gru 6 2019
SZKOLENIE W ZABRZU
Szkolenie AUTOMEX-u w Zabrzu.
Jak wiecie, w niedzielę byłem w Zabrzu na zaproszenie mgr inż. Piotra Gębisia, gdzie uczestniczyłem w szkoleniu prowadzonym przez Ośrodek Rzeczoznawstwa i Szkoleń SIMP „Automex”. Przypomnę tylko, że nasz mgr inż. Piotr Gębiś jest autorem naszego pierwszorzędnego podręcznika pt. „Niezbędnik Diagnosty”.
Wieloletnia owocna współpraca w tym zakresie z Politechniką Śląską umożliwiła wykorzystanie w celach szkoleniowych tego zabrzańskiego obiektu, będącego własnością tej politechniki.
Prelegentami tego szkolenia byli:
mgr inż. Piotr Gębiś – absolwent Politechniki Krakowskiej – Wydział Mechaniczny , specjalność – Samochody i ciągniki. Od 1987 roku prowadzi firmę SIMP-AUTOMEX – autoryzowany serwis samochodowy Bosch Car Service oraz stację diagnostyczną a od roku 2000 jest również szefem Ośrodka Rzeczoznawstwa i Szkoleń – Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Mechaników Polskich SIMP. Dyplomowany Wykładowca SIMP, prowadzi podstawowe i specjalistyczne szkolenia diagnostów SKP. Posiada certyfikaty: kompetencji Rzeczoznawcy Samochodowego CCR PZM, Dyplomowanego Rzeczoznawcy SIMP oraz jest biegłym skarbowym i sądowym w zakresie techniki motoryzacyjnej. Prezes Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Inżynierów Motoryzacji SIMP oraz od kilku kadencji przedstawiciel SIMP w Krajowym Porozumieniu Stowarzyszeń Rzeczoznawców Samochodowych.
mgr inż. Sławomir Zachara – absolwent AGH w Krakowie specjalność eksploatacja maszyn i pojazdów oraz Politechniki Warszawskiej studia podyplomowe o specjalności Diagnostyka i mechatronika, rzeczoznawstwo samochodowe i ubezpieczenia. Od 1999 w branży samochodowej. Obecnie kierownik i diagnosta okręgowej stacji kontroli pojazdów. Rzeczoznawca techniki samochodowej zrzeszony w stowarzyszeniu AUTO-CONSULTING oraz SIMP. Dyplomowany Wykładowca SIMP, prowadzi szkolenia podstawowe i specjalistyczne diagnostów SKP w Ośrodku SIMP-AUTOMEX.
Technik Józef Szczepański absolwent Technikum Samochodowego w Nowym Sączu oraz abiturient Instytutu Pojazdów Samochodowych i Silników Spalinowych Politechniki Krakowskiej. Od 1986r zawodowo związany z naprawami i eksploatacją pojazdów samochodowych, m.in. mistrz w ASO Citroen w Tarnowie. Od stycznia 2000 r. wykładowca SIMP-AUTOMEX, prowadzi szkolenie diagnostów samochodowych. Od 2005 r. jest Uprawnionym Diagnostą Samochodowym w Okręgowej SKP w Słupcu k/Szczucina.
Zrealizowane przez w/w Prelegentów tematy, dla ponad 60 uczestników tego szkolenia, to:
-
ADR
-
Badanie okresowe po raz pierwszy a badanie VAT
-
Nowe przepisy Dz.U. 2019, poz. 759, poz. 2176, poz. 58, poz. 870, poz. 288, poz. 1466, poz. 1787, i inne.
-
Projekt zmian w Dz.U. 2016 poz. 2022
W sumie, z tej edycji okresowych szkoleń zrealizowanych przez ośrodek „Automex” łącznie skorzysta 102 Uprawnionych Diagnostów Samochodowych z Tarnowa, Zabrza i Łańcuta.
Uzupełnieniem powyższego była profesjonalna prelekcja dotycząca oświetlenia, którą prowadził p. Zenon Rudak ze znanej nam firmy HELLA.
