Branża moto w odwrocie.1 Czy Wy już o tym wiecie? Może czas to wyjaśnić, co się dzieje oraz, czy dla nas coś to oznacza, a jeśli tak, to co?
Bo ten nasz kawałek tortu także znika ze stołu w zastraszającym tempie.
Czy to oznacza, że chcą specjalnie zadołować naszą branżę, niczym stadninę koni w Janowie Podlaskim?2
A może spowodował to koronawirus i to już taki trend nowy, bo ogólnoświatowy?
DTD, czyli to nasz (?) resort transportu trzyma w rękach wszystkie niezbędne narzędzia ku poprawie lub ku pogorszeniu sytuacji w branży moto, więc i na naszym odcinku motoryzacyjnym. I w ostatnich pięciu latach rządzący mieli niejedną szansę na naprawę licznych branżowych patologii. Od naprawy/poprawy oprzyrządowania prawnego naszej branży poprzez doszkolenie nadzoru nad SKP do koniecznych zmian w systemie naboru do naszego zawodu. Przy aktywnym wsparciu naszych niektórych organizacji branżowych nie zrobiono nic w tym zakresie.
Takim negatywnym przykładem ilustrującym rolę naszych niektórych branżowych organizacji w jest sprawa naszego Cennika. Nie da się w żaden sposób – logiczny lub merytoryczny (!!!) – obronić bierności DTD w tym zakresie. Ale na tej samej zasadzie nie da się obronić bierności niektórych naszych branżowych organizacji w tym zakresie.
A do tego taka rozłamowa polityka naszych liderów (zmanipulowanych przez urzędników?) i brak jedności w tym zakresie jest wodą na młyn naszego (?) urzędniczego lobby, które zamiast budować wzrost znaczenia dla BRD, zbudowało dla siebie wieżowiec w centrum Warszawy. A efekty dla takiej polityki już – niestety! – widać, np. po sytuacji w branży LPG. Gdy już wreszcie TDT solidnie wzięło się za wydojenie tej branży, to . . . . krowina prawie już padła (sic!).3 Tak, jak te (niegdyś piękne) konie w Janowie Podlaskim.
Co to dla nas oznacza? Czy idzie nowe i nasza branża „moto” skazana jest jednak na upadek?4
W związku z powyższym należy postawić pytanie:
czy nie należy już teraz i natychmiast zweryfikować jakości nadzoru nad naszą branża „moto” oraz,
czy nie powinna być otoczona szczególną ochroną za strony Państwa?
Czy duża ilość miejsc pracy w branży moto, to nie jest właściwy argument, który przesądza o konieczności takiej ochrony?
W kontekście tych ważnych pytań na naszą pilna uwagę zasługuje stanowisko pani Angeli Merkel, która do tej pory nie dała ani jednego euro i zakazała jakiegokolwiek wsparcia dla swojej branży PNP (producenci nowych pojazdów) – sic!
I ten zakaz pomocy nie wynika z tego, że nie ma z czego pomóc, bo mają jeszcze nadwyżki!
To może dlatego, że niemieccy analitycy jednak uznali, że:
Mamy w Europie już wystarczającą ilość nowych pojazdów i najpierw trzeba sprzedać to wszystko, co stoi na placach sprzedażowych (?).
A może branża moto stała się za mało innowacyjna, więc Niemcy doszli do wniosku, że czas na istotną korektę sił i środków na ich motoryzacyjnym rynku (np. tylko transport zbiorowy zamiast pojazdów osobowych)?
Niemieccy PNP są wystarczająco bogaci, więc niech pomogą sobie sami?
Większość zakładów produkcyjnych znajduje się poza obszarem Niemiec, więc niech państwa montujące pojazdy i produkujące akcesoria chronią miejsca pracy swoich obywateli?
Chociaż trzeba też zauważyć, że rynek nowych pojazdów w Niemczech (PNP), to nie jest cała branża motoryzacyjna. Bo jest też do tego cała sfera usług, sprzedaży i napraw oraz pojazdy używane . . . . . . .
Mamy więc nową sytuacje na branżowym rynku, gdzie po raz kolejny kryzys/koronawirus stał się i katalizatorem, i takim papierkiem lakmusowym istotnych zmian. I przegra każdy ten, kto nie potrafi wyciągnąć właściwych wniosków z tego, co:
obnażył koronawirus na naszym rynku motoryzacyjnym,
się dzieje na najsilniejszym w Europie, bo niemieckim rynku.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
maj 24 2020
BRANŻA MOTO W ODWROCIE
Branża moto w odwrocie.1 Czy Wy już o tym wiecie? Może czas to wyjaśnić, co się dzieje oraz, czy dla nas coś to oznacza, a jeśli tak, to co?
Bo ten nasz kawałek tortu także znika ze stołu w zastraszającym tempie.
