Migawki z drugiego dnia jubileuszowej Konferencji PISKP w w Ustce pod hasłem „Nowe technologie”. Było już bardziej oficjalnie, choć bez przesady, czyli nie specjalnie.
Zaczęło się od przywitania Gości. A zaraz potem były krótkie ich wystąpienia z życzeniami na ręce Zarządu i Rady Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów z okazji 15-lecia.
Ciekawe i interesujące było wystąpienie przedstawiciela Ministerstwa Infrastruktury, który – oprócz złożonych życzeń – zadeklarował gotowość do dalszych rozmów z PISKP w zakresie stanowienia zmian w naszej ustawie PoRD i koniecznego wdrożenia naszej Rewolucyjnej Dyrektywy 45/2014. Przypomnę tylko, że jej zapisy gwarantują nam niezależność w podejmowaniu decyzji na naszych SKP.
Dyrektor dr hab. inż. Marcin Ślęzak z Instytutu Transportu Samochodowego podkreślił, że PISKP jest potrzebna dla reprezentowania interesów środowiska SKP.
Przedstawiciel Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Wydziału Komunikacji życzył zacieśnienia dotychczasowej owocnej współpracy między WK a środowiskiem SKP.
Następnie zostały wręczone honorowe odznaki „Zasłużony dla Transportu RP”.
Merytoryczną część wystąpień rozpoczął Główny Inspektor Transportu Drogowego
Alvin Gajadhur. W swojej prezentacji omówił zakres działań swojego urzędu dla zapewnienia BRD, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki właściwej infrastruktury drogowej. Podkreślił też bardzo zdecydowanie, że od kilkunastu lat diametralnie zmieniła się sytuacja na drogach. Mamy tu już do czynienia z całkiem inną kategorią lepszych pojazdów.
Przypomniał, że np. przed kilku jeszcze laty skuteczność kontroli podmiejskich autobusów pod Warszawą wynosiła 100% (sic!). Czy to być może, że wówczas na tamtym terenie nie było naszych Okręgowych SKP?
No nie wiem, ale dzisiaj – na szczęście! – już nie dochodzi do takich sytuacji.
Pan Minister zaznaczył także, że zwiększono nacisk na problematykę związaną z ochroną środowiska.
W chwili obecnej dysponują 212 pojazdami oraz 31 motocyklami, które maja specyficzne zadanie, polegające na sprowadzaniu pojazdów z dróg lokalnych na punkty kontrolne. Dotyczy to pojazdów, które w widoczny sposób stanowią zagrożenie dla środowiska lub dla BRD.
Ponadto posiadają 3 mobilne SKP oraz 29 pojazdów nieoznakowanych do kontroli prędkości.
W trakcie swoich kontroli, w ok. 6% przypadków zatrzymywane są DR, zaś w ok. 1% przypadków pojazdy mają zakaz dalszego poruszania się (zakaz dalszej jazdy).
W liczbie zatrzymanych DR przoduje województwo Dolnośląskie. Zaś na drugim i podobnie mało zaszczytnym miejscu jest województwo Warmińsko-mazurskie.
Najwięcej usterek stwierdzono w układach hamulcowych, tj. ponad 9 tys. przypadków. Musimy uznać, że ten fakt nie napawa optymistycznie.
Na ich wyposażeniu są obecnie 3 mobilne SKP. Najstarsza, bo z 2011 r., rozkładana jeszcze ręcznie, jest na wyposażeniu bydgoskiego Oddziału. Drugą zakupiono dla Wrocławia, a najnowsza i już automatyczna jest na wyposażeniu Katowic (rozkłada się w ciągu 15 min.).
W najbliższym czasie zrealizowany zostanie zakup kolejnych 16 mobilnych SKP, co może wskazywać, że chcą konkurować z nami na polu dbałości o BRD.
Następnie zaprezentowany został bogaty pakiet informacji o usterkach w kontrolowanych przez inspektorów WITD pojazdach.
Pozytywną ciekawostką, charakteryzującą tę jubileuszową Konferencję PISKP było częste odwoływanie się jej uczestników i prelegentów do naukowych badań, które wspierały głoszone tezy. Miejmy nadzieję, że to będzie już taki stały trend w naszej branży, że przestaniemy wreszcie wygłaszać bzdury wyssane z palca bez rzetelnej, więc naukowej podbudowy.1 Do takich właśnie badań mocno odwołał się przedstawiciel naszej branżowej firmy UNIMETAL-Złotów, gdy omawiał problematykę skuteczności badań pojazdów na naszych SKP w zakresie tłumienia amortyzatorów oraz układów ABS/ESP. Oczywiście, że to ma znakomite znaczenie dla ich bardzo ciekawego projektu „I-SKP” (Inteligentna SKP) oraz tworzonych mobilnych SKP.
I na tę chwilę to tyle. A, żeby nie było Wam smutno, to o reszcie wydarzeń opowiem jutro.
I zapraszam do zapoznania się z paroma moimi ujęciami (bardzo amatorskimi), za których jakość bardzo przepraszam (kiedyś mam nadzieję dorobić się stanowiska profesjonalnego fotoreportera).
I pozdrawiam – nie tylko uczestników Konferencji PISKP
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
Przedstawiciel Ministerstwa Cyfryzacji z życzeniami dla PISKPMinister Alvin Gajadhur Główny Inspektor Transportu Drogowegożyczenia GITD dla PISKPPrzedstawiciele ITS składają życznia na ręce Prezesa PISKPPrzedstawiciel Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Wydziału KomunikacjiWręczenie odznaki honorowej „Zasłużony dla Transportu RP”
1jak choćby w przypadku rzekomego niebezpieczeństwa związanego z eksploatacją zbiorników na Gaz w pojazdach.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
maj 24 2019
DRUGI DZIEŃ KONFERENCJI PISKP
Migawki z drugiego dnia jubileuszowej Konferencji PISKP w w Ustce pod hasłem „Nowe technologie”. Było już bardziej oficjalnie, choć bez przesady, czyli nie specjalnie.
