Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych i Pojazdów
Warszawa 4.12.2020 r.
Informacja Biura SPCMiP Nr 5/2020
Rada Przedsiębiorców przy Rzeczniku MSP
Zostałem zaproszony do udziału w Radzie Przedsiębiorców przy Rzeczniku MSP do Zespołu Roboczego ds. Transportu,
W dniu 9.12 2020 r odbędzie się posiedzenie które tematem będzie : Raport nt. kar w systemie SENT. Proszę o przysyłanie uwag na temat tego raportu, które będę mógł przedstawić na posiedzeniu zespołu.
Poniżej przesyłam materiał, otrzymany od p. Adama Małyszki, który dotyczy tematu prac Zespołu Roboczego ds. Branży Motoryzacyjnej oraz Zespołu Roboczego ds. Transportu. Materiał stanowi odp. na propozycje do projektu nowelizacji ustawy- Prawo o ruchu drogowym UC48 p. Andrzeja Walewskiego.
Dzień dobry,
Zgadzam się z Pana postulatem określenia parametrów technicznych które będą powodowały, że pojazd zostanie zakwalifikowany do grupy odpadów.
Takie rozwiązanie było przewidziane w art 3a ustawy z 20 stycznia 2005r o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Niestety pomimo obowiązku wydania rozporządzenia przez okres 5 lat Minister właściwy ds. Transportu takiego rozporządzenia nie wydał. Ponieważ Minister nie miał zamiaru wydawać tego rozporządzenia zaproponowano wykreślenie art 3a. W roku 2015 przy okazji nowelizacji ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji wykreślono art. 3a. Do dzisiaj nie wiadomo dlaczego wykreślenie art. 3a popierało również ówczesne kierownictwo Głównego Inspektora Ochrony Środowiska. Być może trzeba było zweryfikować zapisy art 3 a, doprecyzować delegację w ust 2 ale nie wykreślać. Niewątpliwie trzeba do tego rozwiązania powrócić. Nie sądzę aby udało się to przy procedowaniu druku UC48. Dlatego proponuję aby jedno z posiedzeń Zespołu ds. Branży Motoryzacyjnej – może w połączeniu z Zespołem ds. Recyklingu i Gospodarki Odpadami omówiło przedstawiony problem.
W zał. fotka pojazdu który sprzedała firma leasingowa za bardzo dużą kwotę (ponad 80 tys zł). Dokumenty z tego pojazdu można było wykorzystać. W tym przypadku udało się zapobiec „przeszczepowi” ale jakim kosztem. To jeden z wielu takich przykładów .
Art. 3a.
1. Pojazdy, które nie spełniają wymagań technicznych, zapewniających ochronę środowiska lub zdrowia lub życia ludzi, określonych w przepisach wydanych na podstawie ust. 2, są pojazdami wy- cofanymi z eksploatacji.
2. Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z ministrem właści- wym do spraw środowiska określi, w drodze rozporządzenia, wymagania, o których mowa w ust. 1.
3. Wydając rozporządzenie, o którym mo- wa w ust. 2, minister właściwy do spraw transportu uwzględnia, w szcze- gólności:
1) wymagania ochrony środowiska,
2) bezpieczeństwo użytkowania pojaz- dów,
3) możliwe zagrożenia dla zdrowia lub życia ludzi,
4)wymagania ochrony dóbr kultury lub
5) wymagania wynikające z przepisów Unii Europejskiej.”;
Proszę o nadesłanie swoich uwag w tej sprawie.
Otrzymaliśmy z UOKiK ankietę do wypełnienia, którą przesyłam w załączniku/ Proszę o przysłanie swoich odpowiedzi na pytania zawarte w ankiecie.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
gru 9 2020
SPCMiP o UC48
Zarejestrowane od 1999 r.
Warszawa,
Tel. 607 097 892
E-mail: [email protected] www.spcm.pl
Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych i Pojazdów
Warszawa 4.12.2020 r.
