Poniedziałkowo to i owo. I zawsze branżowo. Czyli dwa pytania o tym:
czy i my tego chcemy? Bo dlaczego urzędnicy WK/starostwa uderzają w naszą branżę, gdyż nie pracują, choć my pracujemy,
negatywna postawa DTD i pytanie dlaczego jest ministerialne przyzwolenie na łamanie Prawa?
oraz rabaty, upusty gadżety – po raz kolejny! – niestety.
I. Urzędy wstrzymują rejestracje aut.
Konfederacja Lewiatan słusznie zauważa, że dalsze wstrzymywanie rejestracji samochodów uderza w naszą branżę.1 Postuluje wprowadzenie jednolitych zasad funkcjonowania wszystkich wydziałów komunikacji w Polsce, by umożliwić szybką rejestrację aut, cyt.: „Zakres ich działania jest obecnie bardzo różny. Zdecydowana większość zawiesiła działalność i nie rejestruje samochodów. Ten stan rzeczy trzeba zmienić, aby umożliwić szybką rejestracją pojazdów i pomóc w ten sposób branży motoryzacyjnej”
Dla naszych SKP szczególnie widoczny jest spadek tzw. I-OBT pojazdów zagranicznych.
Konfederacja Lewiatan w swoim komunikacie zauważa, że różne powiaty stosują w tym zakresie różną praktykę. Ale z tego faktu nie wyciąga racjonalnych wniosków, poprzestając jedynie na tym stwierdzeniu w odniesieniu do obecnej sytuacji związanej z koronawirusem. Nie potrafili spojrzeć na ten problem szerzej, aby zauważyć szkodliwość tej zróżnicowanej samorządowej praktyki także dla „czasów normalnych”, w tym przed i po koronawirusie.
Bo my wiemy od bardzo wielu lat o tej szkodliwej – z punktu widzenia Państwa Prawa – praktyce poszczególnych jednostek samorządowych, jakby rozbiory nadal trwały i każdy zabór obowiązywały różne prawa (urzędnicy WK nadal wiszą na garnuszku Prus, Austrii i Rosji?).
Trudno się nie zgodzić z postulowanym tu rozwiązaniem problemu polegającym na szerokim wprowadzeniu do działania starostw komunikacji on-line, którapoprawi tę szkodliwą powiatową praktykę. Ale to pomoże tylko na czas koronawirusa, który nie będzie szalał wiecznie. A co potem?2
II. Negatywna postawa DTD na czas koronawirusa.
Newsletter nr 11(478)/2020 Nowoczesnego Warsztatu zawiera wywiad pt. „Badania techniczne pojazdów w dobie pandemii. Jak wyglądają?” [WYWIAD]3 Ten wywiad z pracownikiem ITS (Instytut Transportu Samochodowego) Pawłem Dziedziakiem dość ciekawie przeprowadza Piotr Łukaszewicz z NW. Bo stawia pytanie, na które przedstawiciel ITS wyraźnie unika odpowiedzi udając, że nie zna obowiązującego nas prawa i nie chcąc się komuś narazić (urzędniczym układom w DTD?). Bo łamania Prawa nie wolno uzasadniać sytuacją wyjątkową, NIGDY!.
Mamy tu odważne pytanie o zgodność z Prawem zalecanej na czas koronawirusa praktyki, gdy realizujemy w ten sposób postulat naszego (?) resortu transportu (DTD) i zezwalamy naszym kontrolowanym klientom na pozostawanie w swoim pojeździe w trakcie BT na SKP.
Zawsze powtarzam, że ryba psuje się od głowy. Nasi urzędnicy ministerialni zamiast zaleceń polegających na łamaniu Prawa powinni na ten czas dokonać krótkiej i łatwej korekty obowiązujących nas przepisów i . . . – po sprawie. Ale oni w swoich zaleceniach wybrali dla nas wariant polegający na łamaniu Prawa (sic!). Zrobienie tej prawnej korekty przerosło ich inżynierskie możliwości intelektualne.
