lis 6 2020
LEWE BT W OLSZTYNIE
A teraz „LEWE” BT w Olsztynie zakończone aktem oskarżenia, czyli kolejna niekończąca się afera.1
Tym razem to olsztyńscy Policjanci z pionu do walki z przestępczością gospodarczą wpadli na trop tego nieuczciwego naszego kolegi – kolejnego!
To na jednej z olsztyńskich SKP nasz 64-letni kolega stemplował DR swoją własną pieczęcią potwierdzając w ten sposób sprawność techniczną pojazdów . . . . – bez przeprowadzenia BT, czy nawet oglądania pojazdu.
Nasz kolega usłyszał już zarzut przyjęcia korzyści majątkowej oraz poświadczenia nieprawdy.
Będzie tu odrobina sprawiedliwości, albowiem odpowiedzialności karnej nie uniknie również dwóch mężczyzn, którzy za rzekome „pozytywne?” wykonanie BT wręczyli naszemu koledze korzyść majątkową.
Musimy zwrócić uwagę także na fakt, że nie pierwszy raz się tak stało, iż na tym procederze zarobił też swoje właściciel tej SKP. To „zarobkowanie” właścicieli naszych SKP ma dość długą i owocną tradycję, której nie chce burzyć ani nasz nadzór w WK/starostwie, ani nasz (?) resort transportu, ani organa ścigania (Policja + Prokuratura).
Tradycyjnie też domyślam się, że Policja + Prokuratura (działając wspólnie i w porozumieniu?) nie będzie skupiała się na stanie technicznym tych pojazdów uważając, że to nie ma żadnego wpływu na BRD.
Jest prawdą, że wielu właścicieli pojazdów nie ma pojęcia o tym, jakie konsekwencje mogą ich spotkać za tzw. „załatwienie” BT swojego pojazdu. Coraz częściej policjanci z ruchu drogowego patrzą na ręce diagnostów oraz klientów naszych SKP, którzy omijając obowiązujące przepisy dążą do wpisu w DR o pozytywnym wyniku BT. W opisanych przypadkach pojazdy nie dotarły fizycznie do stacji kontroli pojazdów. Ale my wszyscy o tym wiemy od dziesiątków lat, a pomimo to takie przestępstwa się cyklicznie powtarzają.
W naszej branży od wielu już lat aktywnie działają tak znane podmioty, jak np. Dekra, ITS, PISKP, Speed Car, OSDS, WSSKP. Ale każdy z nich umywa ręce, gdy trzeba zająć w takich sprawach jednoznaczne stanowisko. Czyli akceptowany jest ten stan co-kwartalnych patologii na naszych SKP.
O tym, że oferowanie łapówki za pieczątkę w DR jest przestępstwem przekonali się właściciele samochodów osobowych i motoroweru. Policyjne czynności funkcjonariuszy zajmujących się zwalczanie przestępczości gospodarczej zakończyło się skierowaniem do sądu aktu oskarżenia przeciwko 36- i 40-latkowi, którzy w zamian za wpis w DR wręczyli naszemu koledze korzyść majątkową, czym narazili się na odpowiedzialność karną z art. 229§3 kk, w którym mowa jest o przestępstwie przekupstwa zagrożonym karą nawet do 10 lat pozbawienia wolności.
Odpowiedzialności karnej nie uniknie również nasz 64-letni kolega, który nie widząc pojazdów na oczy, wystawiał swoim klientom zaświadczenia o „P”-pozytywnym przeprowadzeniu BT. W tym przypadku, mężczyzna usłyszał zarzut otrzymania łapówki będąc osobą pełniącą funkcję publiczną oraz zarzut poświadczenia nieprawdy. Za przyjęcie korzyści majątkowej w związku z pełnieniem funkcji publicznej może mu teraz grozić kara do 10 lat pozbawienia wolności.
A z tego też wynika, że Policja i Prokuratura zapomniała – w tym tylko przypadku? – o treści art. 179 KK.2 Dziwię się tej patologicznej praktyce organów ścigania, które od wielu lat pomijają problematykę BRD w swojej codziennej praktyce.
Szkoda, że ten wątek jest też pomijany w branżowych mediach, które także piszą o podobnych przypadkach.3
Trzymajcie się z dala od problemów i koronawirusa
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
1 https://warminsko-mazurska.policja.gov.pl/ol/aktualnosci/74515,Lewe-przeglady-na-stacji-diagnostycznej-zakonczone-aktem-oskarzenia.html
2 „Kto wbrew szczególnemu obowiązkowi dopuszcza do ruchu pojazd mechaniczny albo inny pojazd w stanie bezpośrednio zagrażającym bezpieczeństwu w ruchu lądowym, (…)”
3 https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/kierowcy-i-diagnosta-oskarzeni-ws-lewych-badan-technicznych-pojazdow/d3f4n7s
7 listopada 2020 @ 07:09
I teraz się dziwicie ,dlaczego wprowadzają przepis o zdjęciach -sami się o to prosiliście i przez lata wyprosiliście aby ułatwił sobie pracę przez wielu takich idiotów .
