie 17 lat, kiedy wprowadzono rządowe ceny za BT pojazdów. Ceny te nie były waloryzowane nawet o współczynnik inflacji w tym okresie. Powtórzę to jeszcze raz: nawet o współczynnik inflacji. (…).
Na miesiąc maj ten współczynnik inflacji wynosi 44,85%. Gdyby to przełożyć na cenę BT samochodu osobowego, to jeśli ta cena – po odjęciu podatku Vat, który jest w niej zawarty – wynosi 79 zł 67 gr, to po uwzględnieniu współczynnika inflacji przedsiębiorcy pozostaje teoretycznie 35 złotych i 73 groszy. Przedsiębiorca nic nie może w tej kwestii zrobić, bo są to opłaty urzędowe. W związku z tym, jeśli do tego jeszcze dodamy koszty, które są do tego, w ciągu tych 17 lat ogromne – mają to Państwo w materiałach – to jest to działalność w tej chwili deficytowa, całkowicie deficytowa dla przedsiębiorcy. Dlatego przedsiębiorcy, aby nie upadać, nie zamykać tej działalności posiłkują się działalnościami pokrewnymi.
Ale chcę zwrócić Państwa uwagę jeszcze na jedną rzecz. Dobrze, że są tu z nami panowie z Ministerstwa Finansów i z Ministerstwa Infrastruktury. Gdyby urealnić te opłaty, powtarzam z całą mocą: urealnić te opłaty o współczynnik inflacji, to do Skarbu Państwa wpłynęłoby z tytułu urealnienia tej opłaty o 200 mln złotych więcej. Więcej niż dotąd wpływa z tytułu obecnej ceny.
Więc Ministerstwo Infrastruktury nie powinno już więcej używać takich argumentów, że owszem będzie zmiana, ale po pełnym wdrożeniu Dyrektywy, po prawidłowym wdrożeniu Dyrektywy, bo to wywołuje za chwilę pytanie, to co z tą Dyrektywą jest nie w porządku?
Jako przedsiębiorcy i osoby znające doskonale przepisy obowiązujące w ustawie PoRD i to, co wymaga od nas Dyrektywa wiemy, że naprawdę z tej Dyrektywy tylko jedna niewielka cząstka, głównie dotycząca tzw. „szkoleń przypominających” dla diagnostów nie została wdrożona w naszych przepisach i jeszcze kilka innych drobnych. A reszta Dyrektywy w polskim prawodawstwie już funkcjonuje.
I nigdzie nie ma w Dyrektywie wymogu, że trzeba stworzyć dwoistość nadzoru, że trzeba jedną cześć tego nadzoru zostawić w starostwach, a drugą część nadzoru przenieść do jednostki podległej Ministerstwu Infrastruktury za kwotę – bajka! – 220 mln zł!
Czy my jesteśmy już naprawdę tak bogatym krajem, żeby szastać pieniędzmi na lewo i na prawo?
Wiecie Państwo, jaki środki przewiduje ustawa Prawo Przedsiębiorców, gdy mówi się o minimalnych wymaganiach, które pozwolą realizować określone przepisy. A my tymczasem forsujemy – i to nie po raz pierwszy, bo już było 13 wersji projektów zmiany ustawy PoRD, które padły w 2018 r. – i teraz już właściwie niewiele zmodyfikowany projekt, który znowu jest w przestrzeni uzgodnieniowej.
A co na temat opłat za BT? No w zasadzie po pełnym wdrożeniu Dyrektywy, po prawidłowym wdrożeniu Dyrektywy. Jeszcze raz te slogany powtarzane w pismach muszę powtórzyć, bo one są wręcz drażniące!
Drodzy Państwo, z jednego i drugiego ministerstwa.
Takie działanie, takie trwanie, to jest działanie nie tylko na szkodę przedsiębiorców, którzy nie domagają się podwyżki, a jedynie waloryzacji o minimum inflacyjne. Ale także na szkodę Budżetu Państwa!
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
cze 18 2021
PREZES KAZIMIERZ ZBYLUT O WALORYZACJI CENNKA
Pan Kazimierz Zbylut – Prezes WSSKP:.
(…).1 Za niewiele ponad 3 miesiące, jak minie 17 lat, kiedy wprowadzono rządowe ceny za BT pojazdów. Ceny te nie były waloryzowane nawet o współczynnik inflacji w tym okresie. Powtórzę to jeszcze raz: nawet o współczynnik inflacji. (…).
