Autobusy z „pampersem” śmigają po ulicach. Więc mam pytanie, co robią nasi koledzy na O-SKP należących do tamtejszych firm transportowych, np. w Tarnowskich Górach, w Rudzie Śląskiej, w Zgierzu, w (…) ?
Od bardzo wielu lat (już od dekady?) wskazuję, sugeruję, dopominam się, aby wzorem państw skandynawskich (np. Szwecji) rozdzielić te dwa biznesy, jakim jest transport oraz BT na SKP. Wybór jest prosty: albo rybka, albo akwarium. Czyli, jak chcesz mieć transport, to wybij sobie z głowy SKP. I vice versa. Proste?
Nasi branżowi liderzy oraz resortowi urzędnicy uznali, że oni mają dużo, Dużo większą wiedzę o motoryzacyjnej patologii niż w krajach „dłużej zachodnich”. Nigdzie nie byli, nic nie widzieli, ale wiedzą lepiej . . . .
Ta ich megalomania od dekady przynosi te zgniłe owoce w postaci podobnych informacji, jakimi ostatnio ugościł nas/poczęstował nas internetowy portal GITD.
Chodzi o artykuł pt.” Autobusy z „patentem” na zły stan techniczny z 14.07.2020 r.1
„Gąbka pod osłoną silnika miała ukryć wyciek oleju – z takim „patentem” na ukrycie wad technicznych woził pasażerów jeden z autobusów w Tarnowskich Górach.
5 na 9 skontrolowanych tam autobusów miejskich nie wyjechało dziś w trasę,
6 straciło DR.
W całym kraju Inspekcja Transportu Drogowego prowadzi zintensyfikowane kontrole komunikacji miejskiej.
Dworzec autobusowy w Tarnowskich Górach. Tu od rana kontrole prowadzili dziś (14 lipca) śląscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego. 9 autobusów skierowano do mobilnej stacji diagnostycznej.
Efekt drobiazgowych kontroli? 6 zatrzymanych dowodów rejestracyjnych i 5 zakazów jazdy. Powód? Zły stan techniczny autobusów.
W pojazdach stwierdzono m.in. wady układów ABS i ESP, różnicę sił hamowania na kołach tej samej osi.
Zamiast naprawiać pojazdy, szukano „patentów” na ukrycie nieprawidłowości. W jednym z autobusów aby wyciek oleju nie był widoczny, pod osłoną silnika umieszczono sporych rozmiarów gąbkę. Była ona jednak tak nasączona olejem, że wyciek był widoczny.
Negatywny wynik kontroli w Tarnowskich Górach nie jest jedynym w ostatnim czasie na terenie Śląska. W piątek (10 lipca) śląska ITD sprawdziła stan taboru autobusów miejskich w Rudzie Śląskiej.
Na 10 skontrolowanych autobusów 3 miały wady techniczne – niesprawny układ kierowniczy i uszkodzone zawieszenie. Inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne tych pojazdów.
Także działania łódzkiej ITD, prowadzone 7 lipca na terenie powiatu zgierskiego, zakończyły się zakazami jazdy dla autobusów miejskich. Inspektorzy z Łodzi sprawdzili stan techniczny 10 pojazdów.
Z 2 autobusów wyciekały płyny eksploatacyjne. Jeden z pojazdów miał założone opony o różnym bieżniku na tej samej osi. Inspektorzy wycofali z ruchu autobusy oraz zatrzymali dowody rejestracyjne. Jeden z autobusów z miejsca kontroli odjechał na holowniku.
Inspektorzy ITD zapowiadają kolejne kontrole w komunikacji miejskiej. Będą one prowadzone cyklicznie nie tylko w dużych miastach, ale również w mniejszych miejscowościach. Działania te prowadzone są w trosce o bezpieczeństwo pasażerów.”
Koledzy.
Nie pozwalajcie sobie odbierać uprawnień, nie słuchajcie kierowników i prezesów, którzy polecają Wam dopuszczać do ruchu cieknące szkarady „bo ludzie na przystankach czekają”. Przecież tak niewiele trzeba, wystarczy przypadek, aby dopuszczony przez Was autobus został zatrzymany do kontroli jeszcze w tym samym dniu (z takim pampersem). A gdy jeszcze traficie na takiego Inspektora, który nie będzie jednak chciał odpuścić (bo nieszczęścia chodzą parami) . . .
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lip 15 2020
AUTOBUSY Z PAMPERSAMI
Autobusy z „pampersem” śmigają po ulicach. Więc mam pytanie, co robią nasi koledzy na O-SKP należących do tamtejszych firm transportowych, np. w Tarnowskich Górach, w Rudzie Śląskiej, w Zgierzu, w (…) ?