Czy to oznacza, że chcą specjalnie zadołować naszą branżę, niczym stadninę koni w Janowie Podlaskim?2
A może spowodował to koronawirus i to już taki trend nowy, bo ogólnoświatowy?
DTD, czyli to nasz (?) resort transportu trzyma w rękach wszystkie niezbędne narzędzia ku poprawie lub ku pogorszeniu sytuacji w branży moto, więc i na naszym odcinku motoryzacyjnym. I w ostatnich pięciu latach rządzący mieli niejedną szansę na naprawę licznych branżowych patologii. Od naprawy/poprawy oprzyrządowania prawnego naszej branży poprzez doszkolenie nadzoru nad SKP do koniecznych zmian w systemie naboru do naszego zawodu. Przy aktywnym wsparciu naszych niektórych organizacji branżowych nie zrobiono nic w tym zakresie.
Takim negatywnym przykładem ilustrującym rolę naszych niektórych branżowych organizacji w jest sprawa naszego Cennika. Nie da się w żaden sposób – logiczny lub merytoryczny (!!!) – obronić bierności DTD w tym zakresie. Ale na tej samej zasadzie nie da się obronić bierności niektórych naszych branżowych organizacji w tym zakresie.
A do tego taka rozłamowa polityka naszych liderów (zmanipulowanych przez urzędników?) i brak jedności w tym zakresie jest wodą na młyn naszego (?) urzędniczego lobby, które zamiast budować wzrost znaczenia dla BRD, zbudowało dla siebie wieżowiec w centrum Warszawy. A efekty dla takiej polityki już – niestety! – widać, np. po sytuacji w branży LPG. Gdy już wreszcie TDT solidnie wzięło się za wydojenie tej branży, to . . . . krowina prawie już padła (sic!).3 Tak, jak te (niegdyś piękne) konie w Janowie Podlaskim.
Co to dla nas oznacza? Czy idzie nowe i nasza branża „moto” skazana jest jednak na upadek?4
W związku z powyższym należy postawić pytanie:
czy nie należy już teraz i natychmiast zweryfikować jakości nadzoru nad naszą branża „moto” oraz,
czy nie powinna być otoczona szczególną ochroną za strony Państwa?
Czy duża ilość miejsc pracy w branży moto, to nie jest właściwy argument, który przesądza o konieczności takiej ochrony?
W kontekście tych ważnych pytań na naszą pilna uwagę zasługuje stanowisko pani Angeli Merkel, która do tej pory nie dała ani jednego euro i zakazała jakiegokolwiek wsparcia dla swojej branży PNP (producenci nowych pojazdów) – sic!
I ten zakaz pomocy nie wynika z tego, że nie ma z czego pomóc, bo mają jeszcze nadwyżki!
To może dlatego, że niemieccy analitycy jednak uznali, że:
Mamy w Europie już wystarczającą ilość nowych pojazdów i najpierw trzeba sprzedać to wszystko, co stoi na placach sprzedażowych (?).
A może branża moto stała się za mało innowacyjna, więc Niemcy doszli do wniosku, że czas na istotną korektę sił i środków na ich motoryzacyjnym rynku (np. tylko transport zbiorowy zamiast pojazdów osobowych)?
Niemieccy PNP są wystarczająco bogaci, więc niech pomogą sobie sami?
Większość zakładów produkcyjnych znajduje się poza obszarem Niemiec, więc niech państwa montujące pojazdy i produkujące akcesoria chronią miejsca pracy swoich obywateli?
Chociaż trzeba też zauważyć, że rynek nowych pojazdów w Niemczech (PNP), to nie jest cała branża motoryzacyjna. Bo jest też do tego cała sfera usług, sprzedaży i napraw oraz pojazdy używane . . . . . . .
Mamy więc nową sytuacje na branżowym rynku, gdzie po raz kolejny kryzys/koronawirus stał się i katalizatorem, i takim papierkiem lakmusowym istotnych zmian. I przegra każdy ten, kto nie potrafi wyciągnąć właściwych wniosków z tego, co:
obnażył koronawirus na naszym rynku motoryzacyjnym,
się dzieje na najsilniejszym w Europie, bo niemieckim rynku.
I pozdrawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
1 https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ceny-sprzedaz/news-to-juz-nie-jest-kryzys-to-paraliz-rynku,nId,4510289#iwa_source=worthsee
2 https://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/janow-podlaski-stadnina-koni-po-kontroli-konie-staly-we-wlasnych-odchodach,1016901.html
3 https://www.wnp.pl/nafta/polskie-lpg-stalo-sie-ofiara-wlasnego-sukcesu-szanse-daje-nam-jednak-ukraina,356049.html
4 https://www.money.pl/gospodarka/koronawirus-uderza-w-polska-potege-logistyczna-jestesmy-kolosem-na-glinianych-nogach-6511848574297729a.html
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: branżowe organizacje, branżowe podmioty, branżowe przedsięwzięcia, cennik BT, diagnosta, DTD, motoryzacja, PNP, resort transportu