lip 12 2021
ODŁĄCZYĆ NIESPRAWNE HAMULCE I . . . . – JEŹDZIĆ?
Odłączył niesprawne hamulce
W środę (7 lipca), koło granicy z Czechami patrol ITD z Kłodzka zatrzymał do rutynowej kontroli zestaw. W trakcie oględzin stanu technicznego pojazdów uwagę inspektorów zwróciły zardzewiałe tarcze hamulcowe przy dwóch kołach naczepy. Stan tych tarcz świadczył, że praca zacisków i klocków hamulcowych nie jest prawidłowa.
Gdy inspektor dostał się pod naczepę okazało się, że siłowniki hamulcowe przy dwóch kołach odłączono od układu pneumatycznego. Z kolei przewody układu zaciśnięto tzw. „trytytkami”, żeby uniemożliwić wypływ powietrza.
Kierowca poinformował, że kilka dni wcześniej doszło do awarii – hamulce zablokowały dwa z sześciu kół naczepy. Postanowił dokonać niebezpiecznej przeróbki układu hamulcowego, aby dojechać na czas do miejsca rozładunku towaru. W trakcie dalszej kontroli stanu technicznego zauważono również pękniętą tarczę hamulcową przy jednym z kół naczepy.
Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny niesprawnej naczepy i wydali zakaz jej dalszej jazdy. Pojazd skierowano na parking strzeżony do momentu naprawy usterek. Kierowcę ukarano mandatem. Wobec przewoźnika drogowego będzie wszczęte postępowanie administracyjne. Grozi mu kara pieniężna.
https://gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/artykul/news/odlaczyl-niesprawne-hamulce/
Gruby
13 lipca 2021 @ 12:07
Jestem dalece przeciwnym przepróchniałym pojazdom, poruszającymi się z niebezpiecznymi usterkami, ale na litość !
„Postanowił dokonać niebezpiecznej przeróbki układu hamulcowego” to nie jest „PRZERÓBKA”! W przypadku uszkodzenia siłowników pneumatycznych tak właśnie się postępuje!
W siłowniki wkręca się specjalne śruby(które widać na zdjęciu), a przewody załamuje i zaciska żeby uniemożliwić wypływ powietrza.
Jedyne co jest karygodne w tym wszystkim, to fakt, że zostało to zrobione w celu dostarczenia ładunku, a nie dojazdu na najbliższy serwis!
Gruby
13 lipca 2021 @ 12:10
Prostuje pomyłkę, zamiast „dalece” powinno być „mocno”
dP
13 lipca 2021 @ 14:12
Cyt.: „… kilka dni wcześniej doszło do awarii – hamulce zablokowały dwa z sześciu kół naczepy.”
– przez te „kilka dni wcześniej” nie ma żadnych szans, aby tarcze hamulcowe aż tak zostały skorodowane!
On tak „dojeżdżał” na serwis od wielu miesięcy.
Pozdrawia
dP
Gruby
13 lipca 2021 @ 17:52
Tak jak już napisałem, stan tarcz (pęknięcia i korozja dzwona)pozostawię bez komentarza- chociaż niewątpliwie jest to powód do zatrzymania DR. Rdzawy nalot zakrywa resztę śladów, ale jest on wynikiem kilkudniowego nieużywania hamulców. Taki nalot potrafi powstać po użyciu deironizera do felg już po kilku godzinach od użycia.