Rząd jednak nie radzi sobie z BRD – a nie mówiłem?
Bo mamy jeszcze więcej zabitych na naszych drogach w 2019 roku niż to było w tragicznym przecież 2018 r. (sic!!!).
Raport Policji za 2019 rok mówi o 2897 zabitych w wypadkach drogowych, czyli zginęło o 35 osób więcej niż w 2018 r.!
W listopadzie ubiegłego roku, w związku z tragicznymi statystykami w zakresie wypadków śmiertelnych na drogach w 2018 r. zadałem pytanie: czy wydatkowanie dalszych środków z budżetu państwa na zakup furgonów oraz mobilnych jednostek diagnostycznych (planowanych w 2019 r., zaś odbiory furgonów oraz mobilnych jednostek diagnostycznych w 2019 r. i 2020 r.) przyniosą oczekiwany efekt w postacie spadku ilości wypadków drogowych i zgonów na polskich drogach?1
Na to, i na tak postawione pytanie znamy już odpowiedź, która brzmi nie, Nie NIE!
Kolejny rok i spodziewany (niestety!) wzrost ilości zamordowanych Polaków na naszych drogach. Nie dokonali tego islamiści, nie dokonała tego totalna opozycja, nie dokonali tego Ruscy lub Niemcy. Dokonali tego pod rządami obecnej władzy – w większości przypadków – katolicy i Polacy.
Nie mogło być inaczej, gdy na sekretarza Stanu w Ministerstwie Infrastruktury powołano Rafała Webera, który w zakresie BRD nie posiada żadnego doświadczenia.
Nie mogło być inaczej, gdy Alvin Gajadhur – Główny Inspektor Transportu Drogowego, zamiast zajmować się merytoryczną poprawą BRD jeździ do Watykanu robić sobie selfie z Papieżem.
Nie mogło być inaczej, gdy Departament Transportu Drogowego (DTD – resort transportu w Ministerstwie Infrastruktury) zajmuje się bezzasadna rozbudową struktur administracyjnych pod pozorem dbania o rzekomo zagrożone interesy TDT, zamiast dbałości o BRD.
Nie mogło być inaczej, gdy upolityczniona Policja straciła pazur w zakresie dbania o zdrowie i życie naszego społeczeństwa i zamiast tego zajmuje się tylko jakimiś tęczami i trzymaniem warty przed Sejmem.
Nie mogło być inaczej, gdy minister Andrzej Adamczyk (kolega Mariana Banasia – gratulował mu powołania na szefa NIK poprzez podanie mu ręki) jest tylko fachowcem od rachunkowości (i to rzekomym?).
Nie mogło być inaczej, gdy w sejmie rządzi w tym zakresie lobby użytkowników pojazdów, a nie przedstawiciele społeczeństwa poruszającego się pieszo lub na rowerach.
Wszyscy płacimy za to rachunki – większe niż 500+!
„W co 10 wypadku ginął człowiek. Zabitych powinno być o ok. 150 mniej. Niestety jest inaczej” – z komentarza Komendy Głównej Policji.2
Rządzący ewidentnie nie radzą sobie z tym problemem. Jesteśmy w tym zakresie na szarym końcu w całej UE – to jest rzeczywisty powód do wstydu!
Ale mnie zainteresował najciekawszy (moim skromnym zdaniem) komentarz wypowiadającego się w tej sprawie policjanta, który był uprzejmy poinformować nasze społeczeństwo, że cyt.: „Dziwią nas te statystyki, szczególnie, że za takie postępowanie grożą tak wysokie kary. Być może Polacy o tym zapomnieli”.3
Zwalanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo Kobiet, Dzieci i Starców na przejściach dla pieszych z urzędników DTD, GITD, WITD oraz Policji, którzy biorą za to od nas pieniądze na rzekomo głupich obywateli, którzy nie słuchają tego, co do nich mówi jakiś (choćby najbardziej wygadany) Policjant, to błąd, którego skutki będą nadal dla Polaków tragiczne.
Już w ubiegłym roku skończył się czas na gadanie, należało wziąć się do merytorycznej roboty w zakresie poprawy BRD. Niestety, nic z tego nie wyszło.
W związku z tym, czy jest jakaś nadzieja, że stosowne władze zauważą ten problem i wezmą się do roboty, aby Polacy nie mordowali się już więcej na dziurawych drogach naszych miast i wsi, na przepełnionych pojazdami autostradach i obwodnicach miast?
Niestety, ja tej nadziei nie widzę.
I nawet nie wiecie, jak bardzo chciałbym się mylić!
2Zdaniem Policji, pierwszą przyczyną takiej sytuacji jest nadmierna prędkość. A im więcej na liczniku pojazdu podczas wypadku, tym prawdopodobieństwo śmierci jest proporcjonalnie większe.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sty 5 2020
RZĄD NIE RADZI SOBIE Z BRD
Rząd jednak nie radzi sobie z BRD – a nie mówiłem?
Bo mamy jeszcze więcej zabitych na naszych drogach w 2019 roku niż to było w tragicznym przecież 2018 r. (sic!!!).
