Właśnie otrzymaliśmy odpowiedź z Prokuratury w tej sprawie, cyt.:
„W odpowiedzi na e-maila informuję, iż Prokuratura Rejowa dla Wrocławia – Krzyki Zachód w dniu 27 grudnia 2018 roku pod sygnaturą PR 2 Ds 133.2017 skierowała do Sądu akt oskarżenia przeciwko 4 osobom: 3 diagnostom – Bogdanowi F., Stanisławowi W. i Adamowi Ch. oraz przeciwko Tomaszowi D.
Bogdana F. oskarżono o popełnienie 35 czynów w okresie od 19 lipca 2016 roku do 25 lipca 2016 roku. Wszystkie dotyczą poświadczenia nieprawdy w dowodach rejestracyjnych pojazdów, iż miały one wykonane dokładne i prawidłowe przeglądy rejestracyjne i mogą być dopuszczone do ruchu.
Stanisława W. oskarżono o 34 takie czyny popełnione w tym samym okresie.
Z kolei Adama Ch. oprócz 34 takich czynów popełnionych w okresie d 19 do 26 lipca 2016 roku oskarżono także o przyjęcie w dniu 26 lipca 2016 roku od Tomasza D. korzyści majątkowej w kwocie 100,-zł w zamian za poświadczenie nieprawdy w dowodzie rejestracyjnym odnośnie wykonania przeglądu i możliwości dopuszczenia do ruchu.
Tomasz D. natomiast oskarżony został o wręczenie Adamowi Ch. korzyści majątkowej.
Podejrzani nie przyznali się do popełnienia zarzucanych im czynów.
Rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej
Małgorzata Klaus”
– – – – – – – – – – – – – – –
A teraz popatrzcie, poczytajcie, o co wnosiłem do tej Prokuratury, cyt.:
Wobec powyższego zwracam się z uprzejmą prośbą w wskazanie,:
1/ czy oskarżeni w tej sprawie przyznali się do zarzucanego im czynu,
2/ czy zarzutami objęto też właściciela tej SKP (stacja kontroli pojazdów),
3/ czy aktem oskarżenia objęto też inicjatorów tych przestępstw i wręczających łapówki; ile takich przypadków objęto aktem oskarżenia,
4/ czy w tej sprawie przedstawiono też zarzuty z art. 179 kk,
5/ czy w ramach posiadanych uprawnień (art. 58 ustawy z dnia 28 stycznia 2016 r. – Prawo o prokuraturze) wystąpiono do tamtejszego Wydz. Komunikacji /starostwa ) o zamknięcie tej SKP, na której doszło do tych przestępstw (popełnianie p-tw, to rażące naruszenie ustawy PoRD), z uwagi na stwierdzony brak jakiegokolwiek nadzoru właścicielskiego lub inne ujawnione nieprawidłowości sprzyjające patologii na tej SKP (brak szkoleń, naciski właściciela na zwiększenie obrotu w postaci prowizyjnego systemu wynagrodzenia, itp.).
(…)”
– – – – – – – – – – – – –
Myślę, że uważnie czytając nasze/moje pytanie i otrzymaną odpowiedź widać, jak na dłoni, że na parę pytań nie otrzymaliśmy podpowiedzi. Czyżby we wrocławskiej prokuraturze nie potrafiono czytać . . . . – ze zrozumieniem?
Ale – na szczęście! – my potrafimy, więc mamy oto taki stan faktyczny, że nie mamy odpowiedzi na następujące i bardzo ważne kwestie:
zarzutami nie objęto właściciela tej przestępczej dziupli,
na dokonane ponad 100 przestępstw na tej przestępczej dziupli ustalono tylko jednego sprawcę, który inicjował te przestępstwa i wręczał łapówkę. W pozostałych przypadkach inicjatorami tych przestępstw korupcyjnych byli rzekomo anonimowi właściciele wrocławskich pojazdów (sic!) i dlatego nie objęto ich aktem oskarżenia,
na te ponad 100 przestępczych czynów nikomu też nie przedstawiono zarzutu z art. 179 kk – Wy też wierzycie, to te ponad 100 pojazdów nie posiadało żadnej usterki?
Prokuratura jednak nie skorzystała ze swoich uprawnień określonych w art. 58 ustawy z dnia 28 stycznia 2016 r. – Prawo o prokuraturze i nie wystąpiła do tamtejszego Wydz. Komunikacji /starostwa ) o zamknięcie tej przestępczej dziupli, na której doszło do tych przestępstw (popełnianie p-tw, to rażące naruszenie ustawy PoRD). A oni udają, że sprawy nie ma . . . .
Myślę, że ta opisana wyżej sytuacja oraz wcześniejszy przekaz z Urzędu Miasta we Wrocławiu (brak jakichkolwiek działań zmierzających do wyjaśnienia przyczyn patologicznych zachowań na naszych SKP) dowodnie ilustruje parasol ochronny tamtejszych urzędników nad środowiskiem właścicieli naszych SKP, którzy wspierają lub tolerują patologię.
A za jakiś czas będziemy świadkami, że ci sami urzędnicy takich oporów nie będą mieli, gdy będą zabierać naszym kolegom uprawnienia na 5 lat. Choć nasza ustawa w tym zakresie zawiera identycznie restrykcyjne przepisy (tak dla właścicieli SKP, jak i dla diagnostów)!
