sie 9 2021
POJAZD MA 30 LAT, 5 MIN. OBT NA SKP I TRAGICZNY WYPADEK
Pojazd 30-letni, 5 minut OBT na SKP, potem młody człowiek wsiada, powoduje wypadek z trwałym kalectwem dwóch poszkodowanych rowerzystek prawidłowo jadących ścieżką rowerową . . . – i umorzenie sprawy.
Wypadek spowodowany został przez zły stan techniczny pojazdu.
Zadzwonił do mnie nasz Kolega (dziękuję!), który zwrócił mi/nam uwagę na tę tragiczną – we wszystkich swoich wymiarach! – sprawę.
Tragiczne jest tu wszystko, Wszystko, WSZYSTKO!
Postawa firmy ubezpieczeniowej jest tragiczna, tragiczna jest niekompetencja i postawa prokuratury i policji, która (celowo?) zapomniała o treści art. 179 kk. Zapewne i nasz nadzór w WK/starostwie też tam nic w tej sprawie (tradycyjnie!) nie zrobił, co samo w sobie jest też tragiczne od dekady.
Ciekawi mnie, czy tamtejsza SKP jeszcze funkcjonuje, bo skala tragedii wskazuje, że być może należało ją już przez ten rok zamknąć. Czy 12 miesięcy nie wystarczy, żeby zweryfikować pracę SKP?
Ciekawi mnie, czy ten nasz kolega jeszcze pracuje na jakiejkolwiek SKP, bo – moim skromnym zdaniem – tam już powinien być dawno zwolniony.
Sprawa ta została omówiona niedawno, bo zaledwie w dniu 5 sierpnia br., w programie tv „Sprawa dla reportera” (jako druga omawiana, po ok. 23 minutach programu): https://vod.tvp.pl/video/sprawa-dla-reportera,05082021,55019403
„Nikt nie odpowiedział dotąd za sprawstwo, po roku od tego nieszczęścia, bo – zdaniem prokuratora – winnym jest nie człowiek, a samochód” (sic!). Bo zawiodły hamulce.
Podobno kierujący nie miał możliwości przewidzenia tej usterki…..
Być może, być może . . .
A co z naszym kolegą, który ostatni dopuścił ten pojazd do ruchu?!?!?
Matka z Córką zostały potrącone przez młodego człowieka, którzy wsiadł do niesprawnego pojazdu – z ważnym OBT! – i do tego (tradycyjnie?) przekroczył prędkość!
Potrącona przez tego młodego kierowcę Matka wróciła do domu po roku, i to na wózku inwalidzkim, z trwałym kalectwem.
Córka w wyniku tego wypadku straciła część nogi (6 cm).
Złe słowa, jakie padają w tym programie wobec naszego środowiska i wobec naszej pracy nie napawają optymizmem (dopuszczamy rzęchy!). Być może jest to odosobniony przypadek sprawy, gdzie umorzono sprawę wypadku drogowego, bo winą obarczono niesprawny technicznie pojazd. Ale nawet, jak to jest tylko jeden taki przypadek w ostatnich latach, to jest to o jeden przypadek za dużo.
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
Oo
10 sierpnia 2021 @ 06:43
Jestem w szoku.
Jaro
11 sierpnia 2021 @ 09:59
A może powinno każdego diagnostę przebadać przez psychiatrę.
Bo albo kasa oślepia albo brak wyobraźni.
TOM - diagnosta
11 sierpnia 2021 @ 14:49
Panie Jaro nie pisz głupot !
Kierowca jechał bardzo szybko, diagnosta winien ?
Nie ubliżaj moim kolegom diagnostą ( od HU ).
Panie proponuje lecz się na nogi ,bo na głowę za późno.
Życzę dużo Panu Jaro zdrówka.
Pozdrawiam.
Anonim
12 sierpnia 2021 @ 10:14
Może i głupoty.
Miałem przyjemność pracować z takimi artystami w sztuce zawodu.
I nie ubliżam dla uczciwych bo wielu i takich znam.