Raport Policji za 2019 rok mówi o 2897 zabitych w wypadkach drogowych, czyli zginęło o 35 osób więcej niż w 2018 r.!
W listopadzie ubiegłego roku, w związku z tragicznymi statystykami w zakresie wypadków śmiertelnych na drogach w 2018 r. zadałem pytanie: czy wydatkowanie dalszych środków z budżetu państwa na zakup furgonów oraz mobilnych jednostek diagnostycznych (planowanych w 2019 r., zaś odbiory furgonów oraz mobilnych jednostek diagnostycznych w 2019 r. i 2020 r.) przyniosą oczekiwany efekt w postacie spadku ilości wypadków drogowych i zgonów na polskich drogach?1
Na to, i na tak postawione pytanie znamy już odpowiedź, która brzmi nie, Nie NIE!
Kolejny rok i spodziewany (niestety!) wzrost ilości zamordowanych Polaków na naszych drogach. Nie dokonali tego islamiści, nie dokonała tego totalna opozycja, nie dokonali tego Ruscy lub Niemcy. Dokonali tego pod rządami obecnej władzy – w większości przypadków – katolicy i Polacy.
Nie mogło być inaczej, gdy na sekretarza Stanu w Ministerstwie Infrastruktury powołano Rafała Webera, który w zakresie BRD nie posiada żadnego doświadczenia.
Nie mogło być inaczej, gdy Alvin Gajadhur – Główny Inspektor Transportu Drogowego, zamiast zajmować się merytoryczną poprawą BRD jeździ do Watykanu robić sobie selfie z Papieżem.
Nie mogło być inaczej, gdy Departament Transportu Drogowego (DTD – resort transportu w Ministerstwie Infrastruktury) zajmuje się bezzasadna rozbudową struktur administracyjnych pod pozorem dbania o rzekomo zagrożone interesy TDT, zamiast dbałości o BRD.
Nie mogło być inaczej, gdy upolityczniona Policja straciła pazur w zakresie dbania o zdrowie i życie naszego społeczeństwa i zamiast tego zajmuje się tylko jakimiś tęczami i trzymaniem warty przed Sejmem.
Nie mogło być inaczej, gdy minister Andrzej Adamczyk (kolega Mariana Banasia – gratulował mu powołania na szefa NIK poprzez podanie mu ręki) jest tylko fachowcem od rachunkowości (i to rzekomym?).
Nie mogło być inaczej, gdy w sejmie rządzi w tym zakresie lobby użytkowników pojazdów, a nie przedstawiciele społeczeństwa poruszającego się pieszo lub na rowerach.
Wszyscy płacimy za to rachunki – większe niż 500+!
„W co 10 wypadku ginął człowiek. Zabitych powinno być o ok. 150 mniej. Niestety jest inaczej” – z komentarza Komendy Głównej Policji.2
Rządzący ewidentnie nie radzą sobie z tym problemem. Jesteśmy w tym zakresie na szarym końcu w całej UE – to jest rzeczywisty powód do wstydu!
Ale mnie zainteresował najciekawszy (moim skromnym zdaniem) komentarz wypowiadającego się w tej sprawie policjanta, który był uprzejmy poinformować nasze społeczeństwo, że cyt.: „Dziwią nas te statystyki, szczególnie, że za takie postępowanie grożą tak wysokie kary. Być może Polacy o tym zapomnieli”.3
Zwalanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo Kobiet, Dzieci i Starców na przejściach dla pieszych z urzędników DTD, GITD, WITD oraz Policji, którzy biorą za to od nas pieniądze na rzekomo głupich obywateli, którzy nie słuchają tego, co do nich mówi jakiś (choćby najbardziej wygadany) Policjant, to błąd, którego skutki będą nadal dla Polaków tragiczne.
Już w ubiegłym roku skończył się czas na gadanie, należało wziąć się do merytorycznej roboty w zakresie poprawy BRD. Niestety, nic z tego nie wyszło.
W związku z tym, czy jest jakaś nadzieja, że stosowne władze zauważą ten problem i wezmą się do roboty, aby Polacy nie mordowali się już więcej na dziurawych drogach naszych miast i wsi, na przepełnionych pojazdami autostradach i obwodnicach miast?
Niestety, ja tej nadziei nie widzę.
I nawet nie wiecie, jak bardzo chciałbym się mylić!
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
1 https://www.diagnostasamochodowy.pl/2019/brd-w-raporcie-za-2018-r/
2 Zdaniem Policji, pierwszą przyczyną takiej sytuacji jest nadmierna prędkość. A im więcej na liczniku pojazdu podczas wypadku, tym prawdopodobieństwo śmierci jest proporcjonalnie większe.
3 https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/więcej-zabitych-i-powrót-plagi-pijanych-za-kierownicą-policja-podsumowała-2019-rok-mamy-dane/ar-BBYxKin?ocid=spartandhp
By dP • DIAGNOSTA od BRD 0 • Tags: BRD, DTD, GITD, minister Andrzej Adamczyk, Ministerstwo Infrastruktury, Policja, resort transportu, stan techniczny pojazdów, WITD, wypadki drogowe