Zaczęło się od przywitania Gości. A zaraz potem były krótkie ich wystąpienia z życzeniami na ręce Zarządu i Rady Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów z okazji 15-lecia.
Ciekawe i interesujące było wystąpienie przedstawiciela Ministerstwa Infrastruktury, który – oprócz złożonych życzeń – zadeklarował gotowość do dalszych rozmów z PISKP w zakresie stanowienia zmian w naszej ustawie PoRD i koniecznego wdrożenia naszej Rewolucyjnej Dyrektywy 45/2014. Przypomnę tylko, że jej zapisy gwarantują nam niezależność w podejmowaniu decyzji na naszych SKP.
Dyrektor dr hab. inż. Marcin Ślęzak z Instytutu Transportu Samochodowego podkreślił, że PISKP jest potrzebna dla reprezentowania interesów środowiska SKP.
Przedstawiciel Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Wydziału Komunikacji życzył zacieśnienia dotychczasowej owocnej współpracy między WK a środowiskiem SKP.
Następnie zostały wręczone honorowe odznaki „Zasłużony dla Transportu RP”.
Merytoryczną część wystąpień rozpoczął Główny Inspektor Transportu Drogowego
Alvin Gajadhur. W swojej prezentacji omówił zakres działań swojego urzędu dla zapewnienia BRD, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki właściwej infrastruktury drogowej. Podkreślił też bardzo zdecydowanie, że od kilkunastu lat diametralnie zmieniła się sytuacja na drogach. Mamy tu już do czynienia z całkiem inną kategorią lepszych pojazdów.
Przypomniał, że np. przed kilku jeszcze laty skuteczność kontroli podmiejskich autobusów pod Warszawą wynosiła 100% (sic!). Czy to być może, że wówczas na tamtym terenie nie było naszych Okręgowych SKP?
No nie wiem, ale dzisiaj – na szczęście! – już nie dochodzi do takich sytuacji.
Pan Minister zaznaczył także, że zwiększono nacisk na problematykę związaną z ochroną środowiska.
W chwili obecnej dysponują 212 pojazdami oraz 31 motocyklami, które maja specyficzne zadanie, polegające na sprowadzaniu pojazdów z dróg lokalnych na punkty kontrolne. Dotyczy to pojazdów, które w widoczny sposób stanowią zagrożenie dla środowiska lub dla BRD.
Ponadto posiadają 3 mobilne SKP oraz 29 pojazdów nieoznakowanych do kontroli prędkości.
W trakcie swoich kontroli, w ok. 6% przypadków zatrzymywane są DR, zaś w ok. 1% przypadków pojazdy mają zakaz dalszego poruszania się (zakaz dalszej jazdy).
W liczbie zatrzymanych DR przoduje województwo Dolnośląskie. Zaś na drugim i podobnie mało zaszczytnym miejscu jest województwo Warmińsko-mazurskie.
Najwięcej usterek stwierdzono w układach hamulcowych, tj. ponad 9 tys. przypadków. Musimy uznać, że ten fakt nie napawa optymistycznie.
Na ich wyposażeniu są obecnie 3 mobilne SKP. Najstarsza, bo z 2011 r., rozkładana jeszcze ręcznie, jest na wyposażeniu bydgoskiego Oddziału. Drugą zakupiono dla Wrocławia, a najnowsza i już automatyczna jest na wyposażeniu Katowic (rozkłada się w ciągu 15 min.).
W najbliższym czasie zrealizowany zostanie zakup kolejnych 16 mobilnych SKP, co może wskazywać, że chcą konkurować z nami na polu dbałości o BRD.
Następnie zaprezentowany został bogaty pakiet informacji o usterkach w kontrolowanych przez inspektorów WITD pojazdach.
Pozytywną ciekawostką, charakteryzującą tę jubileuszową Konferencję PISKP było częste odwoływanie się jej uczestników i prelegentów do naukowych badań, które wspierały głoszone tezy. Miejmy nadzieję, że to będzie już taki stały trend w naszej branży, że przestaniemy wreszcie wygłaszać bzdury wyssane z palca bez rzetelnej, więc naukowej podbudowy.1 Do takich właśnie badań mocno odwołał się przedstawiciel naszej branżowej firmy UNIMETAL-Złotów, gdy omawiał problematykę skuteczności badań pojazdów na naszych SKP w zakresie tłumienia amortyzatorów oraz układów ABS/ESP. Oczywiście, że to ma znakomite znaczenie dla ich bardzo ciekawego projektu „I-SKP” (Inteligentna SKP) oraz tworzonych mobilnych SKP.
I na tę chwilę to tyle. A, żeby nie było Wam smutno, to o reszcie wydarzeń opowiem jutro.
I zapraszam do zapoznania się z paroma moimi ujęciami (bardzo amatorskimi), za których jakość bardzo przepraszam (kiedyś mam nadzieję dorobić się stanowiska profesjonalnego fotoreportera).
I pozdrawiam – nie tylko uczestników Konferencji PISKP
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
Główny Inspektor Transportu Drogowego
1jak choćby w przypadku rzekomego niebezpieczeństwa związanego z eksploatacją zbiorników na Gaz w pojazdach.
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy • Tags: branżowe organizacje, branżowe podmioty, GITD, ITS, konferencje branżowe, Ministerstwo Infrastruktury, OSSWK, PISKP, szkolenia, Unimetal - Złotów