7 listopada 2020 @ 10:57
Badanie techniczne wykonuje Diagnosta i to on ponosi pełna odpowiedzialnośc .To dlatego Diagności nie chcą zaakceptowac propozycji robienia fotografii pojazdu na SKP ,bo wtedy nie ma kieszonkowego.
pozdrawiam
7 listopada 2020 @ 19:36
„W naszej branży od wielu już lat aktywnie działają tak znane podmioty, jak np. Dekra, ITS, PISKP, Speed Car, OSDS, WSSKP. Ale każdy z nich umywa ręce, gdy trzeba zająć w takich sprawach jednoznaczne stanowisko. Czyli akceptowany jest ten stan co-kwartalnych patologii na naszych SKP”
Ciekawe co napiszesz, gdy wyjdzie na jaw, że niektórzy z ww. do patologii się przyczyniają od wielu lat? Niestety wielu właścicieli skp i diagnostów, żyje w nieświadomości. Dotyczy też dp, który wg. mnie od dawna ma klapki na oczach.
8 listopada 2020 @ 08:25
stanowisko zajął pomiot z Centralnej Polski.
Wyznanie pełne nienawiści do Wszystkich i do Wszystkiego,
tylko on się liczy bo ma do tego uprawnienia ślusarskie.
Zapomniał, że jest tutaj gościem a nie gospodarzem i swoje uwagi
pozostaw najbliższym. Nie miałeś i nie masz szacunku do nikogo i do niczego,
dlatego przestały funkcjonować twoje pseudo publikatory.
WYSPOWIADAJ SIĘ, PÓKI NIE JEST ZA PÓŹNO.
8 listopada 2020 @ 11:48
Tego z Centralnej Polski spotkał zaszczyt „pomiot” to najcenniejszy nawóz naturalny, do nawożenia gleby stosowany zawsze po zmieszaniu z torfem lub ziemią.
8 listopada 2020 @ 12:53
Słuszna uwaga, tylko do tego się nadaje !
8 listopada 2020 @ 16:58
Nie miałem na myśli takiego porównania, nie jestem chamski.
Ślusarz narzędziowy bardzo dużo wniósł pozytywnego do tej branży, widać to po reakcji dużej części środowiska. Szkoda. że inni i pieniacze nie czują jaki ten nawóz jest dobry.
8 listopada 2020 @ 12:04
„uprawnienia ślusarskie” – Ślusarz narzędziowy wytwarza narzędzia pomiarowe i inne pomoce warsztatowe i narzędzia prototypowe. Wymagana jest ogromna dokładność i precyzja wykonania, niekiedy do ułamka mikrometra. Osoba pracująca w tym zawodzie powinna być szczególnie cierpliwa.
Bardzo przydatne w pracy ślusarza narzędziowego są też takie cechy, jak spostrzegawczość (np. przy montowaniu elementów) i podzielność uwagi (np. przy naprawach mechanizmów).
Urządzenia użytkowane na SKP kto wykonuje?
Powyżej masz odpowiedź.
8 listopada 2020 @ 22:47
Proszę o informację jaka to organizacja Speed Car aby miała zajmować jakiekolwiek stanowisko? Reklamy o prezentach, które rozdają same wskazują cel działalności..Moim zdaniem nie ma to nic wspólnego z rzetelnym wykonywaniem badań. Na naszym terenie były już ogłoszenia, że przedsiębiorca chciał się wycofać z tej ” korzystnej współpracy” i chciał odsprzedać stację z ” pewnym przychodem ” – nie dochodem. Niegdyś sami jako stowarzyszenie prowadzące od kilkudziesięciu lat kilka SKP mieliśmy telefon z propozycją ” współpracy” ponieważ cyt. ” wchodzą na rynek”…Rozumiem ITS, PISKP, OSDS itp. ale bez kryptoreklamy Speed Car. Mam nadzieję, że większość czytających bloga wie co mam na myśli. Pozdrawiam diagnostów, przedsiębiorców i wszystkich z branży.
7 listopada 2020 @ 22:56
No właśnie! Kiedyś widziałem gdzieś ogłoszenie o pracę jednej z rzeczonych organizacji, wśród niezbędnych warunków zatrudnienia było „posiadanie minimum 50 stałych klientów”… Nic dodać nic ująć. Inny kwiatek to ich stacje. Zazwyczaj wykręcają takie „wyniki”, o jakich większość SKP może pomarzyć. Raz widząc w CEP jaki nr miało u nich poprzednie badanie samochodu klienta, pokusiłem się o obliczenie, ile mniej więcej mają przeglądów na godzinę. Wyszło mi, że nieco ponad 3, a w praktyce pewnie bliżej 4. Chodzą też plotki, że zarząd owej firmy wymaga od swoich diagnostów, aby badanie nie trwało dłużej jak 10 min., a najlepiej jakby mieścili się w 8 min.!
Także ja nie mam żadnych wątpliwości, taka organizacja na pewno będzie podcinała gałąź, na której siedzi poprzez lobbowanie zmian mających na celu wyrównanie poziomu BT na wszystkich stacjach i tym samym bardziej równomiernego rozłożenia ilości badań. Bo wiadomo w tym biznesie liczy się równość, braterstwo i bezpieczeństwo, a nie zysk…