Ten fakt ilustruje szersze zjawisko, z którym od lat mamy do czynienia w DTD, tj. ich braku poszanowania dla praworządności (niekonstytucyjność naszych przepisów, ich niespójność z katalogiem innych Praw, tolerowanie sprzecznych interpretacji i zróżnicowanej praktyki).
III. Rabaty, upusty gadżety – po raz kolejny! – niestety.
Zadzwonił w tej sprawie nasz Kolega. W toku tej telefonicznej rozmowy wykluł się pomysł, aby wspólnie spróbować zbudować „czarną listę” tych i takich SKP, które udzielają rabatów, upustów i gadżetów. A następnie listę tę opublikować – co Wy na to?
Mi to obojętne, możemy to opublikować. Ale najpierw trzeba taką listę zbudować. A to się nie obejdzie bez Waszego współdziałania w tej sprawie.
Tak więc, jeśli jesteście tym zainteresowani, to zapraszam do przysyłania mi na internetowy adres: [email protected] danych takich SKP z zaznaczeniem:
adresu,
danych kontaktowych (koniecznie telefonicznych),
info, czy rabaty, upusty lub gadżety są uwzględniane na paragonach lub fakturach.
I trzymajmy się
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1Regulacje prawne przyjęte w specustawie dotyczącej COVID-19 przewidują możliwość zawieszenia biegu administracyjnych terminów procesowych, również tych przewidzianych na załatwienie sprawy administracyjnej w terminie. To powoduje, że WK, które rejestrują samochody, mogą zawieszać działalność.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
kwi 6 2020
PONIEDZIAŁKOWO – TO I OWO
Poniedziałkowo to i owo. I zawsze branżowo. Czyli dwa pytania o tym:
czy i my tego chcemy? Bo dlaczego urzędnicy WK/starostwa uderzają w naszą branżę, gdyż nie pracują, choć my pracujemy,
negatywna postawa DTD i pytanie dlaczego jest ministerialne przyzwolenie na łamanie Prawa?
oraz rabaty, upusty gadżety – po raz kolejny! – niestety.
I. Urzędy wstrzymują rejestracje aut.
Konfederacja Lewiatan słusznie zauważa, że dalsze wstrzymywanie rejestracji samochodów uderza w naszą branżę.1 Postuluje wprowadzenie jednolitych zasad funkcjonowania wszystkich wydziałów komunikacji w Polsce, by umożliwić szybką rejestrację aut, cyt.: „Zakres ich działania jest obecnie bardzo różny. Zdecydowana większość zawiesiła działalność i nie rejestruje samochodów. Ten stan rzeczy trzeba zmienić, aby umożliwić szybką rejestracją pojazdów i pomóc w ten sposób branży motoryzacyjnej”
Dla naszych SKP szczególnie widoczny jest spadek tzw. I-OBT pojazdów zagranicznych.
Konfederacja Lewiatan w swoim komunikacie zauważa, że różne powiaty stosują w tym zakresie różną praktykę. Ale z tego faktu nie wyciąga racjonalnych wniosków, poprzestając jedynie na tym stwierdzeniu w odniesieniu do obecnej sytuacji związanej z koronawirusem. Nie potrafili spojrzeć na ten problem szerzej, aby zauważyć szkodliwość tej zróżnicowanej samorządowej praktyki także dla „czasów normalnych”, w tym przed i po koronawirusie.
Bo my wiemy od bardzo wielu lat o tej szkodliwej – z punktu widzenia Państwa Prawa – praktyce poszczególnych jednostek samorządowych, jakby rozbiory nadal trwały i każdy zabór obowiązywały różne prawa (urzędnicy WK nadal wiszą na garnuszku Prus, Austrii i Rosji?).
