Więc tak, a gdzie Wy mieszkacie? Bo jeśli mieszkacie w tych województwach, które są na czołowych miejscach tego policyjnego zestawienia, to musicie uważać! Gdy będziecie jechali swoim pojazdem, gdy będziecie przechodzili przez jezdnię, gdy będziecie spokojnie szli chodnikiem do pracy, itd., itp., et’cetera.
Ale w tym referacie zauważyłem też bardzo ciekawe zestawienie (poniżej). W tym zestawieniu pokazano, w których województwach jest najbardziej niebezpiecznie jeśli chodzi o tragiczne skutki wypadków drogowych (karta nr 3 raportu KWP w Krakowie) – https://kdbrd.konferencjespecjalistyczne.pl/referaty-2020
To zestawienie posiada tytuł:
„Zabici na 100 wypadków drogowych w Polsce 2019 r.”.
Przy analizie tego zestawienie trzeba mieć cały czas na uwadze, że średnia dla całej Polski wynosi 9,6 zabitych i zamordowanych na 100 wypadków drogowych.
Z tego zestawienia wynika, że przodują tutaj następujące województwa:
Kujawsko-pomorskie – 22,6 zabitych i zamordowanych na 100 wypadków drogowych!
Podlaskie – 18, 3 zabitych i zamordowanych na 100 wypadków drogowych.
Lubelskie – 14,9 zabitych i zamordowanych na 100 wypadków drogowych.
Lubuskie – 13,9 zabitych i zamordowanych na 100 wypadków drogowych.
Mazowieckie (bez KSP) – 13,7 zabitych i zamordowanych na 100 wypadków drogowych.
Świętokrzyskie – 12,1 zabitych i zamordowanych na 100 wypadków drogowych.
Zobaczcie sami poniżej, w jakiej sytuacji jest Wasze województwo, więc na ile niebezpiecznie jest na drogach, na których Wy się przemieszczacie.
A teraz skonfrontujcie to z tym, co widzicie na Waszych drogach każdego dnia, czyli:
czy ilość patroli Policji RD jest adekwatna do miejsca, jakie zajmuje Wasze województwo w tej przykrej statystyce,
jak są zorganizowane przejścia dla pieszych (doświetlenie nocne, widoczność pieszego, szerokość przejścia),
stan i jakość pobocza,
jaki jest stan nawierzchni drogowej (nierówności, dziury, wyboje),
czy ilość pasów ruchu jest adekwatna do ilości przemieszczających się pojazdów,
drogi Wasze są bardziej prostolinijne, czy też kręte,
itd., itp., et’cetera.
A te wszystkie uwagi będą Wam pomocne w udzieleniu odpowiedzi na następujące pytanie:
dlaczego jest aż tak duża różnica w ilości tych zabitych i zamordowanych na naszych drogach pomiędzy czołówką tego zestawienia (powyżej), a województwami z najniższym wskaźnikiem, czyli Małopolska (5,6) i Śląsk (6,7).
Bo ta rozpiętość – między 22,6 a 5,6 – jest po prostu porażająca!
Czyżby Kujawsko-pomorskie nie posiadało „na wyposażeniu” Policji Drogowej? Nie mają żadnych urzędów i służb odpowiedzialnych za stan BRD? Ich drogi są najgorsze w kraju? A może to stan techniczny pojazdów ma na to największy wpływ?
Będę zobowiązany za wszelkie Wasze sugestie w tej dość mocno zawiłej (?) sprawie . . . . . .
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
paź 9 2020
NAJGORZEJ W POLSCE
Najgorsze miejsca w Polsce.
Więc tak, a gdzie Wy mieszkacie? Bo jeśli mieszkacie w tych województwach, które są na czołowych miejscach tego policyjnego zestawienia, to musicie uważać! Gdy będziecie jechali swoim pojazdem, gdy będziecie przechodzili przez jezdnię, gdy będziecie spokojnie szli chodnikiem do pracy, itd., itp., et’cetera.
O tej krakowskiej konferencji w sprawie BRD i policyjnym referacie, w którym poruszono kwestie związane z koniecznością poprawy infrastruktury drogowej pisałem już wczoraj: https://www.diagnostasamochodowy.pl/2020/krakowskie-dni-brd/
Ale w tym referacie zauważyłem też bardzo ciekawe zestawienie (poniżej). W tym zestawieniu pokazano, w których województwach jest najbardziej niebezpiecznie jeśli chodzi o tragiczne skutki wypadków drogowych (karta nr 3 raportu KWP w Krakowie) – https://kdbrd.konferencjespecjalistyczne.pl/referaty-2020
To zestawienie posiada tytuł:
„Zabici na 100 wypadków drogowych w Polsce 2019 r.”.
Przy analizie tego zestawienie trzeba mieć cały czas na uwadze, że średnia dla całej Polski wynosi 9,6 zabitych i zamordowanych na 100 wypadków drogowych.
Z tego zestawienia wynika, że przodują tutaj następujące województwa:
Kujawsko-pomorskie – 22,6 zabitych i zamordowanych na 100 wypadków drogowych!
Podlaskie – 18, 3 zabitych i zamordowanych na 100 wypadków drogowych.
Lubelskie – 14,9 zabitych i zamordowanych na 100 wypadków drogowych.
Lubuskie – 13,9 zabitych i zamordowanych na 100 wypadków drogowych.
Mazowieckie (bez KSP) – 13,7 zabitych i zamordowanych na 100 wypadków drogowych.
Świętokrzyskie – 12,1 zabitych i zamordowanych na 100 wypadków drogowych.
Zobaczcie sami poniżej, w jakiej sytuacji jest Wasze województwo, więc na ile niebezpiecznie jest na drogach, na których Wy się przemieszczacie.
A teraz skonfrontujcie to z tym, co widzicie na Waszych drogach każdego dnia, czyli:
czy ilość patroli Policji RD jest adekwatna do miejsca, jakie zajmuje Wasze województwo w tej przykrej statystyce,
jak są zorganizowane przejścia dla pieszych (doświetlenie nocne, widoczność pieszego, szerokość przejścia),
stan i jakość pobocza,
jaki jest stan nawierzchni drogowej (nierówności, dziury, wyboje),
czy ilość pasów ruchu jest adekwatna do ilości przemieszczających się pojazdów,
drogi Wasze są bardziej prostolinijne, czy też kręte,
itd., itp., et’cetera.
A te wszystkie uwagi będą Wam pomocne w udzieleniu odpowiedzi na następujące pytanie:
dlaczego jest aż tak duża różnica w ilości tych zabitych i zamordowanych na naszych drogach pomiędzy czołówką tego zestawienia (powyżej), a województwami z najniższym wskaźnikiem, czyli Małopolska (5,6) i Śląsk (6,7).
Bo ta rozpiętość – między 22,6 a 5,6 – jest po prostu porażająca!
Czyżby Kujawsko-pomorskie nie posiadało „na wyposażeniu” Policji Drogowej? Nie mają żadnych urzędów i służb odpowiedzialnych za stan BRD? Ich drogi są najgorsze w kraju? A może to stan techniczny pojazdów ma na to największy wpływ?
Będę zobowiązany za wszelkie Wasze sugestie w tej dość mocno zawiłej (?) sprawie . . . . . .
I pozdrawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
By dP • DIAGNOSTA od BRD, Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: BRD, rola policji, stan infrastruktury drogowej, stan techniczny pojazdów, wypadki drogowe