sie 27 2019
ZŁOM-BUS I ROLA TAMTEJSZEJ SKP
Zdezelowany bus zatrzymany w Żarnówce został wycofany z eksploatacji.
Po otrzymaniu stanowiska w sprawie busa o charakterystyce złomu – zatrzymanego w dniu 5 czerwca br. w miejscowości Żarnówka – przez funkcjonariuszy Policji z WRD KPP w Suchej Beskidzkiej – uniemożliwieniu dalszej jazdy i eksploatacji – przedstawiam jak sprawa się ma w chwili obecnej pod względem administracyjnym i prawnym.
– Takie przypadki narażenia pasażerów na niebezpieczeństwo a także narażenia pozostałych użytkowników ruchu drogowego w drugiej dekadzie XXI wieku nie powinny mieć miejsca – bynajmniej nie w państwie, gdzie odnotowywana jest dramatyczna ilość wypadków ze skutkiem śmiertelnym – a szczególnie w województwie małopolskim.
– Nie jest tak źle z przewoźnikami – aby uogólniać tragizm – ale jednak zdarzają się przypadki, kiedy przewoźnicy taktują ludzi gorzej niż zwierzęta rzeźne – a to już uchybienie konstytucyjnym prawom obywatelskim. (red.)
Odpowiadając na pytania z 10 czerwca 2019 r. w sprawie niesprawnego busa zatrzymanego przez Policję w Żarnówce, uprzejmie informuję, że z upoważnienia Starosty Suskiego jako Naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu sprawuję nadzór nad Stacjami Kontroli Pojazdów i diagnostami.
W opisanym przez Panią zdarzeniem został zidentyfikowany bus i jego właściciel oraz diagnosta i stacja kontroli pojazdów, na której dokonano w dniu 26.01.2019 r. okresowego przeglądu technicznego opisanego busa.
Po podjęciu zagadnienia – zostało wszczęte postępowanie wyjaśniające w wyniku, którego diagnosta, który dopuścił rzeczonego busa do ruchu złożył pisemne wyjaśnienie, które przesyłam:
Przegląd techniczny busa dokonany został na stacji diagnostycznej z powiatu suskiego natomiast dokonał tego diagnosta, który uprawnienia uzyskał w innym powiecie z uwagi na miejsce zamieszkania.
Całość posiadanej dokumentacji w tej sprawie dotyczące diagnosty przesłane zostały do starostwa, w którym uzyskał uprawnienia w celu wyciągnięcia konsekwencji prawnych w przypadku udowodnienia diagnoście potwierdzenia nieprawdy. Nasze Starostwo nie ma takich kompetencji aby cofnąć uprawnienia diagnoście, któremu takich uprawnień nie wydawało.
Z naszej strony zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym na stacjach diagnostycznych są przeprowadzane corocznie obowiązkowe kontrole. Zakres naszych kontroli ograniczony jest do sprawdzania czy dokumentacja jest prowadzona prawidłowo i czy badanie techniczne pojazdu jest przeprowadzone wg ustalonych procedur. Rzadko się zdarza żeby podczas kontroli stacji było na niej akurat przeprowadzane jakieś badanie techniczne pojazdu a to z powodu, że kontrole są zapowiadane więc diagności się do nich przygotowują i przygotowują również stację diagnostyczną, w tej sytuacji wykryć nieprawidłowości jest utrudnione.
W opisanym przez Panią przypadku skandalicznego stanu technicznego busa przewożącego pasażerów, jeżeli chodzi o zastosowanie wobec właściciela sankcji z tytułu posiadanej licencji, prawo nie przewiduje cofnięcia licencji za zły stan taboru technicznego używanego do przewozu osób.
W tym przypadku Policja skierowała wniosek do sądu i postanowienie sądu będzie miało kluczowe znaczenie czy przewoźnik zatrzyma swoją licencję czy zostanie mu ona odebrana. W obecnej chwili opisywany bus został wycofany z dalszej eksploatacji.