No ale właśnie poruszyło Pana że niektórzy fachowcy
za 50 ba nawet za 20 zł trupa puści to jak to nazwać?
Uczciwy? a może chciwy ? a może bez wyobraźni.
A no bo Hu…. tam nic nie będzie.
No ale jak to w życiu tacy zawsze mają lepiej.
Bo ceniony i lubiany dobry koleś i kolega ba i pracownik.
Pozdrawiam kolegów diagnostów.
Jaro
11 sierpnia 2021 @ 10:06
No z resztą co to pomoże. Jak uczciwy diagnosta to HU…..
I dla klientów i dla szefów.I wszystko za 99zł.
A wydziały w małych miejscowościach hahaha
Szkoda słów. Więc czas kończyć pracę i czekać aż się wreszcie coś zmieni.
A jak nie to trudno zostaną tylko urzędy pocztowe.
Anonim
11 sierpnia 2021 @ 16:37
Skąd informacja, że OBT trwało 5 minut ?
dP
11 sierpnia 2021 @ 19:50
słowa pani Prawnik, w 31 minucie nagrania, po tym, jak mówi o „rzęchach”
– dP
Mietek
11 sierpnia 2021 @ 22:08
Masakra – jak ciężko sie czyta takie bzdury – nasz kolega redaktor ( z wiadomą przeszłością +doświadczenie) zwalnia „moim skromnym zdaniem – tam już powinien być dawno zwolniony.” co nas obchodzi to zdanie? każdy ma swoje – prawdziwy redaktor przedstawia sprawę, a czytający ocenia . cały czas widać i czuć przeszłość ….. swoją drogą – czy dziadek Piotra badania techniczne przeprowadza bez omyłek?
dP
12 sierpnia 2021 @ 09:41
Cyt. „Pomyłka”
– ?!?!?!?
A jakie mamy dowody na to, że to była jednak pomyłka, a nie celowe i codzienne działanie tej SKP?
Czy może Policja przeprowadziła stosowne postępowanie pod nadzorem Prokuratora w kierunku art. 179 kk ?!?!?
A może tamtejszy nadzór już wszczął stosowne postępowanie i już coś tam ustalił w tym zakresie 5 minut OBT, gdy pojazd ma 30 lat?
Nie interesuje Was, jaka jest średnia czasu OBT na tamtejszej SKP za ostatnie 12 miesięcy?
Ja miałem niejedną pomyłkę w swoim Życiu.
Ale nie przypominam sobie 30-latka, którego zrobiłem w 5 minut.
Może ten czas był zbliżony do 5 minut, gdy pojazd miał 3 lata, no może . . . .
Ale nie 30 lat!
Pozdrawiam
dP
PanPieczątka
12 sierpnia 2021 @ 10:17
W tym programie nigdzie nie padło stworzenie, że ten konkretny pojazd byl na BT 5 min. To co ta pani adwokat wygłosiła to tylko jej pogląd na temat OBT. Wiadomo, że trzeba by mieć przed oczami akta tej sprawy, ale z treści programu wynika, że wobec przestępcy, który ten pojazd dopuścił do ruchu nie wszczęto nawet postępowania wyjaśniającego, w temacie tego konkretnego przypadku. Oznacza to zatem, że ten biegły, albo wcale nie był taki biegły za jakiego się uważał, albo miał korzyść w tym, żeby w opinii przemilczeć fakt oczywistych uchybień jakie miały miejsce podczas OBT tego pojazdu. Tak czy inaczej, przestępca ma się dobrze i dalej trzepie kasę dla swojego pracodawcy.
Anonim
12 sierpnia 2021 @ 13:19
Czyli dwie trzecie tytułu ma umocowanie w faktach, reszta (prawie jak w brukowcach) tylko wydumka, czy jak kto woli wydymka
Dobrze to wróży temu informatorowi, choć to nie pierwszy już raz, więc raczej norma.
Gratulacje … z marzeń o wyżynach, zapadanie się w bagno, coraz większe bagno
dP
13 sierpnia 2021 @ 09:13
Właśnie wysłałem przed chwilą do Redakcji „Sprawa dla reportera”:
„Szanowni Państwo!
