sty 7 2021
NAJGORSZY ROK W HISTORII SKP
Najgorszy rok w historii dla SKP.
Skończył się 2020 rok, zaczął się kolejny trudny lub jeszcze trudniejszy rok. Choć trudno uwierzyć w to, że może być jeszcze gorzej. Ale wierzcie mi, bo jednak może być jeszcze gorzej i to z bardzo wielu powodów:
-
Rentowność SKP systematycznie spada i wydaje się, że gorzej już nie może być. Ale jednak gorzej jeszcze może być, bo ceny usług i towarów rosną, rośnie też inflacja.
-
Rosnące wymagania naszego środowiska zawodowego w zakresie poziomu wynagrodzenia.
-
Narastające problemy z pozyskaniem obsady kadrowej – i zgodnej z Prawem – dla coraz większej ilości SKP. Trudno tu nie zapomnieć o destrukcyjnej roli – w tym zakresie – ze strony Transportowego Dozoru Technicznego a przejawiającej się w (złośliwej?) rezygnacji z regionalnych egzaminów dla kandydatów do naszego zawodu.
-
Destrukcyjna rola kadry urzędniczej w resorcie infrastruktury, którzy odmawiają podejmowania jakichkolwiek realnych działań naprawczych. Podejmują tylko jakieś działania pozorowane, które tylko pogłębiają chaos prawny i interpretacyjny.
-
Patologiczna rola nadzoru właścicielskiego, najczęściej w firmach przewozowych i transportowych.
-
Bierność wielu WK/Starostw w zakresie realizacji właściwego nadzoru nad SKP.
-
Słabość branżowych organizacji wyrażająca się także w tym, że:
a/ reprezentują tylko i wyłącznie interes swoich założycieli co powoduje, że powstaje chaos sprzecznych postulatów, bo umyka im z pola widzenia interes całej naszej branży,
b/ cały czas „grają” w grze, której zasady narzucają niekompetentni urzędnicy ministerstwa infrastruktury. Nie potrafią narzucić własnej inicjatywy w tej naszej branżowej grze i od dekady nie są inicjatorami żadnej poważnej i korzystnej zmiany dla całej naszej branży (podkreślam: dla całej branży!).
Na tę całą sytuację nakłada się dość powszechny w Polsce strach pracodawców przed rządzącymi i ich mściwością. Efektem tego jest rosnąca liczba naszych branżowych „miękiszonów”, bo strach jest bardziej zaraźliwy niż koronawirus.
Z patologiami nikt nie chce już walczyć uważając, że tak chyba już musi być, bo to już trwa tyle lat, że się przyzwyczailiśmy (… – ?). To jest na rękę ministerialnym urzędnikom, którzy chcą na tym upiec własną pieczeń. Czym gorzej u nas, tym śmielej nas atakują, bo jesteśmy słabsi. Tym urzędniczym celem jest upaństwowienie naszej branży, czego może też dowodzić planowany zakup kolejnych mobilnych SKP przez GITD – wyłącznie dla celów propagandowych! – oraz niedawne upaństwowienie jednego z prywatnych banków.
Miniony rok, to był najgorszy rok w naszej najnowszej historii dla branży i tylko od nas wszystkich zależy, czy ten 2021 rok będzie równie tragiczny.
Spadająca rentowność naszych SKP będzie powodem, dla którego zacznie się mocne oszczędzanie każdej złotówki. A to przeniesie się na rezygnację z członkostwa w naszych branżowych organizacjach/stowarzyszeniach. W ten sposób, z miesiąca na miesiąc, będzie też spadała liczebność naszych wiodących organizacji. Zmniejszy się ich znaczenie w rozmowach na ministerialnym szczeblu, gdyż nie będą reprezentowały choćby znaczącej części naszej branży. To wyłącznie resortowi urzędnicy będą już tylko samodzielnie decydowali o naszej najbliższej przyszłości.
Spadająca rentowność stanowi i w coraz większym stopniu będzie stanowiła pokusę do dalszych i patologicznych zachowań w branży SKP, podyktowanych potrzebą zachowania istniejących miejsc pracy. Urzędnicy naszego (?) resortu transportu udają, że nie rozumieją tego prostego mechanizmu, jakby wcześniej nie chodzili do żadnej szkoły.
Tego chcieliście i tego nadal chcecie?
Pyta i pozdrawia
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
Gruby
7 stycznia 2021 @ 09:35
Jeszcze długa droga mojej kariery zawodowej przede mną ( część za mną), ale nigdzie nie doświadczyłem takiej patologii jak na SKP.
Minimum socjalne + koperta ( na OSKP) zarobki netto poniżej średniej krajowej.
Problem z urlopami
Problem z jakością badań- naciski ze strony pracodawcy, oraz naciski i groźby ze strony klientów. Ci drudzy wjeżdżając na SKP w 90% przypadków żeby „załatwić” BT zapominają o resztkach szacunku do drugiego człowieka.
