paź 16 2021
NIESPRAWNE POJAZDY, CZĘSTO DUŻE. CZAS ZROBIĆ W NADZORZE WK/STAROSTWA BURZĘ!
Niesprawne pojazdy duże i . . . . . – czas w nadzorze na burzę! Na początek Wrocław i Opole!
Chodzi o to, że niesprawne duże pojazdy generują większe zagrożenie dla BRD niż pojazdy mniejsze lub całkiem małe. I to nie jest tylko prawda statystyczna. Bo ważne jest też zagrożone dobro. Z dwóch niesprawnych autobusów tej samej marki więcej naszej zatroskanej uwagi będzie pochłaniał ten, który wozi tylko dzieci, niż ten, który wozi dorosłych. Bo – po prostu – zagrożone dobro (w tym przypadku Dzieci) ma dla społeczeństwa większą wartość, niż dorośli.
Niedawno umieściłem info o niesprawnych ciężarówkach na terenie Opolszczyzny – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2021/stan-techniczny-opolskich-ciezarowek/
Robię to nie po to, aby konkurować na internetowe domeny z GITD. Liczę, że w ten sposób zwrócę uwagę określonych środowisk na problem BRD. Chodzi o te środowiska, które mają na to wpływ. A wpływ na stan techniczny „opolskich ciężarówek” mają przede wszystkim ich właściciele oraz nasi Koledzy na tamtejszych Okręgowych SKP oraz tamtejszy Nadzór. I jeśli niektórzy nasi koledzy niewiele mogą, bo pracują w firmach transportowych i są pod zbyt dużą presją pracodawcy, to już tamtejszy nadzór może niewątpliwie więcej. Wystarczyło przecież, że wyśle stosowne pisemko do WITD o wskazanie tych OSKP, na których ostatnio wykonywane były OBT ciężarówek, którym zatrzymano DR – prawda?
Miejmy nadzieję, że im się chciało zadbać o BRD, bo to nie tylko Urzędnicy Nadzoru korzystają z opolskich dróg. Z tych dróg zagrożonych niesprawnymi pojazdami korzystają też ich Dzieci oraz inni Członkowie ich Rodzin, przyjaciele i znajomi.
A tu dodatkowo przed dwoma dniami (13.10.2021 r.) na internetowych stronach GITD ukazał się kolejny komunikat o niesprawnych pojazdach. Tym razem było to o autobusach miejskich we Wrocławiu –
https://www.gov.pl/web/gitd/niesprawne-autobusy-miejskie-we-wroclawiu
Zanotowałem dla przykładu:
-
niesprawny układ hamulcowy, w jednym z przypadków była zbyt duża różnica siły hamowania na kołach jednej osi (ponad 80%),
-
wycieki płynów eksploatacyjnych,
-
zużyte bieżniki opon,
-
luzy w zawieszeniu,
-
niesprawne oświetlenie zewnętrzne pojazdów,
to główne powody zatrzymania dziesięciu dowodów rejestracyjnych autobusów miejskich we Wrocławiu. WITD wykluczyła z ruchu sześć pojazdów, które ponownie w trasy wyruszą po usunięciu usterek.
Przy pomocy mobilnej linii diagnostycznej sprawdzono stan techniczny 23 pojazdów.
W dziesięciu przypadkach stwierdzono usterki techniczne zagrażające bezpieczeństwu podróżnych, więc konieczne było zatrzymanie DR.
W sześciu przypadkach usterki były na tyle poważne, że autobusy nie zostały dopuszczone do ruchu.
Nadzór we Wrocławiu był chyba tym pierwszym w Polsce, który zaczął odbierać naszym kolegom uprawnienia za formalno-prawne pierdoły, które nie miały żadnego wpływu na BRD. Więc teraz nadzór ten może się wreszcie zrehabilitować i wykazać pro-społeczną troską o BRD. Czas ustalić przyczynę, dla której ci miejscy przewoźnicy nie dochowują standardów bezpieczeństwa oraz, czy w tym procederze biorą udział nasi koledzy zatrudnieni na OSKP w tych miejskich firmach transportowych.
Ja mam świadomość, że będzie trudno, że będą naciski innych urzędników i ich znajomych, ja to wiem. Ale – zwracam się tu do wrocławskich urzędników nadzorujących SKP – już czas poważnie potraktować ten problem, bo tymi autobusami jeżdżą także Członkowie Waszych Rodzin, a po ulicach, po których jeżdżą te niesprawne autobusy chodzą także Wasze Dzieci!
Więc apeluję do Was – Urzędnicy stosownego Wydziału we Wrocławiu! – o zwykłą cywilną odwagę oraz o odrobinę troski o BRD dla Waszych mieszkańców. Zwróćcie się pismem do WITD o wskazanie autobusów, którym zatrzymano DR – tak na początek. Potem to przeanalizujcie, a potem podejmijcie stosowne decyzje.
I proszę Was, nie czekajcie na pismo z GITD, bo oni (bez jakiegoś kopniaka w ich urzędniczy tyłek) sami tego nie zrobią. Bo ich celem nie jest likwidacja patologii, tylko pokazywanie społeczeństwu, że coś tam w tym zakresie sobie (!) robią.
Trzymając kciuki za Urzędników zorientowanych na BRD,
pozdrawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
18 października 2021 @ 17:18
Nie uważacie, że to czym się zajmuje ITD to plama dla branży SKP?
Czy ITD nie powinna zajmować się głównie czasem pracy kierowców, poprawnością zabezpieczenia ładunków kontrolą przedsiębiorstw i prowadzoną ewidencją czasu pracy?
Może w końcu UDS-i czas odejść z tej pralni brudnych pieniędzy zwanej Stacją Kontroli Pojazdów i zostawić ten interes samym właścicielom ? Na prawdę co niektórzy nie mają do siebie szacunku?
Ps. to już więcej szacunku ma do siebie panienka przy drodze niż pocztowcy pracujący na SKP