W wyemitowanym w dniu 5 sierpnia 2021 r. odcinku „Sprawa dla reportera” pokazano – jako drugą – sprawę dwóch Kobiet pokrzywdzonych w wyniku wypadku drogowego, który spowodował młody człowiek jadący za szybko niesprawnym pojazdem.
Sprawa ta budzi kontrowersję z uwagi na informację o jej prokuratorskim umorzeniu z tego powodu, że w samochodzie doszło do usterki hamulca, na którą kierujący nie miał wpływu, gdy pojazd był dopuszczony do ruchu przez uprawnionego diagnostę samochodowego na SKP (stacja kontroli pojazdu).
(…) Powyższa sprawa omówiona na naszym portalu wywołała komentarze fachowców i wątpliwości, które są trudne do rozstrzygnięcia bez uzupełniających informacji.
Na przykład:
1/ ze słów pani adwokat w programie wynika, że badanie techniczne tego pojazdu trwało 5 minut. Nie mamy pewności, czy ta pani mówi o swoich własnych doświadczeniach z badaniem technicznym swojego pojazdu, czy też tak krótko trwało badanie techniczne przedmiotowego pojazdu.
2/ nie wiemy, czy umorzone przez prokuraturę postępowanie było prowadzone w kierunku art. 179 kk, co ma istotne znaczenie dla ewentualnej odpowiedzialności uprawnionego diagnosty samochodowego za dopuszczenie do ruchu tego niesprawnego pojazdu.
3/ nie wiemy, czy ktokolwiek domagał się – w oparciu o art. 84 ustawy Prawo o ruchu drogowym – o wszczęcie stosownego postępowania administracyjnego w tamtejszym Wydziale Komunikacji/Starostwie nadzorującym tę SKP i zatrudnionego tam uprawnionego diagnosty samochodowego w celu ustalenia, czy nie doszło do nieprawidłowości związanych z tym badaniem technicznym, w wyniku którego dopuszczono do ruchu niesprawny pojazd.
4/ nie wiemy, czy na decyzję o umorzeniu miała wpływ opinia rzeczoznawcy. Jeśli tak, to nasze środowisko jest zainteresowane poznaniem tej opinii.
Biorąc pod uwagę bardzo kontrowersyjną całość tej sprawy deklaruję gotowość do wsparcia pokrzywdzonych Pań merytorycznym stanowiskiem przedstawicieli naszego środowiska zawodowego uprawnionych diagnostów samochodowych. (…).
W związku z tym uprzejmie proszę o stworzenie mi możliwości do zapoznania się z tą częścią materiałów w tej sprawie, która nie została udostępniona w Państwa programie z uwagi na jego wąskie ramy czasowe, a w szczególności chodzi o wszelkie kwestie związane ze stanem technicznym pojazdu przed i po wypadku oraz związane z przebiegiem badania technicznego pojazdu przed wypadkiem na SKP.
W oczekiwaniu odpowiedzi pozostaję,
z poważaniem
(…) „
Anonim
13 sierpnia 2021 @ 14:23
Możesz mieć nadzieję, że odpowiedzą.
Jednak program nie jest od roztrząsania prawdy. Chodzi w nim głownie by publika zobaczyła płacz i zgrzytanie zębów.
Nie ma płaczu nie ma historii. Jest płacz, historia zostanie pokazana, i mało istotne czy zgodnie z prawdą.
KRZYS
13 sierpnia 2021 @ 10:43
Uwaga – DP zaprzecza sam sobie, UWAGA będzie wydawał „MERYTORYCZNE STANOWISKO NASZEGO ŚRODOWISKA DIAGNOSTÓW” kto Pana do tego upoważnił?
dP
13 sierpnia 2021 @ 10:56
Cyt.: „Kto upoważnił”???
– bierność pozostałej części środowiska – nie tylko w tej sprawie!
Myślę, że ta odpowiedź powinna być satysfakcjonująca!
Pozdrawiam
dP
– – – – – –
P.S.
A może dokonać REASUMPCJI tego OBT przed wypadkiem?
