W dniach 19-21 lutego 2020 r. odbyły się w Krakowie VII Krakowskie Dni BRD. Była to dość ważna konferencja z wieloma patronatami, w tym Ministerstwa Infrastruktury. Ale oprócz tych patronatów byli także przedstawiciele nauki, branżowych instytucji i urzędów oraz firm związanych z BRD.1
Już dawno temu z niemałą ciekawością zajrzałem na tę witrynę internetową, gdy pod koniec czerwca br. w czasie Walnego Zgromadzenia członków PISKP2 dowiedziałem się o tej konferencji od poznańskiego przedstawiciela Nauki, który w niej uczestniczył oraz był także uczestnikiem tego Walnego Zgromadzenia PISKP.
Ale moja ciekawość nieco (?) zmalała, po zaznajomieniu się z poruszaną tematyką. Bo ja szukałem czegoś dla nas, o przyczynach dla których Ludzie giną na drogach:
o przyczynach wypadków,
w wpływie stanu technicznego pojazdów na BRD,
o stanie infrastruktury i jego wpływie na BRD,
itd., itp., et’cetera.
A tu poruszana tematyka była bardzo jednorodna i dotyczyła głównie problematyki związanej z oświetleniem przejść dla pieszych. Nie kwestionuję zasadności rozważań na ten temat, ale sądzę, że poświęcenie całej Konferencji tak prostemu zagadnieniu było przesadą. No, nad czym tu debatować? Trzeba doświetlić i tyle!
Na szczęście policyjne referaty były nieco pełniejsze . . . .
I tu właśnie chciałbym Wam coś przedstawić z tych policyjnych referatów. Był to kompetentny referat Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie pt. „Stan bezpieczeństwa na małopolskich drogach”, a prawdę mówiąc ostatnie jego fragmenty (str. 30 – poniżej).
Z tego raportu za 2019 r. wynika, że do KWP w Krakowie na 25 kategorii zgłoszeń (od najczęstszego za złe parkowanie w ilości 16.651 zgłoszeń, poprzez akty wandalizmu w ilości 917 zgłoszeń, do niszczenia zieleni w ilości 20 zgłoszeń) widzimy też następujące pozycje, np.:
„niewłaściwa infrastruktura drogowa”, co zajmuje aż piąte miejsce w ilości zgłoszeń z liczbą 1872 zgłoszeń,
„zła organizacja ruchu drogowego”, co zajmuje też wysokie, bo 7 miejsce w całej ilości rocznych zgłoszeń z liczbą 1301 zgłoszeń,
„niestrzeżone przejście przez tory” – 31 zgłoszeń,
„niestrzeżony przejazd kolejowy” – 20 zgłoszeń.
Myślę, że dla wielu z nas zaskoczeniem jest to wysokie 5 miejsce związane z niewłaściwą infrastrukturą drogową oraz 7 miejsce związane ze złą organizacją RD. Jeśli przenieść te dane na pozostałe największe miasta w Polsce, to mamy tu do czynienia z „czarną dziurą” w zakresie drogowej infrastruktury i złej organizacji ruchu drogowego. Prawdopodobnie ilość obywatelskich zgłoszeń dla całej Polski w tym zakresie idzie w dziesiątki tysięcy!
Mam nadzieję, że każdy z nas ma świadomość, jakie znaczenie dla BRD (a więc Życia i Zdrowia uczestników RD) ma stan drogowej infrastruktury.
I ta ilość obywatelskich zgłoszeń ilustruje najpełniej skalę niezbędnych i natychmiastowych zmian w zakresie naprawy drogowej infrastruktury (o czym nie mieli odwagi jasno powiedzieć uczestnicy tej Konferencji?). I to jest też to pilne zadanie naszego (?) ministerstwa infrastruktury i podległego mu resortu transportu (DTD).
226 czerwca 2020 roku o godz. 11:00 w Hotelu Ibis Styles Warszawa West w Morach k. Warszawy, ul. Poznańska 33, 05-850 Mory odbyło się Walne Zgromadzenie Członków PISKP.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
paź 8 2020
KRAKOWSKIE DNI BRD
Co wiemy, a czego nie o krakowskich dniach BRD.