Z poważaniem
Jarosław Jażwiec
Naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu
Starostwo Suskie w Suchej Beskidzkiej
Przesłano: 08.07.2019
Anonim
27 sierpnia 2019 @ 13:31
Imię i nazwisko diagnosty nie powinno być udostępniane w prasie w związku z ustawa o ochronie danych osobowych?
Podpis jest czytelny na skanie oświadczenia.
Anonim
27 sierpnia 2019 @ 15:31
P.S.
Ciekawi mnie, kim jest pytający: to diagnosta, urzędnik WK/starostwa, Czytelnik, klient naszych SKP, (…)?
Czy on aby z Łodzi nie pochodzi, pan profesor ślusarz narzędziowy???
Anonim
27 sierpnia 2019 @ 21:54
Poczytaj Panie anonimie lepiej poniższe artykuły, zamiast ….
dP
27 sierpnia 2019 @ 18:27
Także w tym przypadku nadzór nie zrobił nic, aby sprawdzić, czy na tej SKP systemowo nie dopuszczano takich pojazdów do ruchu,
np. poprzez ustalenie:
1/
ile pojazdów tej firmy transportowej było w ciągu roku badane na tej SKP?
I czy były w tym zakresie ustalenia właściciela SKP z szefem firmy transportowej.
2/
zlecenie Policji lub WITD przebadania wszystkich pojazdów tej firmy transportowej pod kątem BRD,
3/
czy zatrudnieni na tej SKP Koledzy byli na prowizji, a jeśli tak, to jaka była wysokość tej prowizji?
4/
czy właściciel tej SKP wiedział o procederze dopuszczania niesprawnych pojazdów do ruchu?
5/
czy właściciel tej SKP dopuszczał możliwość nieprawidłowości w trakcie BT, poprzez brak monitoringu?
6/
itd., itp., et’cetera.
To zastanawiające, bo z jakiegoś powodu nie wszczęto postępowania administracyjnego w kierunku art. 83 b PoRD w celu wyjaśnienia tych, takich i podobnych okoliczności.
Pozdrawiam
dP
75% niesprawnych
27 sierpnia 2019 @ 21:40
„Mobilna stacja kontroli pojazdów, należąca do śląskiego ITD, ma za sobą kolejny występ na wyjeździe. Tym razem zielony DAF LF zawitał do województwa świętokrzyskiego, prowadząc gościnne kontrole na drogach krajowych nr 73 oraz 74.
W ciągu dwóch dni do kontroli zatrzymano bowiem 45 pojazdów, a w przypadku aż 34 z nich zatrzymano dowody rejestracyjne. Nie brakowało też zakazów dalszej jazdy, nakładając je w 19 przypadkach. Innymi słowy, 75 proc. pojazdów straciło dowód rejestracyjny, a 42 proc. nie nadawało się do dalszej jazdy.
Swoją drogą, bardzo jestem ciekawy jak statystyki tego typu kontroli będą wyglądały w przyszłym roku. Plan jest bowiem taki, by przed zimą podobne stacje kontroli trafiły do inspektoratów z wszystkich polskich województw.”
Powyższy fragment artykułu z strony po linkiem poniżej zamieszczonym:
https://40ton.net/75-proc-pojazdow-przeszlo-drogowej-kontroli-stanu-technicznego-42-proc-pojechalo/
DMC=3,5 tony, własna 3,9 tony
27 sierpnia 2019 @ 21:42
„Gdy to 5-tonowe Iveco Daily zarejestrowano na 3,5 tony, do jego przeładowania przestał być potrzebny jakikolwiek ładunek. Nawet na pusto samochód waży bowiem 3900 kilogramów, będąc przy tym wyposażonym w chłodniczą zabudowę z windą.”