Od bardzo wielu lat (już od dekady?) wskazuję, sugeruję, dopominam się, aby wzorem państw skandynawskich (np. Szwecji) rozdzielić te dwa biznesy, jakim jest transport oraz BT na SKP. Wybór jest prosty: albo rybka, albo akwarium. Czyli, jak chcesz mieć transport, to wybij sobie z głowy SKP. I vice versa. Proste?
Nasi branżowi liderzy oraz resortowi urzędnicy uznali, że oni mają dużo, Dużo większą wiedzę o motoryzacyjnej patologii niż w krajach „dłużej zachodnich”. Nigdzie nie byli, nic nie widzieli, ale wiedzą lepiej . . . .
Ta ich megalomania od dekady przynosi te zgniłe owoce w postaci podobnych informacji, jakimi ostatnio ugościł nas/poczęstował nas internetowy portal GITD.
Chodzi o artykuł pt.” Autobusy z „patentem” na zły stan techniczny z 14.07.2020 r.1
„Gąbka pod osłoną silnika miała ukryć wyciek oleju – z takim „patentem” na ukrycie wad technicznych woził pasażerów jeden z autobusów w Tarnowskich Górach.
5 na 9 skontrolowanych tam autobusów miejskich nie wyjechało dziś w trasę,
6 straciło DR.
W całym kraju Inspekcja Transportu Drogowego prowadzi zintensyfikowane kontrole komunikacji miejskiej.
Dworzec autobusowy w Tarnowskich Górach. Tu od rana kontrole prowadzili dziś (14 lipca) śląscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego. 9 autobusów skierowano do mobilnej stacji diagnostycznej.
Efekt drobiazgowych kontroli? 6 zatrzymanych dowodów rejestracyjnych i 5 zakazów jazdy. Powód? Zły stan techniczny autobusów.
W pojazdach stwierdzono m.in. wady układów ABS i ESP, różnicę sił hamowania na kołach tej samej osi.
Zamiast naprawiać pojazdy, szukano „patentów” na ukrycie nieprawidłowości. W jednym z autobusów aby wyciek oleju nie był widoczny, pod osłoną silnika umieszczono sporych rozmiarów gąbkę. Była ona jednak tak nasączona olejem, że wyciek był widoczny.
Negatywny wynik kontroli w Tarnowskich Górach nie jest jedynym w ostatnim czasie na terenie Śląska. W piątek (10 lipca) śląska ITD sprawdziła stan taboru autobusów miejskich w Rudzie Śląskiej.
Na 10 skontrolowanych autobusów 3 miały wady techniczne – niesprawny układ kierowniczy i uszkodzone zawieszenie. Inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne tych pojazdów.
Także działania łódzkiej ITD, prowadzone 7 lipca na terenie powiatu zgierskiego, zakończyły się zakazami jazdy dla autobusów miejskich. Inspektorzy z Łodzi sprawdzili stan techniczny 10 pojazdów.
Z 2 autobusów wyciekały płyny eksploatacyjne. Jeden z pojazdów miał założone opony o różnym bieżniku na tej samej osi. Inspektorzy wycofali z ruchu autobusy oraz zatrzymali dowody rejestracyjne. Jeden z autobusów z miejsca kontroli odjechał na holowniku.
Inspektorzy ITD zapowiadają kolejne kontrole w komunikacji miejskiej. Będą one prowadzone cyklicznie nie tylko w dużych miastach, ale również w mniejszych miejscowościach. Działania te prowadzone są w trosce o bezpieczeństwo pasażerów.”
Koledzy.
Nie pozwalajcie sobie odbierać uprawnień, nie słuchajcie kierowników i prezesów, którzy polecają Wam dopuszczać do ruchu cieknące szkarady „bo ludzie na przystankach czekają”. Przecież tak niewiele trzeba, wystarczy przypadek, aby dopuszczony przez Was autobus został zatrzymany do kontroli jeszcze w tym samym dniu (z takim pampersem). A gdy jeszcze traficie na takiego Inspektora, który nie będzie jednak chciał odpuścić (bo nieszczęścia chodzą parami) . . .
Po co nam/Wam takie kłopoty?
Trzymajmy się
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
1 https://gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/artykul/news/autobusy-miejskie-z-patentem-na-zly-stan-techniczny/
By dP • DIAGNOSTA od BRD, Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: autobusy, BRD, diagnosta, diagnosta samochodowy, jakość badań technicznych, nadzór właściciela, okręgowe skp, stan techniczny autobusów, stan techniczny pojazdów