Najbardziej demotywujące w tej pracy było jednak to, że moi „koledzy” po fachu na innej SKP kilka godzin/ dni po badaniu negatywnym przeprowadzali ponownie badanie z wynikiem Pozytywnym, a klienci wręcz śmiali mi się w twarz, że pojadą sobie i załatwią BT.
Chcąc sprzątać zacznijmy również sami od siebie.
Jednakże proceder który zauważam to to, że nowe SKP są otwierane przez byłych diagnostów pracujących na etacie, to oni tworzą tą konkurencję, nieuczciwa konkurencję.
Pozdrawiam was z innego (lepszego) zawodu niż diagnosta, Trzymajcie się Ciepło 🙂
PanPieczątka
7 stycznia 2021 @ 12:57
Zaglądając tutaj od dłuższego czasu mam wrażenie, że to już nie jest informator UDSa tylko propagandówka PISKP i ZPP itp. organizacji, które jak sam DP w tym wpisie stwierdził działają tylko na swoją korzyść.
TWA
7 stycznia 2021 @ 15:39
A pisałem to samo. To mnie od tamtej pory dP i jego ratlerki oszczekują 🙂
dP
11 stycznia 2021 @ 18:31
Cyt.: „… tylko propagandówka PISKP i ZPP”
– ???
Koledzy,
ja nie wiem, dlaczego niektórzy mają problem z informacjami, które choć nie pochodzą od naszego zawodowego środowiska, to jednak dotyczą naszej branży.
Naprawdę nie chcecie wiedzieć, co się dzieje w naszej branży?
Chcecie się sami zamknąć w tym naszym środowisku zawodowym i nic nie wiedzieć, co się dzieje wokół nas?
A może też chcecie być tylko tymi wybranymi i jedynie ważnymi personami, z monopolem w branżowych mediach? Bo jeśli tak, to robicie błąd.
Monopol jest szkodliwy a informacja o całej branży poszerza wiedzę o problematyce funkcjonowania naszych SKP, bo prezentuje też stanowisko lobbystów.
Już nie mówiąc/pisząc o tym, że dobrze jest wiedzieć, co zamierzają robić nasi wrogowie.
Trzymajcie się ciepło
dP
TWA
12 stycznia 2021 @ 12:17
Cyt. „ja nie wiem, dlaczego niektórzy mają problem z informacjami”
Nie jestem przekonany czy to problem z samymi informacjami. Raczej z wiarygodnością, którą się traci próbując przymilać się np. PiSKP poprzez sposób zamieszczanych informacji. No chyba, iż ktoś inny je pisze, i tu publikuje ?
Cyt. „Naprawdę nie chcecie wiedzieć, co się dzieje w naszej branży?”
W branży, chcemy wiedzieć co się dzieje. Niekoniecznie jednak tylko z punktu widzenia „naszych wrogów” (jak sam to piszesz), I jak sam też zauważyłeś cyt. „Monopol jest szkodliwy”
A to właśnie od jakiegoś czasu zaczyna się tu odbywać.
Cyt. „A może też chcecie być tylko tymi wybranymi i jedynie ważnymi personami, z monopolem w branżowych mediach?”
A gdzież byśmy śmiali cię wygryzać z tej funkcji, my niegodni. Wystarczy, że sam się za takiego uważasz. Jeden wystarczy, dwóch takich by się pogryzło. 🙂
Anonim
12 stycznia 2021 @ 13:23
TWA kup sobie komputer, bo jak na razie używasz służbowy.
Jak cię właściciel dorwie to wylecisz z hukiem za używanie go do zamieszczania idiotycznych wpisów.
Koncentrujesz się wyłącznie jakby tu „dopiec” właścicielowi
bloga. Wstydu nie masz i już mieć nie będziesz.
Przemyśl to sobie!!!!!!!!
TWA
12 stycznia 2021 @ 14:38
Strachliwy nie jestem.
Jako były milicjant piszesz/mówisz mi o wstydzie ? Toż to hipokryzja …
Przecież niedawno pisałeś mi, że nie mam pracy, to jak ja mam stracić, skoro jej nie mam ?
A skoro wedle ciebie jej nie mam, to jak mogę pisać ze służbowego komputera ?
A że nie piszę tu w weekendy, dni wolne i świąteczne, czyli dni wybiórcze, to tylko znaczy, że nie ma po co ani częściej , ani więcej. I przecież NIE JESTEM TU UWIĄZANY, JAK PIES DO BUDY.
AŻ TAK BOLĄ TE IDIOTYCZNE WPISY, że komentujesz ? PRAWDA KOLE W OCZY ?
I ten informator nie jest całym moim życiem. Jest mnóstwo ciekawszych rzeczy !!!!!
TWA
12 stycznia 2021 @ 14:52
Czasem nudy na bezrobociu, to tu coś się napisze. 🙂
TWA
12 stycznia 2021 @ 15:18
To ja geniusz od zaprzęgów konnych.
dP
7 stycznia 2021 @ 22:55
Cyt.: „Chcąc sprzątać zacznijmy również sami od siebie.”
– czyli co, wszyscy mamy się zwolnić z pracy, jak Kolega „Gruby”?
No pomyślmy chwileczkę, no jeszcze troszeczkę . . . .