Powyższy fragment artykułu z strony po linkiem poniżej zamieszczonym:
https://40ton.net/bez-ladunku-a-mimo-przeladowany-masa-wlasna-przekraczala-dmc-o-400-kilogramowow/
"zlecenie Policji lub WITD"
27 sierpnia 2019 @ 21:44
„ITD będzie musiało sprawdzić stan techniczny 5 proc. ciężarówek zarejestrowanych w Polsce”
Powyższy fragment artykułu z strony po linkiem poniżej zamieszczonym:
https://40ton.net/itd-bedzie-musialo-sprawdzic-stan-techniczny-5-proc-ciezarowek-zarejestrowanych-polsce/
Współpraca z ITD i Policją
27 sierpnia 2019 @ 21:49
” Dotyczy okręgówek. Dostaliście Państo już pewnie taką informację ze starostw i wzory umów o nieodpłatne udostępnienie infrastruktury SKP dla potrzeb kontroli stanu technicznego pojazdów przez ITD i Policję. Ja mam w tej materii trochę wątpliwości. jakie jest wasze zdanie na ten temat. Wklejam tekst umowy:
Zawarte w dniu … 2019 r. w
Pomiędzy ……..
1) OSKP –
w sprawie bezpłatnego udostępnienia infrastruktury i wyposażenia kontrolno-pomiarowego w celu sprawdzenia stanu technicznego pojazdów kontrolowanych przez Inspekcję Transportu Drogowego i Policję.
Mając na uwadze realizację działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zapewnienie uczciwej konkurencji w transporcie drogowym na terenie powiatu ustala się, co następuje:
§ 1
Inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego oraz funkcjonariusze Policji (zwani dalej „kontrolującymi”) przeprowadzający kontrole drogowe pojazdów, w razie konieczności przeprowadzenia szczegółowej kontroli stanu technicznego, wątpliwości co do stanu technicznego kontrolowanego pojazdu, kwestionowania przez kontrolowanego ustaleń kontrolującego lub innej uzasadnionej przyczyny, korzystają z pomocy Okręgowych Stacji Kontroli Pojazdów działających na terenie powiatu (zwanych dalej „OSKP”), będących stronami niniejszego porozumienia.
§ 2
Kontrolujący sprowadzają wytypowany pojazd do możliwie najbliższej względem miejsca przeprowadzania inspekcji OSKP.
§ 3
OSKP udostępnienia infrastrukturę oraz wyposażenie kontrolno-pomiarowe i umożliwia przeprowadzenie oceny stanu technicznego pojazdu przez inspektora ITD lub funkcjonariusza Policji, z uwzględnieniem wniosku kontrolującego co do zakresu tej oceny.
§ 4
Oceny stanu technicznego w OSKP dokonuje inspektor ITD lub funkcjonariusz Policji w obecności kierującego kontrolowanym pojazdem.
§ 5
OSKP nie pobiera opłaty od Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Bydgoszczy, Komendy Powiatowej Policji w i Powiatu za udostepnienie infrastruktury oraz wyposażenia kontrolno-pomiarowego, w związku z dokonaniem oceny stanu technicznego kontrolowanego pojazdu.
§ 6
Na okoliczność przeprowadzonej oceny stanu technicznego OSKP nie wydaje dla kontrolującego zaświadczenia z przeprowadzonego badania technicznego pojazdu.
Informacja o przeprowadzonej ocenie stanu technicznego pojazdu odnotowany zostaje w „Rejestrze nieodpłatnego wykonywania ocen stanu technicznego pojazdów kierowanych przez Inspekcję Transportu Drogowego i Policję”, którego wzór stanowi Załącznik do niniejszego porozumienia.
§ 7
OSKP informuje Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Bydgoszczy oraz Komendę Powiatową Policji w i Starostwo Powiatowe w o zmianie godzin pracy na co najmniej 7 dni przed wprowadzeniem zmiany.
§ 8
Starostwo Powiatowe w powiadamia Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Bydgoszczy oraz Komendę Powiatową Policji w o fakcie skreślenia OSKP z rejestru przedsiębiorców prowadzących działalność regulowaną oraz innych okolicznościach mających wpływ na realizację ww. porozumienia.
§ 9
Porozumienie wchodzi w życie z dniem … 2019 r.
§ 10
Porozumienie zostało sporządzone w …… jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze Stron.”
Powyższy fragment pochodzi z strony forum norcom po linkiem poniżej zamieszczonym:
https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/14698-wsp%C3%B3%C5%82praca-z-itd-i-policj%C4%85/