DTD o zmianach w UC48, czyli dwa zdania o fotkach na SKP, o ponownym BT po skardze klienta oraz o opłacie dodatkowej po terminie BT.1
I. Foto na SKP zdaniem naszego (?) resortu transportu.
Albowiem, w art. 1 w pkt 7 w lit. b projektu ustawy proponuje się, aby obecność pojazdu na BT podlegała dokumentowaniu fotograficznemu (bryła pojazdu z dwóch przekątnych z przodu i z tyłu oraz wskazanie drogomierza). Jak wskazuje się w uzasadnieniu projektu ustawy „takie rozwiązanie pozwoli na identyfikację i weryfikację, czy dany pojazd faktycznie został poddany badaniu technicznemu”.
„Obowiązek wykonywania dokumentacji fotograficznej każdego pojazdu poddanego BT i archiwizacja tej dokumentacji przez 5 lat od dnia badania sprawi, że znikną patologie jakie zdarzają się w Polsce w postaci braku faktycznego wykonywania badań technicznych (BT), a nawet braku obecności samych pojazdów na stacji kontroli pojazdów, które jednak uzyskują wynik pozytywny.
Nie tylko dokumentacja fotograficzna będzie stanowiła dowód, że pojazd został poddany BT, ale także szereg ustaleń organu nadzoru nad prawidłowością przeprowadzania badań technicznych.
Dokumentacja fotograficzna wskazania drogomierza potwierdzi odczyt licznika w momencie przebiegu pojazdu, który diagnosta wpisuje do zaświadczenia o przeprowadzonym BT pojazdu. Zamiast cyfrowego „podpisania” zdjęcia przez datę i godzinę jego wykonania projektowany art. 81 ust. 12b został doprecyzowany, że dokumentacja fotograficzna powinna zawierać informacje o dacie i godzinie wykonania. Dokumentacja fotograficzna zostanie powiązana z numerem z rejestru badań technicznych prowadzonym przez podmiot prowadzący stację kontroli pojazdów.
Mając na uwadze, iż § 5 ust. 4 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania BT pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach określa, że dane i informacje o wykonanych BT pojazdów i innych czynnościach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu niezwłocznie po ich wykonaniu zamieszcza się w rejestrze i przechowuje się w nim przez okres 12 miesięcy, a po upływie tego okresu dane i informacje archiwizuje się na nośniku informatycznym i przechowuje przez okres 5 lat, zasadne jest wprowadzenie przechowywania dokumentacji fotograficznej przez okres 5 lat.”
II. Ponowne BT pojazdu po wniesieniu skargi klienta – zdaniem DTD.
Albowiem, w dodawanym art. 81c ustawy – Prawo o Ruchu Drogowym w ust. 1 i 2 wskazuje się, iż właściciel pojazdu może w terminie 2 dni przedstawić pojazd do ponownego BT – na SKP, na której przeprowadzono pierwotne badanie.
W ust. 6 wskazuje się, iż właściciel pojazdu może w terminie 2 dni przedstawić pojazd do ponownego BT – na SKP, na której przeprowadzono pierwotne badanie.
W ust.6 wskazuje się, iż ponowne BT przeprowadzane jest w obecności pracownika TDT.
„Zmianie uległa koncepcja przeprowadzania ponownego BT (badania technicznego). Ponowne BT będzie przeprowadzane na SKP, na której zostało przeprowadzone pierwotne badanie techniczne. W związku z tym, procedura przeprowadzania ponownego BT została zmieniona i uzupełniona o brakujące przepisy, w tym o uzgodnienie terminu ponownego badania technicznego z właścicielem lub posiadaczem pojazdu.
W projektowanym art. 81c zrezygnowano z powierzenia wydania zaświadczenia o przeprowadzonym BT pracownikowi TDT (Transportowego Dozoru Technicznego”
III. Opłata dodatkowa po terminie OBT – zdaniem naszego (?) resortu transportu.
Zgodnie z art. 83 ust. 1aa ustawy – Prawo o RD, opłata dodatkowa będzie naliczana, jeżeli BT pojazdu będzie wykonane po upływie 30 dni od wyznaczonej daty tego badania. W takiej sytuacji termin kolejnego badania będzie liczony od dnia badania, a nie terminu wyznaczonej daty tego badania.
Powyższe stawia w niekorzystnej sytuacji tych posiadaczy pojazdów, którzy zapobiegawczo wykonają BT jeszcze przed wyznaczoną datą tego badania.
„Projekt ustawy wprowadza możliwość dokonania OBT (okresowego badania technicznego) w terminie nie wcześniejszym niż 30 dni przed wyznaczoną datą BT. Wówczas termin następnego OBT zostanie uznany za badanie techniczne wykonane w wyznaczonej dacie. W takim przypadku właściciel lub posiadacz pojazdu przedstawiający pojazd z przyczyn niezależnych (np. wyjazd) do 30 dni przed wyznaczoną datą BT, nie traci dotychczasowego wyznaczonego terminu badania technicznego. Jednocześnie wykonanie OBT wcześniej niż 30 dni przed wyznaczoną datą BT oraz później niż 30 dni po wyznaczonej dacie badania technicznego powoduje, że termin następnego badania technicznego (NBT) liczy się od daty przeprowadzenia tego badania.”