Kolega dobrze doradza, ale sam nie skorzystał z własnych porad i – jak zrozumiałem – opuścił szeregi naszego zawodu.
Ja nie mam nic przeciwko temu, aby zacząć najpierw od siebie. To zaczynajmy, jestem za!
No, a jak już zaczęliśmy, to co dalej?
Co teraz mamy robić, gdy już zaczęliśmy od siebie a na sąsiedniej robią wałki?
Co teraz, bo nie bardzo rozumiem?
Pozdrawiam
dP
Co na to prokuratura?
8 stycznia 2021 @ 11:24
To, co tutaj czytam na temat diagnostów i stacji kontroli pojazdów powinno wzbudzić zainteresowanie organów bezpieczeństwa a szczególnie prokuratur.
„PanPieczątka” „TWA” „diagnostyk” „Gruby” wskazują ewidentne dowody na przestępstwa popełniane przez diagnostów i właścicieli stacji.
Ich opinie wskazują, że jest to najbardziej kryminogenne środowisko w którym pracują lub też pracowali.
Pewnie zdają sobie sprawę, że potrafią swoje uwagi i spostrzeżenia zamieszczane tutaj udowodnić.”TWA” pracował na sześciu stacjach i opisuje kryminogenne zachowania diagnostów, z którymi pracował i właścicieli stacji.
Jak się coś pisze to trzeba mieć dowody, dlaczego do tej pory ta przestępcza działalność nie została nigdzie zgłoszona, to zaniechanie jest czynnością karygodną i nie może być tolerowane.
W każdym bądź razie za swoje czyny i pisemnie opisywane przestępczości trzeba ponosić pełną odpowiedzialność a nie wykorzystując anonimowość tworzyć obraz, który być może nie jest prawdziwy.
Mam nadzieję, że potraficie udowodnić to, co tutaj opisywaliście.
Zamiast pisać w poruszanych tematach, WAS interesowało wyłącznie jak oczernić tysiące diagnostów i właścicieli stacji kontroli pojazdów. Mam nadzieję, że macie na to dowody, bo to bezkarnie nie można pozostawić.
TWA
8 stycznia 2021 @ 13:34
To działaj w tym temacie.
Bo jeśli nie, to możesz się dopisać jako piąty, następny na swojej liście. I jako ten najbardziej bijący pianę.
I pokaż mi gdzie opisywałem kryminogenne zachowania diagnostów. Bo sam oczerniasz innych.
I jak zapewne wiesz nikt nie jest anonimowy, nawet w sieci, do każdego można dotrzeć.
Ciekawe jednak dlaczego nie wymieniłeś dP, W końcu to on tu najwięcej przypadków diagnostów wymienia ?
A co na to prokuratura ? Na pewno dasz nam znać, bo chyba tak tego nie zostawisz, po takim wpisie ?
Powodzenia i wytrwałości w udowodnianiu naszego/mojego karygodnego zachowania.
Bo jako prawy obywatel (oby nie były milicjant), zawiadomisz te organy bezpieczeństwa o których piszesz.
Gruby
10 stycznia 2021 @ 00:54
Z jakiej racji ja mam działać i zawiadamiać „organy bezpieczeństwa”? nie za to mi płacą.
Jest policja, jest ITD, dostęp do CEP chyba mają? Wystarczy stworzyć odpowiedni algorytm (być może już funkcjonuje) i z prokuratorem składać wizytę właścicieli takich pojazdów celem oględzin, czy np korozja nr VIN czy zły stan techniczny podłużnic i podłogi ustały w przeciągu 1 dnia 🙂
Jan nie jestem od tego żeby ścigać pocztowców 🙂
Hudy
11 stycznia 2021 @ 08:11
A u znajomych, pracował taki gruby co się w kanale nie mieścił, więc jak robił przeglądy to do kanału nie wchodził.
Zawsze wyniki były pozytywne i nie tak tak dawno właściciel podziękował mu za tak solidna pracę.
Anonim
8 stycznia 2021 @ 16:53
„TWA
7 stycznia 2021 @ 15:39
A pisałem to samo.”
Choćby to! Przeczytaj co tamci napisali a wszelki komentarz jest zbędny.
Niestety, szkoda że nie wiesz co piszesz?
TWA
11 stycznia 2021 @ 12:45
A pisałem np. to … cyt. „4 grudnia 2020 @ 09:15”
Poszukaj sobie, skoro twoja pamięć krótka, tak więc wiem co piszę
Więc komentarz dziadku, rzeczywiście zbyteczny
TWA
13 stycznia 2021 @ 13:58
Przynajmniej troszkę się pośmiałem z tego geniusz od zaprzęgów konnych
Ale zdajesz sobie sprawę z swojej bezsilności ?
Że brak ci argumentów by odpowiedzieć, więc próbujesz innych sposobów. ?
A przykład o zaprzęgach konnych, tylko świadczy o twoich ograniczeniach, by wymyślić coś bardziej ciekawego.
Nie wnikam czy to np. „normalność inaczej”
Jednak jak sam już pisałeś, to żenada, żenada, ŻENADA …