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
mar 14 2019
PROKURATURA WROCŁAW INFORMUJE
Prokuratura Rejonowa Wrocław informuje, a mi tu coś nie pasuje. Ale popatrzcie, poczytajcie sami, czy mam rację z moimi wątpliwościami?
Chodzi o ciąg dalszy sprawy, którą Wam już sygnalizowałem: https://www.diagnostasamochodowy.pl/2019/wroclawskie-patologie/
Właśnie otrzymaliśmy odpowiedź z Prokuratury w tej sprawie, cyt.:
„W odpowiedzi na e-maila informuję, iż Prokuratura Rejowa dla Wrocławia – Krzyki Zachód w dniu 27 grudnia 2018 roku pod sygnaturą PR 2 Ds 133.2017 skierowała do Sądu akt oskarżenia przeciwko 4 osobom: 3 diagnostom – Bogdanowi F., Stanisławowi W. i Adamowi Ch. oraz przeciwko Tomaszowi D.
Bogdana F. oskarżono o popełnienie 35 czynów w okresie od 19 lipca 2016 roku do 25 lipca 2016 roku. Wszystkie dotyczą poświadczenia nieprawdy w dowodach rejestracyjnych pojazdów, iż miały one wykonane dokładne i prawidłowe przeglądy rejestracyjne i mogą być dopuszczone do ruchu.
Stanisława W. oskarżono o 34 takie czyny popełnione w tym samym okresie.
Z kolei Adama Ch. oprócz 34 takich czynów popełnionych w okresie d 19 do 26 lipca 2016 roku oskarżono także o przyjęcie w dniu 26 lipca 2016 roku od Tomasza D. korzyści majątkowej w kwocie 100,-zł w zamian za poświadczenie nieprawdy w dowodzie rejestracyjnym odnośnie wykonania przeglądu i możliwości dopuszczenia do ruchu.
Tomasz D. natomiast oskarżony został o wręczenie Adamowi Ch. korzyści majątkowej.
Podejrzani nie przyznali się do popełnienia zarzucanych im czynów.
Rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej
Małgorzata Klaus”
– – – – – – – – – – – – – – –
A teraz popatrzcie, poczytajcie, o co wnosiłem do tej Prokuratury, cyt.:
„Szanowni Państwo.
(…)Na stronach internetowych Policji jest informacja o postępowaniu karnym p-ko uprawnionym diagnostom samochodowym – http://policja.pl/pol/aktualnosci/168867,Rozbita-grupa-diagnostow-zajmujaca-sie-poswiadczaniem-przegladow-ktorych-nie-byl.html
Wobec powyższego zwracam się z uprzejmą prośbą w wskazanie,:
1/ czy oskarżeni w tej sprawie przyznali się do zarzucanego im czynu,
2/ czy zarzutami objęto też właściciela tej SKP (stacja kontroli pojazdów),
3/ czy aktem oskarżenia objęto też inicjatorów tych przestępstw i wręczających łapówki; ile takich przypadków objęto aktem oskarżenia,
4/ czy w tej sprawie przedstawiono też zarzuty z art. 179 kk,
5/ czy w ramach posiadanych uprawnień (art. 58 ustawy z dnia 28 stycznia 2016 r. – Prawo o prokuraturze) wystąpiono do tamtejszego Wydz. Komunikacji /starostwa ) o zamknięcie tej SKP, na której doszło do tych przestępstw (popełnianie p-tw, to rażące naruszenie ustawy PoRD), z uwagi na stwierdzony brak jakiegokolwiek nadzoru właścicielskiego lub inne ujawnione nieprawidłowości sprzyjające patologii na tej SKP (brak szkoleń, naciski właściciela na zwiększenie obrotu w postaci prowizyjnego systemu wynagrodzenia, itp.).
(…)”
– – – – – – – – – – – – –
Myślę, że uważnie czytając nasze/moje pytanie i otrzymaną odpowiedź widać, jak na dłoni, że na parę pytań nie otrzymaliśmy podpowiedzi. Czyżby we wrocławskiej prokuraturze nie potrafiono czytać . . . . – ze zrozumieniem?
Ale – na szczęście! – my potrafimy, więc mamy oto taki stan faktyczny, że nie mamy odpowiedzi na następujące i bardzo ważne kwestie:
Myślę, że ta opisana wyżej sytuacja oraz wcześniejszy przekaz z Urzędu Miasta we Wrocławiu (brak jakichkolwiek działań zmierzających do wyjaśnienia przyczyn patologicznych zachowań na naszych SKP) dowodnie ilustruje parasol ochronny tamtejszych urzędników nad środowiskiem właścicieli naszych SKP, którzy wspierają lub tolerują patologię.
A za jakiś czas będziemy świadkami, że ci sami urzędnicy takich oporów nie będą mieli, gdy będą zabierać naszym kolegom uprawnienia na 5 lat. Choć nasza ustawa w tym zakresie zawiera identycznie restrykcyjne przepisy (tak dla właścicieli SKP, jak i dla diagnostów)!
Pozdrawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
By dP • DIAGNOSTA od PoRD 0 • Tags: art. 83 b PoRD, art. 84 ust. 3 PoRD, diagnosta samochodowy, kodeks karny, nadzór nad SKP, nadzór właściciela, PoRD - ustawa Prawo o Ruchu Drogowym, Prokurator, rola policji, starostwo, Wydział Komunikacji, wyrok sądu