Kolejne szkolenie z tej samej tematyki odbędzie się w Łańcucie woj. podkarpackie już zaraz, bo w najbliższa sobotę, tj. 07.12.2019 r.
Serdecznie polecam!
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
P.S.
Wybaczcie słabą jakość amatorskich zdjęć.
Pytam się?
6 grudnia 2019 @ 11:29
A jakie ma doświadczenie i wykształcenie ślusarz narzędziowy z centralnej Polski, że też prowadził szkolenia wspólnie z takim Panem co prowadził agencję modelek. Jak na razie nabrał wody w gębę bo przecież były to szkolenia odpłatne.
Czyli kończyły się osobista korzyścią więc przypomnijcie sobie tego znachora co szkolił i sprzedawał sucha trawę z ogródka i doprowadził do śmierci dziecka.
Przekazywanie odpłatne informacji innym, musi mieć podstawy prawne i nie może być oparte na propagandzie bo ja chcę zarobić 300 000zł w roku.
Stosowne organy muszą wyjaśnić czy to jest szkolenie na podstawie wiedzy i kwalifikacji czy też normalne oszustwo, gdzie wystawiano świadectwa kwalifikacyjne.
Niewątpliwie to tutaj zaprezentowane jest najwyższej marki i nie może budzić zastrzeżeń co do wiedzy i kwalifikacji osób je prowadzących.
Życzę powodzenia I JAK NAJLICZNIEJSZEGO UDZIAŁU DIAGNOSTÓW.
Adam
6 grudnia 2019 @ 17:48
Ja się wybieram jutro do Łańcuta na szkolenie które organizuje AUTOMEX.Ostatnio byłem na ich szkoleniu dwa lata temu przed wejściem CEPIK 2,to naprawdę jest szkolenie,dużo konkretnych informacji bez reklamy,byłem zadowolony dlatego polecam i jadę ponownie.Można podyskutować z wykładowcami bo to ludzie z branży, a nawet praktykujący diagności.Organizacyjnie też jest dopracowane i kosztuje mniej niż u innych szkolących.Ponadto pracodawca wysyła i płaci to trzeba skorzystać,bo jak widzę to mało jest takich pracodawców.
Na niedzielę
7 grudnia 2019 @ 12:49
Bardzo miło poczytać o tak pozytywnych opiniach o szkoleniach diagnostów.
Widać, że szkolili wysokiej klasy specjaliści a nie ślusarz narzędziowy lub podobny pseudo znawca prowadzący agencję modelek, którzy chcą oskubać klientów, bo chcą z kieszeni naiwnych wyciągnąć pieniądze. Gdzie im do diagnosty? https://pl.wikipedia.org/wiki/Diagnosta_samochodowy
Liczą się opinie fachowców o szkoleniach lansowanych przez ślusarza narzędziowego do których niema żadnych kompetencji a tym bardziej kwalifikacji.
https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/5227-spostrze%C5%BCenia-po-szkoleniu-siitkrp-krosno-w-%C5%82odzi-1906/
Proszę zwrócić uwagę że to ocena dokonana przez licznych diagnostów kopletnie druzgocąca ślusarza jak i jego zespół jako kompoletnych laików.
Pamiętajcie na przyszłość aby nie dać się wciągnąć w tak absurdalne naiwności bo nie tylko można wydać pieniądze alei utracić uprawnienia.
III SA/Lu 28/18 – Wyrok WSA w Lublinie z 2018-07-03
Bardzo dobrze że mamy odpowiednich ludzi na odpowiednich stanowiskach
https://osds.org.pl/wp-content/uploads/2014/05/20140224-pismo-do-ZPP-w-sprawie-termin%C3%B3w.pdf
Prezes OSDS wystąpił w obronie diagnostów przed kolejnymi pokusami ślusarza narzędziowego, który po raz kolejny chciał zabłysnąć nakłaniając diagnostów do czynu zabronionego. Po co mu wypisywanie takich bzdur jak nie jest właścicielem stacji kontroli pojazdów lub uprawnionym diagnostą.