Na miesiąc maj ten współczynnik inflacji wynosi 44,85%. Gdyby to przełożyć na cenę BT samochodu osobowego, to jeśli ta cena – po odjęciu podatku Vat, który jest w niej zawarty – wynosi 79 zł 67 gr, to po uwzględnieniu współczynnika inflacji przedsiębiorcy pozostaje teoretycznie 35 złotych i 73 groszy. Przedsiębiorca nic nie może w tej kwestii zrobić, bo są to opłaty urzędowe. W związku z tym, jeśli do tego jeszcze dodamy koszty, które są do tego, w ciągu tych 17 lat ogromne – mają to Państwo w materiałach – to jest to działalność w tej chwili deficytowa, całkowicie deficytowa dla przedsiębiorcy. Dlatego przedsiębiorcy, aby nie upadać, nie zamykać tej działalności posiłkują się działalnościami pokrewnymi.
Ale chcę zwrócić Państwa uwagę jeszcze na jedną rzecz. Dobrze, że są tu z nami panowie z Ministerstwa Finansów i z Ministerstwa Infrastruktury. Gdyby urealnić te opłaty, powtarzam z całą mocą: urealnić te opłaty o współczynnik inflacji, to do Skarbu Państwa wpłynęłoby z tytułu urealnienia tej opłaty o 200 mln złotych więcej. Więcej niż dotąd wpływa z tytułu obecnej ceny.
Więc Ministerstwo Infrastruktury nie powinno już więcej używać takich argumentów, że owszem będzie zmiana, ale po pełnym wdrożeniu Dyrektywy, po prawidłowym wdrożeniu Dyrektywy, bo to wywołuje za chwilę pytanie, to co z tą Dyrektywą jest nie w porządku?
Jako przedsiębiorcy i osoby znające doskonale przepisy obowiązujące w ustawie PoRD i to, co wymaga od nas Dyrektywa wiemy, że naprawdę z tej Dyrektywy tylko jedna niewielka cząstka, głównie dotycząca tzw. „szkoleń przypominających” dla diagnostów nie została wdrożona w naszych przepisach i jeszcze kilka innych drobnych. A reszta Dyrektywy w polskim prawodawstwie już funkcjonuje.
I nigdzie nie ma w Dyrektywie wymogu, że trzeba stworzyć dwoistość nadzoru, że trzeba jedną cześć tego nadzoru zostawić w starostwach, a drugą część nadzoru przenieść do jednostki podległej Ministerstwu Infrastruktury za kwotę – bajka! – 220 mln zł!
Czy my jesteśmy już naprawdę tak bogatym krajem, żeby szastać pieniędzmi na lewo i na prawo?
Wiecie Państwo, jaki środki przewiduje ustawa Prawo Przedsiębiorców, gdy mówi się o minimalnych wymaganiach, które pozwolą realizować określone przepisy. A my tymczasem forsujemy – i to nie po raz pierwszy, bo już było 13 wersji projektów zmiany ustawy PoRD, które padły w 2018 r. – i teraz już właściwie niewiele zmodyfikowany projekt, który znowu jest w przestrzeni uzgodnieniowej.
A co na temat opłat za BT? No w zasadzie po pełnym wdrożeniu Dyrektywy, po prawidłowym wdrożeniu Dyrektywy. Jeszcze raz te slogany powtarzane w pismach muszę powtórzyć, bo one są wręcz drażniące!
Drodzy Państwo, z jednego i drugiego ministerstwa.
Takie działanie, takie trwanie, to jest działanie nie tylko na szkodę przedsiębiorców, którzy nie domagają się podwyżki, a jedynie waloryzacji o minimum inflacyjne. Ale także na szkodę Budżetu Państwa!
Weźcie to łaskawie pod uwagę.
A reszta jest w materiałach. (…).
Na podstawie: https://www.youtube.com/watch?v=ua7zs419WMA
1 skróty w tekście oraz podkreślenia i wytłuszczenia części tekstu są moje – dP
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: cennik BT, diagnosta, Dyrektywa, konferencje branżowe, PoRD - ustawa Prawo o Ruchu Drogowym, projekt PoRD, WSSKP (Warszawskie Stowarzyszenie Stacji Kontroli Pojazdów, zmiany do ustawy PoRD