Przyjaciele, Koledzy, Rodzina już dzwonią z życzeniami, za które bardzo wszystkim dziękuję. Ale przy tej okazji wymieniamy się też uwagami o tym, jak się pracuje (lub nie) w czasach koronawirusa.
I z tych rozmów okazuje się, że są też tacy Koledzy, którzy jednak nie pracują, bo poszli na L-4. Mieli kaszel lub objawy kaszlo-podobne. Obawy o zdrowie Najbliższych spowodowały, że zdecydowali się na ten jednak drastyczny krok. W podjęciu tej decyzji pomocne okazało się postępowanie właściciela SKP, który nie zabezpieczył żadnych środków ochrony osobistej. I zauważcie, że te dwie osoby miały jednak wybór. Nasz Kolega mógł zostać w pracy, a właściciel mógł o niego zadbać, ale tego nie zrobił.
Kolejny z naszych Kolegów przychodzi do pracy z własną i prywatna maseczką, w którą wyposażyła go Jego Pani, po uprzednim samodzielnym uszyciu jej w domu (podwójna bawełna). Każdego dnia po pracy maseczka ta jest prana. Podobno takie maseczki można też odkażać poprzez przeprasowanie gorącym żelazkiem. Nasz Kolega nie boi się przychodzić do pracy, bo jest osobą głęboko wierzącą i zdaje się na los Opatrzności. Każdy ma wybór.
Jeszcze inni Koledzy wynegocjowali zmniejszenie ilości swoich godzin pracy. Właściciel SKP miał wybór. Mógł się na to nie zgodzić i trwać w uporze aż do zwolnienia z pracy. Ale doszli do porozumienia, gdy Kolega zgodził się, aby swoje pierwotne ½ etatu nieco zwiększyć. Każdy z nas ma jakiś – większy lub mniejszy – wybór.
Mamy wybór.
Bo mamy też różne stanowiska w sprawie wykonywania BT w czasie pandemii koronawirusa. Na internetowych stronach WSSKP (Warszawskie Stowarzyszenie SKP), na którego czele stoi Prezes Kazimierz Zbylut jest informacja, która stoi w sprzeczności ze stanowiskiem naszego (?) resortu transportu (DTD).
Oto ono:
„… Jednocześnie przestrzegamy diagnostów przed zmianą procedur przeprowadzania badań technicznych i powierzania klientom ich pojazdów na czas badania na linii diagnostycznej jak sugeruje to Ministerstwo Infrastruktury, opierając się na opiniach PISKP oraz ITS chyba, że taką metodologię badań macie Państwo u siebie sprawdzoną, że to klient przejeżdża przez linię diagnostyczną.
Osobiście opierając się na wieloletnim doświadczeniu i zdrowym rozsądku sugeruję skierowanie klienta do biura obsługi by oczekiwał na wynik badania i swój pojazd, natomiast diagnosta przy zachowaniu ostrożności i zasad higieny osobistej (rękawiczki, maska) powinien wykonywać badanie zgodnie z ustalonym tokiem badania.
Klienci oczekujący na badanie powinni pozostać w swoich pojazdach lub obok nich. Formalnie w zakresie i sposobie przeprowadzania badań technicznych nie wprowadzono w okresie epidemii koronawirusa żadnych zmian. (…)”1
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
kwi 10 2020
MAMY WYBÓR
Wszyscy mamy wybór, bo mamy demokrację.
Czyli co nas porusza w czasach koronawirusa.
Przyjaciele, Koledzy, Rodzina już dzwonią z życzeniami, za które bardzo wszystkim dziękuję. Ale przy tej okazji wymieniamy się też uwagami o tym, jak się pracuje (lub nie) w czasach koronawirusa.
I z tych rozmów okazuje się, że są też tacy Koledzy, którzy jednak nie pracują, bo poszli na L-4. Mieli kaszel lub objawy kaszlo-podobne. Obawy o zdrowie Najbliższych spowodowały, że zdecydowali się na ten jednak drastyczny krok. W podjęciu tej decyzji pomocne okazało się postępowanie właściciela SKP, który nie zabezpieczył żadnych środków ochrony osobistej. I zauważcie, że te dwie osoby miały jednak wybór. Nasz Kolega mógł zostać w pracy, a właściciel mógł o niego zadbać, ale tego nie zrobił.
Kolejny z naszych Kolegów przychodzi do pracy z własną i prywatna maseczką, w którą wyposażyła go Jego Pani, po uprzednim samodzielnym uszyciu jej w domu (podwójna bawełna). Każdego dnia po pracy maseczka ta jest prana. Podobno takie maseczki można też odkażać poprzez przeprasowanie gorącym żelazkiem. Nasz Kolega nie boi się przychodzić do pracy, bo jest osobą głęboko wierzącą i zdaje się na los Opatrzności. Każdy ma wybór.
Jeszcze inni Koledzy wynegocjowali zmniejszenie ilości swoich godzin pracy. Właściciel SKP miał wybór. Mógł się na to nie zgodzić i trwać w uporze aż do zwolnienia z pracy. Ale doszli do porozumienia, gdy Kolega zgodził się, aby swoje pierwotne ½ etatu nieco zwiększyć. Każdy z nas ma jakiś – większy lub mniejszy – wybór.
Mamy wybór.
Bo mamy też różne stanowiska w sprawie wykonywania BT w czasie pandemii koronawirusa. Na internetowych stronach WSSKP (Warszawskie Stowarzyszenie SKP), na którego czele stoi Prezes Kazimierz Zbylut jest informacja, która stoi w sprzeczności ze stanowiskiem naszego (?) resortu transportu (DTD).
Oto ono:
„… Jednocześnie przestrzegamy diagnostów przed zmianą procedur przeprowadzania badań technicznych i powierzania klientom ich pojazdów na czas badania na linii diagnostycznej jak sugeruje to Ministerstwo Infrastruktury, opierając się na opiniach PISKP oraz ITS chyba, że taką metodologię badań macie Państwo u siebie sprawdzoną, że to klient przejeżdża przez linię diagnostyczną.
Osobiście opierając się na wieloletnim doświadczeniu i zdrowym rozsądku sugeruję skierowanie klienta do biura obsługi by oczekiwał na wynik badania i swój pojazd, natomiast diagnosta przy zachowaniu ostrożności i zasad higieny osobistej (rękawiczki, maska) powinien wykonywać badanie zgodnie z ustalonym tokiem badania.
Klienci oczekujący na badanie powinni pozostać w swoich pojazdach lub obok nich. Formalnie w zakresie i sposobie przeprowadzania badań technicznych nie wprowadzono w okresie epidemii koronawirusa żadnych zmian. (…)”1
– https://wsskp.pl/skp-a-civid-19-co-dalej/
Podejmujcie właściwe decyzje, bo już mamy wybór i jest czas na zastanowienie się.
Trzymajmy się
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1 wytłuszczenia tekstu i podkreślenia są moje
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: diagnosta, diagnosta praca na SKP, diagnosta samochodowy, DTD, jakość badań technicznych, procedura BT, resort transportu, WSSKP (Warszawskie Stowarzyszenie Stacji Kontroli Pojazdów