Po co mu to jak nie potrafi rozróżnić diagnosty samochodowego od diagnostyka.
Mamy odpowiedź na te brednie które zamieszczał Or.A.0531/37/14 z 19 maja 2014r,
https://osds.org.pl/wp-content/uploads/2014/05/037_-ZPP_wyznaczanie-termin%C3%B3w_dowody-rejestracyjne-pojazd%C3%B3w_OSDS.12.05.2014.pdf
„ Nadmieniamy jednocześnie, że w ocenie pracowników Działu Monitoringu Legislacyjnego, Inicjatyw i Analiz w Biurze Związku Powiatów Polskich brak jest podstaw do stosowania, przy wyznaczaniu przez urzędników oraz diagnostów terminu badania technicznego, zasad liczenia terminów przewidzianych w art. 57 §4 Kodeksu Postępowania Administracyjnego, ponieważ termin wykonania badania technicznego nie jest terminem procesowym. Gdyby przyjąć, że termin wykonania badania technicznego jest terminem procesowym należałoby konsekwentnie dopuścić możliwość stosowania dalszych przepisów KPA dotyczących terminu w tym procedury jego przywracania, co w przypadku charakteru obowiązkowych badań technicznych, jako instrumentu służącego zwiększeniu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, byłoby zupełnie nieracjonalne.”
http://wartowiedziec.pl/komunikacja-i-transport/21248-wyznaczenie-terminu-badania-technicznego
Czym się może skończyć nakłanianie do popełnienia przestępstwa przez osoby niekompetentne posiadające wykształcenie zaledwie zawodowe, które prze 50 lat nie potrafił uzupełnić.
Z zawodu Marek H. jest kierowcą i magazynierem. (http://www.tvn24.pl)
https://www.tvn24.pl/krakow,50/marek-h-idzie-do-wiezienia-sad-utrzymal-wyrok-w-sprawie-znachora,847216.html
Najbardziej jest przykre to, że takiej tragedii nie dało się uniknąć.
To jest słowo na NIEDZIELĘ ZANIM SIĘ DACIE W COKOLWIEK WCIĄGNĄĆ.
„Półroczna Magda w chwili śmierci ważyła zaledwie 3,5 kilo. Rodzice karmili ją kozim mlekiem i rozwodnionymi kaszkami. Tak radził im znachor. Sąd okręgowy w Nowym Sączu (Małopolska) utrzymał w mocy wyrok w sprawie znachora Marka H., oskarżonego o doprowadzenie do śmierci dziewczynki. (http://www.tvn24.pl)”
dP
7 grudnia 2019 @ 12:54
Kolega „Adam” napisał, cyt.:
„Można podyskutować z wykładowcami bo to ludzie z branży, a nawet praktykujący diagności.”.
To bardzo ciekawa praktyka Automex-u, który ma 7 prelegentów/wykładowców, a którzy są jednocześnie praktykującymi Kolegami Diagnostami na Okręgowych SKP.
Przypomnę tylko, że w latach 2010-12 to była kiedyś także moja idea, aby (choćby w Świętoszowie, gdzie były ku temu warunki!) zbudować prężny ośrodek szkoleniowy, którego podstawą mieli być Koledzy wykonujący codzienną pracę na SKP. Bo nikt tak dobrze nie nauczy wszystkich niuansów pracy, jak to zrobi praktyk Uprawniony Diagnosta Samochodowy.
Miało to także dać naszej organizacji solidną podstawę finansową do codziennego działania. Wówczas w tej idei popierali mnie ówcześni członkowie Zarządu: Waldek, Piotr i Darek (no…., chyba, że mnie kłamali . . . . – ?).
Ilość co-kwartalnych patologii na naszych SKP wskazuje, że dotychczasowy system szkolenia do naszego zawodu insp. UDS-a jest nieco (?) chory. To jest efektem właśnie tego, że szkolącymi są teoretycy, a nie praktycy, jak to jest w przypadku Automex-u.
Pozdrawiam
i do uczestnictwa w takich szkoleniach (z praktykami) namawiam
dP