MISIO
13 sierpnia 2021 @ 17:57
Niestety na dal nie wiem na czym polegał zły stan techniczny pojazdu i jaki miał wpływ na to , że młodzianin stracił nad nim panowanie. To , że miał trzydzieści lat / samochód/ nie świadczy o jego złym stanie. Na jakiej podstawie stwierdzono, że badanie trwało 5 minut?
dP
13 sierpnia 2021 @ 23:03
Cyt.: „Niestety na dal nie wiem …”
– niestety, ja też nadal nie wiem.
I co my z tym fantem teraz zrobimy? Jak tu dalej z tym żyć? Czy w związku z tym, jest w ogóle jakaś przyszłość?
Kogo pociągnąć do odpowiedzialności z ten brak wiedzy?
Czy to czasami nie jest jakieś przestępstwo, że ja i Wy jeszcze nic nie wiecie?
Zresztą, moja osoba tu się nic a nic nie liczy. Bo najważniejsze jest to, że Wy nic nie wiecie.
Ale, ale . . . ., czy na pewno chcecie się tego wszystkiego dowiedzieć, czyli prawdy o tej sprawie?
Czy też, tylko chodzi o to, że w tej chwili niczego nie wiecie (podobno z mojej winy?) . . . .
Tyle tych pytań, a tu żadnej odpowiedzi,
już sam nie wiem, jak tu żyć,
z uśmiechem
dP
MISIO
14 sierpnia 2021 @ 06:33
Przecież to pan dP sam w tytule zasugerował , że wypadek został spowodowany źle przeprowadzonym BT. Coraz mniej tu merytorycznej wiedzy , a coraz więcej /………/ komentarzy prowadzącego. Może czas już przekazać prowadzenie tego forum komuś innemu?
dP
14 sierpnia 2021 @ 11:50
Cyt.: „Może czas już przekazać prowadzenie tego forum komuś innemu?”
– a są w ogóle jacyś chętni?
Jeśli tak, to serdecznie zapraszam do współpracy lub do rozmów o przejęciu tej internetowej strony.
Bo podobno całe nasze środowisko związane z prowadzeniem SKP jest dotknięte tym syndromem „nicnierobienia”. To twierdzenie większości naszych środowiskowych liderów. Przeważająca większość z nas ogląda się tylko na innych i czeka, aż inni za nich coś tam zrobią. Sił nam starcza zaledwie tylko na to, aby raz po raz wejść na jakieś forum, przeczytać dwa, trzy zdania i ewentualnie napluć jadem (tzw. hejt), aby podreperować swoje nadszarpnięte warunkami pracy własne „ego”.
Czy z powyższego może wynikać, że kieruje nami najczęściej tylko lenistwo + obłuda + hipokryzja + tumiwisizm + egoizm + itd. + itp. + et’cetera? Czyli tylko złe emocje?
No sam już nie wiem . . . . .
Ale może zmienię zdanie (z niepewności na pełne przekonanie) i będę miał już tylko to pewne przekonanie, gdy ktoś z Was faktycznie zechce – na początek i na próbę – podjąć się współpracy w prowadzeniu tej internetowej stronki.
Zapraszam i czekam na pierwsze Wasze artykuły o warunkach naszej/Waszej pracy i jej prawnym otoczeniu.
Mój e-mail i telefon znacie
Pozdrawiam
dP
Anonim
14 sierpnia 2021 @ 08:57
„Czy też, tylko chodzi o to, że w tej chwili niczego nie wiecie (podobno z mojej winy?) . . . .”
To czyj to w końcu jest ten artykuł ? Skoro autor nie sprawdził faktów, to kto ma być winny jak nie on ? sprzątaczka ?
Chyba, że kto inny pisał a kto inny podpisał. Ale za to można mieć wyrok, tyle iż przy znajomościach nie każdego to tyczy …
dP
21 sierpnia 2021 @ 15:55
A oto ciąg dalszy tej sprawy: https://www.diagnostasamochodowy.pl/2021/tragiczny-wypadek-stan-techniczny-i/