Informacja Biura SPCMiP Nr 5/2020
Rada Przedsiębiorców przy Rzeczniku MSP
Zostałem zaproszony do udziału w Radzie Przedsiębiorców przy Rzeczniku MSP do Zespołu Roboczego ds. Transportu,
W dniu 9.12 2020 r odbędzie się posiedzenie które tematem będzie : Raport nt. kar w systemie SENT. Proszę o przysyłanie uwag na temat tego raportu, które będę mógł przedstawić na posiedzeniu zespołu.
Poniżej przesyłam materiał, otrzymany od p. Adama Małyszki, który dotyczy tematu prac Zespołu Roboczego ds. Branży Motoryzacyjnej oraz Zespołu Roboczego ds. Transportu. Materiał stanowi odp. na propozycje do projektu nowelizacji ustawy- Prawo o ruchu drogowym UC48 p. Andrzeja Walewskiego.
Dzień dobry,
Zgadzam się z Pana postulatem określenia parametrów technicznych które będą powodowały, że pojazd zostanie zakwalifikowany do grupy odpadów.
Takie rozwiązanie było przewidziane w art 3a ustawy z 20 stycznia 2005r o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Niestety pomimo obowiązku wydania rozporządzenia przez okres 5 lat Minister właściwy ds. Transportu takiego rozporządzenia nie wydał. Ponieważ Minister nie miał zamiaru wydawać tego rozporządzenia zaproponowano wykreślenie art 3a. W roku 2015 przy okazji nowelizacji ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji wykreślono art. 3a. Do dzisiaj nie wiadomo dlaczego wykreślenie art. 3a popierało również ówczesne kierownictwo Głównego Inspektora Ochrony Środowiska. Być może trzeba było zweryfikować zapisy art 3 a, doprecyzować delegację w ust 2 ale nie wykreślać. Niewątpliwie trzeba do tego rozwiązania powrócić. Nie sądzę aby udało się to przy procedowaniu druku UC48. Dlatego proponuję aby jedno z posiedzeń Zespołu ds. Branży Motoryzacyjnej – może w połączeniu z Zespołem ds. Recyklingu i Gospodarki Odpadami omówiło przedstawiony problem.
W zał. fotka pojazdu który sprzedała firma leasingowa za bardzo dużą kwotę (ponad 80 tys zł). Dokumenty z tego pojazdu można było wykorzystać. W tym przypadku udało się zapobiec „przeszczepowi” ale jakim kosztem. To jeden z wielu takich przykładów .
Art. 3a.
1. Pojazdy, które nie spełniają wymagań technicznych, zapewniających ochronę środowiska lub zdrowia lub życia ludzi, określonych w przepisach wydanych na podstawie ust. 2, są pojazdami wy- cofanymi z eksploatacji.
2. Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z ministrem właści- wym do spraw środowiska określi, w drodze rozporządzenia, wymagania, o których mowa w ust. 1.
3. Wydając rozporządzenie, o którym mo- wa w ust. 2, minister właściwy do spraw transportu uwzględnia, w szcze- gólności:
1) wymagania ochrony środowiska,
2) bezpieczeństwo użytkowania pojaz- dów,
3) możliwe zagrożenia dla zdrowia lub życia ludzi,
4)wymagania ochrony dóbr kultury lub
5) wymagania wynikające z przepisów Unii Europejskiej.”;
Proszę o nadesłanie swoich uwag w tej sprawie.
Otrzymaliśmy z UOKiK ankietę do wypełnienia, którą przesyłam w załączniku/ Proszę o przysłanie swoich odpowiedzi na pytania zawarte w ankiecie.
Z poważaniem
Antoni T. Dąbrowski
Prezes Zarządu SPCMiP
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: diagnosta, DTD, Ministerstwo Infrastruktury, PoRD - ustawa Prawo o Ruchu Drogowym, projekt PoRD, resort transportu, SPCMiP, zmiany do ustawy PoRD