lip 29 2020
INSPEKTORZY WITD PRACUJĄ, NIE URLOPUJĄ
Niesprawna wywrotka z nadmiarem piachu
28.07.2020
Blisko 38 ton zamiast dopuszczalnych 32 ton ważyła ciężarówka przewożąca piach bez plandeki. Oprócz tego przeładowana wywrotka miał pękniętą tarczę hamulcową. Nieprawidłowy transport wstrzymali inspektorzy podkarpackiej Inspekcji Transportu Drogowego.
Załoga nieoznakowanego patrolu ITD zauważyła czteroosiową ciężarówkę na moście w Ulanowie, gdzie obowiązuje ograniczenie tonażowe dla pojazdów powyżej 15 ton. Wywrotka przewoziła piach niezabezpieczony plandeką. Funkcjonariusze skierowali pojazd na wagę. Samochód z przewożonym ładunkiem ważył 37,8 tony zamiast przepisowych 32 ton. Spore zastrzeżenia budził również stan techniczny ciężarówki. Inspektorzy ujawnili:
- pękniętą tarczę hamulcową przy lewym kole na drugiej osi pojazdu
- nadmiernie zużyty bieżnik opon.
Nieprawidłowy transport piachu wstrzymano do momentu usunięcia naruszeń. Kierowcę ukarano mandatem i zatrzymano dowód rejestracyjny niesprawnej ciężarówki. Wobec przewoźnika drogowego zostaną wszczęte postępowania administracyjne w sprawie nałożenia wysokich kar pieniężnych.
Transporty drewna pełne nieprawidłowości
28.07.2020
6 na 10 skontrolowanych ciężarówek przez inspektorów opolskiej Inspekcji Transportu Drogowego przewoziło za dużo drewna. Niechlubny rekordzista ważył 58 ton zamiast przepisowych 40 ton. Ujawniono ponadto naruszenia związane z nieprzestrzeganiem norm czasu pracy kierowców. Niektóre auta były również niesprawne technicznie.
(…). Z kolei kierowca innej ciężarówki przewoził drewno pojazdem z pękniętą tarczą hamulcową. Oprócz tego nie dokonywał wpisów manualnych na swojej karcie kierowcy.
(…). W efekcie zeszłotygodniowych działań funkcjonariusze ITD ukarali kierowców mandatami na kwotę ponad 9 tysięcy złotych. Wobec przewoźników oraz osób zarządzających transportem w przedsiębiorstwach wszczęto postępowania na kwotę przekraczającą 64 tys. zł. Nieprawidłowe transporty wstrzymano do czasu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.
29 lipca 2020 @ 17:28
Jak dla mnie te zagrania sa pod publiczkę, że ITD „coś” robi.
Hipotetycznie: jakby paru firmom, którzy np. 3 razy mieli poważne wykroczenia z tacho, stanem technicznym pojazdu nałożyć karę pieniężna ORAZ zabrać licencje na transport to patologicznych przypadków byłoby mniej. Najczęściej są to firmy, co ileś lat notorycznie łamią przepisy.
Podobna analogia z nadzorem WK . Diagnosta jest ukarany za „wirtualne badanie” dotkliwą sankcją a SKP pracuje dalej, mimo że tez powinna być zamknięta. W tym przypadku kierowca dostał mandat, nałożono karę pieniężna na firmę, ALE mało prawdopodobne, że firmie zabierze się uprawnienia itp.
Jednakże ciesze się, że ITD jest skuteczna i walczy z patologią w transporcie.
Pozdrawiam
29 lipca 2020 @ 21:44
A mi przypomniało się, jak wiele już wypadków było z udziałem pojazdów przewożących drewno – także ze skutkiem śmiertelnym oraz takich, w których byli zaangażowani nasi koledzy i nasze koleżanki.
Proszę, patrzcie na te i takie pojazdy właśnie przez pryzmat tych wypadków.
Pozdrawiam
dP