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
maj 19 2021
DTD O UWAGACH DO UC48
DTD o zmianach w UC48, czyli dwa zdania o fotkach na SKP, o ponownym BT po skardze klienta oraz o opłacie dodatkowej po terminie BT.1
I. Foto na SKP zdaniem naszego (?) resortu transportu.
Albowiem, w art. 1 w pkt 7 w lit. b projektu ustawy proponuje się, aby obecność pojazdu na BT podlegała dokumentowaniu fotograficznemu (bryła pojazdu z dwóch przekątnych z przodu i z tyłu oraz wskazanie drogomierza). Jak wskazuje się w uzasadnieniu projektu ustawy „takie rozwiązanie pozwoli na identyfikację i weryfikację, czy dany pojazd faktycznie został poddany badaniu technicznemu”.
„Obowiązek wykonywania dokumentacji fotograficznej każdego pojazdu poddanego BT i archiwizacja tej dokumentacji przez 5 lat od dnia badania sprawi, że znikną patologie jakie zdarzają się w Polsce w postaci braku faktycznego wykonywania badań technicznych (BT), a nawet braku obecności samych pojazdów na stacji kontroli pojazdów, które jednak uzyskują wynik pozytywny.
Nie tylko dokumentacja fotograficzna będzie stanowiła dowód, że pojazd został poddany BT, ale także szereg ustaleń organu nadzoru nad prawidłowością przeprowadzania badań technicznych.
Dokumentacja fotograficzna wskazania drogomierza potwierdzi odczyt licznika w momencie przebiegu pojazdu, który diagnosta wpisuje do zaświadczenia o przeprowadzonym BT pojazdu. Zamiast cyfrowego „podpisania” zdjęcia przez datę i godzinę jego wykonania projektowany art. 81 ust. 12b został doprecyzowany, że dokumentacja fotograficzna powinna zawierać informacje o dacie i godzinie wykonania. Dokumentacja fotograficzna zostanie powiązana z numerem z rejestru badań technicznych prowadzonym przez podmiot prowadzący stację kontroli pojazdów.
Mając na uwadze, iż § 5 ust. 4 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania BT pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach określa, że dane i informacje o wykonanych BT pojazdów i innych czynnościach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu niezwłocznie po ich wykonaniu zamieszcza się w rejestrze i przechowuje się w nim przez okres 12 miesięcy, a po upływie tego okresu dane i informacje archiwizuje się na nośniku informatycznym i przechowuje przez okres 5 lat, zasadne jest wprowadzenie przechowywania dokumentacji fotograficznej przez okres 5 lat.”
II. Ponowne BT pojazdu po wniesieniu skargi klienta – zdaniem DTD.
Albowiem, w dodawanym art. 81c ustawy – Prawo o Ruchu Drogowym w ust. 1 i 2 wskazuje się, iż właściciel pojazdu może w terminie 2 dni przedstawić pojazd do ponownego BT – na SKP, na której przeprowadzono pierwotne badanie.
W ust. 6 wskazuje się, iż właściciel pojazdu może w terminie 2 dni przedstawić pojazd do ponownego BT – na SKP, na której przeprowadzono pierwotne badanie.
W ust.6 wskazuje się, iż ponowne BT przeprowadzane jest w obecności pracownika TDT.
„Zmianie uległa koncepcja przeprowadzania ponownego BT (badania technicznego). Ponowne BT będzie przeprowadzane na SKP, na której zostało przeprowadzone pierwotne badanie techniczne. W związku z tym, procedura przeprowadzania ponownego BT została zmieniona i uzupełniona o brakujące przepisy, w tym o uzgodnienie terminu ponownego badania technicznego z właścicielem lub posiadaczem pojazdu.
W projektowanym art. 81c zrezygnowano z powierzenia wydania zaświadczenia o przeprowadzonym BT pracownikowi TDT (Transportowego Dozoru Technicznego”
III. Opłata dodatkowa po terminie OBT – zdaniem naszego (?) resortu transportu.
Zgodnie z art. 83 ust. 1aa ustawy – Prawo o RD, opłata dodatkowa będzie naliczana, jeżeli BT pojazdu będzie wykonane po upływie 30 dni od wyznaczonej daty tego badania. W takiej sytuacji termin kolejnego badania będzie liczony od dnia badania, a nie terminu wyznaczonej daty tego badania.
Powyższe stawia w niekorzystnej sytuacji tych posiadaczy pojazdów, którzy zapobiegawczo wykonają BT jeszcze przed wyznaczoną datą tego badania.
„Projekt ustawy wprowadza możliwość dokonania OBT (okresowego badania technicznego) w terminie nie wcześniejszym niż 30 dni przed wyznaczoną datą BT. Wówczas termin następnego OBT zostanie uznany za badanie techniczne wykonane w wyznaczonej dacie. W takim przypadku właściciel lub posiadacz pojazdu przedstawiający pojazd z przyczyn niezależnych (np. wyjazd) do 30 dni przed wyznaczoną datą BT, nie traci dotychczasowego wyznaczonego terminu badania technicznego. Jednocześnie wykonanie OBT wcześniej niż 30 dni przed wyznaczoną datą BT oraz później niż 30 dni po wyznaczonej dacie badania technicznego powoduje, że termin następnego badania technicznego (NBT) liczy się od daty przeprowadzenia tego badania.”
1 https://legislacja.rcl.gov.pl/docs//2/12339453/12729652/12729657/dokument495094.pdf
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: DTD, jakość badań technicznych, Ministerstwo Infrastruktury, Ministerstwo Transportu, patologie branżowe, projekt PoRD, resort transportu, terminy, UC48, zmiany do ustawy PoRD