W dniach 19-21 lutego 2020 r. odbyły się w Krakowie VII Krakowskie Dni BRD. Była to dość ważna konferencja z wieloma patronatami, w tym Ministerstwa Infrastruktury. Ale oprócz tych patronatów byli także przedstawiciele nauki, branżowych instytucji i urzędów oraz firm związanych z BRD.1
Już dawno temu z niemałą ciekawością zajrzałem na tę witrynę internetową, gdy pod koniec czerwca br. w czasie Walnego Zgromadzenia członków PISKP2 dowiedziałem się o tej konferencji od poznańskiego przedstawiciela Nauki, który w niej uczestniczył oraz był także uczestnikiem tego Walnego Zgromadzenia PISKP.
Ale moja ciekawość nieco (?) zmalała, po zaznajomieniu się z poruszaną tematyką. Bo ja szukałem czegoś dla nas, o przyczynach dla których Ludzie giną na drogach:
o przyczynach wypadków,
w wpływie stanu technicznego pojazdów na BRD,
o stanie infrastruktury i jego wpływie na BRD,
itd., itp., et’cetera.
A tu poruszana tematyka była bardzo jednorodna i dotyczyła głównie problematyki związanej z oświetleniem przejść dla pieszych. Nie kwestionuję zasadności rozważań na ten temat, ale sądzę, że poświęcenie całej Konferencji tak prostemu zagadnieniu było przesadą. No, nad czym tu debatować? Trzeba doświetlić i tyle!
Na szczęście policyjne referaty były nieco pełniejsze . . . .
I tu właśnie chciałbym Wam coś przedstawić z tych policyjnych referatów. Był to kompetentny referat Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie pt. „Stan bezpieczeństwa na małopolskich drogach”, a prawdę mówiąc ostatnie jego fragmenty (str. 30 – poniżej).
Z tego raportu za 2019 r. wynika, że do KWP w Krakowie na 25 kategorii zgłoszeń (od najczęstszego za złe parkowanie w ilości 16.651 zgłoszeń, poprzez akty wandalizmu w ilości 917 zgłoszeń, do niszczenia zieleni w ilości 20 zgłoszeń) widzimy też następujące pozycje, np.:
„niewłaściwa infrastruktura drogowa”, co zajmuje aż piąte miejsce w ilości zgłoszeń z liczbą 1872 zgłoszeń,
„zła organizacja ruchu drogowego”, co zajmuje też wysokie, bo 7 miejsce w całej ilości rocznych zgłoszeń z liczbą 1301 zgłoszeń,
„niestrzeżone przejście przez tory” – 31 zgłoszeń,
„niestrzeżony przejazd kolejowy” – 20 zgłoszeń.
Myślę, że dla wielu z nas zaskoczeniem jest to wysokie 5 miejsce związane z niewłaściwą infrastrukturą drogową oraz 7 miejsce związane ze złą organizacją RD. Jeśli przenieść te dane na pozostałe największe miasta w Polsce, to mamy tu do czynienia z „czarną dziurą” w zakresie drogowej infrastruktury i złej organizacji ruchu drogowego. Prawdopodobnie ilość obywatelskich zgłoszeń dla całej Polski w tym zakresie idzie w dziesiątki tysięcy!
Mam nadzieję, że każdy z nas ma świadomość, jakie znaczenie dla BRD (a więc Życia i Zdrowia uczestników RD) ma stan drogowej infrastruktury.
I ta ilość obywatelskich zgłoszeń ilustruje najpełniej skalę niezbędnych i natychmiastowych zmian w zakresie naprawy drogowej infrastruktury (o czym nie mieli odwagi jasno powiedzieć uczestnicy tej Konferencji?). I to jest też to pilne zadanie naszego (?) ministerstwa infrastruktury i podległego mu resortu transportu (DTD).
Pozdrawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
1 https://kdbrd.konferencjespecjalistyczne.pl/
2 26 czerwca 2020 roku o godz. 11:00 w Hotelu Ibis Styles Warszawa West w Morach k. Warszawy, ul. Poznańska 33, 05-850 Mory odbyło się Walne Zgromadzenie Członków PISKP.
By dP • DIAGNOSTA od BRD 0 • Tags: BRD, DTD, konferencje branżowe, minister Andrzej Adamczyk, Ministerstwo Infrastruktury, resort transportu, stan infrastruktury drogowej, szkolenia, wypadki drogowe