Trudno się nie zgodzić z postulowanym tu rozwiązaniem problemu polegającym na szerokim wprowadzeniu do działania starostw komunikacji on-line, która poprawi tę szkodliwą powiatową praktykę. Ale to pomoże tylko na czas koronawirusa, który nie będzie szalał wiecznie. A co potem?2
II. Negatywna postawa DTD na czas koronawirusa.
Newsletter nr 11(478)/2020 Nowoczesnego Warsztatu zawiera wywiad pt. „Badania techniczne pojazdów w dobie pandemii. Jak wyglądają?” [WYWIAD]3 Ten wywiad z pracownikiem ITS (Instytut Transportu Samochodowego) Pawłem Dziedziakiem dość ciekawie przeprowadza Piotr Łukaszewicz z NW. Bo stawia pytanie, na które przedstawiciel ITS wyraźnie unika odpowiedzi udając, że nie zna obowiązującego nas prawa i nie chcąc się komuś narazić (urzędniczym układom w DTD?). Bo łamania Prawa nie wolno uzasadniać sytuacją wyjątkową, NIGDY!.
Mamy tu odważne pytanie o zgodność z Prawem zalecanej na czas koronawirusa praktyki, gdy realizujemy w ten sposób postulat naszego (?) resortu transportu (DTD) i zezwalamy naszym kontrolowanym klientom na pozostawanie w swoim pojeździe w trakcie BT na SKP.
Zawsze powtarzam, że ryba psuje się od głowy. Nasi urzędnicy ministerialni zamiast zaleceń polegających na łamaniu Prawa powinni na ten czas dokonać krótkiej i łatwej korekty obowiązujących nas przepisów i . . . – po sprawie. Ale oni w swoich zaleceniach wybrali dla nas wariant polegający na łamaniu Prawa (sic!). Zrobienie tej prawnej korekty przerosło ich inżynierskie możliwości intelektualne.
Ten fakt ilustruje szersze zjawisko, z którym od lat mamy do czynienia w DTD, tj. ich braku poszanowania dla praworządności (niekonstytucyjność naszych przepisów, ich niespójność z katalogiem innych Praw, tolerowanie sprzecznych interpretacji i zróżnicowanej praktyki).
III. Rabaty, upusty gadżety – po raz kolejny! – niestety.
Zadzwonił w tej sprawie nasz Kolega. W toku tej telefonicznej rozmowy wykluł się pomysł, aby wspólnie spróbować zbudować „czarną listę” tych i takich SKP, które udzielają rabatów, upustów i gadżetów. A następnie listę tę opublikować – co Wy na to?
Mi to obojętne, możemy to opublikować. Ale najpierw trzeba taką listę zbudować. A to się nie obejdzie bez Waszego współdziałania w tej sprawie.
Tak więc, jeśli jesteście tym zainteresowani, to zapraszam do przysyłania mi na internetowy adres: [email protected] danych takich SKP z zaznaczeniem:
adresu,
danych kontaktowych (koniecznie telefonicznych),
info, czy rabaty, upusty lub gadżety są uwzględniane na paragonach lub fakturach.
I trzymajmy się
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1 Regulacje prawne przyjęte w specustawie dotyczącej COVID-19 przewidują możliwość zawieszenia biegu administracyjnych terminów procesowych, również tych przewidzianych na załatwienie sprawy administracyjnej w terminie. To powoduje, że WK, które rejestrują samochody, mogą zawieszać działalność.
2 Czytaj więcej na https://motoryzacja.interia.pl/news-urzedy-wstrzymuja-rejestracje-aut-to-nic-dobrego,nId,4419786#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
3 https://warsztat.pl/artykuly/badania-techniczne-pojazdow-w-dobie-pandemii-jak-wygladaja-wywiad,70916?newsletter=342?newsletter=342
By dP • DIAGNOSTA od PoRD 0 • Tags: DTD, ITS, Koronawirus, PoRD - ustawa Prawo o Ruchu Drogowym, rabaty, resort transportu, starostwo, Wydział Komunikacji